Silfverbergin puhe jumalanpalveluksessa

kuuntelin sitä

Kuuntelin su klo 12 radio 967:n kautta ruots. jumalanpalvelusta jossa pastori Peter Silfverberg saarnasi. Saarna oli erittäin loukkaava ja karkea. Se käsitteli homoseksuaalisuutta. Pastori Silverberg sanoi että se on pelastuskysymys miten me suhtaudumme homoihin. Tällaista en ole löytänyt raamatusta. Kyllä kristitty homoseksuaali joka elää parisuhteessa myös voi pelastua. Pastori Silfverbergin kannattaisi lukea ev.lut. kirkkomme tunnustuskirjoja ja katekismusta. Sieltä löytyy kohta jossa sanotaan että kirkon todelliseen ykseyteen riittää yksimielisyys evankeliumin opista ja sakramenttien toimittamisesta. (Eli oikea evankeliumin oppi ja oikea kasteoppi oikea ehtoollisoppi). Pastori Peter Silfverberg opettaa ratkaisukristillisyyttä. Se ei ole puhdasta luterilaista oppia. Se on harhaoppia.Millä oikeudella Silfverberg tuomitsee kaikki homot helvettiin niinkuin hän teki sunnuntaina. Erittäin loukkaava puhe. Kirkossa oli ilmeisesti myös rippikoululapsia. Miksi heidän pitää kuulla tällaista. Enemmän suvaitsevaisuutta. Eettisissä ja moraalisissa kysymyksissä voimme olla eri mieltä eivät ne ole pelastuskysymyksiä.Olisi anteeksipyynnön paikka tälle arvoisalle pastorille.

30

4409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Imaami Turbaani

Homous on suurta syntiä ja se vie helvetin kautta kadotukseen!

• Kamelikuskien

Nuotiotarinoiden selittäjien kuunteleminen on kaikkein suurinta typeryyttä. Jumaliin luulijat eivät ymmärrä todellisuudesta mitään. Jumalat on keksittyjä, homot todellisia.

• eläke timpuri

Hallelujaaaah.Uskkovasiten kaksinaismoralismi on höpön höpön juttuja samaan kastiin kaikki jeesukset.

• Olaxz
        Kamelikuskien kirjoitti:

Nuotiotarinoiden selittäjien kuunteleminen on kaikkein suurinta typeryyttä. Jumaliin luulijat eivät ymmärrä todellisuudesta mitään. Jumalat on keksittyjä, homot todellisia.

Kun paavi on liikkeellä, sekin on merkittävää, minne hän ei mene. Paavi ei nimittäin vieraile Bostonissa, jossa 5000 katolilaiseen papistoon kuuluvaa on syytetty yli 12 000 lapsen ja nuoren seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Roomalaiskatolilaisen kirkon sisään on selvästi luikerellut itse saatana.

• asiasta.

Pappien jatkuva homoudesta höpöttäminen kertoo kristinuskon sisällön. Sukupuoliasiat ovat ensimmäisellä sijalla, ne kiinnostavat eniten pappeja ja muita uskiksia ja niistä on kiva aukoa päätään joka paikassa.

Tirkistelyä se kristinusko on, sanon minä ja seksuaalisilla mielikuvilla mässäilyä.

• uskon mopediin

Kourivat englannissa kuoropoikia,hyi sentään.

• Kunnon uskonto
        uskon mopediin kirjoitti:

Kourivat englannissa kuoropoikia,hyi sentään.

pastafarismi. Koskaan en ole kuullut yhdenkään pastafaristin käyneen kenenkään kimppuun julistaakseen uskoaan.

• ällöttävää.,
        Kunnon uskonto kirjoitti:

pastafarismi. Koskaan en ole kuullut yhdenkään pastafaristin käyneen kenenkään kimppuun julistaakseen uskoaan.

No ei kait kukaan pidä homoutta normaalina. Ällöttävää edes ajatella ja puolustaa homoutta. Laittakaa 10 homoa 20 vuodeksi saarelle elämään. Jos niitä on silloin enemmän kuin 10 niin homous on aitoa. Vieläkös joku uskoo homouteen. Minä olen ainakin normaali ja asun naisen kanssa.

• Monia naisia
        ällöttävää., kirjoitti:

No ei kait kukaan pidä homoutta normaalina. Ällöttävää edes ajatella ja puolustaa homoutta. Laittakaa 10 homoa 20 vuodeksi saarelle elämään. Jos niitä on silloin enemmän kuin 10 niin homous on aitoa. Vieläkös joku uskoo homouteen. Minä olen ainakin normaali ja asun naisen kanssa.

Jotka asuvat naisen kanssa. Mikä heidät tekee muite homoja normaalimmaksi?

• sielläkin....
        Monia naisia kirjoitti:

Jotka asuvat naisen kanssa. Mikä heidät tekee muite homoja normaalimmaksi?

Juu oikeassa olet. Naiset kuuluu olla miesten kanssa ja päinvastoin. Lesbot on lesboja ja homot on homoja. Ei mitään eroa.

• Raamatun

Raamatun mukaan homous todella on kadottava synti. Samoin huoraaminen ja epäusko. Hyvä juttu kun papit uskaltaa vielä puhua tosiasiaa.

Vedän riman vieläkin ylemmmäksi ja totean, että joka homouden hyväksyy, ne tuomitaan myös kadotukseen. Mitä siihen sanotte?

• Enrico Malagues

Katolisten pappien seksuaalisen hyväksikäytön uhrit Australiassa ovat jo aiemmin vaatineet Paavia esittämään julkisen anteeksipyynnön.

Paavi ei pyytänyt anteeksi homoseksuaaleilta, vaikka näiden edustajat olivat pyytäneet, että kirkko pyytäisi anteeksi myös homoseksuaalien syrjintää.

• yläkoululainen

Nuorten raju juominen on yleistynyt paljon. Sairaaloissa hoidetaan alle 20-vuotiaiden alkoholimyrkytyksiä .

• gyh7nj

mikä tuomari sinä luulet olevasi. Kirkkomme linja on se että piispat ovat hyväksyneet tämän asian.

• uskovaisenkin

Lue 1 Kor.6 jossa Paavali varoittaa nimenomaan KRISTITTYJÄ (kirje ei ole kirjoitettu pakanoille vaan seurakuntalaisille): Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole miesten kanssa makaavat miehet (arsenekoitai) eivätkä naismaiset miehet, jotka antautuvat seksiin miesten kanssa (malakoi).

• Karl af Hällström

Ei se ihan noin yksinkertaista ole.
        "Arsenokoites" (monikossa "arsenokoitai" eikä "arsenekoitai") voi tarkoittaa jotakuta jolla on anaaliseksiä (joko miehen tai naisen kanssa), raiskaajaa, murhaajaa tai kiristäjää.
        Sana "malakos" (mon. "malakoi") tarkoittaa "pehmeää". Mitä se tässä yhteydessä tarkoittaa, on epäselvää. "Miesten välisen seksin alistuva osapuoli" on yksi, muttei mitenkään ainoa, tulkintamahdollisuus.

Kts lähemmin http://korta.nu/3c56

• Lucas Silfverberg

Peter Silfverberg EI väittänyt että kaikki homot joutuvat oikopäätä helvettiin, vaan luki raamatusta 1 kor 6:9-10, jossa Homous luetellaan synniksi mm itserakkaitten ja juoppojen joukkoon.
      Kaikki ovat syntiä tehneet, eikä kukaan ansaitse paikkaa taivaassa. Se joka ottaa anteeksiantamuksen vastaan pääsee taivaaseen ! Tämä on koko raamatun sanoma ja evankeliumin idea, meitä ei pakoteta luopumaan synneistä ja ottamaan anteeksianto vastaan. Homolla, ja minulla on siis aivan samat edellytykset päästä taivaaseen, meillä on vain eri synnit! Kaikki jotka eivät tahdo luopua synnistä, saavat tahtonsa läpi, Helvetin kauheus lojuu siinä että saamme elää tahtomme mukaan ilman Jumalaa, mutta se tarkoittaa myös elämää ilman kaikkea sitä mitä jumala tarjoaa (kaikki elämän valoisat puolet)!
      Mikä on synti, mikä ei, kuuluu 100% pelastuskysymykseen. Tätä mieltä oli myös katekismuksen kirjoittaja.

t; pieneltä ja pahalta ihmiseltä joka ei ole Homoja yhtään parempi...

p.s. Meidän tulee suvaita varas, mutta ei varastamista!

