Havahduin katsomaan vanhaa naista kaupan kassalla lottokansionsa kanssa. Hän latoi tiskiin 50€:n setelin ja teki lotto-anomuksensa kaitselmukselle, lunasti pienen voittonsa siinä ohessa ja lähti 40kg ylipainolla sauvakävelemään pitkin katua.
Lähestyn itse hänen ikäänsä ja mietin olenko itse tuollainen 10v:n kuluttua. Panen kaiken toivoni Lottoon ja odotan "onnea" ilmestyväksi jonain päivänä. Odotellessani lihon ja sauvakävelen. Puhun turhista asioista kassoilla, kylässä, tavatessa ihmisiä ja elämäänsä kyllästyneen puolisoni kanssa. Puhun puhumistani ja juoruan juoruamistani - eikä mikään johda mihinkään. Saan todeta kuolinvuoteella elämäni olleen turhaakin turhempi. Kun ei sitä lottovoittokaan tullut. Jonotan elämää, jota ei tule.
EI! Aion elää loppuelämäni toisin. Aion etsiä viisautta, tietoa ja taitoa. Syviä elämänarvoja. Aion etsiä Pyhyyttä ja Jumalan johdatusta merkityksettömään elämääni. Uskoen, että elämässä on suuri ja käsittämätön, yliluonnollinen Jumala, jolla on minulle henkilökohtainen suunnitelma. Suunnitelma on kaikille, jotka haluavat sen kuulla.
Nainen kassalla
22
1065
Vastaukset
- Lylykylänen
Noo kun kirjoitit tuosta jumalan johdatuksesta,
niin mitähän niistä monista maapallon jumalista mahdoitkaan
tarkoittaa. Varmaankin sitä joka ensimmäisenä
jätkähti mieleen. Noin sitä ihminen vanhenee ja
lamaantuu. Siinä olisi sitä sauvakävelyä jos et
heti valitseis sitä helpointa tietä. - oletko tajuissas
Aattelitko että henkilö olisi tehnyt 10 hengen kimppaloton (5€/hlö)?
Sulle voisi tehdä kimppakiva hyvää, pääsisit tuosta toisten kyttäämisestä eroon.- ostaa olutta
Vapisevin käsin vääntää mäyräkoiraansa viimeisin voimin kassahihnalle, pälyilee pelosta säikkyvin silmin ympärilleen ja haisee- raukka- haisee. Huppu nurinpäin ryppyisessä takissaan, pitkin,likaisin kynsin kaivaa kolikoitaan ja maksaa. Maksaa elämästään hinnan. Humalana. Pakona. Jättää elämänsä elämättä, ahdistuksensa kohtaamatta selvinpäin.Koska kukaan ei oikeasti välitä värisevästä sielusta. Koska kukaan ei oikeasti kosketa eikä puhu toivosta.
Kun näen hänet kassalla, kauhistun mihin elämä valuu. Hiekkaan,josta ei kyhätä elämäntarkoitusta. Tämänkin miehen takia haluan etsiä omalle elämälleni tarkoituksen ja mielen.
Kun näen kärsivän ja kateissa olevan ihmisen, haluan sitä sinnikkäämmin tulla varmaksi, että on Jumala, jolla on suurempi suunnitelma meille. Lottoajille, ryyppääjille, ajelehtiville elämän merellä seilaajille... - Lylykylänen
ostaa olutta kirjoitti:
Vapisevin käsin vääntää mäyräkoiraansa viimeisin voimin kassahihnalle, pälyilee pelosta säikkyvin silmin ympärilleen ja haisee- raukka- haisee. Huppu nurinpäin ryppyisessä takissaan, pitkin,likaisin kynsin kaivaa kolikoitaan ja maksaa. Maksaa elämästään hinnan. Humalana. Pakona. Jättää elämänsä elämättä, ahdistuksensa kohtaamatta selvinpäin.Koska kukaan ei oikeasti välitä värisevästä sielusta. Koska kukaan ei oikeasti kosketa eikä puhu toivosta.
Kun näen hänet kassalla, kauhistun mihin elämä valuu. Hiekkaan,josta ei kyhätä elämäntarkoitusta. Tämänkin miehen takia haluan etsiä omalle elämälleni tarkoituksen ja mielen.
Kun näen kärsivän ja kateissa olevan ihmisen, haluan sitä sinnikkäämmin tulla varmaksi, että on Jumala, jolla on suurempi suunnitelma meille. Lottoajille, ryyppääjille, ajelehtiville elämän merellä seilaajille...Mitäpä se toivo on, entäpä elämätön elämä?.
Taidatpa olla melkoinen taikuri mikäli nuo
käsitteet näkyväksi muutat pelkällä sananhelinällä.
Onnellisuus ja elämän sisältö
voi olla tuollakin vapisevalla raukalla hallussa,
jos ei sitä hänen tarvitse selvinpäin kohdata.
Kaikki on suhteellista.
Aloita maailman parantaminen itsestäsi eläkä
turhaan hurskastele. Vaikuttaa jotenkin tekopyhältä
tuo ajatusmaailmasi. - Minä ymmärrän
Lylykylänen kirjoitti:
Mitäpä se toivo on, entäpä elämätön elämä?.
Taidatpa olla melkoinen taikuri mikäli nuo
käsitteet näkyväksi muutat pelkällä sananhelinällä.
Onnellisuus ja elämän sisältö
voi olla tuollakin vapisevalla raukalla hallussa,
jos ei sitä hänen tarvitse selvinpäin kohdata.
Kaikki on suhteellista.
Aloita maailman parantaminen itsestäsi eläkä
turhaan hurskastele. Vaikuttaa jotenkin tekopyhältä
tuo ajatusmaailmasi.mitä toivo tarkoittaa koska itse koen niin että aina on toivoa. Toivottomuus ja epätoivo on vieraampaa, minulla ei ole kokemusta millainen olotila on toivottomuus. Se voi olla aika kauhea tunne jos tunnelin päässä ei näy valoa lainkaan.
Monesti sanotaan että "yritti epätoivoisesti", miksi pitää yrittää epätoivoisesti? Sehän on yhtä kuin paniikki. Mutta niinhän se menee, että kun alkaa mennä huonosti niin epätoivo alkaa hiipimään puseroon. Tällöin tekeminen voi olla pelkkää toivotonta fyysistä suorittamista ja tyhjän haromista ilman, että uskoo edes itse siihen mitä tekee, eihän sillä tavalla tule mistään mitään.
Mutta asioilla on tapana muuttua ja uusi toivon kipinä voi tarttua mistä ja milloin tahansa.
- Juorutkin?
Jotenkin oli luettavissa, että tuo näkemäsi nainen harrastaa myös turhaa juoruilua kyläillessään. Siis kävitkö myös salakuuntelemassa? Vai mistä tiedät?
kuules nyt, se on niin ettet voi tietää mitään toisen ihmisen onnesta/onnettomuudesta tuon havainnoinnin perusteella.
Moni hyvänäköinen lady kantaa sisällään elämän tragediaa. Ei kaikki ole sitä miltä näyttää.
Mutta saitpahan hetken tuntea olevasi parempi kuin tuo havainnoimasi muori, tosin aivan perusteettoasti.- ahdistukseen
Olen syyllistynyt kaikkiin mahdollisiin sudenkuoppiin elämässäni. Kolunnut kaikki sikakaukalot ja onnen onkimiset. Olen ollut ja olen edelleen elämän kerjäläinen. Olen juonut 37 v elämästäni ja päässyt vihdoin kuiville! Siksi katson sydän syrjällään kaikkia ihmisiä, jotka hapuilevat onnea pullosta, lotosta ja ties mistä. Siksi katson ihmisiä, kun olen kokenut ihmisyyden nurjan puolen. Tiedän sen kärsimyksen omakohtaisesti.
Tuntuu niin pahalta, kun nyt tiedän, ettei ole pakko kontata ja näen konttaavia ihmisiä. - ja mijoonat muut
ahdistukseen kirjoitti:
Olen syyllistynyt kaikkiin mahdollisiin sudenkuoppiin elämässäni. Kolunnut kaikki sikakaukalot ja onnen onkimiset. Olen ollut ja olen edelleen elämän kerjäläinen. Olen juonut 37 v elämästäni ja päässyt vihdoin kuiville! Siksi katson sydän syrjällään kaikkia ihmisiä, jotka hapuilevat onnea pullosta, lotosta ja ties mistä. Siksi katson ihmisiä, kun olen kokenut ihmisyyden nurjan puolen. Tiedän sen kärsimyksen omakohtaisesti.
Tuntuu niin pahalta, kun nyt tiedän, ettei ole pakko kontata ja näen konttaavia ihmisiä.Ahaaa, siis me kaikki lauantaisin lottovoittoa odottavat olemma onnettomia.
No nyt tiedän itsestäni tämänkin :D
Kiitos kun kerroit, meitä on maailma pullollaan.
Muita sikakaukaloita en ole ehtinyt vielä koluamaan, mutta kai sekin on nyt sitten vääjäämöttömästi edessä tällä turmion tiellä jonne jokaviikkoinen lottoaminen minutkin on vienyt. - edelliseen
ja mijoonat muut kirjoitti:
Ahaaa, siis me kaikki lauantaisin lottovoittoa odottavat olemma onnettomia.
No nyt tiedän itsestäni tämänkin :D
Kiitos kun kerroit, meitä on maailma pullollaan.
Muita sikakaukaloita en ole ehtinyt vielä koluamaan, mutta kai sekin on nyt sitten vääjäämöttömästi edessä tällä turmion tiellä jonne jokaviikkoinen lottoaminen minutkin on vienyt.Valitettavasit et pääse turmiotani vierestä seuraaman, kun lottoan netissä.
Pitäisikö sinun huolestua tästä piilopaheestani vielä enemmän. - Missä onni lienee?
edelliseen kirjoitti:
Valitettavasit et pääse turmiotani vierestä seuraaman, kun lottoan netissä.
Pitäisikö sinun huolestua tästä piilopaheestani vielä enemmän.Tässäpä linkkiä/vinkkiä. Onni on pieniä asioita,kosketusta, välittämistä ja luopumista omasta hyvästä toisen eteen. Jumala voi muuttaa ihmisen onnelliseksi ja toiveikkaaksi, vaikka olisimmeilman rahaa, viinaa ym maisia riemuja! http://www.tammi.fi/kirjat/ISBN/9789513143053/alue/983/navi/Uutuudet/navi2/9015
- mutta....
Missä onni lienee? kirjoitti:
Tässäpä linkkiä/vinkkiä. Onni on pieniä asioita,kosketusta, välittämistä ja luopumista omasta hyvästä toisen eteen. Jumala voi muuttaa ihmisen onnelliseksi ja toiveikkaaksi, vaikka olisimmeilman rahaa, viinaa ym maisia riemuja! http://www.tammi.fi/kirjat/ISBN/9789513143053/alue/983/navi/Uutuudet/navi2/9015
eräänlaista turvallisuuden tunnetta elämään kuitenkin.Rahahuolet unohtaen voi keskittyä siihen mikä itselle tärkeää. Tiedä mikä mummon motiivi voi ajatella lapsenlapsien koulutusta,kodittomien kissojen hoitolaa jne. Mummo yksin tietää.Sitä ei tiedä että ehkä yhden elämän muutti ainakin lottoamisillaan. Kunnia mummoille ja papoille myös.
- Minäkin lottoan
Missä onni lienee? kirjoitti:
Tässäpä linkkiä/vinkkiä. Onni on pieniä asioita,kosketusta, välittämistä ja luopumista omasta hyvästä toisen eteen. Jumala voi muuttaa ihmisen onnelliseksi ja toiveikkaaksi, vaikka olisimmeilman rahaa, viinaa ym maisia riemuja! http://www.tammi.fi/kirjat/ISBN/9789513143053/alue/983/navi/Uutuudet/navi2/9015
No enhän minä niin sanonutkaan, mutta lottoan silti.
Kyllä sillä voittorahalla saisi ihan tarpeellisia asioita, joiden hankinta tuottaa nyt pikkusta enemmän päänvaivaa kun rahoitus on hakusessa.
Mitä hittoa te yritätte todistella, että lottajat on surkimuksia?
Niinkö tämä ajatus kulkee?
Miljoonia surkimuksia tässä maassa, jos noita aloittajan mittapuita käyttää. - tee elämä
Minäkin lottoan kirjoitti:
Kyllä sillä voittorahalla saisi ihan tarpeellisia asioita, joiden hankinta tuottaa nyt pikkusta enemmän päänvaivaa kun rahoitus on hakusessa.
Miljoonia surkimuksia tässä maassa, jos noita aloittajan mittapuita käyttää.Minulle on sinänsä sama,miten ihmiset sisältönsä elämäänsä hommailevat. Toiset lottoaa, toiset juo, toiset matkaa maailmalla, toiset repii töistään sisällön, toiset puskee lapsia maailmaan, toiset politikoi, toiset saarnaa kaulasuonet pullollaan ilman rauhaa.
Mutta olenkin kysymässä elämäntarkoituksen perään: sen muovautumista monista pikkujutuista, uskomuksista, tavoista, tottumuksista - jotka sittenkin ovat pelkkää tyhjyyttä. Elämän vaunujen täyttämistä oljilla, jotka kerran tulessa palaa.
Ihmisten kohtaamiset syvällä tavalla merkitsevät minulle eniten. Jos joku minua lohduttaa omissa murheissani keskellä katua. Jos minä saan olla auttamassa ja lohduttamassa jotakuta toista, on suurinta iloa,mitä tiedän.Minua lohduttaa eniten se tieto, että kerran -koittaa LOPULLINEN lohdutus taivaassa. Rahalla ei sinne pääse. - PELI VIE
Minäkin lottoan kirjoitti:
Miljoonia surkimuksia tässä maassa, jos noita aloittajan mittapuita käyttää. - Voi hirveätä
PELI VIE kirjoitti:
Voihan hirvitys sentään mitä hulluja kuvia täällä maalailette. Minä pelaan lottoa netissä, ikipeliä, ja siihen menee parin rivin maksu viikossa.
Ikipelissä kymmenen viikkoa kerralla. Ei siis täytä ajatuksiani kuin harvakseltaan silloin kun tilille pitää siirtää rahaa. Eikä tyhjennä tiliäni. Rivin tarkistan kerran viikossa - jos muistan. Jos en muista, ei sillä ole väliä koska mahdollinen voitto tipahtaa joka tapauksessa tilille.
Lopettakaa nyt nämä maailmanlopun maalailut tavallisille lottoajille.
uhkapelurit ja juopet on erikseen.
Ai niin... ja siitä taivaaseen pääsystä... en minä pääse kun ei ole koskaan edes kastettukaan :)
- efefefefefefef
Mihin se jumalan johdatus johtaa kun siihen käytät elämäsi? Elämä pitää elää. Minun elämän ohjeeni: Pidä huoli muista ja itsestäsi. Tee itse elämäsi, älä odota että muut tekevät sen puolestasi. Älä luota onneen, luota itseesi. Mukavaa pitää olla, aina ei kaikkea kannata ajatella järjellä. Nauti, rakasta ja tule rakastetuksi.
- merkityksen
Vai jumalalta ajattelit hakea elämän merkitystä. Tyhjästä on kuule kovin paha nyhjästä.
Elämä on elettävä. Elämä on se suuri juttu, ja kun se on ohi, ei ole muuta kuin paluu suureen ekologiseen kiertokulkuun. Älä siis haaskaa elämääsi uskonnoissa sekoilemalla, vaan ELÄ !
Pyhyttä löydät vaikka luonnosta.- turhissa askareissa
Nainen voittaa lotossa. Toinen myy maansa ja mantunsa. Menevät kumpikin plastiikkakirugille. Vartalo saa uuden ilmeen. Tarina ei kerro tuliko toisesta mies ja toisesta Mrs Isoäiti.
Lentävät maapallolla, tapaavat monia miehiä/naisia, jotka ylistävät heitä ja heidän varojaan. Mummot näkevät maailmaa palaten lopulta takaisin mäkitupaansa. Toisella voi olla nuori sulho, toisella morsio hetken rinnallaan.
Mutta kas, pian kaikki mainen kuluu ja lakkaa iäksi. Ja kas, mistä mummelit itsensä löytävät? Uusi on sulho alla maitten ja multien ynnä hankoaan heiluttaa. Viikatemies niittää aittaansa väkeä joutilasta, rannoilta maan makailemasta.
- 80v ohitellut
..teki 10v sitten päätöksen.
Päätti myydä vuosittain sopivassa määrin metsää.
Ja pistää rahat elämään.
Pitää huolen että on kylän uusin auto alla.
Käy vähintään kvartaaleittain ulkomaan matkoilla, ei missään "tentturihvan rannoilla", vaan eri puolilla maailmaa kulttuuri- sekä merkittävissä paikoissa.
Mummu elää virkeenä, kertoo kyläläisille kokemuksistaan ja on ONNELLINEN.
Noin minäkin ajattelin...- Vain ajallinen onni
Lue Matteuksen evankeliumista 18 luku jakeet 7-13. Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen.
Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen.
Sekä Luukas 12:16-24 Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: "Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin. Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?'
Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni;
ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse.'
Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä."
Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte.
Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet.
Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut! - No joku järki sentäs...
Vain ajallinen onni kirjoitti:
Lue Matteuksen evankeliumista 18 luku jakeet 7-13. Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen.
Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen.
Sekä Luukas 12:16-24 Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: "Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin. Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?'
Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni;
ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse.'
Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä."
Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte.
Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet.
Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut!...pistävät aamupuuron aikana jo meneen turhuuksiin.
Ja tässä maassa ei todellakaan ole käyhiä. - >;-)
No joku järki sentäs... kirjoitti:
...pistävät aamupuuron aikana jo meneen turhuuksiin.
Ja tässä maassa ei todellakaan ole käyhiä.Näin heikkoina aikoina pitäisi pienituloisimmilta kieltää koko veikkauksen pelien pelaaminen. Juuri sellaiset ihmiset uskovat vuorenvarmasti voittavansa lotosta ja sijoittavat siihen joutavasti viimeisiä varojaan. Sitten värjötellään ruokajonossa, ja televisiossa valitetaan, että kun menee heikosti hänellä.
Kuinka pökiö onkaan ihminen. Niin pökiö ettei kuvitella osaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455050Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101159- 131113
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27743