kahden kanssa

miten menee??

Meillä on lasten ikäeroksi tulossa n. 1v 10kk. Mites olette jakselleet samassa tilanteessa? Onko tuplat ihan välttämättömät? Ei tuo 2 v. taida jaksaa vielä seisomalaudalla seisoa? Kertokaahan kokemuksianne =)

3

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdgsdg

Meillä on ikäeroa 1v7kk ja todella mukavasti on koko aika mennyt, kun vanhempi muksu ei vielä osaa pahemmin olla mustasukkainen ja on innoissaan (liiankin kanssa!) vauvasta. Paljon leppoisampaa, mitä olen osannut odottaa-varauduin kutakuinkin painajaiseen alkukuukausina. Tosin iskä oli pitkään alussa lomalla, se oli ihanaa! Tuplat oli meillä välttämättömät, mutta nyt kun tasan 2v ei enää halua paljoakaan istua tuplissa ja seisomalaudasta tykkää kovin! Mutta pitkillä matkoilla, jos niitä usein tekee tuplat on must. Mutta tuplat menee nopeesti pieniks ja monet mallit on jo lähestulkoon pienii 2-vuotiaille. Eli periaatteessa pärjää mainiosti ilman tuplii, mut sehän on lapsesta ja käytön tarpeesta kiinni!!! Ystävä jolla ikäero 2v ei hankkinut eikä oo tarvinnutkaan!

• valois*

meillä ikäero 1v10 kk, ostin tuplat käytettynä, istuimen leveys on 30 cm, mihin meidän hoikka poju mahtuu oikein hyvin.

Meillä tuplarattaat on pakolliset, bussipysäkille on matkaa toista kilsaa ja muutenkin liikun paljon jalkaisin. Selkänojat on erilliset, niin toiselle puolelle saa vauvan nukkumakopan ja toisella puolella voi toinen istua. Meidän rattaiden merkki on abc twin air, ja koppa on emma- merkkinen.

En olis voinut kuvitellakaan pärjääväni ilman tuplarattaita, just pitkien matkojen takia.

• viidenäiti

Meillä kahdella ekalla juuri tuo ikäero 1v 10kk. Muistan olleeni silloin aluksi tosi väsynyt. Jouduin valvomaan vauvan kanssa yökolmeen ja aamulla sitten taapero heräsi yhdeksän maissa. Ja siitä alkoi päivärumba ja taapero lopetti tuolloin vielä päiväunet, eli ei ollut mulla päivässä lepohetkeä. Pikkuhiljaa se siitä helpottui ja kun nuorimmainen oli 2v, muistan että lepohetkiä oli mulla vaikka kuinka, sillä tytöt leikkivät silloin jo vaikka kuinka paljon yhdessä. Ja hoitoon vieminen oli helpompaa kun menivät yhdessä. Oli tuki ja turva toisesta. Kaksostenrattaat oli, koska kävin joka päivä jo koirankin takia pitkällä lenkillä. Ja bussilla mentiin kaupungille niin että vauva nukkui pussissa kaksostenrattaissa ja taapero höpötti vieressä.

Nyt minulla on taas vauva ja 2-vuotias. Nyt on sikäli rankempaa, että 2-vuotias ei peittele mustasukkaisuuttaan. Huutaa yölläkin äitiä välillä ihan kiukuntiessään, vaikka nukkuu mun vieressä. Mutta häntä kiukuttaa että vauva nukkuu siinä mun toisella puolella. Ja kun huutaa, niin sitten herää vauva ja sitten ne huutaa molemmat. Siinä on huumori kaukana siinä tilanteessa joskus kahdelta yöllä... Taas minulla on kaksostenrattaat, koska tykkään siitä lenkkeilystä. Nyt on sellaiset rattaat joissa on vaunukoppa. Vauva sitten nukahtaa siihen päiväunille kun kymmenen maissa lähdemme lenkille. Ja taapero saa sitten vielä leikkiä pihassa kun tulemme lenkiltä. Sitten lounasta. Taaskin meillä taapero lopetti päiväunet kun vauva syntyi...

Ai niin! Muista pyytää apua! Eli nythän laki määrää että jos lapsiperhe tuntee tarvitsevansa kodinhoitajaa ikäänkuin ennaltaehkäisevänä tukena, sitä on perheelle tarjottava. Meillä käy ihana kodinhoitaja pari kertaa viikossa selättämässä pyykkivuoren yms. Tai kysy apua ystävältä, äidiltäsi tms. ihmiseltä, joka voisi tulla auttamaan että saat vaikkapa hetken levätä. Ja kun oikein väsyttää, muista, että tuo aika on nopeasti ohi menevä ja lapset kasvavat todella nopeasti, liiankin nopeasti, snif.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      107
      6842
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      91
      5105
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3349
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3232
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      28
      2391
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1746
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1391
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1332
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1246
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1014
    Aihe