Olen 18-vuotias tyttö, ja mulla on ollut jo pitkään erittäin voimakkaan hajuiset kuukautiset, ikäänkuin mädäntyneen kalan hajuiset. Muuten vuoto on mielestäni normaalia, tummanpunaista/rusehtavaa, joskus seassa on tummanpunaisia hyytelömäisiä veriklimppejä. Mahakipua myös esiintyy kuukautisten aikaa, joskus hikoilua yms, sekä normaalia voimakkaampi tarve ulostaa. Onko tämä ihan normaalia? Kuukautiseni alkoivat 12-vuotiaana, enkä muista että olisin oireillut samalla tavalla, tai sitten en oo tullut ajateleeksi asiaa silloin. Olin ensimmäisen kerran yhdynnässä 15-vuotiaana, jonka jälkeen sain tietääkseni hiivatulehduksen, eli alapäässä oli kutinaa ja valkovuoto oli rakeista. Sen jälkeen oon ollut yhdynnässä kerran. Muuten en ole ollut yhdynnässä. Mistä pahanhajuiset kuukautiseni voivat johtua? Voinko saada lapsia?
Pahanhajuiset kuukautiset
1
1254
Vastaukset
- vinkki...
Sulla voi olla joku tulehdus emättimessä.
Jos olet seksiäkin jo harrastanut kuitenkin pari kertaa, ja kärsinyt hiivasta niin suosittelisin seuraavaa:
Varaa aika paikalliseen äitiys/ehkäisyneuvolaan papa-kokeeseen. Siitä selviää esim. onko sinulla tulehduksia, tai solumuutoksia.
Papa on ilmainen, ja tulokset saa parissa viikossa.
Siinä kohdunkaulastasi / emättimestä otetaan solunäyte pienellä vanupuikkoa muistuttavalla välineellä samalla kun makaat tutkimuspöydällä. Ei ole kivulias, mutta voi vähän nipistellä mahassa.
Jos et tähän papaan uskalla, niin voisit koittaa hakea apteekista ilman reseptiä saatavia emätintulehdukseen tarkoitettuja emätinpuikkoja tai voidetta.
Kuitenkin kun seksielämän aloittaa, olisi hyvä käydä tutkituttamassa itsensä edes parin vuoden välein.
Papa-kokeesta kun selviää tosiaan tulehdukset ja solumuutokset, sillä noista solumuutoksista taas selviää kohdunkaulansyövän esiasteet.
Jos alapääsi haisee, niin muista myös päivittäinen alapään pesu, esim. pari kertaa päivässä, ja tähänkin löytyy apteekista hajusteettomia pesuaineita, jos pelkkä vesi ei riitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803