Saamaton kaaso

e77i

Olen osallistumassa lähiaikoina polttareihin, joiden järjestelyyn kaaso ei ole ottanu osaa eikä arpaa.

Ärsyttää kun kaaso on kuitenkin sukua morsiamelle eikä tuon taivaallista välitä kuinka polttaripäivä sujuu! Olen yrittänyt puhelimitse ja sähköpostilla ottaa yhteyttä kaasoon, mutta ilman tulosta.

Polttariporukan kanssa oltiin saatu jo jonkinlainen suunnitelma valmiiksi, kunnes ihan sattumalta sain kuulla, ettei kyseinen suunnitelma ollutkaan toteutettavissa.
Soitin tietty heti kaasolle että nyt on asiat niin ettei onnistu, niin hänpä tiesi jo asiasta ja ihan myönsi puhelimessa ettei vain ollut "kerinnyt" asialle mitään tehdä.
Eikä ole tehnyt vieläkään ja polttarit kolkuttelevat jo ovella.

Samoin jos kaasolle muistuttaa polttareiden epäkohdista jotka pitää vielä hoitaa, hän lupaa ja lupaa ja lupaa, eikä oikeasti tee mitään!
Esimerkiksi, kaason mukaan morsiamen kaikki ystävät eivät pystyneet osallistumaan internetissä käytyyn viestiketjuun jossa suunniteltiin polttareita, mutta hän lupasin selvittää heidän yhteystietonsa ja hoitaa asian.

Kuukausi on kulunut ja tänään minä sain ottaa tyttöihin yhteyttä! Vaikka viimeksi muutama päivä sitten kaaso lupasi asian hoitaa.

Yleensä aina moititaan morsiamia heidän vaatiessaan liikaa kaasoiltaan, mutta nyt moitteet menevät kaasolle!

Mutta kysymykseni kuuluukin, koska kaaso on täysin saamaton ja epäpätevä tehtäväänsä ja minä kuitenkin haluan morsiamelle ikimuistoiset polttarit, onko väärin jos valtaan polttarisuunnittelut ja hoidan ne itse?
Polttareihin on niin vähän aikaa, että jos nyt ei suunnitelmaa tehdä, voi polttarit unohtaa kokonaan.

Mitä mieltä?

11

3710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läölfff

      Suomi on vapaa maa. Täällä saa kuka tahansa järjestää mitä tahansa jos aikaa ja intoa riittää.

    • ghomreg

      1. Koko kaaso-"instituutio" on aivan tarpeeton.

      2. Polttarit ovat täysin tarpeeton "uusperinne".

    • Satu*****

      Senkun hoidat homman. Sulla on ilmeisesti ne taidot ja tiedot ja aikaansaavuus, joka kaasolta puuttuu. Kaikki eivät vain ole organisointikykyisiä ja haluisia. Polttareita varmaankin kaikki haluatte, kun sellaisia kerran suunnittelette. Pelasta sinä tilanne, että morsian saa ikimuistoisen ja onnistuneen polttaripäivän. Saattaapa kaasokin kiitellä jälkeenpäin... Mukavia polttareita!

    • lakihenkilö

      Hei,

      Eipä välttämättä kannata sotkea kaason järjestelyjä. Nimittäin kirkkolain mukaan kaaso (vaikka nimitys olisi tapahtunut vain suullisestikkin) on polttareiden ensisijainen (lakitermein puhutaan privileegiosta) järjestäjä, ja voi halutessaan viedä jutun vaikka oikeuteen jos katsoo etuoikeuttaan rikotun.

      • toinen lakihenkilö

        Heh :-)


      • ehkä kaasoksi

        Onko tässä tosiaan perää? Tuollainen etuoikeushan on ihan älytöntä, jos kaasoksi tosiaan sattuu joku saamaton tyyppi??


      • B-ull
        ehkä kaasoksi kirjoitti:

        Onko tässä tosiaan perää? Tuollainen etuoikeushan on ihan älytöntä, jos kaasoksi tosiaan sattuu joku saamaton tyyppi??

        Joku pelleilee.


      • älä usko

        Suomi on vapaa maa, täällä jokainen saa suunnitella omat juhlansa oman mielen mukaan. mahtaako "kirkkolaki" edes tuntea polttareita....


    • kaasoksiko? EI

      Voi. Teitä yli-innokkaita järkkääjiä on joka kaveriporukka täynnä. Joten mikset vain ota ohjaksia käsiisi mollaamatta toista siitä, että hänellä on enemmän elämää kuin ehkä itselläsi on. Kyse on nyt vaan kuitenkin illasta tyttöjen kesken. Mitä muuta ihmeellistä siihen tarvitsee kuin drinksui, meikkei ja muuta koristelua sekä baareissa kikattelua. Anna palaa, mutta älä tee itsestäsi marttyyriä. Se on sitten rumaa, mihin ei meikki paljon auta!

    • tyhjästä ongelma?

      Tietysti voit järjestää omat polttarisi. Voit sopia kaason kanssa työnjaon tai voit olla kokonaan ilman kaasoa. Kaaso voi myös olla samalla tavalla valmiille kutsuttu kuin muutkin polttarivieraat. Kyllä omista juhlistaan saa itse päättää eikä kaiken tarvitse mennä kaavojen mukaan. Minulla ei ollut kaasoa, mutta kutsuin tyttöporukan polttareita juhlimaan ja hauskaa oli. Yllätyksenä he olivat myös porukalla järjestäneet iltaan ohjelmaa.

    • Cajen

      Toki saat.
      Itse olin pari kesää sitten kaasona, mutta polttareiden järjestelyyn en juurikaan osallistunut, morsiamen toinen kaveri kun halusi homman hoitaa, eikä minulla mitään hillitöntä hinkua niitä järjestämään ollut. Polttarit pidettiin, hyvin meni ja kaikilla oli kivaa. Itselläni oli enemmän tekemistä itse hääjuhlan kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe