Budjetti?

aussit

Onko ausseissa lukukauden taikka vuoden olleita? mikä oli budjetti tai kuinka paljon rahaa olisi hyvä olla sukan varressa?

3

1762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirsikka-angel

En itse ole ollut, mutta järjestöt suosittelevat noin 200 euroa jokaiselle kuukaudelle käytettäväksi. Vähemmälläkin varmasti pärjää, jos ei ole niin innokas shoppailija, että joka kuukausi lähtisi jonnekkin "suuremmalle reissulle".

• asiata..

Muistutetaas nyt, että jos ei ole yksi niistä harvoista onnekkaista joiden opinahjo on tehnyt australialaisen koulun kanssa vaihtosopimuksen, tulee ensinnäkin vuodesta maksaa 5000-10 000e lukukausimaksuja.

Nämä vaihtosopimukset koulujen välillä ovat vielä olleet vähän kannattamattomia koska se perustuu siihen, että suomalaiset pääsevät ilmaiseksi aussiehin, mutta sieltä päästä ei ole ollut Suomeen tulijoita... ihme ja kumma. ;)

Itse reissasin Ausseissa ja NZ:ssä 2v ja mielipiteeni on, että jos toiselle puolelle maailmaa on (ehkäpä ainoan kerran elämässään) päässyt, tulisi ehkä tilaisuus käyttää hyväksi. Australia on, kuten kaikki varmasti tiedämme.., valtava maa jossa ei ole yhtä kovaa kilpailua lentoyhtiöillä kuin Euroopassa. Lensin esim. länsi-Ausseista Perthistä Melbourneen 150 egellä, 5 tunnin matka joka Ryanairilla Euroopassa maksaa ehkä 25e.. ;) Eläminen on Ausseissa Suomea hieman halvempaa, mutta kyllä ehdottomasti kannattaa Itärannikkoa reissata (oletan, että olet sille puolelle mannerta menossa). Opiskelijaviisumilla voi tehdä töitä 20h/viikko ja töiden saaminen on helppoa, jos kielitaitoa ja kokemusta jonkin verran löytyy. Esim. (yö)bussi Sydneystä Brisbaneen 16h ja tarjoushinta 70$ eli 35€.. Lentäen oli n. 150$ eli tossa taas jos ei oo ihan kengännauhabudjetilla liikenteessä niin voi tehdä 1,5h matkan lentäen. ;)

Mulla eniten harmitti reissussa se, että olin kroonisesti p.a. kokoajan.. Kun muut lähtivät road tripille kuukaudeksi tai jonkun yhtiön viikonloppureissulle (tällasia on paljon; esim Melbournesta Great Roadille 200$ 2 pv) niin mä painoin töitä.

Mutta nauti ajastas, ja elä täysillä. :) Australia on uskomaton maa, monen sydän jää sinne vaikka palaakin Eurooppaan.. mulla lähtö takasin jossain vaiheessa varmasti.

• qwggg

Lisäksi suositellaan hätävararahaa esimerkiksi sairaalakuluihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3679
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      47
      3679
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2569
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1609
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe