vain toinen tissi kelpaa

eriparitissit

Meidän pian 5 kk täyttävä poikamme on jo pidempään suosinut vasenta tissiä. Oikeasta tissistä syöminen on temppuilua ja mietinkin eikö sieltä tule maitoa. Kyse ei kuitenkaan kai ole tästä.. Eri asentojakin ollaan koitettu ja toisinaan jossain asennossa syöminen sujuu myös oikeasta. Nyt kuitenkin vasen rinta on koko ajan täynnä ja oikea paljon tyhjempi. Ja rintojen kokoeron huomaa todella selvästi.
Asia ärsyttää itseäni kovasti, onko muilla samoja kokemuksia/neuvoja? Palautuvatkohan rinnat samankokoisiksi kun imetyksen lopettaa...

9

1407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä toista

Pumppaa pumpulla tai lypsä käsin sitä toista tissiä. Sillähän sen näkee tuleeko sieltä vai ei.

Jos ei ole pumppua ja kokoero häiritsee, niin hanki pumppu. Sitten kyllä tasaantuu.

• ei aina "toimi"

Pumpulla näkee tuleeko maitoa vai ei vain, jos rinnat heruvat pumpulle. Kaikilla ei heru. Jos pumpattua saa vain vähän, sekään ei välttämättä kerro koko totuutta. Vauva saattaisi silti saada rinnasta maitoa ihan normaalisti, vaikka pumppu saisikin vain vähän.

• näin...

typy lopetti 3kk vasemman tissin syömisen ja imetin sitten pelkällä oikealla tissillä 1v asti.vasen tissi palautu aika äkkiä sellaseks tyhjäks lärpykäks.silloin koko ero oli aika järkky.kertaakaan en tainnu lypsää...nyt kun olen ollut 2kk imettämättä niin molemmat tissit on palautunu ennalleen eli ihan samanlainen koko ero kun enne koko imetystä tai raskautta.(=
      kai tuo rintojen palautuminen on aika tapauskohtasta, mutta en usko että niihin hirveetä koko eroa jää sitten kun et enään imetä kummastakaan, jos ei sulla ennen ole ollut.

• oli tuon ikäinen,

kun kieltäytyi imemästä kokonaan! Olin ihmeissäni ja kauhuissani. En tiedä, mikä rintakauhu/raivari lie ollut kyseessä, mutta siitä selvittiin, kun yritin vikkelänä tarjota rintaa juuri heräämässä olleelle vauvalle kun oli vielä tokkurainen! Oi onnea, kun monen päivän tauon jälkeen alkoi mussuttaa rintaa! Eli voisi tuota kokeilla hyljeksityn rinnankin kanssa: tarjota sitä jo ennen kuin lapsi kunnolla edes herää - ja ehkä eri paikassa, eri asennossa?

Kaikillahan ne rinnat on erikokoisia, eri näköisiä ja erilaisia. SIis yhdellä ihmisellä:-). Ei se vauva varmaan niin tarkkaan valkkaa, mutta kuka noiden aivoituksista selvän ottaisi...?! Pitää vain kokeilla kaiken maailman kommervenkkejä!

• toisen yli

Meillä kanssa ollut sama ongelma, mutta osittaen johtui siitä, että vasen solisluu olikin murtunut synnytyksessä (sitä ei huomattu kun vasta 4kk:n ikäisenä), niin ei vasen kylkimakuu oikein onnistunut. Mutta myös oikea nänni hieman erilainen ja vasen mieluisempi tissi syödä. Olen antanut oikeata rintaa vasemmalla kyljellä "toisen tissin yli", niin on maistunut.

• äiti*4

minulla on juuri sama juttu, oikean tissin kanssa saa tapella, hyvä jos 5min imee sitä ja pakko saada vasen tissi suuhun. ja rinnat on erikokoiset...mutta luotan jotenkin siihen että kait ne samankokoiseksi palautuu kun ei enää vasemmasta imetä.

• marjo12

Meilläkin poika hylki toista rintaa ja siitä rinnasta maitoa sit tietysti tulikin vähemmän..eli tissi oli paljo pienempi ku "suosikki" tissi. Mutta kyllä ne palautu samankokoisiksi imetyksen jälkeen!! Meilläkin vauva söi paremmin unisena/yöllä ja toisen rinnan yli imettämällä.. eli just noilla aikasemmin annetuilla neuvoilla..

• 6kk

Meillä on imetys hiipunut parin viikon aikana oikeastaan kokonaan tästä ongelmasta johtuen...Alusta alkaen lapsi on hylkinyt vasenta rintaa.Sieltä vain on tavara tosi paljon tiukemmassa. Eli saanut pulloa lisäksi, josta johtuen nyt hylkäsi rinnan kokonaan siirryttyä kiinteisiin. Maitoa ei heru enää toiseenkaan, kun tilaus on niin vähäistä. Niinpä päätin luopua koko taistelusta...
      Pumppaaminen voi joillakin auttaa, mut minun kohdallani täytyi olla aivan pinkeänä rinta, että sain pumpattua jotain. Muuten tuli vain muutama milli, vaikka lapselle sieltä olisi enemmän herunutkin.

• Eriparia

Meillä tyttö söi pääasiassa oikean puoleista rintaa ja kokoero suureni ja suureni.. Ilmeisesti vasempaan rintaan maito ei edes noussut kunnolla, vaikka aina kun aloin imettää, tarjosin ensin vasenta ja sen räpellyksen jälkeen vasta siirryttiin oikeaan. Rintani ovat jo ennen raskautta olleet eriparia, mutta nyt (8 kk imetyksen lopettamisen jälkeen) kokoeron todella huomaa ja se häiritsee itseäni melkoisesti. Vain urheiluliivit istuvat! Ja kun sinkkuäitejä tässä ollaan, niin kyllä tulen todella tarkkaan harkitsemaan kenelle voin itseäni paljastella.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen