Millainen lavaesiintyjä A. Aallon rytmiorkesteri on tätä nykyä? Onko musiikki tanssittavaa vai kuunneltavaa?
A. Aallon rytmiorkesteri
27
4387
Vastaukset
- majakka ja meri
ja omatuotantobiisejä- Onhan niillä jokunen hittikin ollut radiosoitossa -tosin uutta tuotantoa ei ole tainnut ihan viime aikona tulla.
Ehkä kerää samaa porukkaa,kuin Agents/Yölintu-joten saattaa olla fanittajia lavanreunalla.
Tanssittavaahan tuo on suurimmaksi osaksi,mutta tuskin sitä kaikkein perinteisintä humppa/valssilinjaa. - orkesterista.
Noin vuosi sitten olin sen yhtyeen keikalla satulinnassa ja ihmettelin kun nuoria oli vähemmän kun oottelin.
- majakka ja meri
vähän kaihtaa kyseistä bändiä -varsinkin jos lähitienoolla on joku tanssiväen suosikki esiintymässä.
Mutta mitään Yölinnun nykytason kaltaista räpellystä eivät A.Aallon keikat ole -ainakaan ei viime kesänä- kerää vain erlaisen yleisön kuin esim Finkut tai MMO ja PNP - ei ollenkaan ihme
"..ihmettelin kun nuoria oli vähemmän kun oottelin. "
- mikä ihme se on. A Aaltoa fanittaneet ovat joskus olleet nuoria. Bändi on sen verran kauan kiertänyt, että fanit ovat sen enkä myötä myös vanhentuneet. En kyllä ymmärrä enkä löydä syytä, miksi nuorempi väki noita väsyneitä keski-ikäisiä bändiläisiä jaksaisi fanittaa.. Ihmeen pitkään on jaksanut samoilla kuluneilla ralleilla keikkailla.. ei ollenkaan ihme kirjoitti:
- mikä ihme se on. A Aaltoa fanittaneet ovat joskus olleet nuoria. Bändi on sen verran kauan kiertänyt, että fanit ovat sen enkä myötä myös vanhentuneet. En kyllä ymmärrä enkä löydä syytä, miksi nuorempi väki noita väsyneitä keski-ikäisiä bändiläisiä jaksaisi fanittaa.. Ihmeen pitkään on jaksanut samoilla kuluneilla ralleilla keikkailla..Oletko sattunut Matin ja Tepon tanssikeikalle?
Itse osuin sellaiseen viime kesänä Jenkkapirtille, vaikka heppuja pyrinkin välttämään.
Ihan käsittämättömän nuorta porukkaa velloi ja intosi orkesterikorokkeen edessä ja taputti toistuvasti kauhukaksoset takaisin.
Eivät ne vallan nuoria ole Finkutkaan, mutta ihan teinejä silti keikkuu stagen edessä illasta toiseen.
P.S. Poistin viestistäni yhden ylimääräisen a-kirjaimen.
Samalla poistui erään tämän palstan vakituisen häiriintyneen hölmöydenosoituskin.
Olisi se kauheata elää moisen kateuden raatelemana. Sääliksi käy.- Tiedetään...
Truehum kirjoitti:
Oletko sattunut Matin ja Tepon tanssikeikalle?
Itse osuin sellaiseen viime kesänä Jenkkapirtille, vaikka heppuja pyrinkin välttämään.
Ihan käsittämättömän nuorta porukkaa velloi ja intosi orkesterikorokkeen edessä ja taputti toistuvasti kauhukaksoset takaisin.
Eivät ne vallan nuoria ole Finkutkaan, mutta ihan teinejä silti keikkuu stagen edessä illasta toiseen.
Samalla poistui erään tämän palstan vakituisen häiriintyneen hölmöydenosoituskin.
Olisi se kauheata elää moisen kateuden raatelemana. Sääliksi käy."Eivät ne vallan nuoria ole Finkutkaan, mutta ihan teinejä silti keikkuu stagen edessä illasta toiseen."
(Hehheh... :-D) - a-kirjaimen
Truehum kirjoitti:
Olisi se kauheata elää moisen kateuden raatelemana. Sääliksi käy....kertonee paljon sinusta.
- Uteliaalle
Truehum kirjoitti:
Olisi se kauheata elää moisen kateuden raatelemana. Sääliksi käy.Onko sinulla päälaella laikku jota yrität poninhännällä peitellä, jos näin ei ole olen tosi kateellinen ikäisellesi "miehelle".
- majakka ja meri
Truehum kirjoitti:
Olisi se kauheata elää moisen kateuden raatelemana. Sääliksi käy.viime kesänä oli (naistentansseissa) A.Aallon lisäksi myös Matti Ja Teppo -- joten attoivat olla samat fanit myös kummankin esiintyjän aikana lavan edessä.
Onhan se M&T tietysti voinut siellä esiintyä muinakin iltoina -Mutta tämän illan muistan ,ja mielestäni A.Aalto veti pointsit kotiin.
Matin ja tepon setistä meni suuri osa ajasta veljesten höpötykseen-ja loppuaika olikin sitten sitä tasaisen tappavaa iskelmämössöä,jossa ei ollut päätä eikä häntää.
Muutama kaksikon alkuaikojen hitti oli piristävä poikkeus. Faneja kyllä riitti lavan edessä -jostain kumman syystä. majakka ja meri kirjoitti:
viime kesänä oli (naistentansseissa) A.Aallon lisäksi myös Matti Ja Teppo -- joten attoivat olla samat fanit myös kummankin esiintyjän aikana lavan edessä.
Onhan se M&T tietysti voinut siellä esiintyä muinakin iltoina -Mutta tämän illan muistan ,ja mielestäni A.Aalto veti pointsit kotiin.
Matin ja tepon setistä meni suuri osa ajasta veljesten höpötykseen-ja loppuaika olikin sitten sitä tasaisen tappavaa iskelmämössöä,jossa ei ollut päätä eikä häntää.
Muutama kaksikon alkuaikojen hitti oli piristävä poikkeus. Faneja kyllä riitti lavan edessä -jostain kumman syystä.Tuo tarkoittamani oli lauantai 23.8.08
M&T:n lisäksi lauteilla silloin Varjokuva, jonka vuoksi tuonne mökiltä palatessani poikkesin.
Samanlaisia käsittämättömiä fanikokemuksia noiden turkulaisten illoista on aiemmilta vuosilta mm. Mäntsälästä, minne en vapaaehtoisesti muutenkaan mene, mutta mieluisten kutsujien vuoksi kyllä toisinaan.
Outona nuorten fanittamiskohteena olen aina pitänyt Paula Koivuniemeäkin, jonka keikoille myös olen vastentahtoisesti joskus joutunut.
Aina ei voi ymmärtää...
A. Aallosta ei lähivuosilta kokemuksia ole eikä taida ihan pian tullakaan.- pöydillä
Truehum kirjoitti:
Tuo tarkoittamani oli lauantai 23.8.08
M&T:n lisäksi lauteilla silloin Varjokuva, jonka vuoksi tuonne mökiltä palatessani poikkesin.
Samanlaisia käsittämättömiä fanikokemuksia noiden turkulaisten illoista on aiemmilta vuosilta mm. Mäntsälästä, minne en vapaaehtoisesti muutenkaan mene, mutta mieluisten kutsujien vuoksi kyllä toisinaan.
Outona nuorten fanittamiskohteena olen aina pitänyt Paula Koivuniemeäkin, jonka keikoille myös olen vastentahtoisesti joskus joutunut.
Aina ei voi ymmärtää...
A. Aallosta ei lähivuosilta kokemuksia ole eikä taida ihan pian tullakaan.Eikö tämä ole muodissa discoissa nykyään, nuoriso tanssii pöydillä suomibaareissa ja taustalla soi Koivuniemi ja Tapsa Kansa.
