Kumpi moottori on kestävämpi ja luotettavampi?
Kyseessä olisi 80-125 2-tahti ja 150-250 4-tahti!
KUMPI KESTÄÄ!!! (2t vs 4t)
8
4361
Vastaukset
- kysymykseltä
ei oo pikkunelareista kokemusta mutta isot kestää ainaski (450 ja siitä isommat) paremmin ku 2 tahti...mutta jokaiseen crossiin ja enskaan täytyy joka tapauksessa tehdä huoltoa ja remppaa useammin ja enemmän kun katupyöriin....
- eikös
...4 tahti ole kalliimpi huoltaa?
- empä ny tiedä sitte
eikös kirjoitti:
...4 tahti ole kalliimpi huoltaa?
nelariin vaihdellaan öljyjä n. 10 tunnin välein. (öljyt ja suodatin) ei paljo paskaakaan. harrastekäytössä ei tarttee konetta aukoa vasta kun 100-200 tunnin jälkeen. venttiilivälyksen tark./kir. ensimmäisen 30 tunnin jälkeen,jos ei ole löysää voipi päästellä sen 50 tuntia huoletta koko koneremppa n. 1000e
jos et osaa säätää venoja ite niin öljynvaihtoineen ja töineen liikkessä n. 100e eli eipä juuri sen
eli kuvitellaa tilanne että pyörä on uusi..noh ajelet 30 tuntia niin 100e liikkeessä venasäädöt sen jälkeen voitkin ajella sinne 100 tuntiin ja voit käytättää padan auki ja tehdä joko täydellisen rempan se 1000e tai sitte pienemmän 500e tai sit vaan ajaa sinne 200 tuntiin ja koko kone remppa..eli vaihtelet öljyjä vaan usein niin se riittää...sunnuntai ajelijalle melkei yhtä halpaa ku 2 t ajelu.....nuo huolto jutut sitten on tämmösille sunnuntai ajelijoille kuten minä itse... sm tasolla vähän eri juttu..siellähän pyörä menee jo vaihtoon heti 60 tunnin jälkeen ja mäntäki vaihdetaan 5 tunnin välein... - suositteletta
empä ny tiedä sitte kirjoitti:
nelariin vaihdellaan öljyjä n. 10 tunnin välein. (öljyt ja suodatin) ei paljo paskaakaan. harrastekäytössä ei tarttee konetta aukoa vasta kun 100-200 tunnin jälkeen. venttiilivälyksen tark./kir. ensimmäisen 30 tunnin jälkeen,jos ei ole löysää voipi päästellä sen 50 tuntia huoletta koko koneremppa n. 1000e
jos et osaa säätää venoja ite niin öljynvaihtoineen ja töineen liikkessä n. 100e eli eipä juuri sen
eli kuvitellaa tilanne että pyörä on uusi..noh ajelet 30 tuntia niin 100e liikkeessä venasäädöt sen jälkeen voitkin ajella sinne 100 tuntiin ja voit käytättää padan auki ja tehdä joko täydellisen rempan se 1000e tai sitte pienemmän 500e tai sit vaan ajaa sinne 200 tuntiin ja koko kone remppa..eli vaihtelet öljyjä vaan usein niin se riittää...sunnuntai ajelijalle melkei yhtä halpaa ku 2 t ajelu.....nuo huolto jutut sitten on tämmösille sunnuntai ajelijoille kuten minä itse... sm tasolla vähän eri juttu..siellähän pyörä menee jo vaihtoon heti 60 tunnin jälkeen ja mäntäki vaihdetaan 5 tunnin välein......Harraste ajoon ikään kuin mökkimopoksi jota voi käyttää myös radalla. (mulla on ollu jo 110cc kiinanihme ja se on käynyt pieneksi!)
- mökkimopo
suositteletta kirjoitti:
...Harraste ajoon ikään kuin mökkimopoksi jota voi käyttää myös radalla. (mulla on ollu jo 110cc kiinanihme ja se on käynyt pieneksi!)
Mökkimopoilussa voit crossit sitten unohtaa...osta kotarin exc 125-250 2t tai sitten yamahan wr 250f 4t....on valot noissa pyörissä jo valmiiksi ja soveltuu sekalaiseen ajeluun paremmin kuin crossit..
- kestää tai hajoo
riippuu miten pidät moposta huolta ! itse kun melkein viimeiset pennit laitoin uuteen nelariin, niin tarkasti olen huoltanu. suhde lienee: jos ajan viikossa 4 - 5 tuntia niin kyllä tallissa tulee se 4 tuntia "hierottua" sis. pesut, putsarin pesut, säädöt, tarkastukset yms renkaan potkimiset. ihmeesti siellä talissa se aika kuluu, vaikken tupakkia poltakkaan;) onko muut huomanneet samaa ?
- kylhhh
onhan se niin et jos ajat 10h niin huollat sen about 8h.. juu tallis kuluu aika, mutta tupakkaa kuluu-_-
- SJU78
Itse omista myös 250 nelarin. Olen sen verran fanaattinen huoltamaan pyörääni, että tunnin treenin jälkeen tulee huoltoa ja pikku näpräystä 3 tuntia, mikäs siellä tallissa touhutessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395238- 853742
- 483145
- 623035
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411868
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451838Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101815- 181741