Suojaosuudesta...

Tonttu

Olenko nyt ymmärttänyt oikein? Siis Minulla on 2 varassani asuvaa henkilöä samassa taloudessa (poika ja avopuoliso) niillä ei tuloja.. niin, minulla menossa ulosottoon aikas paljo ja suojaosuus minulla olisi 1073e/KK ja nettopalkka n.1900e/kk, eihän UO-mies saa puuttua silloin palkkaani?? Jos kerta suojaosuus ei ylitä 2x nettotuloja?
Eli siis näillä voi elää taas normaalisti ilman huolia? Eihän tossa voi olla järkeä...

27

2787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suojaosuuden

ylittävästä osasta kaksi kolmasosaa.

"Minulla on 2 varassani asuvaa henkilöä samassa taloudessa (poika ja avopuoliso) niillä ei tuloja.."

Tuo edellä kertomasikaan ei ole aivan niin yksiselitteistä. Rivien välistä olin lukevinani jotakin... onko poikasi jo täysi-ikäinen ja tämä avopuoliso-asiakin kannattaa selvittää ensin...

Joka tapauksessa sinulta ulosmitataan joko yksi kolmasosa palkastasi tai kaksi kolmasosaa suojaosuuden jälkeen jäävästä palkastasi... kaikki riippuu näistä "huollettavista".

• uih

voiko ulosottomiehen kanssa sopia maksun määrästä kuukausittain, eli pienemmäksi mitä se olisi tietyillä tuloilla? kokemuksia?

• lakia on

UO:nkin noudatettava!

• Onnellinenvellallinen
        lakia on kirjoitti:

UO:nkin noudatettava!

Voi sopia, itse sovin ja sain sovittua että itse vapaaehtoisesti makselen velkaa tietyn summan (600€ kk).Ja ulosottomies suostui. Tosin olen ollut heidän asiakas ja maksanut aina sovitusti hommat ja olen ottanut aina itse yhteyttä heihin ja soitellut asioiden perään. Eli riippuu hiukan siitäkin oletko itse halukas hommaa hoitamaan vai joutuuko he patistelee jne. Summa jota olen maksellut on n.10te. Auto ei mennyt eikä mikään muu, eli kyllä ne ulosottomiehet on armeliaita ja ymmärtäväisiä kun itse vaan jaksaa hoitaa asioita ja olla aktiivinen. Tosin itselläni oli takana vittumainen ex mies joka jätti velkojen kanssa puille paljaille joten sillä lieneen sai aika paljon jo armoa kun ei ole hommat tässä pisteessä täysin omasta syystä.
        Tsemppiä ja koita sopia homma.

• voi sopia

Suostuminen taas on kiinni ulosottajasta, jos laskee, että pienemmällä summallakin velat tulevat kuitatuksi varmasti, niin suostuu. Mikäli kysymys on isosta velasta, joka ei edes lyhene ehdottamallasi summalla vaan kaikki menee korkoihin ja ulosottomaksuihin, niin ei voi lain mukaan suostua.
        En usko, että avomiestäsi lasketaan sinun elätettäväksi, koska kai hän nyt työttömyyskorvausta edes saa.

• ei ole
        Onnellinenvellallinen kirjoitti:

Voi sopia, itse sovin ja sain sovittua että itse vapaaehtoisesti makselen velkaa tietyn summan (600€ kk).Ja ulosottomies suostui. Tosin olen ollut heidän asiakas ja maksanut aina sovitusti hommat ja olen ottanut aina itse yhteyttä heihin ja soitellut asioiden perään. Eli riippuu hiukan siitäkin oletko itse halukas hommaa hoitamaan vai joutuuko he patistelee jne. Summa jota olen maksellut on n.10te. Auto ei mennyt eikä mikään muu, eli kyllä ne ulosottomiehet on armeliaita ja ymmärtäväisiä kun itse vaan jaksaa hoitaa asioita ja olla aktiivinen. Tosin itselläni oli takana vittumainen ex mies joka jätti velkojen kanssa puille paljaille joten sillä lieneen sai aika paljon jo armoa kun ei ole hommat tässä pisteessä täysin omasta syystä.
        Tsemppiä ja koita sopia homma.

oikeutta sopia kuukausierää pienemmäksi kuin mitä se lakien ja asetusten mukaan kuuluu olla.
        Kaikki siitä poikkeaviksi mainitut kirjoitukset ovat täyttä puppua!
        Asiasta on keskusteltu useasti tälläkin palstalla, lukekaa!

• mukaan
        voi sopia kirjoitti:

Suostuminen taas on kiinni ulosottajasta, jos laskee, että pienemmällä summallakin velat tulevat kuitatuksi varmasti, niin suostuu. Mikäli kysymys on isosta velasta, joka ei edes lyhene ehdottamallasi summalla vaan kaikki menee korkoihin ja ulosottomaksuihin, niin ei voi lain mukaan suostua.
        En usko, että avomiestäsi lasketaan sinun elätettäväksi, koska kai hän nyt työttömyyskorvausta edes saa.

ei voi sopia pienemmäksi!

• kun...
        ei ole kirjoitti:

oikeutta sopia kuukausierää pienemmäksi kuin mitä se lakien ja asetusten mukaan kuuluu olla.
        Kaikki siitä poikkeaviksi mainitut kirjoitukset ovat täyttä puppua!
        Asiasta on keskusteltu useasti tälläkin palstalla, lukekaa!

kaikki ulosotossa olevat velat tulevat jokatapauksessa hoidettua voi uo myöntyä pienempään kk-erään

• voi...
        kun... kirjoitti:

kaikki ulosotossa olevat velat tulevat jokatapauksessa hoidettua voi uo myöntyä pienempään kk-erään

Laki kieltää.

• voivoivoivoi
        voi... kirjoitti:

Laki kieltää.

voivoi, jos ei niin laita sitten sitä lakitekstiä näytille

• voi...
        voivoivoivoi kirjoitti:

voivoi, jos ei niin laita sitten sitä lakitekstiä näytille

Joskus aikoinaan voi, nykyään laki kieltää.
        Soita ulosottoon, niin saat lakitekstisi, miksi sekin pitäisi sinulle etsiä?
        Vähän itseltäsikin viitseliäisyyttä, vai kuulutko heihin, joille pitäisi olla kaikki valmiina?

• sinun!
        voi... kirjoitti:

Joskus aikoinaan voi, nykyään laki kieltää.
        Soita ulosottoon, niin saat lakitekstisi, miksi sekin pitäisi sinulle etsiä?
        Vähän itseltäsikin viitseliäisyyttä, vai kuulutko heihin, joille pitäisi olla kaikki valmiina?

tuovan sen näytille koska epäilen ettet löydä sellaista

• tueksi
        sinun! kirjoitti:

linkki, missä kerrotaan väittämäsi tieto!

• kerrotaan...
        sinun! kirjoitti:

http://www.oikeus.fi/5595.htm

Huomioi kohta: "Maksusuunnitelma vahvistetaan saman määräisenä kuin palkan tai elinkeinotulon ulosmittaus."

• Laa laa
        mukaan kirjoitti:

ei voi sopia pienemmäksi!

Suoja osuus.... On se kumma, sain ite sovittua kuukausi erät pienemmäksi ulosottajan kanssa. Miksei muut??? Vai ettekö osaa hoitaa asioita oikealla tavalla??

• hilppiäinen

Jos sun poikasi on alaikäinen, niin sun suojaosuus on 849€/kk. 1900€:n nettotuloilla sulta ulosmitataan koko 1900€:n summasta kolmasosa eli 633 euroa menee ulosottomiehelle.
      Näin se menee.

• vastaan

...että suojaosuuden ylittävästä osuudesta ulosmitataan 2/3 osaa.

Ja noista sopimuksista sen verran että nykyään ei enää vouti tee diilejä.

Velkojien kanssa voit yrittää sopia suoraan mutta harvoin sekään onnistuu syystä että velkoja ei saa pääomalleen mistään niin hyvää korkoa kuin ulosotosta.

• 2/3 osaa jos tule on alle k...

suojaosuus ja jos on yli 2 kertaa niin silloin menee 1/3 osa.
        1. Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.

2. Jos palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa suojaosuus, ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä palkasta kaksi kolmasosaa (tulorajaulosmittaus 2/3 x (palkka – suojaosuus)).

3. Jos palkka on suurempi kuin kaksi kertaa suojaosuus, mutta enintään neljä kertaa suojaosuus, ulosmitataan nettopalkasta yksi kolmasosa (1/3).

4. 1.1.2009 voimaan tulevan asteikkoulosmittauksen mukaan ulosmittaus tapahtuu edellä mainittua suurituloisempien nettopalkasta seuraavan asteikon mukaan:

• sinä
        2/3 osaa jos tule on alle k... kirjoitti:

suojaosuus ja jos on yli 2 kertaa niin silloin menee 1/3 osa.
        1. Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.

2. Jos palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa suojaosuus, ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä palkasta kaksi kolmasosaa (tulorajaulosmittaus 2/3 x (palkka – suojaosuus)).

3. Jos palkka on suurempi kuin kaksi kertaa suojaosuus, mutta enintään neljä kertaa suojaosuus, ulosmitataan nettopalkasta yksi kolmasosa (1/3).

4. 1.1.2009 voimaan tulevan asteikkoulosmittauksen mukaan ulosmittaus tapahtuu edellä mainittua suurituloisempien nettopalkasta seuraavan asteikon mukaan:

lainkaan mitä muut ovat jo vastanneet?

• Tonttu

Kiitos vastauksista ja väittelyistä :)

on vähän osviittaa mitä tehdä...

• muutettua pienemmäksi

kun hain velkaneuvojalta lausunnon,joka meni käräjäoikeuden kautta voudille.Kohtuullistettiin 700€:sta 220euroon.Eli saa sovittua pienemmäksi,joskaan ei voudin kautta.(kusipäitä kaikki)Kysyin voudilta kohtuullistamista.Sanoi ettei nykyään enää millään voi sopia mitään,mitään kautta.Siis valehteli.Olin jo ottamassa lopputiliä töistä,koska olisi jäänyt enemmän käteen työttömänä.Vouti tuumasi ´vaan,että aivan sama.Onneksi kuulin tosta toisesta keinosta kaverin kautta.Meni vielä todella nopeasti koko asia.3 viikkoa ja homma toimi.

• kunnassa
        muutettua pienemmäksi kirjoitti:

kun hain velkaneuvojalta lausunnon,joka meni käräjäoikeuden kautta voudille.Kohtuullistettiin 700€:sta 220euroon.Eli saa sovittua pienemmäksi,joskaan ei voudin kautta.(kusipäitä kaikki)Kysyin voudilta kohtuullistamista.Sanoi ettei nykyään enää millään voi sopia mitään,mitään kautta.Siis valehteli.Olin jo ottamassa lopputiliä töistä,koska olisi jäänyt enemmän käteen työttömänä.Vouti tuumasi ´vaan,että aivan sama.Onneksi kuulin tosta toisesta keinosta kaverin kautta.Meni vielä todella nopeasti koko asia.3 viikkoa ja homma toimi.

tämä tapahtui ja milloin?

• salossasalossa
        kunnassa kirjoitti:

tämä tapahtui ja milloin?

Salossa

• eräs68

Joo siis jos poikasi on 18 vuotta niin silloin häntä ei lasketa suoja osuuteen vaikka hänellä ei olisi tuloja ja avomiehelläsikö ei ole edes työmarkkinatukea?

• llista

Kumma homma että 18v poika lasketaan mukaan silloin,kun tehdään ulosoton kohtuullistamista...

• Tonttu
        llista kirjoitti:

Kumma homma että 18v poika lasketaan mukaan silloin,kun tehdään ulosoton kohtuullistamista...

"Kumma homma että 18v poika lasketaan mukaan silloin,kun tehdään ulosoton kohtuullistamista... "

mitä tarkoitat tuolla?

• whatthe...
        Tonttu kirjoitti:

"Kumma homma että 18v poika lasketaan mukaan silloin,kun tehdään ulosoton kohtuullistamista... "

mitä tarkoitat tuolla?

homma että aikuisella ihmisellä ei ole mitään tuloja...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      183
      13718
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4960
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      156
      3734
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2863
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1811
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1707
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe