Oudot tunteet

wgesr

Siirryin juuri yläasteelle. Nyt on alkanut tuntumaan, etten ole aivan normaali. Miksikö?

1.nauran ilman mitään syytä, enkä voi lopettaa(myös kesken tunnin)

2.En kuule ihmisten puhetta, vaikka kuuloni on todella hyvä ja vaikkua ei ole

3.Herään monta kertaa yössä ja olen lähtevinäni kouluun. Katson kuitenkin jossain vaiheessa kelloa ja palaan nukkumaan. Lisäksi muistan tapahtumat tarkasti.

4.Mietiskelen päässäni omia jutujani ja alan
nauramaan niille itsekseni. Ei se minua häiritse, mutta kavereitani häiritsee.

5.Puheeni saattaa muuttua sammaltavaksi kesken lauseen.

6.Sanat vaihtuvat koomisestikin huomaamattani

7.En muista jokapäiväisiä asioita, ystäviäni tai sanoja

8.Toivon, että minua ammuttaisiin (?)

9.Unohtelen asioita, enkä muista mitään juuri tapahtuneista asioista.

Jokainen on ihan totta, eikä mitään huomionkerjäystä. Haluan tietää, onko kellään ollut edes yhtä näistä oireista, ja pitäisikö huolestua. Olen elänyt hyyvin onnellista ja leppoisaa elämää. Vanhemmat ovat yhdessä, heidän kanssa menee mukavasti. Käyn koulua pienessä pitäjässä, eikä minua ole koskaan kiusattu.. Enkä todellakaan elättele mitään itsemurhatoiveita. Helppiä..?

6

571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oiuyui

Sinäänsä haluaisin laittaa kaiken murrosiän piikkiin.
      Hormonit jne.

Tietysti jonkinasteinen keskittymisvaikeus voi olla kyseessä.

Minulla oli myös uniongelmia murrosiässä tosin ns. henkinen murrosikäni alkoi vasta 17vuotiaana. Eli eri iässä olemme.

En pitäisi tätä epänormaalina.
      Pientä keskittymistä ja yritä mennä ajoissa nukkumaan.
      Mielellään ei telkkria, nettiä ja videopelejä paljon.

• nsdfjknaae

Mulla on jotain just samanlaisia juttuja ollu. :O

1.Sama juttu. Saatan yhtäkkiä vain alkaa nauramaan ihan kesken kaiken. Joskus kun muut ovat aivan hiljaa, minä alan nauramaan ihan hillittömästi. Lisäksi nauran jos joku ihminen itkee, vaikkapa elokuvien hautajaisissa.

2.Mullekin saa joskus toistaa asiat moneen kertaan että kuulen..

3.Tuollasta kesken yötä heräämistä mulle ei oo tapahtunu, mutta tuo tapahtumien muistaminen kuulostaa tutulta. Muistan jotkut asiat todella tarkasti mutta useimmissa asioissa olen kuitenkin aika hajamielinen..

4.AIVAN SAMA JUTTU. Mietin pienessä mielessäni mahdottomiakin asioita ja nauran ja hymyilen niille itsekseni. Joskus ihmiset katsovat hieman oudosti.

5.Joskus itsekin puhuessani saatan alkaa yhtäkkiä sammaltamaan tai unohdan mitä olen sanomassa.

6."Sanat vaihtuvat koomisestikin huomaamattani" en tajunnu tuota lausetta o_O Mutta vastapainoksi voisin sanoa, että puheeni voidaan joskus ottaa aika kaksimielisinä..

7.Olen yleensä todella huonomuistinen. En koskaan meinaa muistaa minä päivänä ystäväni on syntynyt ja sanat ovat mullakin usein hukassa.

8.Tuollaisia toiveita mulla ei kyllä oo. :D

9.Unohtelen usein asioita. Jos joku käskee minun vaikka ottaa pikkuleivät pois uunista,(:D) unohdan ne sinne ja ne palavat. En muista mitään tuollaisia asioita..

Mukava tietää etten oo ainut jolla tällaisia oireita esiintyy. En tiedä onko nää pysyviä vai kuuluuko jotenkin murrosikään tms. :D

Nii ja oon ysiluokkalainen kohta 16 vee tyttö..

• typykkä 18 vee

mä täytän loppu kesästä jo 19 vuotta ja mulla on edelleen tollasia ongelmia :/

• rehgbfi keskustelun aloitta...

Tarkoitin sanojen vaihtumisella esim sitä, kun puhuin selviytyjistä ja luettelin miten pöljä Jaime on, mutta en sanonut Jaime kun James!! "Sitten James lähentelee koko ajan sitä komeata poikaa!!" Eikä tuo ole ainut tapaus. Jäpätin villasukkien valumisesta, mutta sanoinkin villahousut ja kaikki nauroivat enkä ymmärtänyt miksi ennenkuin selitettiin. No jospa nämä oireet menis ohi.. joskus 40w viimestään..?

• Toistaiseksi normaali

1. Äkilliset naurut voivat johtua monestakin asiasta. ei välttämättä outoa

2.kuulo hyvä vai miten se nyt oli. Kuuntelet vain liian kovalla musiikkia ja kuuroudut ennen aikaisesti tai sitten et keskity asioihin.

3.huono unisuus ja muu vastaava kertoo siitä että jännität koulusta ja otat sieltä turhaa stressiä. ihan normaalia yläkouluun mentäessä mutta noissa määrin ei.
      Stressi veikkaisin

4.sano että pitävät turpansa kiinni tuo on normaalia.

5.sammaltavaksi?

6.jos olet liian väsynyt tai et keskity tarpeeksi tai jäänität liikaa niin voi käydä. Stressi

7. Stressi

8.Stressi Murrosikä. se ei ole kuitenkaan ratkaisu. Mieti että se on parin vuoden päästä pysyvästi poissa.

9. Stressi

Eli keskittymis kyvyn puutetta stressiä ja paineita. Koita rentoutua älä ota asioita vakavasti ja tarvittaessa pyydä terkkaa järjestämään Koulupsykologi. se auttaa. Saa puhua mistä tahansa asiasta vaitiolovelvolliselle ihmiselle joka auttaa pienin yksinkertaisin neuvoin.

• ainoa :D

mä kikattelen usein itsekseni, mikä on avopuolisistani tosi hauskaa :D mulla on myös tuo ns valikoiva kuulo. ei korvissa mitään vikaa ole mutta kuulen kaiken mitä ei pitäisi mutta auta armias jos kulta kysyy saako lähteä bubiin viikonloppuna :D mä olen lähteny lauantainakin joskus kouluun. samoin päiväunilta herätessäni pelkään missanneeni jotain. myös outoa puhetta tulee suustani päivittäin. alipainoinen on muuttunut talipalloksi jne :D myös varhaisiän "dementtia" kuuluu arkeeni ja se on kyllä näistä se häiritsevin juttu, mutta välillä silti siitäkin seuraa hauskoja kommervenkkejä :D äläkä murehdi tosta ammunta-jutusta. mulla on joku maailman vilkkain mielikuvitus ja monesti jos on tylsää niin rupeen leikkimään ajatuksilla. esim istun koulussa tylsällä tunnilla. rupeen sitten kelailemaan esim mitä jos tuolta nyt tulis mun exä puukon kanssa, mitä mä sit tekisin. lisäksi kuvittelen itseni aina tarinan sankariksi joka urhoolisesti ottaa luodin itseensä pelastamalla monta viatonta henkeä :D täysin harmitonta ja tosi hyvää ajanvietettä. ja minä olen 20wee :DD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      114
      7293
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5233
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3486
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3412
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2524
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1501
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1451
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      48
      1290
    Aihe