Ollaan tekemässä keittiöremppaa vanhaan omakotitaloon.Keittiön nurkassa on viimeiset 25 vuotta ollut punatiilistä muurattu liesi. Ollaan kyllästytty siihen ja mietitty valmiin lieden ostamista.
Koska vanhassa maalaistalossa asutaan, niin lieden pitaisi lämmittää 25 neliön keittiötä sähkölämmityksen lisäksi.Ja voisihan siinä ruokaakin laittaa.Onko kokemuksia kaupassa myytävistä liesistä. Vinkeistä ollaan kiitollisia
Puuliesistä kokemuksia
1
297
Vastaukset
- puutarhaaja
Omassa keittiössäni on tuollainen tulikiven valmistama puuliesi, jossa on myös pieni leivinuuni. Se on päivittäisessä käytössä näin talvella, antaa nopeasti lämpöä tupaan ja samalla kiehuu kahvit ja perunat ja mitä milloinkin. Kivestä muurattuna varaa itseensä mukavasti lämpöä pitemmän tulistelun jälkeen. Leivinuuni on pieni ja lämpiää pienellä puumäärällä, mutta paistaa silti tehokkaasti pullat ja leivänkin ja jälkilämpöä riittää useaksi tunniksi.
Aiemmassa asunnossani oli Siro-liesi, peltinen hella/uuni- systeemi, joka kyllä antoi nopeasti lämpöä pienelläkin tulella, mutta ei peltisenä varannut vähääkään lämpöä. Eikä uunista juuri minulle iloa ollut. Nättihän se oli kuin mikä ja kevyt asennettava kun muurauksia ei tarvita. Ja tietenkin hintakin on ihan toinen kuin kivisellä versiolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057