mennä sotkemaan jo rauhottuneita vaihdevuosioireita?
Nukun nyt todella hyvin,mutta huolestuttaa kun alkaa naama roikkua.
Auttaakohan hormonihoito tähän roikkumisongelmaan
Mielialakin on jo tasottunut,mutta "roikkumiset" ja kuiva iho ärsyttää.
kannatskohan
14
1061
Vastaukset
- aiempi
tilalle on tullut,ihme kohtauksia eli aina melkein kahvin juonnin jälkeen.
Sydän väpättää,huimaa ja silmissä mistenee,tuntuu kuin ei sais henkeä.
Auttaako hormonit tähän tai mieliala lääke? - Hormoonihurmio
Eivät hormonit takaa ikuista nuoruutta. Sitä paitsi ihmettelen, jos joku lääkäri suostuisi niitä edes määräämään pelkän naaman roikkumisen takia.
Suosittelen liikuntaa, mieluiten raittiissa ilmassa, ja kuivuvalle iholle ahkeraa rasvaamista. Kaikki vanhenemme, mutta näillä konsteilla vanheneminen on ainakin vähän terveempää. Myös tupakoimattoman tuntee tässä iässä ihosta, tupakoivan iho on harmaa ja ryppyisempi kuin tupakoimattoman.
Olen myös ollut huomaavinani, että laihat ovat ryppyisempiä kuin hitusen pyylevät.- 55 v.*
Molempia ei kai voi saada tässä iässä, nim. hoikkuutta ja rypyttömyyttä. Itse olen melko hoikka, ja siitä iloinen, mutta nyt alkaa ryppyjä tulla. Sisareni, vaikka on minua monta vuotta vanhempi, on rypytön. Hän kyllä painaakin tuplasti enemmän kuin minä. Kumpi sitten on parempi?
- Hormoonihurmio
55 v.* kirjoitti:
Molempia ei kai voi saada tässä iässä, nim. hoikkuutta ja rypyttömyyttä. Itse olen melko hoikka, ja siitä iloinen, mutta nyt alkaa ryppyjä tulla. Sisareni, vaikka on minua monta vuotta vanhempi, on rypytön. Hän kyllä painaakin tuplasti enemmän kuin minä. Kumpi sitten on parempi?
Nyt on muotia syyttää ylipainoa kaikista mahdollisista taudeista ja vaivoista. Joitakin vuosia sitten luin lääkärin haastattelun, jossa hän oli valmis määrittelemään yli 50-vuotiaille väljemmän normaalipainorajan. Tämän haastatellun lääkärin mukaan vanhemmille voisi normaalipainon ylärajan nostaa 27:ään, kun se nyt on 25. Tästä ei vain ole sen jälkeen kuulunut yhtään mitään.
Asiantuntijoista muun muassa Mikael Fogelholm on sitä mieltä, ettei normaalipainoon (eli siis BMI 25:een tai sen alle) edes ole välttämätöntä pyrkiä, jos pystyy muuttamaan muita elintapojaan niin, että sairauksien riski pienenee. Fogelholmin mielestä vähäinen ylipaino ei ole terveydelle läheskään niin vaarallista kuin täydellinen liikkumattomuus.
Tämä pohjustuksena sille henkilökohtaiselle kannalleni, että tämänikäisten naisten ulkonäölle tekisi hyvää olla mieluummin pikkuisen pyöreitä kuin langanlaihoja. En tarkoita, että luonnostaan hoikan pitäisi väen väkisin yrittää lihoa, vaan tarkoitan, ettei tässä iässä enää tarvitsisi niin kouristuksenomaisesti pyrkiä siihen 18-vuotiaan painoon.
Image-lehdessä oli pari vuotta sitten ansiokas artikkeli Läskisota, jossa kerrottiin mm. vaietuista tutkimustuloksista. Yksi niistä (luotettavan kuuloinen, laaja ja pitkäkestoinen) kertoi, että pisimpään elivät lievästi ylipainoiset. Oma kokemukseni (joskin otos on pieni ja äärimmäisen vino) tukee tätä olettamusta: mummoni eli 87-vuotiaaksi, vaikka käytti alkoholia ja vähän taisi poltella tupakkaakin (ei tosin koskaan minun nähteni) ja hänen sisarensa yli 90-vuotiaaksi, kun ei kuunaan maistanut kumpaakaan. Molemmat olivat vähän pyyleviä. - jolle ei poikkeusta
Hormoonihurmio kirjoitti:
Nyt on muotia syyttää ylipainoa kaikista mahdollisista taudeista ja vaivoista. Joitakin vuosia sitten luin lääkärin haastattelun, jossa hän oli valmis määrittelemään yli 50-vuotiaille väljemmän normaalipainorajan. Tämän haastatellun lääkärin mukaan vanhemmille voisi normaalipainon ylärajan nostaa 27:ään, kun se nyt on 25. Tästä ei vain ole sen jälkeen kuulunut yhtään mitään.
Asiantuntijoista muun muassa Mikael Fogelholm on sitä mieltä, ettei normaalipainoon (eli siis BMI 25:een tai sen alle) edes ole välttämätöntä pyrkiä, jos pystyy muuttamaan muita elintapojaan niin, että sairauksien riski pienenee. Fogelholmin mielestä vähäinen ylipaino ei ole terveydelle läheskään niin vaarallista kuin täydellinen liikkumattomuus.
Tämä pohjustuksena sille henkilökohtaiselle kannalleni, että tämänikäisten naisten ulkonäölle tekisi hyvää olla mieluummin pikkuisen pyöreitä kuin langanlaihoja. En tarkoita, että luonnostaan hoikan pitäisi väen väkisin yrittää lihoa, vaan tarkoitan, ettei tässä iässä enää tarvitsisi niin kouristuksenomaisesti pyrkiä siihen 18-vuotiaan painoon.
Image-lehdessä oli pari vuotta sitten ansiokas artikkeli Läskisota, jossa kerrottiin mm. vaietuista tutkimustuloksista. Yksi niistä (luotettavan kuuloinen, laaja ja pitkäkestoinen) kertoi, että pisimpään elivät lievästi ylipainoiset. Oma kokemukseni (joskin otos on pieni ja äärimmäisen vino) tukee tätä olettamusta: mummoni eli 87-vuotiaaksi, vaikka käytti alkoholia ja vähän taisi poltella tupakkaakin (ei tosin koskaan minun nähteni) ja hänen sisarensa yli 90-vuotiaaksi, kun ei kuunaan maistanut kumpaakaan. Molemmat olivat vähän pyyleviä.äitini täti oli koko ikänsä langanlaiha, sai neljä lasta, jäi leskeksi ja kasvatti lapset yksinään. Hän nautti joka päivä lasillisen väkevää viiniä ja eli terveenä ja täysijärkisenä melkein 95 vuotiaaksi. Tupakkaa hän ei polttanut koskaan, toisin kuin lähes satavuotiaaksi elänyt entisen mieheni sukulaismummo (laiha hänkin), joka poltti piippua ja joka ei koskaan sairastanut edes yskää.
- 44v Isoäiti
Minäkin hieman kauhistelin kun huomasin että naama alkoi hieman roikkua, mutta totuin siihen.
Myös miehillä naama rupeaa roikkumaan alle 50 vuotiaana.
Huomasin kyllä senkin että kun sain 2Kg lisää painooni niin naama ei oikeestaan roiku niin paljon kuin aiemmin.
Naamani en käytä muuta kuin herkälle iholle sopivaa kasvovoidetta. En käytä silmänympärysvoidetta, yövoidetta, aamuvoidetta ym. vain herkälle iholle tarkoitettua kasvovoidetta.
Ryppyjä en ole saanut, ainoastaan hyvin pienet silmäpussit jotka sain kesällä 2007.
Enkä käytä mitään hormmooneja ja muitakaan lääkkeitä.- 44v Isoäiti
Olen siis hoikka 159cm ja painan nykyään 55-56Kg, mutta kesällä voi taas paino mennä alas sen parisen kiloa. ;)
- sulle..
voisi sanoa, että hyvä isoäiti sulla on kaikki vielä edessä, kun ikääkin on vasta 44. Itse olen melkein 54 ja eräs mua pari vuotta vanhempi kirjoitti täällä taannoin, että mulla on lähtölaskenta vasta alkanut.
Olen itse lievästi ylipainoinen ja minusta heltta vanhentaa ja pömppömaha. Pari kolme kiloa, kun sain pois liikunnalla ja ruokavaliolla(pullat ja makeat pois), niin alkoi kasvotkin näyttää kiinteämältä. Välillä tässä peilistä katteli turvonnut vanha ämmä, mutta nyt olen taas tyytyväinen..
- kasvojumppa
Kokeile Method Putkiston kasvokoulua. Miehille ei tule ryppyjä, koska he vääntelevät naamaansa aina parranajon yhteydessä, säännöllistä kasvojumppaa siis ;)
- 44v Isoäiti
Minä harrastin jotain 3-4kk kasvojumppaa, mutta ei mitään vaikutusta.
Tottakai se voi jollekin vaikuttaa, joten testaamaan siitä. ;)) - miehille tule
ryppyjä? Juuri miehet ovat ryppyisiä jo nelikymppisinä, etkö todellakaan ole huomannut? Jos naisilla olisi siinä iässä sellaiset otsa- ja poskiuurteet niin voi kauhistus sentään.
Miesten rypyt vain antavat karismaa ja miehekkyyttä, siksi niitä ei "huomata", ne eivät ole tärkeitä. Ainoastaan naiselta vaaditaan posliinikasvoja ( ja mitä ihmettä varten?).
Eipä viitsi syvemmille vesille kahlata. - miehet vanhenee kans
miehille tule kirjoitti:
ryppyjä? Juuri miehet ovat ryppyisiä jo nelikymppisinä, etkö todellakaan ole huomannut? Jos naisilla olisi siinä iässä sellaiset otsa- ja poskiuurteet niin voi kauhistus sentään.
Miesten rypyt vain antavat karismaa ja miehekkyyttä, siksi niitä ei "huomata", ne eivät ole tärkeitä. Ainoastaan naiselta vaaditaan posliinikasvoja ( ja mitä ihmettä varten?).
Eipä viitsi syvemmille vesille kahlata.miehiä vaan kehutaan kun rypistyy,ja vaikka miehillä usein myös kumara ryhti alle 50v.
Nyt kun on nämä tietsikat,sen huomaa mitä kyttyräselkiä on paljon.
Vaikka kuinka jumppaa kasvoja se ei auta,itse olen jumpannu ja suunympärysrypyt tullu,kuten äidilläni. - vm. -52
miehet vanhenee kans kirjoitti:
miehiä vaan kehutaan kun rypistyy,ja vaikka miehillä usein myös kumara ryhti alle 50v.
Nyt kun on nämä tietsikat,sen huomaa mitä kyttyräselkiä on paljon.
Vaikka kuinka jumppaa kasvoja se ei auta,itse olen jumpannu ja suunympärysrypyt tullu,kuten äidilläni.Miesten iho on luontaisesti paksumpi kuin naisten. Miehet kyllä saavat juonteita, mutta samanlaisia hienonhienoja pikkuryppyjä ihon pintaan, kuin naisilla, eivät miehet niin herkästi saa. Itselleni nuo pienet pintarypyt ovat uusi asia, ja olen niistä harmissani. Tähän asti olen ajatellut, että hymy on paras kasvojenkohotus. Joo-o, näinhän se on, naama ei niin roiku, mutta pintarypyt sensijaan näkyvät entistä paremmin. Minun sisälläni asuu nuori nainen, mutta kuka pahuksen akka minua peilistä katsoo ; )
- on nykyisin yllätys
vm. -52 kirjoitti:
Miesten iho on luontaisesti paksumpi kuin naisten. Miehet kyllä saavat juonteita, mutta samanlaisia hienonhienoja pikkuryppyjä ihon pintaan, kuin naisilla, eivät miehet niin herkästi saa. Itselleni nuo pienet pintarypyt ovat uusi asia, ja olen niistä harmissani. Tähän asti olen ajatellut, että hymy on paras kasvojenkohotus. Joo-o, näinhän se on, naama ei niin roiku, mutta pintarypyt sensijaan näkyvät entistä paremmin. Minun sisälläni asuu nuori nainen, mutta kuka pahuksen akka minua peilistä katsoo ; )
aamuisin, siitä katsoo vanha olmi. On se merkillistä kun aivot eivät tule perässä vaan oma ulkonäkö tuntuu nykyisin aivan vieraalta. Onkohan tämä muutos nyt samanlaista kuin tuo lama eli kohtisuora pudotus alaspäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315920Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?304020HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2962525- 1311816
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311513Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3841454Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101233- 131233
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76962- 115935