• oikeoppinen luterilainen

Lucas Silfverberg. Syntikäsitykset vaihtelevat eri kirkoissa ja herätysliikkeissä. Sinä et Lucas voi vaatia että kaikki olisivat sinun kanssa samaa mieltä että homoseksi olisi syntiä. Olen itse uudestisyntynyt Pyhässä Kasteessa. Eli olen uskovainen ihminen. Ja olen homo. Ja minä vilpittömästi uskon että minun ei tarvitse tehdä parannusta tästä asiasta. En minä voi sille mitään että Jumala on luonut minut homoksi. Kyllä kristitty voi elää rakkaussuhteessa toiseen mieheen. Siunausta sinulle toivoo homo

• homosexuell kristen
        oikeoppinen luterilainen kirjoitti:

Lucas Silfverberg. Syntikäsitykset vaihtelevat eri kirkoissa ja herätysliikkeissä. Sinä et Lucas voi vaatia että kaikki olisivat sinun kanssa samaa mieltä että homoseksi olisi syntiä. Olen itse uudestisyntynyt Pyhässä Kasteessa. Eli olen uskovainen ihminen. Ja olen homo. Ja minä vilpittömästi uskon että minun ei tarvitse tehdä parannusta tästä asiasta. En minä voi sille mitään että Jumala on luonut minut homoksi. Kyllä kristitty voi elää rakkaussuhteessa toiseen mieheen. Siunausta sinulle toivoo homo

Hur skulle det vara Lucas Silfverberg om du själv skulle ha en son som skulle vara homosexuell? Skulle du ha samma hårda och fördömande inställning till homosexualitet? Vi bör veta att vi som kristna inte skall fördöma andra. Vi duger åt Gud fastän vi är vita,svarta,fattiga eller rika hetero- eller homosexuella. Den sexuella läggningen utestänger ingen från himlen. Aposteln Paulus kunde inte veta om de kärleksrelaterade homoförhållanden som finns idag. Han fördömde pedofili alltså det att äldre män våldförde unga pojkar. De homosexuella borde få kyrklig välsignelse för sina parförhållanden.

• a
        oikeoppinen luterilainen kirjoitti:

arvoisa oikeaoppinen luterilainen,
        olet kyllä kasteessa saanut kalliin lahjan, kaikki taivaan aarteet. Se, mitä herätysliikkeet tai tunnustuskunnat opettavat, ei voi koskaan poiketa Raamatun ilmoituksesta, tai kyse on harhasta. Jumala ei luonut Aadamia homoksi, selittävä tekijä on Raamatun mukaan syntiinlankeemus ja sen vaikutus. Tutkimukset (Ari Puonti viittaa teoksissaan, en liitä tähän) eivät anna aihetta geneettiseen argumenttiin, seksuaalisuus on psyykkisiä ja fysiologisia (kasvu, hormonituotanto jne) asioita. Äärimmäisiä kehityspoikkeamia ei voi yleistää, eivätkä kaikki hlb henkilöt ole fysiologisesti poikkeavia. Homoseksuaalinen suuntautuneisuus voi muuttua, se ei ole geenien määräämä.
        Sana on minullekin vakava paikka, Jaak 2:26 "..niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut." (33/38) . Vaikka vilpittömästi uskot ja erehdyt, se vilpittömyys ei sinua pelasta. 1.Kor 6:9 on yksiselitteinen, Jumala on sen armossaan meille antanut, ettemme erehtyisi. Kuten tiedät Room 6:1-2, ei ole lupa elää synnissä. Lankeemuksia tulee, mutta tietoinen syntielämä on jo pilkkaamista ja johtaa lopulta täydelliseen paatumiseen. Jumala on ihmeellisen kärsivällinen, mutta joskus synnin mitta täyttyy. Käy kuin Simsonin: "Eikä hän tiennyt, että Herra oli poistunut hänestä."
        En kirjoita tätä ylhäältä päin, vaan tietäen että jokainen meistä on monenlaisten kiusausten kohde, jos sallit hengellisen termin: kysymys pelastuksen asioista on hengellinen, kristillisessä yhteydessä ei sitä voi muulla käsitellä kuin Raamatulla. Jos turvaamme näkemyksiin ja omaan rauhaamme, elämme sitten sen varassa. Jumala kyllä kestää sen, vaikka syvästi suree. Meillä sen sijaan ilman asian tarkistusta on liian suuri ongelma edessä. Ei minulle ole samantekevää nähdä ihmisten elävän synnissä. Mutta eivät he kuule eivätkä tahdo muuttaa tietään. Ei se, että oma poika on homo, poista homoseksin synnillisyyttä tai sitä, että homous ei ole Raamatun mukaista. Tiedän, että elämässä on kipeitä asioita ja olen varma että niistä voi eheytyä.

• Hyvä teksti
        a kirjoitti:

olet kyllä kasteessa saanut kalliin lahjan, kaikki taivaan aarteet. Se, mitä herätysliikkeet tai tunnustuskunnat opettavat, ei voi koskaan poiketa Raamatun ilmoituksesta, tai kyse on harhasta. Jumala ei luonut Aadamia homoksi, selittävä tekijä on Raamatun mukaan syntiinlankeemus ja sen vaikutus. Tutkimukset (Ari Puonti viittaa teoksissaan, en liitä tähän) eivät anna aihetta geneettiseen argumenttiin, seksuaalisuus on psyykkisiä ja fysiologisia (kasvu, hormonituotanto jne) asioita. Äärimmäisiä kehityspoikkeamia ei voi yleistää, eivätkä kaikki hlb henkilöt ole fysiologisesti poikkeavia. Homoseksuaalinen suuntautuneisuus voi muuttua, se ei ole geenien määräämä.
        Sana on minullekin vakava paikka, Jaak 2:26 "..niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut." (33/38) . Vaikka vilpittömästi uskot ja erehdyt, se vilpittömyys ei sinua pelasta. 1.Kor 6:9 on yksiselitteinen, Jumala on sen armossaan meille antanut, ettemme erehtyisi. Kuten tiedät Room 6:1-2, ei ole lupa elää synnissä. Lankeemuksia tulee, mutta tietoinen syntielämä on jo pilkkaamista ja johtaa lopulta täydelliseen paatumiseen. Jumala on ihmeellisen kärsivällinen, mutta joskus synnin mitta täyttyy. Käy kuin Simsonin: "Eikä hän tiennyt, että Herra oli poistunut hänestä."
        En kirjoita tätä ylhäältä päin, vaan tietäen että jokainen meistä on monenlaisten kiusausten kohde, jos sallit hengellisen termin: kysymys pelastuksen asioista on hengellinen, kristillisessä yhteydessä ei sitä voi muulla käsitellä kuin Raamatulla. Jos turvaamme näkemyksiin ja omaan rauhaamme, elämme sitten sen varassa. Jumala kyllä kestää sen, vaikka syvästi suree. Meillä sen sijaan ilman asian tarkistusta on liian suuri ongelma edessä. Ei minulle ole samantekevää nähdä ihmisten elävän synnissä. Mutta eivät he kuule eivätkä tahdo muuttaa tietään. Ei se, että oma poika on homo, poista homoseksin synnillisyyttä tai sitä, että homous ei ole Raamatun mukaista. Tiedän, että elämässä on kipeitä asioita ja olen varma että niistä voi eheytyä.

Hyvä teksti. Kiitos! Näin se juuri on.

• jghgjghgj
        Hyvä teksti kirjoitti:

Hyvä teksti. Kiitos! Näin se juuri on.

Minäkin samaa mieltä. Tosi hyvin kirjotettu!

• Kristitty
        a kirjoitti:

AMEN!

• Lightbluesoul

Unohtakaa välillä se raamattu, sakramentit, papit ym. ja koittakaa kuunnella sydäntänne. Epäilkää kaikkea jo kirjoitettua ja uskaltakaa etsiä "totuutta" myös muualta kuin raamatusta. Esimerkiksi on kirjoitettu paljon hyviä teoksia jotka käsittelevät Jumalallisia asioita. Ilman Jumalaa ei olisi meitäkään täällä mielipiteinemme kaikkine kärsimyksineen ja hyvine hetkineen. On kuitenkin jokaisen asia kieltää Jumala, eikä ketään saa tuomita omista mielipiteistään. Eikö sitä voi kehottaa kuitenkin?
      Joukossa on lapsia, nuoria ja vanhoja, fyysisestä iästä riippumatta, ja joku löytää muodonmuutoksen jälkeen valon, eikä tule takaisin.

• Kristitty

Minä etsin totuutta ennen ENSIN muualta, ja halveksin raamattua ja Jeesusta. Elin muka onnellisena ja "oikein", kunnes Jumala pysäytti minut traagisella tavalla ja huomasin kuinka läpimätä ihmisen vajavainen oma äly on ja kuinka saastainen hedonisti olin, mutta nyt elän totuudessa enkä enää koskaan etsi muuta kuin Jumalan tahtoa. Valitettavasti liian moni huomaa tämän vasta kun hengittää viimeisen kerran mutta aika loppuu eikä enää ole toivoa... Joskus se hetki tulee jokaisen kohdalle.

• Anonyymi

kaste pelastaa dopet frälser ehtoollisessa saa synnit anteeksi

• Anonyymi

tuomiokapitulille voi tehdä kantelu jos pappi loukkaa seksuaalivähemmistöjä

• Anonyymi

Se joka näissä aiheissa eniten häärää kuuluu itse seksuaalivähemmistöön ja lietsoo täällä turhaa vihaa ???

• Anonyymi

kyseinen pappi on nykyään eläkkeellä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      353
      5810
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      77
      5233
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4296
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3911
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      52
      3679
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      160
      3371
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      100
      3154
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      47
      3130
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2259
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49