Onko kenelläkään käsitystä minkä verran maksaa noin 12 kuution (kolmion muotoinen, noin 8 m2) kiven räjäyttäminen pieniksi? Kivi on pellolla aukealla paikalla eikä tartte varoa?
Kiven räjäytys
11
11039
Vastaukset
- pitää särkeä
Tee tuommonen sopimus
http://lomake.mmm.fi/ShowFile?ID=21181&LUOKKA=547 - räjäyttäjä tulee?
Voi olla halpaakin huvia tuo kiven räjäytäminen, jos sattuu oikea henkilö kohdalle, jolla on lupa räjäyttää. Itse olen vuokrannut konevuokraamosta kallioporan ja porannut reiät itse, kaveri on sitten losauttanut lähes aineiden hinnalla.
Sitten toinen vinkki, mulla oli tommonen kivi kaupungissa omakotitontilla haittaamassa rakennustöitä, porasin siihen kolme reikää ja laitoin niihin ohjeiden mukaan ETANA-dynamiittia ja annettiin vaikuttaa yön ylite, pisteltiin sitten kaivinkoneella kivenmurikat lavoille. Tuli kyllä isoja palasia, mutta ne meni ihan isolla traktorikaivurilla kuitenkin kyytiin. - ratkasu
Voisi olla sen kiven hautaaminen, jos maa on sellainen ettei nouse uusia kiviä. Etana dynamiitti on aika kallista ja se vaatisi vähintäin Ø 32 mm reiän. Eikä sekään kunnolla riitä noin suureen kiveen.
- räjäyttäjä tulee?
ihan ilmaista, mulla oli tuollanen iso kivi pellolla ja tarkoitus oli haudata se. Talutin siihen 22tn kaivinkoneen ja aikansa sitä siinä kynsi, mutta ei oikein tapahtunut mitään.
Osa alkaa itkemään puomiaan, kun joskus on sattunut se kiven musa tippumaan kesken kuopan kaivun ja puomi mutkille.
Ei ole etana dynamiittikaan ilmaista, mutta 32mm reiän saa helposti ihan tavallisella polttomoottoriporalla ja vuokra ei päätä huimaa. Mulla on omakin pora, mutta on sen verran juoni peli, että en aina viitsi sen kanssa tenuta, niin haen vuokralle kunnon poran. Kokemuksella voin sanoo, että se etanadyny toimii isoonkin kiveen. Aniitilla olen muuten poksutellut pienellä dynamiitti alkupaukulla kiviä ja sillä kyllä saa semmoista jälkeä, että saa etukuormaimen kauhalla pistää kivet pusikkoon. - Kilinks
hautaaminen ei vain tule kysymykseenkään. Aivan tarpeeksi monta haudattua kiveä olen ylös kaivanut vaikka haudatessa "ne eivät sieltä koskaan nouse".
Kivi räjäytetään, tai jos on liian kallista niin sille ei tehdä mitään.
Etanadynamiitti tai räjäytyssementti, millä nimellä kukakin sitä haluaa kutsua, on tuttua kamaa mutta ei tällä kertaa toimi... - timppanen
Kilinks kirjoitti:
hautaaminen ei vain tule kysymykseenkään. Aivan tarpeeksi monta haudattua kiveä olen ylös kaivanut vaikka haudatessa "ne eivät sieltä koskaan nouse".
Kivi räjäytetään, tai jos on liian kallista niin sille ei tehdä mitään.
Etanadynamiitti tai räjäytyssementti, millä nimellä kukakin sitä haluaa kutsua, on tuttua kamaa mutta ei tällä kertaa toimi...poraa syviä reikiä ja laita vettä. Pakkanen halkaisee, jos haluat halvanratkaisun.
- kokemusta on!!!!
timppanen kirjoitti:
poraa syviä reikiä ja laita vettä. Pakkanen halkaisee, jos haluat halvanratkaisun.
Vaikka luulisi tämän toimivan, niin ei jostain syystä toiminut, vaikka porasin monta reikää suureen kiveen ja täytin ne vedellä.
Tulin siihen tulokseen, että niitä reikiä pitää olla todella paljon ja porattuna kiven lohkeamissuuntaan, kuten ennen vanhaan tehtiin kiviä lohkottaessa kiiloilla rakennuksille.
Olen lohkonut kiviä kiiloilla vaarini ohjeiden mukaan (vaari oli mm. linnoitustöissä kivien tekemisessä ennen talvisotaa) ja hyvin ne kivet halkeavat kiiloillakin, kun vain halkeamissuunta on selvillä.
- Pyörittäjä
Hei ! Jos sinulla ei ole reikiä valmiina, mutta jos ei ole niin itse sain vuokrattua polttomoottori poran 20€ vuorokausi. Sillä sai 120 cm syviä reikiä.
Räjähdysaineena käytin suomensalpietaria.
Siitä pitää vain ensin liottaa pois aineet jotka siihen on lisätty että sillä ei tehtäisi kuin Oklahomassa. Siinä käytettiin ammonium-nitraatti pohjaista lannoitetta ja polttoöljyä. ikävä tapaus.
Eli salpietari pestään ja otetaan pesuvesi talteen ja annetaan kuivua, se muuttuu lumen kaltaiseksi valkoiseksi aineeksi joka pitää kuivattaa ja senjälkeen jauhaa hienoksi ja siihen lisätään polttoöljyä n.20% kuiva-aine painosta.
Sytyttimeksi pitää olla melko voimakas sähkönalli koska seos ei ole mitenkään herkkää syttymään. Se saadaan kyllä herkemmäksi käyttämällä rc-lennokkien polttoaineena käyttämää nitrometaania jota löytyy alan kaupoista 4litran astioissa.
En suosittele tekemään asetoni-peroksidia koska se on liian epästapiilia. Siihenkin kyllä löytyy raaka-aineet lähes joka rautakaupasta.
Räjäyttelin pari kesää sitten muutamia kymmeniä kiviä pellolta ko. aineella ja voin kertoa että toimii eikä järjellä käytettäessä ole vaarallista.
Useimmat ns, halvat räjähdysaineet ovat ammonium-nitraatti pohjaisia. Kaliumnitraatistakin saa helpolla tehtyä mutta se ei teholtaan ole läheskään samaa luokkaa tuon edellisen kanssa.
Jos haluat ohjeita niin laita meili-osoite niin laitan linkkejä teko ohjeista- marcots_
Tämä kuulosti halvalta ja helpolta konstilta kun pora itselläni työn puolesta...
Jos saisin ohjeen emailiini saisin muutamat kivet pellolta veks.
- Tietoa
- tyhmä
Tiedän, että esim. cilessä oli Pampalla paljon salpietari louhimoita.Mutta onko joku kivilaji mistä salpietari valmistettiin. Luin nimittäin romaanin Elokuvakertojan siitä juonti tämä kysymys. On koulun opetus jo unohtunut. Vastausta en netistä saanut ihan tähän aluvaiheeseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996003
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262085Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764