Hei
Oon nyt lukion ensimmäisellä, niin mietin vain että onnistuuko aikuislukioon vaihto tosta noin vaan kirjoituksia ajatellen. Eli jos suoritan vaikka 40 kurssia päivälukiossa ja siirryn sitten aikuislukioon, niin enkös saa joka tapauksessa kirjoittaa aikuislukiossa kun 48 on suoritettuna? Vai vaatiiko aikuislukio pidempää kirjoillaoloa?
Mietin vaan, että näin saisi maksimoitua hyödyn ja lakin aika äkkiä, eikä tarttisi kaikkea turhaa suoritella kuten päivälukiossa 75 kurssia saadakseen.
Lukio -> Aikuislukio: kirjoitukset
8
1675
Vastaukset
- aloittanut
lukion alaikäisenä, niin sinua eivät koske aikuislukion kurssimäärät vaan päivälukion kurssimäärät. Eli 75 kurssia on käytävä.
- räätikäs
Tuo kuulostaa vähän omituiselta. Voi olla aika vaikeaa löytää aikuislukiosta 35 kurssia käytäväksi; siis sellaisia, joita ei ole vielä suorittanut.
Mutta ei se luultavasti mene niinkään, että aloittaja käy vain 8 kurssia aikuislukiossa ja menee sitten kirjoittamaan. Kurssit päivä- ja aikuispuolella eivät mene päittäin. Pakollisia kursseja on aikuispuolella vähemmän, eikä kaikkia mahdollisia kursseja siellä tarjota. Joten aika monta kurssia joutuisi vielä suorittamaan, enemmän kuin 8, koska kaikkia jo suoritettuja ei voi luultavasti hyväksilukea. - fgdfgdfgdfgd
Alaikäisenä AIKUISlukion aloittanutta koskee 48 kurssia eikä 75 (lähteenä toimii kuulopuhe ja Wikipedia).
Lisäksi minä täytän nyt 18 ja olen lukion ykkösellä joten minua koskisi vain 44 kurssia kuten aikuislukiossa kuuluukin. Miksi aikuislukiossa sitten ei saisi hyväksiluettua noita kursseja? Eikö pikemminkin kaikki mitkä olen nyt suorittanut (taide- ja liikunta-aineita lukuunottamatta) saa hyväksiluettua? - ole enää
fgdfgdfgdfgd kirjoitti:
Alaikäisenä AIKUISlukion aloittanutta koskee 48 kurssia eikä 75 (lähteenä toimii kuulopuhe ja Wikipedia).
Lisäksi minä täytän nyt 18 ja olen lukion ykkösellä joten minua koskisi vain 44 kurssia kuten aikuislukiossa kuuluukin. Miksi aikuislukiossa sitten ei saisi hyväksiluettua noita kursseja? Eikö pikemminkin kaikki mitkä olen nyt suorittanut (taide- ja liikunta-aineita lukuunottamatta) saa hyväksiluettua?alaikäisenä aloittanut aikuislukiota, jos kerran olet päivälukiossa jo aloittanut.
- aikuislukiossa
koske 75 kurssin vaatimus. Aikuislukiossa tarvitaan 44 tai 48 kurssia, riippuen onko vanha vai uusi opetussuunnitelma ja milloin lukion aloittanut.
- luettua
hyväksi, mutta vastaavuudet ei samat. Esim äikän kohdalla päivälukion 1-2 kurssit vastaa aikuislukion 1 kurssia. En varmaksi noita muista, mutta systeemi tämä. Olen päivälukiosta vaihtanut aikuispuolelle, ja vaikka olin käynyt 20 kurssia sillä puolen, ne muutettiin aikuislukion opintosuunnitelmaan ja kävi niin että sainkin 12 kurssimerkintää.. Aineesta riippuen näin..
- blonDi-di
Totta on että jos aloittaa YLI 18 vuotiaana aikuislukion niin pakollisia kursseja 44. Myöskään "turhia" esim liikunta, kuvaamataito, musiikki, terveystieto ei ole ollenkaan. En ole ihan varma tuosta yhteiskuntaopista miten sen kanssa, mutta titääkseni sekään ei ole pakollinen.
Itse kysyisin että mitenhän nuo kurssit kannattaisi valita? Ärsyttävää kun haluaisin käydä lukion 2 vuoteen tai 2½ jos kirjoitan tuolla kolmannella puolikkaalla, mutta kun on vain 4 kurssia jaksoon niin on vähän hankalaa :D - kattungen
blonDi-di kirjoitti:
Totta on että jos aloittaa YLI 18 vuotiaana aikuislukion niin pakollisia kursseja 44. Myöskään "turhia" esim liikunta, kuvaamataito, musiikki, terveystieto ei ole ollenkaan. En ole ihan varma tuosta yhteiskuntaopista miten sen kanssa, mutta titääkseni sekään ei ole pakollinen.
Itse kysyisin että mitenhän nuo kurssit kannattaisi valita? Ärsyttävää kun haluaisin käydä lukion 2 vuoteen tai 2½ jos kirjoitan tuolla kolmannella puolikkaalla, mutta kun on vain 4 kurssia jaksoon niin on vähän hankalaa :DTerveystieto on kaikkea muuta kuin turhaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760