Netwjork

Ali-en

Onko kenelläkään tietoa miten tälläisen(t) netwjorkin wlan laitteet saa toimimaan vakaasti? Alkaa jo usko loppumaan kun saa modeemiin tehtyä asetukset niin sitten ei saa enää yhteyttä nettiin, eikä koko boxiin.

Asetukset jotka teen tehdasasetusten jälkeen.

dchp pois päältä
ip eriksi
nimi eri (SSID)
valitsen 802.11G
salaus wpa (8 ASCII merkkiä)

Eli ensimmäinen netwjork motukka on a-linkin modeemissa kiinni tälläkin hetkellä ja tuntuu toimivan niin kauan kuin laitan edellä mainitsemani asetukset. Asetusten laitonkin jälkeen toimii jonku aikaa ehkä, mutta ei tunteja.

Ja kaiken tämän hyvän lisäksi pitäisi 3lla netwjorkin ketjusysteemillä vielä ohjata netti paikasta A, paikkaan B

Auttakaa eksynyttä?!

13

4809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmeisesti olet

kysellyt tätä jo niin kauan, että luulisi menneen
      perille että jotain täytyisi itsekin tietää/opiskella
      ennenkuin tuollaisen saa toimimaan.

Tai sitten ostaa sinne paikan päälle asiantuntemusta
      laittamaan homma kuntoon.

Täältä etäältä on selostuksesi perusteella mahdotonta
      sitä tehdä.

• ali-en

Nyt on kuule tullut jo kymmeniä tunteja opiskeltua ja kokeiltua noita laitteita. Nyt vaan pitäsisi saada enää selville miksi kadotan yhteyden netwjorkiin. Epäilen että nämä on niin huono laatuisia ettei siksi pelaa, vaikka useimmiten vika onkin käyttäjässä.

Nyt on toiminut peräti 12tuntia kun laitoin pelkästään wpa salauksen päälle ja en muuttanut muita asetuksia.

• ilmeisesti olet
        ali-en kirjoitti:

Nyt on kuule tullut jo kymmeniä tunteja opiskeltua ja kokeiltua noita laitteita. Nyt vaan pitäsisi saada enää selville miksi kadotan yhteyden netwjorkiin. Epäilen että nämä on niin huono laatuisia ettei siksi pelaa, vaikka useimmiten vika onkin käyttäjässä.

Nyt on toiminut peräti 12tuntia kun laitoin pelkästään wpa salauksen päälle ja en muuttanut muita asetuksia.

kymmeniä tunteja.
        Joillain se on helppoa.
        Minä olin opiskellut päätoimisesti atk:ta kolme
        vuotta ennenkuin voin sanoa että tuollainen tukiasemien
        ketjutus alkoi jotenkin minulta sujua.
        Vieläkin tökkii jos asemat ovat erimerkkisiä.

• ali-en
        ilmeisesti olet kirjoitti:

kymmeniä tunteja.
        Joillain se on helppoa.

kyllä tuossa ajassa oppii jo jotain. Olen opiskellut myös elektroniikka-asentajaksi jossa käytiin tietotekniikka-asioita läpi. Sen verran on projetki edennyt että kun laitan wds:n päälle niin ei tahdo enää langattomasti saada yhteyttä joka johtuu siitä että nettiin voi yhdistää vain netwjork ketjun viimeiseen laitteella, tämä uusi tieto minulle. Ja näillä laitteilla olen löytänyt mac osoitteetkin ihan scannaamalla ja epäilen että ne kommunikoivat siksi jo keskenään. Nyt kokeilen muuttaa wpa salauksen wep -salaukseksi. Ja asia joka on aiheuttanut harmia h******* on se että läppärin oma wlan -sovitin ei juttele kuin satunnaisesti netwjorkkien kanssa. laitoin netwjorkin oman usb wlan tikun nii jo kättelee.

• ali-en

kymmeniä tunteja.
        Joillain se on helppoa.

netwjorkin pääikkunassa lukee

this router supports...

1.ADSL Virtual Dial-up (PPPoE)

2.DHCP Client

3.Ethernet Broad Band, fixed IP address provided by ISP (Static IP)

4.PPP Tunneling Protocol. (Can support multi-protocol Virtual Private Networks) (VPN) (PPTP).

Olen aina laittanut että tunnistaa automaattisesti mitä laite tekee, niin pitäisikö minun valita näistä vaihtoehdoista JOKU manuaalisesti? meinaako joku näistä 1-4 access pointtia`?

• Gigabyte GB-46b
        ali-en kirjoitti:

netwjorkin pääikkunassa lukee

this router supports...

1.ADSL Virtual Dial-up (PPPoE)

2.DHCP Client

3.Ethernet Broad Band, fixed IP address provided by ISP (Static IP)

4.PPP Tunneling Protocol. (Can support multi-protocol Virtual Private Networks) (VPN) (PPTP).

Olen aina laittanut että tunnistaa automaattisesti mitä laite tekee, niin pitäisikö minun valita näistä vaihtoehdoista JOKU manuaalisesti? meinaako joku näistä 1-4 access pointtia`?

Gigabyten nelireikäinen (4kpl rj45 WAN rj45) routteri WLAN AP-ominaisuuksilla omaa samanlaisen päävalikon. Noilla asetuksilla ei ole merkitystä sille toimiiko laite, se Gigabyte siis, WLAN AP:na vai ei. Ne tarkoittava sille, ja tod. näk. myös sun boxille, sitä miten se saa IP-numeronsa jne. WAN RJ45-portistaan ethernettipiuhan välityksellä.

Olethan lukenut laitteen manuaalin? Ja se tosiaan kannattaa lukea, vaikka se olisi miten huono tahansa.

• ali-en

kymmeniä tunteja.
        Joillain se on helppoa.

Alkoi toimimaan kun laitoin viimeisen netwjorkin suoraan pöytäkoneen lähiverkkopistokkeeseen enkä yrittänyt mennä nettiin langattomasti läppärillä. Nyt toimii myös langattomasti säätöjen jälkeen.

• toisetkin pähkäilevät
        ali-en kirjoitti:

Alkoi toimimaan kun laitoin viimeisen netwjorkin suoraan pöytäkoneen lähiverkkopistokkeeseen enkä yrittänyt mennä nettiin langattomasti läppärillä. Nyt toimii myös langattomasti säätöjen jälkeen.

Yritin vuodenvaihteessa yhdistää A-linkin ja Netwjorkin tukiasemia, mutta lannistuin homman toimimattomuuden edessä. Myöhemmin sain kyllä apuja ongelmaani täälläkin, mutta olin jo ehtinyt palauttaa Netwjorkin.

Asiaa tutkineena ja ongelman ratkaisseena voisit (?) laittaa asetuksesi tänne meidän muidenkin avuksi. En tiedä sitten toimisiko yhdistelmä a-link - netwjork samoilla asetuksilla...

Useampia ohje-yhdistelmiä kokeilemalla laitteiden luulisi lopulta ymmärtävän toisiaan...

• ali-en
        toisetkin pähkäilevät kirjoitti:

Yritin vuodenvaihteessa yhdistää A-linkin ja Netwjorkin tukiasemia, mutta lannistuin homman toimimattomuuden edessä. Myöhemmin sain kyllä apuja ongelmaani täälläkin, mutta olin jo ehtinyt palauttaa Netwjorkin.

Asiaa tutkineena ja ongelman ratkaisseena voisit (?) laittaa asetuksesi tänne meidän muidenkin avuksi. En tiedä sitten toimisiko yhdistelmä a-link - netwjork samoilla asetuksilla...

Useampia ohje-yhdistelmiä kokeilemalla laitteiden luulisi lopulta ymmärtävän toisiaan...

sain netwjorkin toimimaan tehdas asetuksella alink r44 modeemin kanssa, alinkistä vain lan1 tai lan4 (en muista kumpi) portista netwjorkin wanporttiin verkkokaapeli. alink oli kanssa tehdasasetukseilla. Huomasin että läppärini wlan vastaanotin kadotti välillä wlan signaalin, mutta kun kytkin netwjorkin lanportista suoraan pöytäkoneen lan porttiin nii pelaa vakaasti.

• hyvin...

Mulla kanssa A-linkin modeemi ja Netwjorkin tukiasema ja tein eka asetukset tukiasemaan, sit kytkin modeemin kiinni ja aloin käyttää nettiä...eli sä (ikävä kyllä täytyy todeta) teet jotain nyt väärin jos et saa toimimaan..

Ainakin osa noista Netwjorkin tukiasemista toimii lähes oletusasetuksin, eli tärkeintä on se että laitat wan-asetuksiin niin että se hakee ip-osoitteen dhcp-palvelimelta.

• ali-en

Minulla oli ja on 3netwjork laitetta peräkkäin.. Kyllähän se ensimmäinen toimi jo oletustasetuksilla :)

Nyt kaikki pelaa.

• Hidas hämäläinen

Mun systeemi on seuraava
      - Elisan ADSL-liittymässa on vanha ADSL modeemi (A-LINK) jossa 4 enthernet-porttia muttei WLAN:ia
      - Tähän purkiin kytketty yksi netwjork
      - Toinen netwjork toistaa liikennettä WDS:n avulla.
      Homma toimii kun sen on kerran saanut käyntiin.

Mutta, jos asetuksia muutettaessa eka netwjork boottaa, ei verkkoon enää pääse. Kun katsoo Running Statusta huomaa että ei ole saanut DHCP:llä IP osoitetta. Tässä vaiheessa ei auta reset, wizardin uudelleen ajo tms.

Mutta kun ODOTTAA 24 TUNTIA JA KYTKEE EKAN NETWJORKIN UUDELLEEN ADSL-PURKKIIN niin taas toimii! Ihan kuin tarttis odottaa että DHCP:n antaman IP-osoitteen lease laukeaa tms. Tämä on nyt toistettu 3 kertaa, joten satunnaisilmiöstä ei ole kyse.

Siis vinkkinä epätoivoisille. Ottakaa vehje irti tehkää 24 tuntia jotain muuta ja kokeilkaa uusiksi.

Kysymyksen asiantuntijoille: mitä oikein tapahtuu=

• melor

Törmäsin samaan ongelmaan Saunalahden ADSL liittymän kanssa. Näyttää siltä, että asia liittyy WDS:n päälläoloon Netwjorkissa, koska yhteys ei häviä, jos Netwjorkin boottaa normaalimodissa. Toisaalta ihmetyttää se, että A-linkin RR44c ei sitten vuorokauteen näytä saavan IP osoitetta Saunalahdelta eli ADSL modeemin kautta ei suoraankaan pysty muodostamaan nettiyhteyttä, myöskään reset ei auta. Ihmeeellistä ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3964
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      50
      3879
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2861
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2659
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1982
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1799
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1649
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1327
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe