Olin lähes 3 kk sitten kaularangan välilevytyrän leikkauksessa. Se meni ok mut ongelma on ääni. Ei ole vieläkään palautunut normaaliksi, vaan on ns käheä/kimeä, pätkii ja joskus hiipuu vallan. Kauanko kestää palautua tästä palan tunteesta kurkussa, ja että siellä on ninku jotain liikaa?
Kaularangan leikkaus
3
1925
Vastaukset
- yhteyttä
Sairaalaan, jossa sinut leikattiin, tai terveyskeskukseen. Äänenkäheyden ei pitäisi jatkua noin pitkään. Intubointi leikkausta varten aiheuttaa oireita useille hetken, mutta kannattaa selvittää, onko se ollut sinun kohdallasi erikoisen vaikeaa ja aiheuttanut mahdollisesti äänihuuliin jotakin vammoja.
Anestesiakertomukseen on merkattu tiedot intuboinnista (ei kirurgin epikriisiin). Paperia ei toimiteta potilaalle vaan se jää potilaspapereihin. Sinulla on kyllä oikeus saada se.- aloittaja
Kiitos sinulle. Leikannut lääkäri kertoi kyllä ennen leikkausta riskit, mm. äänihuulien vaurioituminen. Leikkauksen jälkeen ääni oli kuitenkin ihan normaali, huononi vasta neljän päivän jälkeen. Jälkitarkastuksessa sanoi että äänihuulet on edelleen turvoksissa, malttia vaan kun parempaan suuntaan kuitenkin ollaan menossa. Ja jos ei ajan kanssa parane, sitten vamma on pysyvä eikä ole parannettavissa.
Itse pelkään että jään tämmöiseksi, vaikka vaiva on kaiken mahdollisen rinnalla pieni, jokapäiväistä elämää ja työssäkäyntiä se kuitenkin haittaa melkolailla.
Taidanpa kysellä sairaalasta mainitsemaasi kertomusta, vaikka tuskin siitä mitään ymmärrän. Kuten en epikriisistäkään. aloittaja kirjoitti:
Kiitos sinulle. Leikannut lääkäri kertoi kyllä ennen leikkausta riskit, mm. äänihuulien vaurioituminen. Leikkauksen jälkeen ääni oli kuitenkin ihan normaali, huononi vasta neljän päivän jälkeen. Jälkitarkastuksessa sanoi että äänihuulet on edelleen turvoksissa, malttia vaan kun parempaan suuntaan kuitenkin ollaan menossa. Ja jos ei ajan kanssa parane, sitten vamma on pysyvä eikä ole parannettavissa.
Itse pelkään että jään tämmöiseksi, vaikka vaiva on kaiken mahdollisen rinnalla pieni, jokapäiväistä elämää ja työssäkäyntiä se kuitenkin haittaa melkolailla.
Taidanpa kysellä sairaalasta mainitsemaasi kertomusta, vaikka tuskin siitä mitään ymmärrän. Kuten en epikriisistäkään.on tullut joku vamma voiko siitä tehdä vahinkoilmoituksen? tai tietysti voi mutta voiko saada korvausta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631812- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281297- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten340854Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j66638