Apua viisumiin!

Henna_19

olen varaamassa lentoa Egyptin Kairoon, mutta minua ihmetyttää juttu viisumeista. Kuulin, että matkan varatessaan matkatoimistosta esm Ebookersilta, saisin matkan mukana viisumin, onko näin? Otin yhteyttä Egyptin suurlähetystöön ja siellä kerrottiin, että viisumin saa kentältä, mutta Helsinki-Vantaa lentokenttä kertoi matkatoimiston hoitavan sen. Että miten on...?

10

844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkistaa

lentoa tilatessasi. Itse matkan Deturilta Hurghadaan tilanneena viisumit tuli matkan tilauksen yhteydessä. Tarkistin asian vielä silloin matkatoimiston virkailijalta.

• ....

Lomamatkailijat täyttävät viisumianomuksen lentokoneessa ennen laskeutumista, ei siis tarvi etukäteen huolehtia (kunhan on Suomen kansalainen). Lentokentällä mennään viisumijonoon, ja viisumitarkka lätkäistään passiin ja leimataan.
      Omatoimimatkaaja menee sinne jonoon myös, täyttelee anomuksen siinä paikan päällä, maksaa viisumin siinä samalla ja saa saman tarran passiinsa. Jokin aikarajoitus (30-60-90 päivää??) matkan kestolle on.

• Henna_19

Kiitos tosi paljon!! Nyt voin hermottomana lähteä matkaan :)

• mamma3

tjäreborgin matkaan sisältyy viisumi,jonka saa perillä kentältä

• taisteluun

Hurghadan tulohallissa. Viisumijono on sitten tasan tarkkaan vastapäätä passintarkastusta. Aikaa menee ja "tupakkia" eikä paikallisista oppaista ole mitään hyötyä. Kun sitten olet saanut viisumin passiisi, käänny 180 astetta ja asetu "passintarkastusjonoon". Alta kahden tunnin matkalaukkuja hakemaan on hyvää keskitasoa. Sen jälkeen helpottaa ja alkaa ihana auringonpaiste joka jatkuu ja jatkuu.
      Hyvää lomaa. Vähän käy kateeksi, kun itse tulin sieltä kaksi viikkoa sitten.

• egyptissä asuva

heippa, voit ostaa sen viisumin paikan päältä myös. ostan senaina lentokentältä kairossa heti kun tulen koneesta ulos. ei malsa paljon.tarviitko muuta apua?

• Henna_10

Ei tässä muuta, mietin vaan kun välilasku tapahtuu Turkin istanbulissa, että miten siellä sitten..?

• sitä murehdi

Et sinä siellä pääse transit-hallia pitemmälle, jos joudut menemään koneesta ulos. Ja sinne ei tarvitse viisumia, passi kyllä pitää olla mukana.
        Luultavasti eivät edes päästä teitä koneesta ulos.
        Rauhoitu ja hauskaa matkaa.

• Henna_19
        sitä murehdi kirjoitti:

Et sinä siellä pääse transit-hallia pitemmälle, jos joudut menemään koneesta ulos. Ja sinne ei tarvitse viisumia, passi kyllä pitää olla mukana.
        Luultavasti eivät edes päästä teitä koneesta ulos.
        Rauhoitu ja hauskaa matkaa.

nyt ainakin olo vähän helpottunut... :)

• minä myös
        Henna_19 kirjoitti:

nyt ainakin olo vähän helpottunut... :)

hei..milloin olet lähdössä..minäkin kairoon haikailen..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      719
      3194
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2902
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      70
      2723
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      34
      2616
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2138
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1699
    7. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      83
      1668
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1659
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      13
      1651
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1539
    Aihe