olen tässä itsekkin äitinä/äitipuolena miettinyt että kun monesti täälläkin lukee että lapset lähetetään likaisina ja haisevina (etä kotiin). niin onkohan se siitä että ihan heti eron jälkeen äiti ei ihan "kukkeimmillaan ole" jos ero tullut yllättäen jne.
esimerkiksi minusta kyllä esim lapset 8v ylöspäin nuoremmatkin osaa kyllä itsekkin suihkuun esim mennä?? vai eikö muka hä hä?
kyllä itse ajattelin opettaa lapsen suihkussa käymään heti kun innostusta vaan löytyy:D ja meilläkin lapset (miehen) toisinaan tulee haisevina tänne mutta entäpä sitten? itte pistetään ne suihkuun ja puhtaat vaatteet päälle niin helppoa se on:D jos ei välttämättä suihku maita äidin luona niin sitten laitetaan täällä.
ottaen huomioon millaisia vilpereitä lapset on juoksentelee ulkona hikoilee välttelee kylpyja jne..
mutta tokihan se on oikeasti otettava huomioon että ei normaalisti liitossakaan oleva äiti AINA jaksa niin miksi sitten eronnut nainen jaksaisi aina olla super äiti?
olen tässä miettinyt
16
601
Vastaukset
- mutta sen kyllä tiedän,
että etäisältä tullaan samoissa vaatteissa ja pesulla käymättöminä! Luulen, että se on isompi ongelma, eikö? Varmaan muutenkin miehisempää toimintaa;-D? Vaatteita käytetään minimimäärä, oikeastaan kassin pakkaus on turhaa...eli ehkä ne lapset useammin tulevat lähikotiin likaisina (jopa sen 2 vrk jälkeen!). Mieheni lapset taas, jotka ovat meillä viikon, tulevat äidiltään viikon jälkeen homeelta haisten ja tunkkaisen vaatelaukun kera;-o.
- ydinperheellinen
taitaa olla ihan muualla kuin lapsessa. Meillä ainakin jo alle 3v tykkää itsekin käydä suihkussa. Miltähän se kuulostaisi jos kirjoittelisin , että isäni nykyinen vaimo usein haisee. Siinä ielessä ihan totta , että käyttää liikaa hajuvettä ja mausteita ruuissa. Palsta-aktiivit ilmeisesti kertoisivat etten vain ole "HYVÄKSYNYT" häntä. Mutta toisen lapsessa on tietenkin , joku "KUMMA HAJU" , jonka todellinen REVIIRINAARAS tunnustaa. Lähdenkin tästä haistelemaan omia lapsiani , jotka tuossa vielä suloisina ja viettomina nukkuvat...
- kun lapsi tuli
ydinperheellinen kirjoitti:
taitaa olla ihan muualla kuin lapsessa. Meillä ainakin jo alle 3v tykkää itsekin käydä suihkussa. Miltähän se kuulostaisi jos kirjoittelisin , että isäni nykyinen vaimo usein haisee. Siinä ielessä ihan totta , että käyttää liikaa hajuvettä ja mausteita ruuissa. Palsta-aktiivit ilmeisesti kertoisivat etten vain ole "HYVÄKSYNYT" häntä. Mutta toisen lapsessa on tietenkin , joku "KUMMA HAJU" , jonka todellinen REVIIRINAARAS tunnustaa. Lähdenkin tästä haistelemaan omia lapsiani , jotka tuossa vielä suloisina ja viettomina nukkuvat...
isältään joka asuu uuden tyttöystävän kanssa, haisi lapsi minusta aina todella oudolle, pahalle suorastaan. Haju oli tarttunut hiuksiin ja vaatteisiin. Joka kerta laitoin lapsen pesulle ja yritin siis esittää tämän mukavaan tyyliin "mitäs jos laitetaan sauna päälle ja vietetään tyttöjen ilta". Nyttemmin olen tottunut paremmin, mutta jokin minulle vieras paha haju sieltä aina tarttuu. En vihaa exää, en hänen uuttaan, eli ei johdu siitä. He molemmat polttavat tupakkaa (mitä exä ei minun kanssani ollessan tehnyt) eikä meillä polteta, joten sekin voi olla osasyy.
- sentään...
Itse olen 2 lapsen yh ja toisen olen hoitanut syntymästä saakka.Mutta ei ole lapset koskaan haisseet tai kävelleet likaisissa huonoissa vaatteissa.
Olen pikemminkin sitä mieltä,että se kuuluu siihen kostoon,että menkööt isälleen tai äitilleen likaisena ja rytkyissä.Näin ainakin minun miehen lapsien kohdalla lasten äiti tekee.
Luottaen siihen ,että kyllä meillä pestään ja pyykätään niin kuin tehdäänkin.
Onneksi on pesukoneet ja juokseva vesi :)- miehensä vaimo
Niin, meille lapset tulevat "likaisina" ja likaisin vaattein, mutta ei siitä tarvitse ongelmaa ottaa. Menevät ensimmäisenä iltana aina suihkuun. Äitinsä luona lapsia yhteensä viisi, heistä kaksi täyttää juuri vuoden ja yksi kaksi vuotta, eli vanhemmat lapset jäävät väkisin vähemmälle huomiolle.
Toisaalta se ihmetyttää, ettei äiti huolehdi tyttärensä alusvaatteista, kulkee pikkuhousut niin likaisina että oksettaa.. ja toisella lapsella mukana risaisia vaatteita, päällihousut. Mutta ehkei se ole äidille niin tärkeää?
Meillä meidän perheen tavat ja äidin luona sen perheen tavat. Emme ota ylimääräisiä murheita turhista. - ______________ ,,,,
miehensä vaimo kirjoitti:
Niin, meille lapset tulevat "likaisina" ja likaisin vaattein, mutta ei siitä tarvitse ongelmaa ottaa. Menevät ensimmäisenä iltana aina suihkuun. Äitinsä luona lapsia yhteensä viisi, heistä kaksi täyttää juuri vuoden ja yksi kaksi vuotta, eli vanhemmat lapset jäävät väkisin vähemmälle huomiolle.
Toisaalta se ihmetyttää, ettei äiti huolehdi tyttärensä alusvaatteista, kulkee pikkuhousut niin likaisina että oksettaa.. ja toisella lapsella mukana risaisia vaatteita, päällihousut. Mutta ehkei se ole äidille niin tärkeää?
Meillä meidän perheen tavat ja äidin luona sen perheen tavat. Emme ota ylimääräisiä murheita turhista.VIIDEN lapsen isän?
- miehensä vaimo
______________ ,,,, kirjoitti:
VIIDEN lapsen isän?
Ehhen :) Olivat eronneet kaksi vuotta ennenkuin toisiimme tutustuimme, aviomieheni entinen tyttöystävä itse lähti toisen matkaan kahden lapsen kanssa. Aviomieheni "vahinkolapsia" näistä on vain yksi...
Tämä äitiliini itse halusi abortoida, olivat tunteneet 2 kk ennenkuin "vahinko" kävi, tällä oli jo yksi lapsi ennestään... Niinpä sitä kuitenkin vain, silloin kahden lapsen äitinä, piti taas päästä maailmalle miehiä katsastelemaan, viis lapsista ;)
Tämä entinen on ehtiväinen tapaus... - miehensä vaimo
Ehhen :) Olivat eronneet kaksi vuotta ennenkuin toisiimme tutustuimme, aviomieheni entinen tyttöystävä itse lähti toisen matkaan kahden lapsen kanssa. Aviomieheni "vahinkolapsia" näistä on vain yksi...
Tämä äitiliini itse halusi abortoida, olivat tunteneet 2 kk ennenkuin "vahinko" kävi, tällä oli jo yksi lapsi ennestään... Niinpä sitä kuitenkin vain, silloin kahden lapsen äitinä, piti taas päästä maailmalle miehiä katsastelemaan, viis lapsista ;)
Tämä entinen on ehtiväinen tapaus...Aviomieheni siis halusi kantaa vastuun ja halusi tämän lapsen, muutti entinenkin sitten mieltään, vaan eipäs jaksanutkaan perhettä pitkään "leikkiä", piti päästä baanalle... No, onneksi teki sen valinnan ;)
- ohimennen tätä
Aviomieheni siis halusi kantaa vastuun ja halusi tämän lapsen, muutti entinenkin sitten mieltään, vaan eipäs jaksanutkaan perhettä pitkään "leikkiä", piti päästä baanalle... No, onneksi teki sen valinnan ;)
viestiketjua ja (ihan asian lainkaan minulle kuulumatta ja muutenkin aiheen vierestä) olisin kiinnostunut tietämään miksei lapsi asu isällään? Eikö äiti anna, eikö isä halua...? Jos äiti on tosiaan tuota luokkaa mitä kirjoituksesta saa ymmärrettyä (ei huolehdi lapsista, viettää aikaa mieluummin baanalla yms.) niin miksei yhdenkään isä halua pelastaa lapsiaan sieltä pois? Onko tällä äidillä mies talossa ja onko hän yhdenkään lapsen isä?
- miehensä vaimo
ohimennen tätä kirjoitti:
viestiketjua ja (ihan asian lainkaan minulle kuulumatta ja muutenkin aiheen vierestä) olisin kiinnostunut tietämään miksei lapsi asu isällään? Eikö äiti anna, eikö isä halua...? Jos äiti on tosiaan tuota luokkaa mitä kirjoituksesta saa ymmärrettyä (ei huolehdi lapsista, viettää aikaa mieluummin baanalla yms.) niin miksei yhdenkään isä halua pelastaa lapsiaan sieltä pois? Onko tällä äidillä mies talossa ja onko hän yhdenkään lapsen isä?
Isä toivoisi, että lapsensa asuisi luonamme, mutta asiat eivät ole niin yksinkertaisia (minullakaan ei olisi mitään sitä vastaan, asiasta olemme puhuneet...)
Nykykuviossa ilman äitiä (?) voisi jäädä viisi lasta, jotka kaikki tietenkin rakastavat myös äitiään. Meidän kummankin mielestä tässä vaadittaisiin painavampia syitä kuin likaiset vaateet tai löysä moraali.
Jos lapsi haluaa muutta meille, kun täyttää 12 vuotta, niin tervetuloa, mutta äidin tuntien tästä tullaan käymään verinen taistelu, jos tällainen tilanne ikinä tulee eteen.
Naisella on nyt kolme lasta, ne nuorimmat, uuden avopuolisonsa kanssa, asuvat yhdessä.
Ehkä nainen siitä viisastuu kun vanhenee ja voisin kuvitella, että viiden lapsen äitinä ei sinne baanallekaan niin ehtisi... Lapsista näkee joskus, että kotona on kaaosta, mutta eikö sitä olisi ihan jokaisessa näin suuressa perheessä?
Tapaamme näitä kahta vanhinta lasta usein, mieheni haluaa säilyttää kontaktin myös tähän toiseen vanhempaan lapseen, joka ei ole hänen omansa. - niin ainankin
osalla voi tuo käydä toki mielessä juu "kosto toiselle" jostakin selvittämättömästä asiasta.. mutta se on ikävä että lapsi siitä sitten joutuu kärsimään:(
- nyksät vaan kunhan
juttujaan keksii. Jos lapsi todella olisi likainen, puuttuisi siihen isä, mutta kun se ei ole niin, niin nyksät vaan katkerina keksii tarinoita, jolla voisi loukata miehen lapsia.
- meilläkin
isukki haki tyttärensä koulupäivän jälkeen ja tyttö oli jotain pakannut reppuunsa mukaan. Minä olin siis töissä. Illalla alkoi tulla isältä ikäviä viestejä kuinka olen tahallani pakannut lapselle likaisia vaatteita, kiusatakseni. Huoh, miksi haluaisin kiusata omaa lastani??? No, ehdotin että tulen hakemaan "likaiset" pois ja tuon samalla puhtaita (asuvat n. ½ tunnin ajomatkan päässä). Ei käynyt, olin vaan inhottava ämmä, sairas, olemme likaista sakkia jne. Lapsi oli siis siellä yhden yön...
Joudun joka kerta tarkastamaan tytön vaatteet, alushousuja myöden. Putsataan suunpielet ja saa mennä suihkun kautta jos ei hiukset tuoksu puhtauttaan. Enkä uskalla antaa tyttöä sinne, ennenkuin olen itse päässyt töistä tarkastamaan tilanteen. Lapsethan kuitenkin leikkivät ja peuhaavat. Eivät he aina tule koulusta puhtoisin vaattein kotiin.
Isukilla on itsellään koiria eikä mielestäni oikeastaan mitenkään "upouusia" vaatteita, takit hiukan kuluneita ja vähän "käyttölikaisia" eli uskon kyseessä olevan jonkinlaisen kiusaamisen minua kohtaan, ettei minulla vaan olis yhtään kivaa kun jäin viettämään lapsetonta aikaa. Isällä on siis jo uusi vaimo...- isältään, onko
isä muistanut putsata ja pestä työtn vaatteet, ettei tule kotiin likaisena? Ei varmaan. Äitiä on aina niin helppo syyttää.
- ja upposi myös
isältään, onko kirjoitti:
isä muistanut putsata ja pestä työtn vaatteet, ettei tule kotiin likaisena? Ei varmaan. Äitiä on aina niin helppo syyttää.
sillä kun lapsi tulee isältään, on muutama vaate luonnollisesti mennyt likaiseksi (ne ovat siellä repussa samassa mytyssä puhtaitten alla) eikä suihkussa olla syytöksistä huolimatta käyty. Alushousut siellä kuulemma vaihdetaan joka ilta, käytiin suikussa tai ei. Meillä on kyllä yhteishuoltajuus, mutta jostain syystä pyykinpesu on täysin minun vastuullani. Joskus tulee tyttö kotiin viestin kera että isä on käskenyt pesemään ulkovaatteet ennen kouluun menoa (ettei niissä kehtaa näyttäytyä). Tämä siis sunnuntai-iltana myöhään. Yöllä pitäs pestä ja kuivata yön yli aamuksi valmiiksi... miksei pessyt siellä jos kerran likaantuikin siellä... olen nimittäin nykyään tarkka sinne lähtevistä vaatteista, ettei varmasti ole tahran tahraa lähtiessään. Mistä lie tuon asian keksineet kiusan aiheeksi? Meillä nimittäin on siistiä muutenkin kotona ja puhtaita vaatteita on kaapissa. Tytöllä tuntuu vaatteita olevan vähän liiankin kanssa.
Hehheh, itse polttavat siellä tupakkaa ja tyttö haisee tupakalle (hiukset ja vaatteet) mutta se ei liene yhtä paha asia. - kyllä tuo
ja upposi myös kirjoitti:
sillä kun lapsi tulee isältään, on muutama vaate luonnollisesti mennyt likaiseksi (ne ovat siellä repussa samassa mytyssä puhtaitten alla) eikä suihkussa olla syytöksistä huolimatta käyty. Alushousut siellä kuulemma vaihdetaan joka ilta, käytiin suikussa tai ei. Meillä on kyllä yhteishuoltajuus, mutta jostain syystä pyykinpesu on täysin minun vastuullani. Joskus tulee tyttö kotiin viestin kera että isä on käskenyt pesemään ulkovaatteet ennen kouluun menoa (ettei niissä kehtaa näyttäytyä). Tämä siis sunnuntai-iltana myöhään. Yöllä pitäs pestä ja kuivata yön yli aamuksi valmiiksi... miksei pessyt siellä jos kerran likaantuikin siellä... olen nimittäin nykyään tarkka sinne lähtevistä vaatteista, ettei varmasti ole tahran tahraa lähtiessään. Mistä lie tuon asian keksineet kiusan aiheeksi? Meillä nimittäin on siistiä muutenkin kotona ja puhtaita vaatteita on kaapissa. Tytöllä tuntuu vaatteita olevan vähän liiankin kanssa.
Hehheh, itse polttavat siellä tupakkaa ja tyttö haisee tupakalle (hiukset ja vaatteet) mutta se ei liene yhtä paha asia.tupakan haju on aika ikävä varsinkin jos itse ei polta. niin juttuni juuri olikin lähinnä vaan pohdiskelua kun hirveästi jutellaan miten lapsi tulee likaisena lähikodista etä kotiin. (aika paljon äitejä syyllistetään).
toki mielenterveysongelma ja alkoholismi on asia erikseen että jos vanhempi nippanappa saa lapsen huollettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1036673
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h875037Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113289Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p313158Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272338Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191696Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961331Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391282Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311196- 48964