Vw Golf 1.6 16v öljytilavuus ??

Masa

Moi !
Paljonko menee moottoriöljyä 1.6 16v (77Kw) -02 golffin moottoriin eli öljytilavuus ??

15

12727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jake

      Huoltokirjasta pitäisi tuokin tieto löytyä, kuten muutkin nestemäärät, joten katso sieltä.

      • Masa

        EI PYSTY KUN OLEN NYT TÖISSÄ !! Auto parkkipaikalla ja ei jaksa lähteä pakkaseen.
        Työkaverin kanssa oli vaan puhetta ja auto ollut mulla vasta 4 päivää !!
        Laskiskelin vaan jos motonetissa longlife 0w30 mobil 14,46E/L kuinka monta pönttöä täytyy ostaa eli onko koneessa vaan 3,5L öljyä kuten monissa muissa kinnereissä ! Vai ollaanko lähempänä 5 Litraa ? SORRY ! No, klo 18 jälkeen tiedän !!!


      • Golf_Timba
        Masa kirjoitti:

        EI PYSTY KUN OLEN NYT TÖISSÄ !! Auto parkkipaikalla ja ei jaksa lähteä pakkaseen.
        Työkaverin kanssa oli vaan puhetta ja auto ollut mulla vasta 4 päivää !!
        Laskiskelin vaan jos motonetissa longlife 0w30 mobil 14,46E/L kuinka monta pönttöä täytyy ostaa eli onko koneessa vaan 3,5L öljyä kuten monissa muissa kinnereissä ! Vai ollaanko lähempänä 5 Litraa ? SORRY ! No, klo 18 jälkeen tiedän !!!

        Ainakin omassa 1.6 / 02 öljyn määrä on 3,5dm3


      • woge
        Golf_Timba kirjoitti:

        Ainakin omassa 1.6 / 02 öljyn määrä on 3,5dm3

        mun 1.6l 8-venaisessa on 4,5l mutta muistaakseni tuossa uudemmassa koneessa on 3,5l. en kylläkään mene takuuseen.


    • WVWVWV

      1992-93
      1.6 golf 3.5 LITRA
      1.8 golf 4 LITRA

      • pässi lue päiväyksiä

        Mitä luulet oliko jannu kerinnyt jo yhdeksässä vuodessa lukea huoltokirjaa, jos ei niin tuskin autokaan enään kulkee.


    • Anonyymi

      Ostin golf iv:n, myyjä oli tehnyt öljynvaihdon itse omalla liikkeen leimasimella. Huomasin että edes suodatinta ei oltu uusittu, vaihdoin öljyt uudestaan kun näytti vähän epäilyttävältä

    • Anonyymi

      4 litran öljykanisteri riittää. Näissähän on vielä järkevästi tikkukin mistä helppo tarkastaa.

      Tuosta on helppo vaihtaa vaihteistoöljyt 1.9-2L. Öljynvaihdon voi tehdä pihalla, mitään erikoisia työkaluja ei tarvitse.

      Pohjasta proppu auki josta laskee öljyt pois, proppu kiinni. Kuljettajan puolen rengas irto ja roppu suoraan. Muoviin kannattaa tehdä kolo

      17mm kuusioko
      https://i.ibb.co/SwsTrgB/Vaihteiston-t-ytt-proppu-17mm-kuusiokolo.jpg

    • Anonyymi

      Niin paljon menee öljyä ettet ehdi uutta lisätä kun öljyvalo jo syttyy. Suosittelen 200 litran tynnyriä konttiin, siitä letku täyttöaukkoon ja väliin pumppu jolla voi ajon aikana lisätä öljyä ja matka voi jatkua konepelti kiinni (kaikki luulee ettei syö öljyä kun ei "tarvi" julkisesti öljyä lisäillä).
      200 litraa riittää jopa koko huoltovälin.

      • Anonyymi

        Mä laitatin K-Autossa 2 litran transportteriin 400 litran öljysäiliön, nut on huoletonta ajella, kun vasn jakoketju ka muu tekniikka pelais, muyta öljyn kanssa ei tarvi bähään aikaan läträtä, laskin, että ainakin 400 km pääsen yhdellä öljytankillisella 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä laitatin K-Autossa 2 litran transportteriin 400 litran öljysäiliön, nut on huoletonta ajella, kun vasn jakoketju ka muu tekniikka pelais, muyta öljyn kanssa ei tarvi bähään aikaan läträtä, laskin, että ainakin 400 km pääsen yhdellä öljytankillisella 😁

        Mulla ei ihan 400 litraa riittäny norjan reissulla, 600 litraa meni kaikkiaan, hyvin tuntuu öljy maistuvan volkkarille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei ihan 400 litraa riittäny norjan reissulla, 600 litraa meni kaikkiaan, hyvin tuntuu öljy maistuvan volkkarille.

        Kait ostit parasta laatua ettei takuut raukea?


      • Anonyymi

        Mee hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei ihan 400 litraa riittäny norjan reissulla, 600 litraa meni kaikkiaan, hyvin tuntuu öljy maistuvan volkkarille.

        Mee hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä laitatin K-Autossa 2 litran transportteriin 400 litran öljysäiliön, nut on huoletonta ajella, kun vasn jakoketju ka muu tekniikka pelais, muyta öljyn kanssa ei tarvi bähään aikaan läträtä, laskin, että ainakin 400 km pääsen yhdellä öljytankillisella 😁

        Paljokos menee omaaan pääsi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      533
      3786
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      193
      3697
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2866
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2559
    6. 301
      2391
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1633
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      118
      1548
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1459
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1240
    Aihe