levottomat jalat

rauhallinen

Kärsin ns. levottomista jaloista, niitä alkaa "nyppimään" kun rauhoitun vaikka tv ääreen, se on tosi kiusallista kun niitä on pakko liikutella.
Onko kellään tähän apua?

21

2672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoehto voisi

      olla tietysti amputointi, mutta ehkä liian raaka.
      Suosittelen verenkiertoa parantavia voiteita ja hierontaa.

      • warbu

        ..amputointi :D))) Kovat on konstit,mutta kyllä tuolla ylenmääräinen levottomuus häviäisi )))

        Itsellä sama vaiva kuin aloittajalla.Seurailempa jos jatkossa tulisi kivuttomampia neuvoja :D


      • vaihtoehto voisi
        warbu kirjoitti:

        ..amputointi :D))) Kovat on konstit,mutta kyllä tuolla ylenmääräinen levottomuus häviäisi )))

        Itsellä sama vaiva kuin aloittajalla.Seurailempa jos jatkossa tulisi kivuttomampia neuvoja :D

        hoitoakin tarjolla:)))
        Voitelua ja hierontaa:)


      • warbu
        vaihtoehto voisi kirjoitti:

        hoitoakin tarjolla:)))
        Voitelua ja hierontaa:)

        ..otti vain niin silmään tuo amputointi vaihtoehto,aina sitä joku osaa yllättää :D


      • alima
        warbu kirjoitti:

        ..otti vain niin silmään tuo amputointi vaihtoehto,aina sitä joku osaa yllättää :D

        takaa, et vaiva häviäisi. Onhan niitä haamusärkyjäkin, niin aivan sata varmasti jäisi se levottomuus niihin tynkiinkin.
        Joskus on itsellä tullut sama mieleen, kun jalat on tosi pahat, että jos ne amputoitais, niin eipä kiusais, mutta sitten muistan noi haamusäryt ja ole varma, et vaiva jäisi, vaikka ei jalkoja oliskaan.
        Itsellä on parasta aikaa nyt ilmeisesti flunssasta johtuen särkyjä jaloissa ja lonkissa ja alaselässä.
        Sen lisäksi jalkoja kuumottaa ja pistelee ja ne on levottomat.
        Huoneen lämpötila pitäis olla alle 23 jatkuvasti, niin sillon on helpompaa. Heti kun jalat "haistaakin" lämpimämpää, niin alkaa turvotus, kihelmöinti ja levottomuus.
        Yöllä pitää nousta moneen kertaa kävelemään, vaikka kuinka väsyttäis. Nukkumaan ei kuitenkaan pysty, kun jalat kiusaa.
        Pieni kävely tosin helpottaa ja saa taas unen.
        Parin tunnin päästä uudet kuviot.
        Joskus mulla auttaa, kun laitan nilkkoihin ja alaselkään Aloe-geeliä.


      • jäljelle jää haamu?

        Tunsin aikoinaan naisen, jolta meni lapsena puolestavälistä sormi poikki kirveeniskusta.
        Puuttuvassa sormenpätkässä välillä oli haamutuntemuksia.


    • HTZA

      liikaa.
      Kahvi, Tee, elämä, ukko, akka, kakarat, naapurit työ...Jne.
      Paha olo purkautuu jalkoihin levottomuutena.
      Nukahtamisvaiheessa ajattelet liikkaa, et ole valmis nukahtamaan.
      Telkkarin ääressä? Painu rivakalle lenkille.
      Niinkin hassu juttu kuin: Kuka hallitsee kaukosäädintä, voi tuon saada aikaan.
      Kuka määrää kaapin paikan?
      Harvoissa tapauksissa voi syynä olla mineraalien puute.

    • löytyy

      keskustelua ongelmasta, kun itse en osaa neuvoa:

      http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=600&posting=22000000015664169

    • kokemus puhuu

      aika ja neurologi määrää pienen määrän dopamiini-amtagonistia illalla ennen nukkumaanmenoa ja yöt ovat turvattuja. Päiväajan levottomuuksilla kävelee ja puuhastelee.

    • jalkojen oireet kun rupesin ottamaan magnesiumia ja kotikenkänä käytän hierovia sandaaleja.
      Ei väsy enää jalat eikä ole illalla levottomat, vaikka koko päivän olen seisomatyössä.

      • Minäkin olen jalkojeni päällä melkein koko päivän. Yhteen aikaan kärsin levottomista jaloista, oli tosi kurja vaiva.
        Sitten työterveyshoitaja neuvoi että kun pääset töistä ja menet kotiin, käy selällesi lattialle ja nosta jalat ylös. Tuntui aika omituiselta mutta kokeilin ja siitä oli apua.

        Nyt ei sitä vaivaa enää ole mutta vieläkin jos on ollut töissä oikein tiukka päivä, makaan selälläni lattialla ja nostan jalat seinälle. Kun siitä sitten nousee ylös on kuin olisi saanut uudet koivet! Kokeilkaa!


      • varikset leikkuuseen
        piive kirjoitti:

        Minäkin olen jalkojeni päällä melkein koko päivän. Yhteen aikaan kärsin levottomista jaloista, oli tosi kurja vaiva.
        Sitten työterveyshoitaja neuvoi että kun pääset töistä ja menet kotiin, käy selällesi lattialle ja nosta jalat ylös. Tuntui aika omituiselta mutta kokeilin ja siitä oli apua.

        Nyt ei sitä vaivaa enää ole mutta vieläkin jos on ollut töissä oikein tiukka päivä, makaan selälläni lattialla ja nostan jalat seinälle. Kun siitä sitten nousee ylös on kuin olisi saanut uudet koivet! Kokeilkaa!

        konsti levottomiin jalkoihin mutta alkaviin suonikohjuihin tuo helpotusta kun turvotus pääsee laskemaan.


      • alima
        piive kirjoitti:

        Minäkin olen jalkojeni päällä melkein koko päivän. Yhteen aikaan kärsin levottomista jaloista, oli tosi kurja vaiva.
        Sitten työterveyshoitaja neuvoi että kun pääset töistä ja menet kotiin, käy selällesi lattialle ja nosta jalat ylös. Tuntui aika omituiselta mutta kokeilin ja siitä oli apua.

        Nyt ei sitä vaivaa enää ole mutta vieläkin jos on ollut töissä oikein tiukka päivä, makaan selälläni lattialla ja nostan jalat seinälle. Kun siitä sitten nousee ylös on kuin olisi saanut uudet koivet! Kokeilkaa!

        sama ohje tepsii myös sellaseen, jos on selässä, tai kyljessä lihaskramppeja tai muutenkin selkä vaivaa.
        Parikymmentä minuuttia siinä saa maata, mutta mulla on ainakin helpottanut.
        Välillä makaan saunan lauteilla myös, ennen kuin heitän löylyä. Siinä on hyvä vaikka meditoida samalla. Kovalla alustalla ja jalat ylös. Aivan eri ihminen siitä nousee.


      • alima kirjoitti:

        sama ohje tepsii myös sellaseen, jos on selässä, tai kyljessä lihaskramppeja tai muutenkin selkä vaivaa.
        Parikymmentä minuuttia siinä saa maata, mutta mulla on ainakin helpottanut.
        Välillä makaan saunan lauteilla myös, ennen kuin heitän löylyä. Siinä on hyvä vaikka meditoida samalla. Kovalla alustalla ja jalat ylös. Aivan eri ihminen siitä nousee.

        selkävaivoihin? No siksi koska suurin osa ihmisten selkävaivoista johtuu liian kireistä takareisistä! Ihan tosi juttu. Ja nyt kun makaa selällään jalat seinällä niin takareidet venyy ja selkäoireet helpottaa.

        Sauna on mitä mainioin paikka venytellä ja mietiskellä asioita.


    • IsoWerneri

      net autta

    • auttaa, luontaistuotekaupoista ja alan messuilta.

      • viivi-amaldiina

        siitä juurakosta kun vuolaset jugurtin tai ruuan mukaan päivittäin aitoa inkivääriä loppuu nivel sun muut säryt, ja uskoisimpa että levottomiin jalkoihinkin apua löytys tästä.


      • viivi-amaldiina kirjoitti:

        siitä juurakosta kun vuolaset jugurtin tai ruuan mukaan päivittäin aitoa inkivääriä loppuu nivel sun muut säryt, ja uskoisimpa että levottomiin jalkoihinkin apua löytys tästä.

        , uskoskohan tuohon, - mutta kokkeilla pittää, kiitos vain vinkistä.


      • viivi-amaldiina
        Pirrejuupas kirjoitti:

        , uskoskohan tuohon, - mutta kokkeilla pittää, kiitos vain vinkistä.

        pien vinkki, siskoni, kovat nivel säryt, kuin myös lonkkasäryt, alkoi käyttää inkivääriä päivittäin ja kivut on pois. Tämä on tietämäni monesta, vain yksi tapaus, mutta ihan tästä läheltä mitä olen seurannut. On kuin eri ihminen ilman kipuja, särkylääkkeet jäi pois.


    • apua

      Mulla on auttanut sellanen ku Herbamedicus Viininlehti-voide. Yleensä en usko mihinkään luontaistuote ym. jutskiin, mutta tää auttaa. Iltasella kun tuota sivelee jalkoihin, niin kyllä ainakin mulla rauhottuu. Samalla se jotenkin viilentää, eikä sekään oo paha, kun noita suonikohjujakin on.
      Netistä ostin www.rautanyrkki.fi oli kauppa, samaan pakettiin otin muitakin voiteita, esim. Devils Claw. eli Paholaisenjuuri-yrttivoidetta, se taas on auttanut kipeisiin niskoihin, yhdessä kipukepin kanssa :)
      Kukin uskoo tietty mihin tahtoo, mutta mulla autto tosiaan tämä. Toivottavasti löydät itsellesi jotain apua, levottomat jalat, hupaisasta nimestään huolimatta on todellakin inhottava vaiva.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe