Heli Järvinen ja Jouni Backman

Itukan lukija

Jouni Backman (sdp) kirjoitti Itukassa ettei kukaan alueen kansanedustajista äänestänyt Savonlinnan ohikulkutien töiden jatkamisen puolesta.

Eikö edes Heli Järvinen? (vihr) Ei ole tainnut ehtiä?

Heli Järvinen on ainakin ollut Helsingissä ahkerana sosialistien ja vihreiden kunnallispoliitikkojen juoksutyttönä perussuomalaista kaupunginvaltuutettu Jussi Halla-Ahoa vastaan käydyssä lokakampanjassa. Siinähän se aika Helsingissä kivasti menee rotukysymyksissä ettei ehdi oman maakunnan asioista kiinnostua.

35

1245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kai Kaihomieli

      mitä teki Backman ohikulkutien puolesta kansanedustajana ollessaan (taisi olla ministerikin vähän aikaa). Ainakaan tuloksia ei saanut aikaan minkäänlaisia.

      Tuo arvostelu ja jälkiviisaus on tosi helppoa ja etenkin demareille tyypillistä.

      • Itukan lukija

        Tiedän vaan, etteivät nämä Savonlinnan seudun tyypit pärjää toisten herrojen kanssa siellä Helsingissä. Kovasti kukkoilevat kotiseudullaan äänestäjilleen Itukan sivuilla mutta maailmalla ovat täysnysveröitä ja eteläsuomalaisten aisankannattajia.


      • Suomi
        Itukan lukija kirjoitti:

        Tiedän vaan, etteivät nämä Savonlinnan seudun tyypit pärjää toisten herrojen kanssa siellä Helsingissä. Kovasti kukkoilevat kotiseudullaan äänestäjilleen Itukan sivuilla mutta maailmalla ovat täysnysveröitä ja eteläsuomalaisten aisankannattajia.

        elättää koko muun Suomen, sitäkin aluetta.


      • metsärahat ja muut
        Suomi kirjoitti:

        elättää koko muun Suomen, sitäkin aluetta.

        Täälläkin olisi vaurasta, mutta kun täältä kupataan metsä- ja perintörahat etelän gryndereille ja markkinahumuun kun pitää niille helsingin savolaispakolaisille ostella asuntoja ja autoja ja lähettää vähän väliä rahaa.


      • ja ylypeetä
        metsärahat ja muut kirjoitti:

        Täälläkin olisi vaurasta, mutta kun täältä kupataan metsä- ja perintörahat etelän gryndereille ja markkinahumuun kun pitää niille helsingin savolaispakolaisille ostella asuntoja ja autoja ja lähettää vähän väliä rahaa.

        näkyy väki olevan, aihetta tai ei. Olipa tuo rakentanut loukkunsa mihin päin Suomea tahansa.:)


    • Onko muuten noista kumpikaan saanut mitään muuta ikinä aikaan kuin aamupaskat?

      • ohimennen,

        pohtinut nimimerkki SavoRULESINA esiintyvän kyykytysintoa.:)

        Niin rikkaanakin näyttää joskus esiintyvän, ettei paskalle taivu.

        Kun ei itse pääse helpotuksen hotellissa helpotusta saamaan, paskoo seisaaltaan?

        Eikö siinä joskus tule osumia myös omille kintuille? Jos löysää?:)


      • ohimennen, kirjoitti:

        pohtinut nimimerkki SavoRULESINA esiintyvän kyykytysintoa.:)

        Niin rikkaanakin näyttää joskus esiintyvän, ettei paskalle taivu.

        Kun ei itse pääse helpotuksen hotellissa helpotusta saamaan, paskoo seisaaltaan?

        Eikö siinä joskus tule osumia myös omille kintuille? Jos löysää?:)

        Kato kustessa seistään, paskalla istutaan.

        Elä sie aina ohimennen pohdi, pysähy siekii joskus miettimään että jos jäniksenkäpälän pitäs tuottaa onnee ni mites sille jänikselle sitten kävi?


      • jos paskalle taipuu.
        SavoRULES kirjoitti:

        Kato kustessa seistään, paskalla istutaan.

        Elä sie aina ohimennen pohdi, pysähy siekii joskus miettimään että jos jäniksenkäpälän pitäs tuottaa onnee ni mites sille jänikselle sitten kävi?

