Millekäs nyt itketään?

MdK

TV:stä loppui "Kaivattu"-niminen ohjelma.
Se oli ohjelma jonne TV-katsojat saivat kirjoittaa jos he halusivat löytää jonkun henkilön, johon yhteydet olivat jostakin syystä katkenneet.
Useimmiten oli kysymys henkilöistä, jotka oli adoptoitu Ruotsiin, tai ehkä äiti oli jäänyt yksin lapsen kanssa kun ulkomaalainen isä lähti lätkimään.
Aikuisiässä nämä lapset halusivat ottaa selvää missä toinen vanhemmista on.
TV 4 oli tehnyt valtavan työn jäljitäessään kadonneita henkilöitä. Tapaaminen oli järjestetty TV-studiossa ja tietysti oli liikuttavaa nähdä nämä isän ja lapsen tai äidin ja lapsen tapaamiset vuosikymmenien jälkeen.

Olin aina varautunut nenäliinanipun ja himmennettyjen valojen kanssa katsomaan tätä ohjelmaa. Viime keskiviikkona oli viimeinen tapaaminen. Toivottavasti jatkuu taas syksyllä.

13

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelijä

että nyt itketään, kun kato on käynyt 70 palstalla.
      Huopatossutehtaallakin on kovempi meno
      ja meininki, vaikka hiljaiseksi sitä mainitaan.

Vaivaako dementia vai onko prillit kadoksissa?

Turhan takia uusia palstoja avataan, kun niihin ei kirjoitella. Hävetkää.:)))

• MdK

sinä kirjoitit ;)
        Mitä hävettävää meillä olisi tällä palstalla?

• señora lyyli

se on ollu varmaa mukava ohjelma,tuommosest miekii tykkään missä tavalliset ihmiset osallistuu ohjelman tekoon.

näkyiköhän se suomen puolella.tääl ko jotkuu näkkee ruotsin ohjelmii,mie en kyllä nää ko nämä kolme kanavaa.

ja digi laitteen avulla subtelevision ja sitte yhen en muista nimmee,mie katon sitä numerolla8 siin tulle prismaa ,dokumenttija ja vanhoi elokuvia.

onha se mukavaa tavata ihmisii jotka on ollu hävyyksissä vuos kymmenii. sie tunnet iloa toisen puolesta ko saat nenäliinojen kans katsoo ohjelmaa,mutta ne kyyneleet ei oo turhii,se on hyvvää itkuu se:)).

en oikee tiiä onko tääl mittää semmosta hyvvää ohjelmaa mitä oikee varustautuu katsomaa illalla.

enne oli napakymppi sitä ain saunan jälkee ol saikan kans kiva katsella,se oli ko olis ollu iltamissa ,semmoset parisuhde ohjelmat on mukavaii.

no noista seikkailu ohjelmista mie tykkäsin ko mänivät autiolle saarelle ja siel piti tulla toimee keskenää.

nyt katson tuota koivusalon ohjelmaa,leikin varjolla, mutta ei se kovin mielenkiintonen ole,parempi oli se entinen,mis ol kuuluisukksii ruusuista kammpailemassa,nimi ei muistu nyt mielee.

tietokilpailuista tykkään, mutta en tuosta yhestä heikoin lenkki, siin kuuluttaja nainen on kovin ilkeä ja pilkallinen kilpailijoille.

minust se ei oo nättiä,eikä semmosil piä kerätä katsojalukuja,sitähän siin yritettää. sen oon jättäny kokonaa pois sen takia.

vanhemmille ihmisille ei oikee oo ohjelmaa yks on vierivät kivet.mutta minust sekkii on niin kuiva;) semmonen totinen ja tehhää jotenkin ihan ko huonost ymmärtäville.;)

mie tykkään ohjelmist, mis saap nauraa,vähä jännittää ja miettii mitähän viel tapahtuu ja yrittää itekkii ratkoo jottain.ei mikkää noppee temponen, muttei mikkää
      hidaskaa.

dokumentetteja katson jos vaa tulle ja prismaa tiede ohjelmaa,ne on tosi mielenkiintosii ja ko nykyää kertovat semmosella kielellä et niist jottain ymmärtää,tai sanotaa miekii ymmärrän;)

elokuvista tykkään rakkaus elokuvista,en tarkota seksikuvia vaan mite jotkuu kohtaa toisensa,ja joutuu erroomaa ja silviisii sentapasta.mielummin sen nenäliinapaketin kanssa;)

tuol jossain ko joku luetteli elokuvia,en nyt muista oliko se tääl vai 60 palstalla,. niin siel välähti semmonen elokuva ko hiljaiset sillat.