"Kallen" suomibaariin ei sekaan sopinut muutama vuosi sitten. - A. Aalto fani <3
ei ollenkaan ihme kirjoitti:
- mikä ihme se on. A Aaltoa fanittaneet ovat joskus olleet nuoria. Bändi on sen verran kauan kiertänyt, että fanit ovat sen enkä myötä myös vanhentuneet. En kyllä ymmärrä enkä löydä syytä, miksi nuorempi väki noita väsyneitä keski-ikäisiä bändiläisiä jaksaisi fanittaa.. Ihmeen pitkään on jaksanut samoilla kuluneilla ralleilla keikkailla..Juu, ite oon 16v. ja oon ihan umpi rakastunu A. Aaltoihin! Että ei se ihan iästä riipu ketä fanittaa! ;) Tekisin mitä vaan jos pääsisin niitä kattomaan ihan livenä!!!
- 27.06.2009
A. Aalto fani <3 kirjoitti:
Juu, ite oon 16v. ja oon ihan umpi rakastunu A. Aaltoihin! Että ei se ihan iästä riipu ketä fanittaa! ;) Tekisin mitä vaan jos pääsisin niitä kattomaan ihan livenä!!!
yllättävän nuorta väkeä oli, tasapuolisesti A.Aalto ja Neljänsuoraa fanittamassa.
Meitä " hiemman" vanhempia oli sentään tarpeeksi tullut kuuntelemaan
saatue muurmanskiin kp ja tulihan se sieltä viimein, mutta ei enää hollannikkailla
säestettynä, varmaan siksi tarvivat tuota faniväkeään että jaksaisivat tatsi
oli poissa ja soittivat liiaksi faneilleen toivottavasti vielä ottavat
tanssiväen huomioon ja jatkavat uraansa pitkään.
Toisaalta sain sen mitä tällä kertaa hain, eli autoillessani pois
saattue muurmanskiin soi päässäni, elämys sekin, kiitos pojille siitä!
- mielipide..
Varsinkin kun bändin 90 luvun suosion muistaa, nykyinen esiintyminen muistuttaa väljähtynyttä jäähdyttelyä.
- Yökukko
Rönnillä olivat muistakseni alkusyksyllä. Seisoskelevat fanit täyttivät puolet tanssilattiasta. Ahdasta oli.
- palannut
Yökukko kirjoitti:
Rönnillä olivat muistakseni alkusyksyllä. Seisoskelevat fanit täyttivät puolet tanssilattiasta. Ahdasta oli.
Oma kokemus on 1.5 vuoden takaa. Olisko ollut basisti tai vastaava joka erikseen aneli voisiko fanit tulla lavan eteen kun se on kuulema artistille niin tärkeä juttu. eivät tulleet, kun ei heitä liiemmälti ollut.
saattue muurmanskiin jne.. ovat jo loppuunkaluttuja, henk.koht. Mielipide
- viimekesältä
- on sellainen Aallon orkesterista, jotta en enään ikinä mene lähellekkään sellaista paikkaa missä he soittavat.
Meteli oli kova ja valot vilkkuivat.- valot vilkkuvat
Pimeässäkö heidän pitäisi soittaa?
- Joopahan
valot vilkkuvat kirjoitti:
Pimeässäkö heidän pitäisi soittaa?
joo
- seuraavalla kerralla:
otappa seuraavalle keikalle kuulosuojaimet ja arskat niin ei sitten naama irtoo.
- Hanne_tku
A. Aallon rytmiorkesterista Valasrannassa eilen. Tosin en kovin paljoa seurannut milloin bändi vaihtui Neljänsuoraksi. Paikka oli upea ja mukava meininki. Tätä täytyy kokea lisää.
- asiasta
Kyllä tökki. Kaksi bändiä, mutta miksi Neljän suoran lopetettuaan ekan osionsa piti soittaa levyjä. Oliko rytkyorkesteri niin "suurta" että piti jättää eka oma vuoronsa väliin. Törkeetä. Lisäksi jumputtavaa, räpsyvää musisointia ei ollut tarkoitettu tanssilavalle. Paikka on kyllä upea. Annas kattoa kun lasiseinät pullistelee ensi keskiviikkona kun linssiluteet menevät paikalle, kesäillan valssin nauhoituksiin. Sairasta.
- kolikkoo
asiasta kirjoitti:
Kyllä tökki. Kaksi bändiä, mutta miksi Neljän suoran lopetettuaan ekan osionsa piti soittaa levyjä. Oliko rytkyorkesteri niin "suurta" että piti jättää eka oma vuoronsa väliin. Törkeetä. Lisäksi jumputtavaa, räpsyvää musisointia ei ollut tarkoitettu tanssilavalle. Paikka on kyllä upea. Annas kattoa kun lasiseinät pullistelee ensi keskiviikkona kun linssiluteet menevät paikalle, kesäillan valssin nauhoituksiin. Sairasta.
tansseissa pitäisi olla kolikko tanssien hinnat, noin yleensä aika rytkyttävää
tosin yksi biisi sitten korjas illan, gallupin mukaan meitä oli muitakin
lähtenyt vain sen vuoksi, en muuten huomannut tuota kesäillan nauhotuksen
ilmoitusta pitäisi aika selvästi olla esillä ettei turhan vuoksi mene paikalle
siellä kun on vaan pareja, onneksi Särkään voi aina mennä ja pitääkin,
koska siellä on kuitenkin sellainen lomatunnelma tähän aikaan. - vaikutuksen
En ollut nähnyt A.Aaltoa vuosiin, Valasrannassa viime lauantaina taas. Vaikutti siltä, että samaa latausta ei ollut kuin ennen. Hiukan häiritsi se, että kaikki kappaleet kuulostivat samalta. Rytmi tuli korostuneesti esiin soitannassa. Neljänsuora teki paremman vaikutuksen, he tuntuivat nauttivan olostaan lavalla.
- Johkuliini
A. Aallon rytmiorkesterin keikat lavojen aatelia ehdottomasti!! Harmi, että keikkoja on enää harvemmin ja kauemmaksi pitää aina Pohjanmaalta lähteä, että heidät näkee. Kappaleisiin ei vain kyllästy ja Aalto kyllä tykittää mahtavasti ja sopii myös lavatanssimeininkiin aivan mahtavasti verrattuna joihinkin, jotka soittavat hidasta foxia ja tangoa aivan liikaa!
- HeippaSunHeiluvilles
Tämäkin on tätä iänikuista kinastelua siitä onko joku bändi hyvä vai ei... Tanssipaikkoja on sentään vielä nykyään kuitenkin sen verran olemassa, että jos nyt ei joku bändi miellytä niin voi sitten suunnistaa sellaiseen tanssipaikkaan missä se itselle parempi vaihtoehto soittelee. Taikka sitten pistää jamit pystyyn kotona, matot sivuun ja levyt soimaan, niin ei ainakaan tarvitse valittaa musiikin laadusta/yksipuolisuudesta/valoista/liian kovasta äänestä jne. jne. Eikä lipuistakaan tarvitse maksaa!! :)
Itse olen kymmenisen vuotta kierrellyt Aaltojen keikoilla nuoresta iästäni huolimatta (22v.), ja omalla kohdallani pääosin kiertely merkkaa sitä ns. fanitusta, eli tanssamassa käydään silloin jos ja kun illan aikana sattuu huvittamaan.
Aalloilla on hyvin tunnistettava soundi ja todellakin tanssikansan mielipiteen huomioon ottaen ohjelmisto koostuu pääosin foxista ja rock 'n' rollista, vaikka toki muutama valssi ja humppakin sekaan sopii. Jotkut voisivat tätä kehua yksipuoliseksi, mutta omasta mielestäni on turhaa valittaa etteivät Aallot soita enempää ns. perinteisiä lavatanssilajeja, kuten valssia/humppaa/tangoa. Kun kuitenkin Suomen maa on pullollaan niitä bändejä, joiden ohjelmisto koostuu pääosin em. tanssilajien soitannasta.
Pointtini tiivistettynä: jos ei miellytä, vaihda paikkaa. Makuasioista kun ei voi kiistellä!- kunniaan
"Pointtini tiivistettynä: jos ei miellytä, vaihda paikkaa. Makuasioista kun ei voi kiistellä! "
Ai miks ei voi. Kyllähän niistä kiistellä voi, mutta turhaa se on.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185111Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342609
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302408- 1181637
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭211620En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101530Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231284- 941158
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351143