        Hiukka siinä kyykistyä SavoRULES-nimimerkkinäkin täytynee?

        Metsästäjiä?:) Onhan tuo nähty, hyvässä muistissa;D


      • jos paskalle taipuu. kirjoitti:

        Hiukka siinä kyykistyä SavoRULES-nimimerkkinäkin täytynee?

        Metsästäjiä?:) Onhan tuo nähty, hyvässä muistissa;D

        Mutta vain pieni etunoja joka muiden katsoessa ja ihaillessa paskovaa Adonista muistuttaa lähinnä ihmisiä siitä että on se hienoa että SavoRULES on kotoisin savonlinnasta sillä juuri se tekee kaupungistamme ylivoimaisen ykkösen ja muut jäävät vain hikisiksi ja haiseviksi pikkukyliksi savonlinnan varjoon.


      • haiskahtaa
        SavoRULES kirjoitti:

        Mutta vain pieni etunoja joka muiden katsoessa ja ihaillessa paskovaa Adonista muistuttaa lähinnä ihmisiä siitä että on se hienoa että SavoRULES on kotoisin savonlinnasta sillä juuri se tekee kaupungistamme ylivoimaisen ykkösen ja muut jäävät vain hikisiksi ja haiseviksi pikkukyliksi savonlinnan varjoon.

        siltä, että niin jää Savonlinnakin, kokonaan alle.

        Sinussa sitä näkyy riittävän; niin siinä käy, kun sitä ihteeään tullee julkisesti esittämään, nimimerkkiä, sano.


      • haiskahtaa kirjoitti:

        siltä, että niin jää Savonlinnakin, kokonaan alle.

        Sinussa sitä näkyy riittävän; niin siinä käy, kun sitä ihteeään tullee julkisesti esittämään, nimimerkkiä, sano.

        Vääntö on hurjaa.


      • niin mielelläni
        SavoRULES kirjoitti:

        Vääntö on hurjaa.

        helpottaa nimimerkin vääntöä, mutta täsmälaksatiivien mainostaminen lienee kiellettyä tällä sivulla.

        Poikkeapa Suomen terveydeksi-palstoilla, jos et jo olekin poikennut vielä tänään. Kyllä hätä keinot keksii.


      • asvaltin

        No, no elähän ihan tyhjee höpäjä.
        Saihan Jouni aikaan asvaltin kahelle pikkukadulle jossa asui.
        Vielä jos pari kertaa muuttaisi niin tulis lissää piällystettä.


      • Kai Kaihomieli
        SavoRULES kirjoitti:

        Kato kustessa seistään, paskalla istutaan.

        Elä sie aina ohimennen pohdi, pysähy siekii joskus miettimään että jos jäniksenkäpälän pitäs tuottaa onnee ni mites sille jänikselle sitten kävi?

        Hyvä esimerkki siitä, miten nämä savolaiset saavat pilattua hyvänkin keskustelun täysin laspsellisilla kommenteillaan. Tässäkin tämä muistuttaa 12-vuotiaiden keskustelukenttää. Sääli.


      • kun jo aloitus
        Kai Kaihomieli kirjoitti:

        Hyvä esimerkki siitä, miten nämä savolaiset saavat pilattua hyvänkin keskustelun täysin laspsellisilla kommenteillaan. Tässäkin tämä muistuttaa 12-vuotiaiden keskustelukenttää. Sääli.

        itsessään on loanheittoa kahta nimeltä mainittua savonlinnalaista kohtaan.

        Jokainen näkemäni ketju tällä sivullakin on tietyllä tavalla tarkoitushakuinen. Kuka tarkoittaa mitäkin, ja kuka tarkoittamisillaan hakee mitäkin.

        Ketjujen rakentelemista tarkoitushakuisesta ja tämänkin sivun käyttämistä omiin tarkoituksiinsa sopiviksi on aina yhtä mielenkiintoista seurata.

        Keskustelevan en ole oikeasti kenenkään nähnyt tälläkään sivulla - se kun on mielipiteiden ja näkemysten vaihtoa suullisesti jonkun kanssa.
        Johda siitä sana keskustelu.

        Taitaa olla niin, että niin sanojenkin merkitykset muuttuvat niin kuin itse kunkin kirjoittavan omat totuudet siitä, mikä kulloinkin on oikein ja mikä ei ketään toista ihmistä kohtaan. Tärkeintä on olla tarkoitushakuinen, että elämällä on jokin tarkoitus? Muu kuin olla savonlinnalainen savolainen Savonlinna-sivulla?

        Jos alkaisi enemmälti kirjoittaa, miksi keskusteluketjuja mahdollisesti rakennetaan siihen tyyliin kuin niitä tälläkin sivulla rakennellaan, useimmiten seuraa viestin poisto. Jos sitä nimitettäisiin keskusteluksi, ei keskustelua tälläkään palstalla ei sallittaisi senkään tarkoituksesta, vaikutuksista, seurauksista ja lopputulemista tms.

        On olemassa sanonta: kiero kuin savolainen.
        Joku on vielä kierompi? Se joka näin tuottavan ns. keskustelufoorumin on perustanut ja sitä johtaa? Ostan sille Jussi-paidan, jos ei sillä sitä vielä ole. Ei hyvä ajatus, vai? Va.?


      • Kai Kaihomieli kirjoitti:

        Hyvä esimerkki siitä, miten nämä savolaiset saavat pilattua hyvänkin keskustelun täysin laspsellisilla kommenteillaan. Tässäkin tämä muistuttaa 12-vuotiaiden keskustelukenttää. Sääli.

        Olet erinomainen esimerkki siitä pulloposkisesta läpänheittäjästä joka ei osannut pitää suutaan kiinni oikeassa paikassa.

        Jokaisella on täällä oikeus keskustella, mistä vaan ja miten vaan. Joten otapas se soikion muotoinen lanttusi pois akkasi perseestä ja ihaile auringonnousua. Säälin.


      • kun jo aloitus kirjoitti:

        itsessään on loanheittoa kahta nimeltä mainittua savonlinnalaista kohtaan.

        Jokainen näkemäni ketju tällä sivullakin on tietyllä tavalla tarkoitushakuinen. Kuka tarkoittaa mitäkin, ja kuka tarkoittamisillaan hakee mitäkin.

        Ketjujen rakentelemista tarkoitushakuisesta ja tämänkin sivun käyttämistä omiin tarkoituksiinsa sopiviksi on aina yhtä mielenkiintoista seurata.

        Keskustelevan en ole oikeasti kenenkään nähnyt tälläkään sivulla - se kun on mielipiteiden ja näkemysten vaihtoa suullisesti jonkun kanssa.
        Johda siitä sana keskustelu.

        Taitaa olla niin, että niin sanojenkin merkitykset muuttuvat niin kuin itse kunkin kirjoittavan omat totuudet siitä, mikä kulloinkin on oikein ja mikä ei ketään toista ihmistä kohtaan. Tärkeintä on olla tarkoitushakuinen, että elämällä on jokin tarkoitus? Muu kuin olla savonlinnalainen savolainen Savonlinna-sivulla?

        Jos alkaisi enemmälti kirjoittaa, miksi keskusteluketjuja mahdollisesti rakennetaan siihen tyyliin kuin niitä tälläkin sivulla rakennellaan, useimmiten seuraa viestin poisto. Jos sitä nimitettäisiin keskusteluksi, ei keskustelua tälläkään palstalla ei sallittaisi senkään tarkoituksesta, vaikutuksista, seurauksista ja lopputulemista tms.

        On olemassa sanonta: kiero kuin savolainen.
        Joku on vielä kierompi? Se joka näin tuottavan ns. keskustelufoorumin on perustanut ja sitä johtaa? Ostan sille Jussi-paidan, jos ei sillä sitä vielä ole. Ei hyvä ajatus, vai? Va.?

        Sulla se leikkaa.


      • Päätä paleltanut
        SavoRULES kirjoitti:

        Sulla se leikkaa.

        pidemmän aikaa ja kylyki alkaa olla vereslihalla eikä lankussa vielä naarmuakkaan.


      • julkispäättäjiä
        kun jo aloitus kirjoitti:

        itsessään on loanheittoa kahta nimeltä mainittua savonlinnalaista kohtaan.

        Jokainen näkemäni ketju tällä sivullakin on tietyllä tavalla tarkoitushakuinen. Kuka tarkoittaa mitäkin, ja kuka tarkoittamisillaan hakee mitäkin.

        Ketjujen rakentelemista tarkoitushakuisesta ja tämänkin sivun käyttämistä omiin tarkoituksiinsa sopiviksi on aina yhtä mielenkiintoista seurata.

        Keskustelevan en ole oikeasti kenenkään nähnyt tälläkään sivulla - se kun on mielipiteiden ja näkemysten vaihtoa suullisesti jonkun kanssa.
        Johda siitä sana keskustelu.

        Taitaa olla niin, että niin sanojenkin merkitykset muuttuvat niin kuin itse kunkin kirjoittavan omat totuudet siitä, mikä kulloinkin on oikein ja mikä ei ketään toista ihmistä kohtaan. Tärkeintä on olla tarkoitushakuinen, että elämällä on jokin tarkoitus? Muu kuin olla savonlinnalainen savolainen Savonlinna-sivulla?

        Jos alkaisi enemmälti kirjoittaa, miksi keskusteluketjuja mahdollisesti rakennetaan siihen tyyliin kuin niitä tälläkin sivulla rakennellaan, useimmiten seuraa viestin poisto. Jos sitä nimitettäisiin keskusteluksi, ei keskustelua tälläkään palstalla ei sallittaisi senkään tarkoituksesta, vaikutuksista, seurauksista ja lopputulemista tms.

        On olemassa sanonta: kiero kuin savolainen.
        Joku on vielä kierompi? Se joka näin tuottavan ns. keskustelufoorumin on perustanut ja sitä johtaa? Ostan sille Jussi-paidan, jos ei sillä sitä vielä ole. Ei hyvä ajatus, vai? Va.?

        Äläpäs junnu väännä paskaa. Asiallinen avaus Itä-Savossa olleesta kirjoituksesta ja Järvisen Helsingin tekemisistä.

        Taidat olla pihalla kuin postilaatikko, jos et noita asioita tiennyt.


      • Kyllä,
        julkispäättäjiä kirjoitti:

        Äläpäs junnu väännä paskaa. Asiallinen avaus Itä-Savossa olleesta kirjoituksesta ja Järvisen Helsingin tekemisistä.

        Taidat olla pihalla kuin postilaatikko, jos et noita asioita tiennyt.

        tiesin, että kyse oli kyseisestä artikkelista ja Heli Järvisen kansanedustajuudesta. Ja että Jouni Backman on savonlinnalainen ja kirjoittanut palattuaan ja...

        Aloitukseen liittyi nimittelyä, mikä ei ole itse asiallista.

        En tiedä, oletko vilkaissut muita sivun aloituksia. Täälläkin pelataan pelejä. Shakki ja Matti.


      • ei sulla ole asiaa
        Kyllä, kirjoitti:

        tiesin, että kyse oli kyseisestä artikkelista ja Heli Järvisen kansanedustajuudesta. Ja että Jouni Backman on savonlinnalainen ja kirjoittanut palattuaan ja...

        Aloitukseen liittyi nimittelyä, mikä ei ole itse asiallista.

        En tiedä, oletko vilkaissut muita sivun aloituksia. Täälläkin pelataan pelejä. Shakki ja Matti.

        Kurnuta mitä kurnutat kun et asiaa keksi.


      • ensimmäisen kauden
        ei sulla ole asiaa kirjoitti:

        Kurnuta mitä kurnutat kun et asiaa keksi.

        kansanedustajan voivan toimia eduskunnassa?


      • näin on käynyt
        ensimmäisen kauden kirjoitti:

        kansanedustajan voivan toimia eduskunnassa?

        Kuvittelisin ensimmäisen kauden vihreän kansanedustajan toimivan helsinkiläisten juoksupoikana tai -tyttönä.

        Kuten on käynytkin.

        Perussuomalaisten ja helsinkiläisten kunnallisriidat eivät kuulu savolaiselle kansanedustajalle. Se on leimannut hänet pelkäksi rotukeskustelijaksi ja helsinkiläisvihreät ovat sivussa. Tyhmyyttä se on.


      • lienevät kuuluneen
        näin on käynyt kirjoitti:

        Kuvittelisin ensimmäisen kauden vihreän kansanedustajan toimivan helsinkiläisten juoksupoikana tai -tyttönä.

        Kuten on käynytkin.

        Perussuomalaisten ja helsinkiläisten kunnallisriidat eivät kuulu savolaiselle kansanedustajalle. Se on leimannut hänet pelkäksi rotukeskustelijaksi ja helsinkiläisvihreät ovat sivussa. Tyhmyyttä se on.

        savolaiselle kansanedustajalle.
        Savonlinnalaisenahan minä tuota aina olen pitänyt, Heli Järvistäkin, ja savonlinnalaiseksi olen leimannut koko iäkseen. Savonlinnalaisuudesta ei kukaan pääse ikänään irti.


        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/akx3000.sh?kanta=utapuh&EDNRO=930&paluuhaku=%2Ftriphome%2Fbin%2Fhex3300.sh%253Fhaku%3Dpv1%253Fhnro%3D930%253Fkieli%3Dsu&haku=PUHLAA&LYH=LYHPV1&VAPAAHAKU=&TIPVTYYPPI=%24&AKTYYPPI=%24&TIASTUN=&TIKASVAI=%24&VPVUOSI=%24&PAIVAMAARA1=&PAIVAMAARA2=

        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/vex3000.sh?kanta=&OLETUSHAKU=ed_hnro%3D930&PALUUHAKU=%2Ftriphome%2Fbin%2Fhex3300.sh%253Fhaku%3Dvpt%253Fhnro%3D930%253Fkieli%3Dsu&haku=suppea&LYH=LYHVPT&KAIKKIHAKU=&ASIASANAT=&TUNNISTE2=%24&TUNNISTE=&VPVUOSI=1989*&PVMVP1=&PVMVP2=

        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/aax3000.sh?kanta=&PALUUHAKU=%2Fthwfakta%2Faanestys%2Faax%2Faax.htm&haku=suppea&VAPAAHAKU=J%E4rvinen Heli&OTSIKKO=&ISTUNTO=&AANVPVUOSI=%24&PVM1=&PVM2=&TUNNISTE=


      • kahdella n-kirjaimella.

      • muuten saa
        asvaltin kirjoitti:

        No, no elähän ihan tyhjee höpäjä.
        Saihan Jouni aikaan asvaltin kahelle pikkukadulle jossa asui.
        Vielä jos pari kertaa muuttaisi niin tulis lissää piällystettä.

        puhua täällä. Kaikki aikaisemmat keskustelut joissa viitataan katujen päällystämiseen Jounin asuinalueella, on poistettu asiattomina vaikka täyttä asiaahan ne olivat.


    • Monta kyydissä

      Monta savonlinnalaista lentelee koneella Helsinkiin?

      Vieläkö me veronmaksajat maksellaan joutavien virkamiesten ja suojatyöpaikkalaisten lentelyä Helsinkiin?

      • jäsenistään

        Yhteiskunnan elätit lentelevät yhteiskunnan laskuun toimittelemaan jonniinjoutavia.
        Sitä sanotaan poliitiikaksi.


      • juoksupoikia
        jäsenistään kirjoitti:

        Yhteiskunnan elätit lentelevät yhteiskunnan laskuun toimittelemaan jonniinjoutavia.
        Sitä sanotaan poliitiikaksi.

        Sinne vaan lennellään ja kun ei mitään osata, niin ryhdytään helsinkiläisten juoksupojiksi kuppaamaan viimeisetkin elinvoimat täältä.

        Nähty on.


      • Mievuan
        juoksupoikia kirjoitti:

        Sinne vaan lennellään ja kun ei mitään osata, niin ryhdytään helsinkiläisten juoksupojiksi kuppaamaan viimeisetkin elinvoimat täältä.

        Nähty on.

        vihreet on suurempia kapitalisteja ,ku kokoomuslaiset !Terveiset Helille !


    • sekä yhteissaunat

      Jouni Backman, Savonlinnan lahja Suomen maaseudulle. Herra joka ministerikautenaan keksi nämä viho viimeiset jätevesimääräykset...

      • nyökkään

        Minä taas muistan Jouni Backmanin parhaiten nyökyttelemässä yhdessä Arto Bryggaren kanssa Tarja Halosen taustalla. Vieläkin saan makeat naurut, kun tulee mieleen miesten nyökyttely. Hah hah!


      • en ihmettele
        nyökkään kirjoitti:

        Minä taas muistan Jouni Backmanin parhaiten nyökyttelemässä yhdessä Arto Bryggaren kanssa Tarja Halosen taustalla. Vieläkin saan makeat naurut, kun tulee mieleen miesten nyökyttely. Hah hah!

        B:llä alkavat boliitikot ovat b-luokkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe