Kuinka kauan papereiden tulo kestää? Molemmat koirat suomalaisia. Emä näköjään kuvattu pentujen syntymän jälkeen. Voiko käydä ettei papereita tulekkaan,ostin pennun kokeneelta hyvältä kasvattajalta jalostus mielessä ja nyt menny puoli vuotta jo. Ja joo - kysyin kasvattajalta joka syytti kennelliittoa.. Kuitenkin tuttuni sai oman pentunsa paperit jo kuukaudessa niin että tuskin liiton vika. Miten kannattaisi edetä? Kauppakirja on. En halua pilata kennelin mainetta,joten jätän nimen toistaiseksi mainitsematta. Haluan vain koiralle paperit. Aika ihmeellistä touhua.
Missä pennun paperit viipyy?
23
5518
Vastaukset
- vika
tiedän että kenneliitossa kestää ennenkuin saa paperit,riippu miten paljon niillä on hommia.kyll ne koht tulee.
- kestääkö todella
Omalla pennullani kesti 3 viikkoa kennelliitosta paperit
- Kerrassaan
Kennelliitolla oli vielä keväällä 2008 rekisteröinneissä paha ruuhka kun irtisanoivat väkeä mielivaltaisesti.
Kesän aikana tilanne jo palautui normaaliksi eikä rekisteröinneissä ole ollut ruuhkaa.
Tässä tapauksessa ihmetyttää pari epäkohtaa: kuka kasvattaja astuttaisi narttua ilman terveystutkimuksia? Miksi kukaan ottaa jalostuskoiraa vanhemmista jolla ei ole tutkimustuloksia kunnossa? Pentue kuulostaa vahingolta tai tämä aloitus provolta.
On otettava myös huomioon seikka että SPL on tehnyt periaatepäätöksen etteivät puolla poikkeuslupa-anomuksia ja tälläinen pentujen syntyminen ennen terveystuloksia vaatii jo poikkeusluvan. Varsin heikolta näyttää siis pennun papereiden saaminen.
Jos pennut on asianmukaisesti rekisteröity, tulisi tieto kennelliiton jalostustietokantaan heti kun kasvattaja on maksanut kennelliitolle.
Mikäli pentu on myyty kennelliiton sopimuksella, olisi pentu pitänyt myyntihetkellä olla rekisteröity ja tunnistusmerkitty.
Itse ottaisin yhteyttä kasvattajaan ja mikäli papereita ei tule, ottaisin yhteyttä kennelliittoon koska tämä haiskahtaa huijaukselta. Kuitenkaan en voi olla ihmettelemättä kuka ottaa jalostuskoiraa yhdistelmästä josta ei edes tiedä ostaessa onko vanhempien terveystutkimukset tehty asianmukaisesti? Jalostustietokannasta kun tuo asia on selkeästi ja helposti luettavissa ja kuka tahansa jalostuksesta jotain tietävä ei tälläiseen halpaan olisi mennyt.- tietämätön.
Kaikki ei osaa vaatia ja vahtia. Itse en ainakaan. Joskus on jokaisen aloitettava. Olen itse täläinen aloittelia.
- ....just joo!
Kuka ostaa ja kuka myy 8 viikkosen jalostus mielessä?Kyllä "jalostusmielessä" ostettavat ja myytävät koirat on hieman toisen ikäisiä ja hintaisia.
Kasvattajat saattavat pentuja vaihtaa,mutta kukaan kokenut kasvattaja ei toiselle myy jalotusmateriaalia 8viikkosena pentuna,eikä kukaan kokenut kasvattaja sellaista osta. - kennelliittoon
Itselle ostin sakemannin kotikasvattajalta, joka oli tehnyt koirallaan yhdet aiemmat paperilliset pennut ennen näitä. Luulimme, että kaikki on kunnossa ja paperit saadaan kyllä. Koira on nyt 9kk ja paperit on tulematta. Soittelimme kennelliittoon josta selvisi ettei kasvattaja ole maksanut sinne kuuluvaa maksua jonka takia paperit on saamatta. Osto sopimuksessa lukee, että paperit tulee tomittaa 2 kuukauden kuluessa. Vaikka kennelliitossa olisi ruuhkaa niin tämä on silti se aika. Eli ota yhteyttä kennelliittoon tai katso heidän nettisuvujen kauttaan onko pennustasi edes ylipäänsä heillä mitään tietoa. Jos on ongelmia niin ota yhteyttä kuluttajasuoja asiamieheen. Itsellä piti kaikkia mahdollisia keinoja käyttää, että saatiin tämä kasvattaja maksamaan se lasku sinne. Paperit koiralle on siis nyt tulossa...
- paperiton koira
Papereita et saa jos vanhempia ei ole lonkkakuvattu tai uroksesta ei ole kivestodistusta. Soita kennelliittoon heti ja välittömästi, tiedätkö pentueen syntymäajan ja montako pentua siinä oli.
Kennelliitolla ei kestä rekisteröiminen yli 2 kuukautta. Jotakin ongelmaa oli joidenkin laskujen lähetyksen kanssa mutta kennelliitosta se selviää. - nykyään
paperiton koira kirjoitti:
Papereita et saa jos vanhempia ei ole lonkkakuvattu tai uroksesta ei ole kivestodistusta. Soita kennelliittoon heti ja välittömästi, tiedätkö pentueen syntymäajan ja montako pentua siinä oli.
Kennelliitolla ei kestä rekisteröiminen yli 2 kuukautta. Jotakin ongelmaa oli joidenkin laskujen lähetyksen kanssa mutta kennelliitosta se selviää.vissiin saa rekisteröityä, vaikka kuvaa myöhemmin vanhemmat. Aikaa kuvaukseen on puoli vuotta pentujen syntymästä, näin olen kuullut tuttavan kautta minulle kerrottavan, itselläni asiasta ei ole kokemusta .
- rekisteröityä,
paperiton koira kirjoitti:
Kennelliitolla ei kestä rekisteröiminen yli 2 kuukautta. Jotakin ongelmaa oli joidenkin laskujen lähetyksen kanssa mutta kennelliitosta se selviää.10kk nartun pennut,jonka oli astutettu nartun isällä.Niin no kyseessä oli tietty tuomaris mies,ehkä se erikoisluvan saanti rivijäsenillä on eri asia....
- vahinkoastuminen
rekisteröityä, kirjoitti:
10kk nartun pennut,jonka oli astutettu nartun isällä.Niin no kyseessä oli tietty tuomaris mies,ehkä se erikoisluvan saanti rivijäsenillä on eri asia....
Se tietääkseni oli vahinko, niitä tapahtuu
- esim.kasvattaja
vahinkoastuminen kirjoitti:
Se tietääkseni oli vahinko, niitä tapahtuu
joka kasvattaa näyttelylinjaisia koiria,vaikka se kasvattaja,jonka omistaja jätti hoitamattta?
Mitäs luulet,saako rivijäsen liitolta erikoisluvan jälkikäteen astutuksen tapahduttua?Entä miten tuollaiselle henkilölle,jolla on tuollainen kokemus ja ennenkaikkea TILAT,sattuu noin alkeellinen vahinko!?Tottakai se oli vahinko,ilman muuta...uskokoon ken haluaa!
- yksi kasvattaja
Ei pitäisi näin kauaa mennä, vaikka kennelliitossa olisi ruuhkaakin. Jos teitte kennelliiton sopimukselle kauppakirjan, siinä sanotaan kasvattajan toimittavan paperit kahden kuukauden kuluessa. Todennäköisesti kasvattaja ei ole maksanut niitä, kun tarvii maksaa etukäteen tai sitten ei ole lähettänyt ollenkaan.
- miten asia on
eli olisi kiva kuulla tääläkin miten homma meni
- saanut paperit mukaan
kun olen hakenut luovutusikäisen pennun
- paperit koiralle
No nyt se ei enää käy koska pennut on sirutettava ennen kuin rekkareita voi hakea. Aikaisintaan 6 viikon jälkeen. Tämä tuli voimaan 1.1.2009. Samalla kennelliiton pentueilmoituslomake muuttui täysin, ja tulevissa rekkareissa on mikrosiru viivakoodina.
Tosta 6 kk paperittomuudesta.. vähän olis kutinaa et kaikki ei ole kohdallaan. toivottavasti paperit saa. - kepuliville
paperit koiralle kirjoitti:
No nyt se ei enää käy koska pennut on sirutettava ennen kuin rekkareita voi hakea. Aikaisintaan 6 viikon jälkeen. Tämä tuli voimaan 1.1.2009. Samalla kennelliiton pentueilmoituslomake muuttui täysin, ja tulevissa rekkareissa on mikrosiru viivakoodina.
Tosta 6 kk paperittomuudesta.. vähän olis kutinaa et kaikki ei ole kohdallaan. toivottavasti paperit saa.voipi itse lunastaa pentunsa paperit kennelliitosta jos kasvattaja ei ole rekisteröintiä maksanut.
siihen kai pitää saada poikkeuslupa kennelliitolta.
jos näin pitkälle joutuu menemään niin kasvattajalta menee tulevaisuudessa mahdollisuus rekisteröidä pentueita. - aiheen aloittaja
kepuliville kirjoitti:
voipi itse lunastaa pentunsa paperit kennelliitosta jos kasvattaja ei ole rekisteröintiä maksanut.
siihen kai pitää saada poikkeuslupa kennelliitolta.
jos näin pitkälle joutuu menemään niin kasvattajalta menee tulevaisuudessa mahdollisuus rekisteröidä pentueita.Tuo ettei narttua oltu kuvattu ennen astutusta antaa huonon ennusteen papereiden saantiin.
Onko kasvattaja ollut tietoinen pevisa vaatimuksista, jos ei niin huono juttu.. jos ollut, niin vielä huonompi juttu....
Mutta aiheen aloittajan katoaminen viittaa provoon.
- ei tietoa
Miksi kennelliitosta ei vastata puhelimeen? Taidan tehdä nyt kirjallisen valituksen. Aivan persiistä koko juttu.
- Ei miksi?
Kyllä eilen vielä vastattiin. Tarkista numero:
09-887 300
tai rekisteröinnit: 09-887 30277 - :) :)
Ei miksi? kirjoitti:
Kyllä eilen vielä vastattiin. Tarkista numero:
09-887 300
tai rekisteröinnit: 09-887 30277Kasvattajalla on myös velvollisuus soittaa kennelliittoon ja kysellä.. Itselläni on ollut saman tapainen homma yhden kennelin kanssa, paperit tulivat pennun ollessa puolivuotias ja tämä ei ollut kennelliitosta kiinni. kasvattaja sanoi että uroksen omistaja on alkoholisti että haluaa vain tehdä kaikille kiusaa. Myöhemmin kuulin ja sain itsekkin sen todeta että kasvattajalla itsellä on ollut rahavaikeuksia, joten ei ole voinut uroksen omistajalle maksaa pentu maksua niin eihän uroksen omistaja silloin anna pentueilmoitustakaan. minä en enää ota kyseisestä kennelistä koiraa, koska koiran piti olla pentueen lupaavin ja kaikkea muuta se on kuin lupaava. ostin sen näyttely käyttöön, muta sinnekkään sitä ei voi viedä, mutta hyvänä seurakoirana menee :) Ja maksoin pilkkahinnan "lupaavimmasta" ja sirutettomasta pennusta.. kasvattaja ei edes antanut alennusta, kun jouduin itse viemään ja maksamaa sirutuksen.
- mistä kennelistä?
:) :) kirjoitti:
Kasvattajalla on myös velvollisuus soittaa kennelliittoon ja kysellä.. Itselläni on ollut saman tapainen homma yhden kennelin kanssa, paperit tulivat pennun ollessa puolivuotias ja tämä ei ollut kennelliitosta kiinni. kasvattaja sanoi että uroksen omistaja on alkoholisti että haluaa vain tehdä kaikille kiusaa. Myöhemmin kuulin ja sain itsekkin sen todeta että kasvattajalla itsellä on ollut rahavaikeuksia, joten ei ole voinut uroksen omistajalle maksaa pentu maksua niin eihän uroksen omistaja silloin anna pentueilmoitustakaan. minä en enää ota kyseisestä kennelistä koiraa, koska koiran piti olla pentueen lupaavin ja kaikkea muuta se on kuin lupaava. ostin sen näyttely käyttöön, muta sinnekkään sitä ei voi viedä, mutta hyvänä seurakoirana menee :) Ja maksoin pilkkahinnan "lupaavimmasta" ja sirutettomasta pennusta.. kasvattaja ei edes antanut alennusta, kun jouduin itse viemään ja maksamaa sirutuksen.
Minusta nämä papereita pihtaavat kennelit voisi käräyttää. Kaverini koira on kohta vuoden, silläkään ei ole vielä papereita! Ihan peetä. Kasvattaja välttelee.
- jalostustietojärjestelmä
mistä kennelistä? kirjoitti:
Minusta nämä papereita pihtaavat kennelit voisi käräyttää. Kaverini koira on kohta vuoden, silläkään ei ole vielä papereita! Ihan peetä. Kasvattaja välttelee.
Kennelliiton jalostusjärjestelmässä pentueet löytyvät jos ne on maksettu/ilmoitettu. Muuten ne eivät siellä näy.
Näkyykö ko pentue sielä? - kauan kesti
jalostustietojärjestelmä kirjoitti:
Kennelliiton jalostusjärjestelmässä pentueet löytyvät jos ne on maksettu/ilmoitettu. Muuten ne eivät siellä näy.
Näkyykö ko pentue sielä?Kyllä meni luotto,no tärkeintä et tulee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1064542Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013890Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513250
- 432952
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222442- 232166
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171819Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351735