osaako joku neuvoa miten yrittäjän äitiyspäiväraha maksetaan YEL-vakuutuksesta? jokin laskenta esimerkki olisi hyvä jos osaatte neuvoa, esim. jos työtulo on ollut 15000 niin miten siitä lasketaan?
kiitos etukäteen neuvoista
yrittäjälle
3
428
Vastaukset
- hkhkj
Täällähän toi laskuri näyttää olevan
YEL selitetään vuositulonappulan kyssärin takaa..
http://asiakas.kela.fi/eprlaskenta_app/PRLaskentaApplication?EJ=VR&lang=fi
35 e/pv taitaa olla tuolla tulotasolla. - jos vielä ehdit
Eli yrittäjän äitiyspäiväraha maksetaan yel-työtulon mukaan. Juju on siinä että itse saa käytännössä päättää minkä suuruista yel- vakuutusta maksaa eli kun saa tietää olevansa raskaana, kannattaa yel-vakuutus nostaa pilviin, maksaa puolen vuoden ajan äippälomaan asti hieman enemmän vakuutusmaksuja. Sitten kun kela laskee äitiyspäivärahasi, pyydä heitä laskemaan viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan jolloin saat sitten suurempaa äippärahaa. Kannattaa. Muuten yrittäjiin pätee samat säännöt kun palkallisiin, siis mitä kelan asioihin tulee sairaspäivärahaa lukuunottamatta
Vuoden 2008 alusta muutettiin tulkintaohjeella asumistuen määräytymistä.
Yrittäjän asumistuki on siitä saakka laskettu ilmoitetun YEL-työtulon perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 11810293
- 525030
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422211Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052058- 261924
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131591Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411392Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta24993Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v31991Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54977