ainakin palstan turkulaiset varmasti muistavat tapauksen 80-luvulta kun turkulainen koulutyttö oli saanut historian kokeesta 9 , mutta todistukseen vain 8. Että niin hyvä paikka turku on.
turkuko hyvä
24
1683
Vastaukset
- lienee
numero, joka on saatu laskemalla useamman kokeen keskiarvo.
on paikoista parhain. Täällä ei jaeta mitään ilmaiseksi....kaikki pitää ansaita:)
Täällä ei katsota suopeasti leuhkimista ""miten meillä on kaikki suurempaa ja parempaa kuin naapurilla.""
Turussa ei juurikaan moukkia suvaita ja kestää pitkään tulla hyväksytyksi Turkulaiseksi.
Turussa hoidetaan ruumis ja sielu. Kulttuuria on tarjolla kiitettävästi ja lapsosiakin opetetaan jo päiväkodissa ravitsemaan sieluaan taidenäyttelyillä ja lasten kulttuuritapahtumilla. Turkulaiset ovat jo ammoin tottuneet käymään ostoksilla Tukholmassa. Nyt meillä on Stockman ja Wiklund ja Tukholmakin pienen matkan päässä.
Turussa opetetaan myös vaatimattomuutta. Aidon Turkulaisen ei tarvitse leuhkia ollakseen hyvä, koska me olemme hyviä.:-DDDDDDDsinusta, aivan kirjoitti:
löytyy isoja vanhainkoteja riittämättömällä henkilökunnalla? Kapea on sitten katsantosi.
- ilmaiseksi vaan
EU:n ruoka-apua jonottamassa joutuu viihdyttämään paremmin toimeentulevia.
- lankeemuksen erel.
Paljoks ne köyhät joutuu leivist maksaa leipäjonos, ko ei mittää ilmatteeks saa?
Miten on mahollist et sää ot turus, jos ei siäl moukkii, ja leuhkimisii suvaita,
ai niis, ne moukat kait asuukii kaupunkin ulkopuolel ? =) - yli-ihminen kun oot
umalehtinen kirjoitti:
löytyy isoja vanhainkoteja riittämättömällä henkilökunnalla? Kapea on sitten katsantosi.
- oot
sää oot sitte joku aito turkulain mutaatio, ko säähän leuhkit päivittäin.
- ;lispa;
Moni,työtön muuttanut Turkuun, Turun maineikkaan työttömyysyhdistyksen perässä.
Kunnia-jäseneksi, Turun työttömienyhdistykseen, vaikeata päästä nauttimaan suomia kulttuuri-elämyksiä.
Marras-kuussa yhdistys tarjosi laiva-seminaarin mitäs siihen sanot.- Pöh pöh
Meitä oli laivalla 120, seminaari on hieno keino saada risteilyn kulut hyväksyttäviksi menoiksi.
Terveisin Mukana Ollut - Mihin katosi?
Pöh pöh kirjoitti:
Meitä oli laivalla 120, seminaari on hieno keino saada risteilyn kulut hyväksyttäviksi menoiksi.
Terveisin Mukana OllutMihin katosi TST:n hallituksen jäsenen viesti jossa hän käski vaihtaa yhdistystä?
Antoi vieläpä yhteystiedotkin.
- moniosaajat
Turun Sanomat 14.1.2009
Valtakunnalliset takavarikkomäärät kääntyivät laskuun
Khatin salakuljettajia napataan Turun lentoasemalla joka kuukausi
Khat-huumeen takavarikkomäärät ovat kääntyneet laskuun. Takavarikot lisääntyivät rajusti 2000-luvulla vuoteen 2006 asti, jolloin khatia takavarikoitiin yli 3600 kiloa. Vuonna 2007 takavarikoidun khatin määrä kuitenkin laski yli 300 kilolla.
Khatia suosivat Suomessa erityisesti Itä-Afrikasta kotoisin olevat maahanmuuttajat. Tulliylitarkastaja Petri Lounatmaa kertoo, että Turun lentoasemalla khat-salakuljettajia jää kiinni usein.
- Heitä jää kiinni jos ei viikoittain, niin kuukausittain joka tapauksessa. Khat-ongelma keskittyy nimenomaan lentokentille, koska kyse on tuoretavarasta.
Khat tulee maahan useimmiten tilaajan värväämän kuriirin matkassa. Lounatmaan mukaan kuriireina toimii mm. Keski-Euroopasta kotoisin olevia henkilöitä.
- Turku on iso talousalue, johon on suoria lentoyhteyksiä Euroopasta, Lounatmaa muistuttaa.
Khatia tuodaan kerralla isojakin lasteja, koska huume voidaan puristaa pieneen tilaan.
- Kilomäärät liikkuvat 20 kilon molemmin puolin.
Oikeuteen asti päätyvistä khat-jutuista jaetaan Suomessa pääasiassa sakkotuomioita. Khat on sallittua esimerkiksi Isossa-Britanniassa. - hullinen
helsinkiläisten antipatiat turkua kohtaan kumpuavat? Itse en ole käynnyt turussa kuin
parikolme kertaa elämäni aikana ja nekin lähinnä
vaan laivasatamaan ja siitä laivalle.
Oma mielikuvani kaupungista on kyllä positiivinen
ja kaunishan kyseinen kaupunki on.- rixulainen __
Mitäs pidät täst Riihimäest ? Ooksä tääl käyny?
- hullinen
rixulainen __ kirjoitti:
Mitäs pidät täst Riihimäest ? Ooksä tääl käyny?
Olen käynnyt, mutten nyt ihan viimeaikona kuitenkaan, 90-luvun alkupuolella ja puolessavälissä siellä järjestettiin paljon
metalli- ja punkbändien keikkoja, joissa
tuli käytyä useinkin. kun Turkulaisilla on oma historiansa ja Hesalaisilla ei. Eiköhän hyvin harva ole niin sanotusti aito helsinkiläinen.
Pääkaupunkijuttu kismittää yhä välejä;))
Minä pidän Hesasta vaikka aito Turkulainen olenkin.
Mitä tulee siihen tällä palstalla,,niin toki Turkua irvataan ja vain siksi että se sattuu olemaan minun ikioma kotipaikkani;))))))))- hullinen
umalehtinen kirjoitti:
kun Turkulaisilla on oma historiansa ja Hesalaisilla ei. Eiköhän hyvin harva ole niin sanotusti aito helsinkiläinen.
Mitä tulee siihen tällä palstalla,,niin toki Turkua irvataan ja vain siksi että se sattuu olemaan minun ikioma kotipaikkani;))))))))Itselläni ei ole oikeastaan ainuttakaan kaupunkia
tai kuntaa vastaan mitään, mutta oman kotikaupungin
lisäksi ainut paikka, jossa kuvittelisin
parhaiten viihtyväni on Tampere, jos pakko olisi
muuttaa jostain syystä paikkakuntaa. - Kyllä on
umalehtinen kirjoitti:
kun Turkulaisilla on oma historiansa ja Hesalaisilla ei. Eiköhän hyvin harva ole niin sanotusti aito helsinkiläinen.
Mitä tulee siihen tällä palstalla,,niin toki Turkua irvataan ja vain siksi että se sattuu olemaan minun ikioma kotipaikkani;))))))))porukka pikkusieluista, ohhoh, koko kaupunki pilalla, kun sinä satut asumaan siellä.
Toisaalta, rakkaudesta se hevonenkin potkii, eli olet kaikkien mollaajien suosikki, sanovat, mitä sanovat. hullinen kirjoitti:
Itselläni ei ole oikeastaan ainuttakaan kaupunkia
tai kuntaa vastaan mitään, mutta oman kotikaupungin
lisäksi ainut paikka, jossa kuvittelisin
parhaiten viihtyväni on Tampere, jos pakko olisi
muuttaa jostain syystä paikkakuntaa.Senverta nurkkapatriooti vikaa mussa on että tuntuisi lähes maailmanlopulta jos joutuisi muuttamaan Turusta pois.
Täällä on kaikki. On lapsuus, on nuoruus, on ystävät, sukulaiset, läheiset, on keskuudestamme poistuneiden läheisten haudat, tutut kaupat, tutut kauppiaat, tutut kadut, tutut kahvilat, tutut teatterit.......aivan kaikki.- buhaaaa
Kyllä on kirjoitti:
porukka pikkusieluista, ohhoh, koko kaupunki pilalla, kun sinä satut asumaan siellä.
Toisaalta, rakkaudesta se hevonenkin potkii, eli olet kaikkien mollaajien suosikki, sanovat, mitä sanovat.Naraata Tamperaalsetkin mansen pojat
- umapuskista-
hullinen
Turkulainen veljeni on työnantajani - lopettaa taas
buhaaaa kirjoitti:
Naraata Tamperaalsetkin mansen pojat
tuo arvuuttelusi, katsos luulo ei tiedon väärti.
En ole UMA. Helpottiko. - 5498
umalehtinen kirjoitti:
Mitä tulee siihen tällä palstalla,,niin toki Turkua irvataan ja vain siksi että se sattuu olemaan minun ikioma kotipaikkani;))))))))Osittain olet oikeassa, sinun puheiden ansiosta olen alkanut inhoamaan turkua, olen saanut aivan uuden käsityksen hurskastelevista ja omaan napaan tuijottavasta turkulaisista, ei ikinä enään turkuun.
- käykkään
niin positiivinen mielikuva turusta säilyy.
Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026558
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h874987Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1073238Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p313098Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262285Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191656Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961281Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391242Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311146- 48924