Ensimmäinen kokeilu takana.
Joko mua on huijattu ja oon saanu todella hyvin voidellun suksen tai sitte tämä siklattu todella luistaaaa...
Kiersin järven jäälle ajettua latua kun lunta on muuten niin vähä ja säälin suksiani kun koitan säästää niitä finlandiaan jne. Viimesellä kierroksella luisto vähä heikkeni ajoittain mutta syy löytyi kun otin sukset pois.... pito vähä alkoi jäätyä....... ja luistopinta oli hiihtämisen jälkeen komea, kiiltävä... ei merkkiäkää harmaantumisesta tms.
Kannattaa ehkä kokeilla.
siklatulla eka lenkki
15
2600
Vastaukset
- kasvavaan joukkoomme.
On hienoa tempasta sukset kyytiin ja lähtä sivakoimaan,kelillä kun kelillä.
- cerno
noi siklit? ja mitä muuta siihen tarttee?
- mad-1
Jts:n ja vpk:n kirjotuksista selviää aika paljon.
Mulla ei itellä viä sikliä mutta tulee kyllä jonain päivänä olemaan ja sen jälkeen ei tartte pahemmin rasvailla enää sukulaisten suksia. - ruottista
mad-1 kirjoitti:
Jts:n ja vpk:n kirjotuksista selviää aika paljon.
Mulla ei itellä viä sikliä mutta tulee kyllä jonain päivänä olemaan ja sen jälkeen ei tartte pahemmin rasvailla enää sukulaisten suksia.kuzminin siklin -aivan älyttömän terävä.postikuluineen tais olla 63e.
- pakuri
skigrip.fi
- jts-1
ruottista kirjoitti:
kuzminin siklin -aivan älyttömän terävä.postikuluineen tais olla 63e.
terävä..kannattaa harjotella oikeita ajokulmia ettei haukkaa pohjan reunoilta..harjotus tekee mestarin ja sehän pitää paikkansa!
- cerno
pakuri kirjoitti:
skigrip.fi
paikallinen urheilukaupanmyyjä oli pihalla ku lintulauta hommasta ku vinkkasin et kohta ei voiteita enää tartte. oli äijällä suu vääränä.
- stanley...
Itse ostin 10kpl paketin suurimpia katkoteräveitsen varateriä. Terät on itsessään melko jäykkiä, mutta jäykistin vielä lisää liimaamalla pienen puupalikan terään kinni ja samalla tuli hyvä kädensijakin. Leikkaa hyvin, muttei liikaa ja lopputulos luistanut omalla kohdallani mainiosti. Ei tule "siklille" hintaa euroa enempää.
- pakuri
stanley... kirjoitti:
Itse ostin 10kpl paketin suurimpia katkoteräveitsen varateriä. Terät on itsessään melko jäykkiä, mutta jäykistin vielä lisää liimaamalla pienen puupalikan terään kinni ja samalla tuli hyvä kädensijakin. Leikkaa hyvin, muttei liikaa ja lopputulos luistanut omalla kohdallani mainiosti. Ei tule "siklille" hintaa euroa enempää.
Jären käyttö on sallittua, hyvä homma.
- carpas
stanley... kirjoitti:
sikli on erittäin terävä paksu metallinpala. Kuitenkin tylsyy ja itse K:n mielestä tylsymistä voi hidastaa jos puhdistaa pohjan harjaamalla ennen siklausta. Voiteet tietysti pitää ensin poistaa asianmukaisilla liuottimilla. Oma kokemus on että ensimmäinen siklaus vaatii n. 10 min/ suksi, kevyellä tuntumalla, sen tuntee kun sikli ei enää ota ja pohja alkaa olla sileä. Vaatii harjoittelua ja saa varoa ettei ota liikaa ja tee pyykkilautaa varsinkin reunoihin. Uusintasiklaus käy huomattavasti nopeammin.
- ei kannata
carpas kirjoitti:
sikli on erittäin terävä paksu metallinpala. Kuitenkin tylsyy ja itse K:n mielestä tylsymistä voi hidastaa jos puhdistaa pohjan harjaamalla ennen siklausta. Voiteet tietysti pitää ensin poistaa asianmukaisilla liuottimilla. Oma kokemus on että ensimmäinen siklaus vaatii n. 10 min/ suksi, kevyellä tuntumalla, sen tuntee kun sikli ei enää ota ja pohja alkaa olla sileä. Vaatii harjoittelua ja saa varoa ettei ota liikaa ja tee pyykkilautaa varsinkin reunoihin. Uusintasiklaus käy huomattavasti nopeammin.
rahojaan tärvätä. Ei muuta kuin vaikka K-raudasta Makitan sähköhöylän varaosaterät,niin paketista tulee siklit kahdelle loppuiäksi.Muistaakseni tuollaisen paketin,jossa on kaksi 120 mm. terää, hinta on alle kolmekymppiä.
- terät
ei kannata kirjoitti:
rahojaan tärvätä. Ei muuta kuin vaikka K-raudasta Makitan sähköhöylän varaosaterät,niin paketista tulee siklit kahdelle loppuiäksi.Muistaakseni tuollaisen paketin,jossa on kaksi 120 mm. terää, hinta on alle kolmekymppiä.
Kestävätkö sähköhöylän terät siklausta tylsymättä? Itse olen käyttänyt metallimieheltä saamaani teräspalaa, joka tylsyy muutaman vedon jälkeen. Sen voi tosin teroittaa timanttikovasimella.
- ne sähköhöylänkin
terät kirjoitti:
Kestävätkö sähköhöylän terät siklausta tylsymättä? Itse olen käyttänyt metallimieheltä saamaani teräspalaa, joka tylsyy muutaman vedon jälkeen. Sen voi tosin teroittaa timanttikovasimella.
terät ihan samalla lailla. Ja niiden teroittaminen ei olekaan niin helppoa..
- B&D sähköhöylä
Siklaus on vanhanaikaista, koeta Oikohöylää tai käsihöyöää
- jts-1
ne sähköhöylänkin kirjoitti:
terät ihan samalla lailla. Ja niiden teroittaminen ei olekaan niin helppoa..
on vaikea homma ainakin mulle..tulin siihen tulokseen että ei onnistu..terä pitää olla 100% täysin suora muuten siklausjälki ei ole hyvä!
onneksi on tutun tuttu cnc koneistaja joka osaa työnsä!
pystyy vaikka 1/1000mm ottamaan kerralla..ja jälki on täysin suora..ja tossa kuzminissa on kierteiskoneistettu leikkuupinta vielä "sotkemassa"!
joku puhu sähköhöylän terastä..tylsyy alta aikayksikön jos meinaa kunnon lastua ottaa!
naapurikaupungista soitti kaveri jonne meni useita sikkelisuksia..oli sitä mieltä että luisto on vähintäänkin yhtä hyvä kuin vahasuksella..heilläkin on perheessä monta kuntohiihtäjää ja oli tyytyväinen kun sai helpotusta hiihtoonsa..ei enää voiteluruljanssia!
palaute on ollut hyvin myönteistä..kyllä täällä meidän alueella on jo käyttäjiä vaikka kuinka paljon..ja porukka kasvaa koko ajan!
tiedusteluja on ollu hirveän paljon..puhelimessa kymmeniä tiedusteluja ja sähkäri meni tukkoon tietsikasta..sain vasta äsken sen purettu kun ahisti koko koneen sisäistä liikennettä!
täytyy sanoa että laastarit on joka sormenpäässä..on rankkaa just noille nakeille..mitä sormiksi kutsutaan..vallankumous..revolution..se on tosiasia tässä jutussa..taaksepäin ei ole enää paluuta..hyvä niin koska voidetehtailijat saa mennä itseensä.. miettimään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17113043
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454830Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392798Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1211979Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1131725Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3671655Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481