mie kerra ko olin kaupungissa aattelin katsoo illalla jonkuu vanhan suomalaisen rakkaustarinan.ko liikeessä ol tarjosus 10 markkaa vilmin vuokraus.

mutta ko kyselin niin siel liikkeessä neitonen suositteli tätä kuvvaa. voi mite se oli ihana ,en yhtää katunu vaik otin uudemman kuvan,se sit oli kaunis kuvaus.

se kannattaa katsoo,siin näytteli meril streep,ja sitte se
      klint estvood ,olikohan se tuoho tapaan jotakin,no sie kyl tiiät.kirjotus tavasta en oo varma mut tuolviisii jotenkii ne lausutaa.

tuos ihmettelijä ko ihmettellee hiljasuutta niin on se sitä vähä, ei oo oikee semmosta vetäjää ,näköjää semmonen pittää olla. tuokii 60 palsta ol niin hiljanen täs pari vuotta sitte,välil myö saskian kans yritettii ain jottain kirjottaa.

hää se saikii lukijoita ko ossa kirjottaa hyvin. hää voiskii kirjottaa vähä usseemmin, ko on joute päivät;).mikäs liittymä sinul muute on nykyää. myöhä vaihettii sillo yhessä niihin gprs edullissii kukauksimaksuihin,kysyn jos satut lukemaa

siithä se riippuu paljo tääl mitä voip olla,et minkälainen liittymä on. puhelinlaksut tullee kalliiksi jos ne on siihe sidottuna,ja sillo pittää rajottaa.

miekii kyselen paraikaa tuota laajakaistaa saako semmosen tänne.siihe ko saap kuukausimaksun ja olla mite paljo lystää.

nyt mie saan olla 60markalla kuukautessa ,mutta siin on kelloaika k18-aamuun 6 asti.

minul se ei oo oikee sopiva ko oon iltauninen,enkä mie aamulla aikasin ehi viel tähä vaik nousenkin.
      enkä oo puhe tuulelkaa heti aamust, oon semmonen hidas herrääjä , syötän kissat aamulla ja harjaan heiät ja paan ulos,sit vasta juon aamu saikan ja paan radion ja television päälle,;)minustkii outo tapa,enkä tiiä kumpaa kuuntelen oon ko unissakävelijä tunnin verran.

niin mie olin nuorenkin, muistan et havahuin monast vasta ko lehmä huiskas hännällää lypsäses.;)

mie nyt hyppäsin taas liikaa,puhuin tuosta ko on niin vähä kirjottajii.miekii käyn tääl joka päivä melkee,ja ootan et olis jottain mihi vois vastata.

oon mie itseäin yritänny patistaa aloittamaan uuden aiheen. mut tähä ko istuu sormet valmiin nappuloilla, niin ei vaa keksi aihetta,kyllähän sitä tämmöstä höpinää ,mutta olis se keksittävä aihe mihin muut vois ottaa ossaa.

yritettäskö ottaa vaik teeveestä jotakin mistä hyö keskustelee ja monast vilkaastikin,jospa se mänis täälläkii.

mistäs siel ruotsis puhutaa,eikös meil oo suunnillee samat aatosket, kun ihan naapureita ollaa.

vaik eihä näis muissakaa keskutelu paltoilla nyt niin vilkasta ole,paitsi tuol 60 .mutta sielt ko lähtee vetäjä niin sama se on sielkii,pikkuhiljaa siel ihmettelijä kyssyy sammaa asiaa;)

mutta ei oteta siit mttää huolii, eletää ko enenkin,tullaa sillo ko keretään, täälhän tämä on oottamssa meitä;)

heippa ja terveisii kaikille.

• MUMMELI1

juttujasi juuri sen takia että ne rönsyilevät asiaan ja asian vierestä.
      Minullakin on vähän sama tapa ( lieneekö paha ?)Nytkin huomasin tuolla 60 kirjoittaneeni otsikon
      "onni" alle kiltin tytön tai pojan syndroomasta.
      Kun alan kirjoittaa en korjaile sitten juurikaan tekstiäni ,siksi voi olla kirjoitus virheitäkin ,kun normaalisti puhun murretta.
      Kirjoitellaan vaan sittenkin ,eikö niin senora lyyli.? Ja muutkin ,ei anneta tekstin muodon rueta liiaksi orjuuttamaan .

• Liena

ei tarvitse minulta kysyä: mitä itketään.
      Nyt itken tosissani, en oikein näe näitä nappuloitakaan. Itken itsesäälistä, mikä ei ole mikään itkemisen aihe edes.

On taas matalapaine tulossa, aamulla olin niin hyvällä tuulella kun aurinko paistoi, ei itkettänyt mikään.
      Menin hullu kirjoittamaan tuonne 60 palstallekin, mutta eihän olisi pitänyt mennä nyt enää uudelleen kun pilvet muutenkin auringon peittävät.
      Minun olisi pitänyt jo tietää edellisistä matalapaineitten ja pilvien lähetessä, että itkujahan itselleni sieltä haen,mutta kun en koskaan opi mitään.
      Enkä oppinut vieläkään , vaan tulin tänne valituksineni, Anteeksi kaikilta.

• MdK

pyyhi silmät ja sano niinkuin entinen akka:
        "Itkeköön toinen pää, siellä on pitemmät ripset!"

Minä en ole viitsinyt käydä naapuripalstalla muuta kuin lukemassa ja siinä lukiessa en malttanut olla oikaisematta yhtä oikeinkirjoitus-juttua. Näin myös että sinne oli siirretty minun rustaama KUATOPAIKKA, käyttöä sille näyttäisi olevan.
        Vihaiseksi naapuripalstalla vierailu tekee. Onneksi olen jaksanut pitää suuni kiinni :)
        Tänne tulen välillä kun muilta hommilta ehdin ja kirjoitan jos tulee jotakin mieleen.

Olen päässyt niin hyvään maalaamisen alkuun, etten malttaisi muuta tehdäkään. Kolmeen vuoteen ei ole maalaamisesta tullut mitään.
        Nyt on niinkuin olisi aukaissut ketsuppipullon, kaikki tulee ulos kerralla.
        Onhan tämä hyvää harjoitusta ensi kesää varten jos aloitan keittiön maalaamisen :)

Ehdottaisitko aiheen mistä haluaisit keskustella niin vastaan mielelläni.
        Pää pystyyn, Liena! Hätä ei ole tämän näköinen!

• señora lyyli

sinulpa huono päivä sitte on. älä sie oo moksiskaa toisten sanomisista. ihmiset saattaa sannoo joskus huonost ko heil itellää on jottain murheita.

parempi ottaa vaa toisest korvast sissää ja toisesta ulos.keksii muuta tekemistä tai siirtyy toiselle paikalle, niin mie teen.

minul on jo se etu, ko on muisti huonontunnu niin sanon itelle,jos sattuu jottain mistä pahotan mielen, tämän sitte unohat, ja se useimmite onnistuu.

siirtyy vaa toisee asiaa ja ruppee touhuumaa muita asioita. minul nyt ko on meneillää tämä remontti niin se antaa paljo mietittävvää.

eihä itku ain pahastkaa oo. minust se on puhistavvaa toisinaa. mutta itse sääliin ei ihmisen passaa männä,sillo pittää jo panna kuria itellee, sen on tunteist vihonviimenen.

se tuhoaa ihmisen kokonaa.mie puhun nyt asiast mist tiiän.jalmarin kuoleman jälkee en vissii vuotee osannu muuta hokkekkaa ko ,voi minnuu poloista.

voivottelin vain surkeutta,ja ootin et joku tekkee jottain elämällein. ja sitähän oisin saant oottaa maailman loppuun asti ,minul ko ei ollu kettää muuta ko viranomaset, ol lähemppii ihmisii jotka tunsin.

aikansa kävelin ja tein ko kone päivän työt niinkuin jalmarin eläiskii.
        mutta jottain minus vissii tapahtu aivois,joku pien valo sinne pääs, ko aloin ymmärtämmää äitinkii sanan laskun,et niin makkaa ko pettaa.

siihe auttoi kirjatkii mitä aloin kirjastosta lainaamaa.etsin kaikkea mis kerrottas mite voip ellää onnellisena.

eihä se onni niist kirjoista löytyny,mutta mie älysin niist tietämää ,et minul on mahollisuus tehhä ite jottain sen ettee et oon onnellinen.

opin sanomaa itelle,et oon ihan kelvollien tänne maailmaa koska tänne oon saanu tullakkii. jokkainen elämä on tärkeä, kaik mis on elämää ja minus sitä oli ja on.

aloin innostummaa ja tahoin tietää kaik asiat mitä muutkii ihmiset ties. sillohan mie opettelin euroopan maat ja niien pääkaupungit,elinkeinot ja hallitus muodon.

sen pänttäämisen jälkee tahoin tehhä mielusampaa, kävin muutaman kerran eläviskuvis,kerra teatteris, kahviloissa,puistoissa aloin ostamaa konneita kottii yleiskonneen ko hankin, sillo oli taikinoita ja melkee kaik kellarin kasvikset silputtuna;)
        niin se elämä alko tulemaa hauskaksi.

sitähän mie nyt mannaan miks en opetellu sillo englanttii se olis ollu nyt tarpeen tämän tietokonneen kanssa.

tuost maantiedon opettelusta ei ollu mittää hyötyy.sillo vaa meinasin, et sielt alotan,minul ko ol elämä eessä olinha vast 64 vuotta;)

jotenkii se vaa aika on hujahtannu tuost nuoruudesta;) eikä kiirees ole tullu mittää ihmeenpii opittuu,itse luottamusta on tullu niin et mie pärjään hyvin iteksein.

mie höpötin sinulle vähä itestäin, et on sitä ollu tuommosta itse säälii minulkii ja varmaa monel toiselkii,mutta siit pittää pyristellä eroon,ei semmosen kans voi ellää,siin tekkee itellee pahhaa.

toivon et sie piristyt ja tulet vaa tänne juttelemmaa pahat olot pois,ja välil nauratat ittee poikkeemalla tuonne hymypoksiin.

mie alan jo siirtyy pikkuhiljaa tuonne kammarin puolelle tuntuu et päivä on väsyttäny ,katson vähä televisioo , kuuntelen musiikkii ja leikin edisonnin ja giltan kanssa,viel enne maata mennoo. hyvää yötä kaikille.

• señora lyyli
        MdK kirjoitti:

pyyhi silmät ja sano niinkuin entinen akka:
        "Itkeköön toinen pää, siellä on pitemmät ripset!"

Minä en ole viitsinyt käydä naapuripalstalla muuta kuin lukemassa ja siinä lukiessa en malttanut olla oikaisematta yhtä oikeinkirjoitus-juttua. Näin myös että sinne oli siirretty minun rustaama KUATOPAIKKA, käyttöä sille näyttäisi olevan.
        Vihaiseksi naapuripalstalla vierailu tekee. Onneksi olen jaksanut pitää suuni kiinni :)
        Tänne tulen välillä kun muilta hommilta ehdin ja kirjoitan jos tulee jotakin mieleen.

Olen päässyt niin hyvään maalaamisen alkuun, etten malttaisi muuta tehdäkään. Kolmeen vuoteen ei ole maalaamisesta tullut mitään.
        Nyt on niinkuin olisi aukaissut ketsuppipullon, kaikki tulee ulos kerralla.
        Onhan tämä hyvää harjoitusta ensi kesää varten jos aloitan keittiön maalaamisen :)

Ehdottaisitko aiheen mistä haluaisit keskustella niin vastaan mielelläni.
        Pää pystyyn, Liena! Hätä ei ole tämän näköinen!

oliskii pitänt sannoo heti lienalle et kysyppä neuvoo mdk ,tietää;)
        itkeköö toinen pää siel on pitemmät ripset;)))))
        mitenkähän tuo ois savoks mänt.;))

näätsie mite hyvvää tekkee maalle muutto. sinun taiteeliset kyvyt tullee taas essiin luonnon helmassa.hienoa.

• sovinto

"Sovi riitapuolesi kanssa ennen auringonlaskua ja ennenkuin menet uhraamaan, älä anna vihan jatkua.

• Hus, hus..
        sovinto kirjoitti:

"Sovi riitapuolesi kanssa ennen auringonlaskua ja ennenkuin menet uhraamaan, älä anna vihan jatkua.

sull riijoista,tai niihe kuvitelmist on pskaa syötänt

• Anu

Itketään ilosta,kun saamme elää ja herätä uuteen aamuun vaikka yö olisi ollut vaikeakin joskus.
      Itketään ilosta,kun lapsemme voi hyvin ja menestyvät elämässä,
      itkstään ilosta kun saamme katsoa jonkun eläimenkin sevinneen jostai vaikeasta tilanteesta,kun eläinten pelastuspartio on ehtinyt hätään,sehän tulee myös tv:tä.
      Voi onnen ja ilon kyyneleille on aina käyttöä.

• ITKUT
      Itku pitkästä ilosta
      -Pieru kauan naurattaa!

• Koska hajupoika kaivelee noita vanhoja ketjuja esille niin en malta olla kommentoimatta hänen repliikkiään.

Jotta pierusi naurattaisi kauan, voit laskea sen haju(nauru)tehon seuraavan kaavan mukaan:

Pierumolekyyli x hyiluku / ilmamolekyylit x sekunnit x etäisyys = hajuteho

Ei muuta kuin anna palaa! Jouluiloa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      34
      2353
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2096
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      40
      2032
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      320
      1850
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      117
      1493
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1425
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1308
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1157
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1055
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe