Maalarin työn hinta

Kohtuullinen korvaus?

Katsalin työehtosopimusta, jossa maalarin tuntihinnaksi oli laitettu noin 10 euroa / tunti ja tapetointineliön hinnaksi n. 1,5 euroa / m2. Saako todella näillä hinnoilla kotiinsa ammattimaalarin vai onko kyse vain rakennustyömaiden taksoista? Tapetointiapua lähinnä kaipailen.

18

9316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nipe

      No et varmasti saa AMMMATTITAITOISTA maalaria.Haloo herätys!!!

    • Tietäjä

      Maalausalan keskipalkka Suomessa on n.13 euroa tunti. Sen lisäksi tulee maksaa työajan lyhennysraha 3,6 % ja lomakorvausta 18,5 %.

      Alueelliset erot on suuret. Helsingissä ei kunnollista tapettimiestä saa alle 17 €/h ja huonoa ei kannata ottaa. Soittamalla lähimpään Rakennusliiton aluetoimistoon (17 kpl) saat apua luotettavan maalarin löytymiseen, joka hoitaa hommat.Pikku keikoistahan ei kannata juuri verottajaa vaivata ja tuskin kukaan suostuu 1-2 päivän töihin tulemaankaan muuten.

      • xxx

        No, maalarin palkoista en tiedä, mutta ei tuo maalaaminen niin vaikeaa hommaa ole etteikö sitä osaisi itsekin tehdä. Kysäise tarjousta muutamasta paikasta, hintaheitot on varmaan riippuvaisia paikkakunnasta ja kysynnästäkin.

        Tapetin kohdistus ja laitto puskusaumaan voi tumpelolta jäädä kyllä itse tekemättä.

        Alkaa muuten hiljalleen ärsyttää tää asenne "pikku keikoista ei kannata verottajaa vaivata". Rakennusprojektin aikana oli pirullisen vaikea saada laattamiestä tai ylipäätään mitään työntekijää paikalle verokortin kanssa. Pimeänä olis tulijoita ollut vaikka kuinka. Sinänsä en pidä ajatukseta, sillä joudun kuitenkin itsekin maksamaan verot tekemästäni työstä. Miksikä ei nämä maalari jne jobbaritkin sitten?


      • XXX
        xxx kirjoitti:

        No, maalarin palkoista en tiedä, mutta ei tuo maalaaminen niin vaikeaa hommaa ole etteikö sitä osaisi itsekin tehdä. Kysäise tarjousta muutamasta paikasta, hintaheitot on varmaan riippuvaisia paikkakunnasta ja kysynnästäkin.

        Tapetin kohdistus ja laitto puskusaumaan voi tumpelolta jäädä kyllä itse tekemättä.

        Alkaa muuten hiljalleen ärsyttää tää asenne "pikku keikoista ei kannata verottajaa vaivata". Rakennusprojektin aikana oli pirullisen vaikea saada laattamiestä tai ylipäätään mitään työntekijää paikalle verokortin kanssa. Pimeänä olis tulijoita ollut vaikka kuinka. Sinänsä en pidä ajatukseta, sillä joudun kuitenkin itsekin maksamaan verot tekemästäni työstä. Miksikä ei nämä maalari jne jobbaritkin sitten?

        Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää joidenkin asenne, että "ei tuo maalaaminen niin vaikeaa ole etteikö sitä osaisi tehdä itse". Tuollaiset tyypit ei pärjäisi tuntiakaan maalaustyömaalla. Se on nähty monta kertaa se.


      • Suti heilumaan
        XXX kirjoitti:

        Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää joidenkin asenne, että "ei tuo maalaaminen niin vaikeaa ole etteikö sitä osaisi tehdä itse". Tuollaiset tyypit ei pärjäisi tuntiakaan maalaustyömaalla. Se on nähty monta kertaa se.

        Voin sanoa, että ei maalaminen niin helppoa ole, kuin jotkut tuntuvan luulevan, on se vaikeaa joskus ammattimaalareillekin. Olen ollut kohta kolme vuotta töissä firmassa, jossa on 15 maalaria. Työn jälki on joskus aivan karmeaa katseltavaa, enkä ymmärrä miten kukaan kehtaa lähteä työmaalta jättäen taakseen sellaisen mainoksen itsestään. Itselläni on aina ollut periaatteena, että työni jälki on sellainen, jonka omaan kotiini hyväksyisin. Meidän firmassa ei ainakaan sitä oikein sulateta, aina huomautellaan liian tarkasti tekemisestä. Mieluummin tehdään nopeasti ja sutta. Ihmettelen suuresti, ettei ihmisillä ole AMMATTIYLPEYTTÄ tehdä työnsä kerralla hyvin, ettei kenenkään tarvi tulla peräjälkeen korjailemaan.


      • maalari
        Suti heilumaan kirjoitti:

        Voin sanoa, että ei maalaminen niin helppoa ole, kuin jotkut tuntuvan luulevan, on se vaikeaa joskus ammattimaalareillekin. Olen ollut kohta kolme vuotta töissä firmassa, jossa on 15 maalaria. Työn jälki on joskus aivan karmeaa katseltavaa, enkä ymmärrä miten kukaan kehtaa lähteä työmaalta jättäen taakseen sellaisen mainoksen itsestään. Itselläni on aina ollut periaatteena, että työni jälki on sellainen, jonka omaan kotiini hyväksyisin. Meidän firmassa ei ainakaan sitä oikein sulateta, aina huomautellaan liian tarkasti tekemisestä. Mieluummin tehdään nopeasti ja sutta. Ihmettelen suuresti, ettei ihmisillä ole AMMATTIYLPEYTTÄ tehdä työnsä kerralla hyvin, ettei kenenkään tarvi tulla peräjälkeen korjailemaan.

        En ymmärrä minäkään, mutta tällaisia "maalareita" ikävä kyllä löytyy. Onneksi meidän päälliköllä on päivastainen asenne. Työkohde on valmis kun asiakas on tyytyväinen. On mukava kun on saanut kohteen valmiiksi ja saa lähtiessän kehut eikä haukut. Vaihda kuule firmaa jos on tuollainen tapa firmassa.


      • puuseppä...
        Suti heilumaan kirjoitti:

        Voin sanoa, että ei maalaminen niin helppoa ole, kuin jotkut tuntuvan luulevan, on se vaikeaa joskus ammattimaalareillekin. Olen ollut kohta kolme vuotta töissä firmassa, jossa on 15 maalaria. Työn jälki on joskus aivan karmeaa katseltavaa, enkä ymmärrä miten kukaan kehtaa lähteä työmaalta jättäen taakseen sellaisen mainoksen itsestään. Itselläni on aina ollut periaatteena, että työni jälki on sellainen, jonka omaan kotiini hyväksyisin. Meidän firmassa ei ainakaan sitä oikein sulateta, aina huomautellaan liian tarkasti tekemisestä. Mieluummin tehdään nopeasti ja sutta. Ihmettelen suuresti, ettei ihmisillä ole AMMATTIYLPEYTTÄ tehdä työnsä kerralla hyvin, ettei kenenkään tarvi tulla peräjälkeen korjailemaan.

        Hyvän tekeminen alkaa olla synti jokaisella käsityöalalla. Joskus laiteltiin holkkalistoja ja ne ei ole niitä helpoimpia listoja vanhaan taloon laittaa j a virheet näkyyniin sanomistahan siitä tuli. Käsky kävi leikata kaikki vaan samaan kulmaan vaikka työ myytiin nimenomaan puusepäntyönä ja akryylilla vaan paikata. Asiakas tuon kyllä hyväksyi kun ei kai tiennyt miten oikein ja hyvin laitetut holkkalistat laitetaan. Eli eipä nykyään asiakaskaan osaa aina vaatia oikeasi hyvää edes teettäessään "laatua", on vain ostanut laatua ja sen määrittelee sitten yritys mitä se on.


    • maalarioppilas

      tosiaan...n.10 euroo sopimus sanoo tuntitaksan olevan...mutta kysyppä esim. AKK:sta...siellä olen itsekkin opiskelemassa ja työmailla ollaan oltu enemmän kuin tyytyväisiä..niin hintaan kuin laatuun. parempi sen kautta, koska koululla on vakuutus ja valvoja joka katsoo työn laadun...toisin kuin ns. itseopiskelijoilla...esim.4h k eteinen..maalaus tapetointi=n.120 euroo..eli tuntiliksaksi tuli 60 senttiä kun kahteen pekkaan tehtiin...onhan työn kesto pidempi mutta työnjälki erittäin hyvä vaikka itse sanonkin..

      • Hidas maalari

        Työn jälki on joskus aivan karmeaa katseltavaa, enkä ymmärrä miten kukaan kehtaa lähteä työmaalta jättäen taakseen sellaisen mainoksen itsestään. Itselläni on aina ollut periaatteena, että työni jälki on sellainen, jonka omaan kotiini hyväksyisin. Meidän firmassa ei ainakaan sitä oikein sulateta, aina huomautellaan liian tarkasti tekemisestä. Mieluummin tehdään nopeasti ja sutta. Ihmettelen suuresti, ettei ihmisillä ole AMMATTIYLPEYTTÄ tehdä työnsä kerralla hyvin, ettei kenenkään tarvi tulla peräjälkeen korjailemaan

        Näin on toisaallakin. Minä opiskelin pintakäsittelyä työvoimakoulutuksena ja pääsin harjoittelupaikkaani vähäksi aikaa töihin. "Opettaja"maalarin mielestä tein kaiken aina liian hitaasti kun halusin tehdä hyvää jälkeä. (tarkastajat kyllä kehui) Maalari oli itse ollut samassa paikassa 40 vuotta ja minä ensimmäistä vuotta. Olisin kyllä ollut TOSI hyvä jos olisin ollut siinä vaiheessa yhtä nopea kuin hän. Jälkeni oli kyllä siistimpää, taisi olla vaan kateellinen kun noviisinainen tulee tekemään parempaa jälkeä.
        Ja asenne oli juuri sitä ettei tarvii kaikkea hiertää viimesen päälle. Miten sitä sitten oppii tekemäänkään hyvää jälkeä kun juntit opettamassa?


    • gr,wsölwpåwåwåw

      oikein tarkoitat "katselin työehtosopimusta"
      Ei kai ne firmojen laskutushinnat nyt työehtosopimuksessa ole ??

      Rakennusalan maalarin tuntiveloitus on siinä 30-35 eur / h.
      Voi olla enempikin ajankohdasta ja kaupungista riippuen

    • Maalariopiskelija

      Tuolla hinnalla saat maalariopiskelija, jolla on ammattitaitoa, muttei kuitenkaan täysin ammattitaitoinen. Itse opiskelen rakennusmaalariksi ja minulla on 11€/tuntipalkka. Ovat ainakin kehuneet työn jälkeä ammattimaiseksi.

    • maalarimesu

      Se TES urakka hinnat on työntekijälle ohje hinnat urakan hinnoitteluun :D eli ei todellakaan asiakas hintaa! Tuota hintaa voi pyytää urakkapalkaksi TYÖNANTAJALTA.

    • g3qgr4w4g

      Yksinkertainen vastaus: Et saa.

      TEs_issä näkyvä hinta on se tuntiliksa mitä yritys maksaa maalarille palkkaa. Laskutushinta on toinen juttu. Pääsääntöisesti voidaan sanoa, että alle viidenkympin laskutushinnalla ei mitään saa. Siis kun kyseessä ei ole mikään kuutamourakointi.

      Sen maalarin tuntipalkan päälle kun tulee pakolliset työnantajamaksut ja alvit. Ja sekä tietenkin työnantajan kate on leivottu laskutushintaan mukaan.

    • wasara2

      10 vuotta vanha keskustelu. aloittaja tuskin lukee teidän kommentteja,puupäät.

    • maalari mies.

      10 euroa tunti on pimee hinta. Joten sellanen maksaa tuskin veroa. itse olen maalannut 18 vuotta ja kukaan ei ole koskana valittanut työn jäljestä.

      • hihhhuli

        entäs sellainen kaveri joka veloitti 25e tunnilta pimeesti,eikä ollut edes ammattimies...pitäis nyt sanoo että viisas pyytää ja tyhmä maksaa...Mitäs siellä ollaan mieltä?


      • Anonyymi

        Vai niin ompa....ompa. Onko noin hyvä.


    • mara771

      25€ pimeenä on ihan ok, kortilla tuo olisi muutettuna n40€ ALV.
      10 eurolla ei taida saada kun naapurin pojan jolla ei muita kesätöitä ole...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe