Olen 18-vuotias tyttö, ja mulla on ollut jo pitkään erittäin voimakkaan hajuiset kuukautiset, ikäänkuin mädäntyneen kalan hajuiset. Muuten vuoto on mielestäni normaalia, tummanpunaista/rusehtavaa, joskus seassa on tummanpunaisia hyytelömäisiä veriklimppejä. Mahakipua myös esiintyy kuukautisten aikaa, joskus hikoilua yms, sekä normaalia voimakkaampi tarve ulostaa. Onko tämä ihan normaalia? Kuukautiseni alkoivat 12-vuotiaana, enkä muista että olisin oireillut samalla tavalla, tai sitten en oo tullut ajateleeksi asiaa silloin. Olin ensimmäisen kerran yhdynnässä 15-vuotiaana, jonka jälkeen sain tietääkseni hiivatulehduksen, eli alapäässä oli kutinaa ja valkovuoto oli rakeista. Sen jälkeen oon ollut yhdynnässä kerran. Muuten en ole ollut yhdynnässä. Mistä pahanhajuiset kuukautiseni voivat johtua? Voinko saada lapsia?
Pahanhajuiset kuukautiset
1
1403
Vastaukset
- vinkki...
Sulla voi olla joku tulehdus emättimessä.
Jos olet seksiäkin jo harrastanut kuitenkin pari kertaa, ja kärsinyt hiivasta niin suosittelisin seuraavaa:
Varaa aika paikalliseen äitiys/ehkäisyneuvolaan papa-kokeeseen. Siitä selviää esim. onko sinulla tulehduksia, tai solumuutoksia.
Papa on ilmainen, ja tulokset saa parissa viikossa.
Siinä kohdunkaulastasi / emättimestä otetaan solunäyte pienellä vanupuikkoa muistuttavalla välineellä samalla kun makaat tutkimuspöydällä. Ei ole kivulias, mutta voi vähän nipistellä mahassa.
Jos et tähän papaan uskalla, niin voisit koittaa hakea apteekista ilman reseptiä saatavia emätintulehdukseen tarkoitettuja emätinpuikkoja tai voidetta.
Kuitenkin kun seksielämän aloittaa, olisi hyvä käydä tutkituttamassa itsensä edes parin vuoden välein.
Papa-kokeesta kun selviää tosiaan tulehdukset ja solumuutokset, sillä noista solumuutoksista taas selviää kohdunkaulansyövän esiasteet.
Jos alapääsi haisee, niin muista myös päivittäinen alapään pesu, esim. pari kertaa päivässä, ja tähänkin löytyy apteekista hajusteettomia pesuaineita, jos pelkkä vesi ei riitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617520Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232946- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651659Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311163
- 77853
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 52745