elatusapu

kunnalta?

eli jos tehdään 0 sopimus pienien tulojen takia eli elatusvelvollisella ei ole varallisuutta maksaa elatusta niin eikö tuon elatuksen saaja silloin saa sen hakea kunnalta? eli ettei sitä ilman tarvitse olla?

15

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä

Jos elatusvelvollisella niin pienet tulot ettei vara maksaa elatusmaksuja, kunta maksaa silloin miniminä elatusavut sinulle, ja perii jälkikäteen elatusvelvolliselta nämä maksut takaisin. itse saan sen minimin eli 130e kuussa. en tiedä vaihtelevatko elatusapujen minimit kunnittain. Elikkäs elatusaputoimistoon papereiden kanssa, joista käy ilmi mitä sovittu lastenvalvojan kanssa.

• maksaja ap

kiitos vastauksesta.
        meillä vaan näin että minä olen se maksaja ja lapsen äiti.
        maksan tällä hetkellä lapsen isälle elatusta.
        nyt tulossa toinen lapsi meidän uuteen perheeseen ja kävin juuri sosiaalitoimistossa keskustelemassa tästä elatuksesta.
        siellä tehtäisiin nolla sopimus siksi aikaan kun olen kotona ja isäkin tähän suostuu.
        siksi vaan tätä kyselen että kaipa isä sen saa kummiskin kunnalta ettei ilman jää?
        tätä kun en hoksannut kysyä sossusta.

• hienoa!
        maksaja ap kirjoitti:

kiitos vastauksesta.
        meillä vaan näin että minä olen se maksaja ja lapsen äiti.
        maksan tällä hetkellä lapsen isälle elatusta.
        nyt tulossa toinen lapsi meidän uuteen perheeseen ja kävin juuri sosiaalitoimistossa keskustelemassa tästä elatuksesta.
        siellä tehtäisiin nolla sopimus siksi aikaan kun olen kotona ja isäkin tähän suostuu.
        siksi vaan tätä kyselen että kaipa isä sen saa kummiskin kunnalta ettei ilman jää?
        tätä kun en hoksannut kysyä sossusta.

Elämäsihän on mallillaan!

• ???
        hienoa! kirjoitti:

Elämäsihän on mallillaan!

kuinkas näin meinaat?

• lapsen isälle
        ??? kirjoitti:

kuinkas näin meinaat?

ja nyt on jo uusi pulla uunissa. Onpas vastuullista!
        Ja arvaa, jos isä jäis vaikka työttömäksi niin sille ei varmaan kukaan ikinä ehdottais nollasopimusta, niinkuin sinulle ehdotettiin, koska olet äiti (vaikkakin etä-äiti)
        Näin tasa-arvoisesti toimitaan täällä suomenmaassa!

• neuvoa
        lapsen isälle kirjoitti:

ja nyt on jo uusi pulla uunissa. Onpas vastuullista!
        Ja arvaa, jos isä jäis vaikka työttömäksi niin sille ei varmaan kukaan ikinä ehdottais nollasopimusta, niinkuin sinulle ehdotettiin, koska olet äiti (vaikkakin etä-äiti)
        Näin tasa-arvoisesti toimitaan täällä suomenmaassa!

on se kiva kysyä neuvoa täältä kun heti saa paskaa niskaansa vaikka ei tiedä miten asiat ovat menneet. niin kauan kun ei ollut tiedossa että minä olen maksaja niin oli ihan ok.
        ensinnäkään en ole lastani isälle jättänyt. tappelimme oikeudessa noin 8kk ja näin vaan kävi että isä voitti.
        onko se sitten vaan niin että se kuka on elatusvelvollinen ei vaan saa enään tehdä lisää lapsia??? katsos kun kaikkia ei vaan ole luotu yhteen eikä sitä välttämättä tiedä edes ennen lapsen tekoa!!!
        jos kerran sosiaalitoimisto ehdottaa itse että teemme nollasopimuksen jo nyt kun olen äitiyslomalla niin miksei?? saa isä kummiskin sen elatuksen kunnalta (otin toisesta paikkaa selvää koska täältä saa vain paskaa niskaansa)
        on se kumma kun niitä ei yhtään ihmetellä kun ei viitsitä töitä tehdä ja haetaan sossuta ja muualta rahaa mut jos joku saisi siksi aikaa vapautusta elatuksesta kun on töistä pois.....
        kyllä tuo raha mikä jää kuukaudessa tuosta elatuksesta minulle menee lapsen vaatteisiin ja tavaroihin. hän kun ei vaan ole joka toinen viikonloppu minulla mitä varmaan ensin ajattelitte vaan paljon useammin!

• vastaile
        neuvoa kirjoitti:

on se kiva kysyä neuvoa täältä kun heti saa paskaa niskaansa vaikka ei tiedä miten asiat ovat menneet. niin kauan kun ei ollut tiedossa että minä olen maksaja niin oli ihan ok.
        ensinnäkään en ole lastani isälle jättänyt. tappelimme oikeudessa noin 8kk ja näin vaan kävi että isä voitti.
        onko se sitten vaan niin että se kuka on elatusvelvollinen ei vaan saa enään tehdä lisää lapsia??? katsos kun kaikkia ei vaan ole luotu yhteen eikä sitä välttämättä tiedä edes ennen lapsen tekoa!!!
        jos kerran sosiaalitoimisto ehdottaa itse että teemme nollasopimuksen jo nyt kun olen äitiyslomalla niin miksei?? saa isä kummiskin sen elatuksen kunnalta (otin toisesta paikkaa selvää koska täältä saa vain paskaa niskaansa)
        on se kumma kun niitä ei yhtään ihmetellä kun ei viitsitä töitä tehdä ja haetaan sossuta ja muualta rahaa mut jos joku saisi siksi aikaa vapautusta elatuksesta kun on töistä pois.....
        kyllä tuo raha mikä jää kuukaudessa tuosta elatuksesta minulle menee lapsen vaatteisiin ja tavaroihin. hän kun ei vaan ole joka toinen viikonloppu minulla mitä varmaan ensin ajattelitte vaan paljon useammin!

noille katkeroituneille käppänöille. Heidän oma elämänsä on niin pihalla, että siinä viinanoton välissä ei ole muuta tekemistä kuin haukkua muita...uuttakaan naista kun ei enää saa, niin puretaan täällä pahaa oloa..
        Ja juu, olen muuten mies, ja häpeän noita ressukoita..
        t.M

• ehdotti
        neuvoa kirjoitti:

nollasopimusta, koska olet lapsen äiti. Mutta jos isä jäisi pois töistä ja lapsi olisi äidillä, tuskin kukaan lastenvalvoja ehdottaisi nollasopimusta. Se vaan on niin. tulet huomaamaan, miten eriarvoisesti isiä ja äitejä kohdellaan.

• Marjo27

Miulla on ollu koko aika 0-sopimus ja koskaan ei oo sanallakaan mainittu että ne muka jäis johokii kertymään. Pyh!!! Ne kertyy jos jätän tahalleen maksamatta sovitun summan.

• bbbbbbbbbbbbbbbbb
        Marjo27 kirjoitti:

Miulla on ollu koko aika 0-sopimus ja koskaan ei oo sanallakaan mainittu että ne muka jäis johokii kertymään. Pyh!!! Ne kertyy jos jätän tahalleen maksamatta sovitun summan.

elatuselvollista ei ole todettu varattomaksi. Jos antaa vain asian olla eikä huolehdi oman osansa selvittämisestä maksut kertyvät ja voivat joku päivä ropsahtaa ulosotosta niskaan. Elatusvelollisen on siis syytä painella sossuun ja tehdä varallisuusselvitys, jossa katsotaan onko varaa maksaa aiko ei.

• sinulle =)
        vastaile kirjoitti:

noille katkeroituneille käppänöille. Heidän oma elämänsä on niin pihalla, että siinä viinanoton välissä ei ole muuta tekemistä kuin haukkua muita...uuttakaan naista kun ei enää saa, niin puretaan täällä pahaa oloa..
        Ja juu, olen muuten mies, ja häpeän noita ressukoita..
        t.M

on täällä joku edes järkevä =)
        tuossa kun lueskelin että kun olen äiti niin ei tarvitse maksaa mutta harvoin se isä jää äitiyslomalle. hoitovapaalle toki voi jäädä mutta taitaa sekin harvinaista olla. meilläkin on itsestään selvyys että minä pienituloisempi jään kotiin että saataisiin laskut maksettua.
        noh mutta isän kanssa juteltiin ja hän suostui tuohon nollasopimukseen koska saa kummiskin sen rahan kunnalta. tämä taitaa myös olla aika harvinaista että entiset pystyy olemaan hyvissä väleissä ja siitäkin syystä taitaa moni olla vittuuntunut ;)

• Marjo27
        bbbbbbbbbbbbbbbbb kirjoitti:

elatuselvollista ei ole todettu varattomaksi. Jos antaa vain asian olla eikä huolehdi oman osansa selvittämisestä maksut kertyvät ja voivat joku päivä ropsahtaa ulosotosta niskaan. Elatusvelollisen on siis syytä painella sossuun ja tehdä varallisuusselvitys, jossa katsotaan onko varaa maksaa aiko ei.

Ite olin aikasemmi opiskelija joten maksuja ei miulta menny eikä ne missää oo kertyny ja nyt oon sit työtön (tuloton) ja 0-sopimus on tehty.

Ja kylhä mie vissii äskesessä mainitsin että ne kertys jos ois erilainen sopimus ja jättäsin maksamatta.

• se on
        Marjo27 kirjoitti:

Ite olin aikasemmi opiskelija joten maksuja ei miulta menny eikä ne missää oo kertyny ja nyt oon sit työtön (tuloton) ja 0-sopimus on tehty.

Ja kylhä mie vissii äskesessä mainitsin että ne kertys jos ois erilainen sopimus ja jättäsin maksamatta.

jos ei nolla sopimusta tehdä niin ne jää maksettavaksi tai mikä summa sitten onkaan.
        me onneksi ollaan väleissä isän kanssa joten hän suostuu tähän sopimukseen että minä saan vapautuksen siltä ajalta kun olen äitiyslomalla ja hoitovapaalla.
        ellei toinen osapuoli tähän suostuisi voi asian viedä oikeuteen mutta se ei kannata koska tulee molemmille kalliiksi.
        siinä kun molemmat maksavat omat kulut eikä niin että häviäjä maksaa.

• menee edelleen hyvin
        sinulle =) kirjoitti:

on täällä joku edes järkevä =)
        tuossa kun lueskelin että kun olen äiti niin ei tarvitse maksaa mutta harvoin se isä jää äitiyslomalle. hoitovapaalle toki voi jäädä mutta taitaa sekin harvinaista olla. meilläkin on itsestään selvyys että minä pienituloisempi jään kotiin että saataisiin laskut maksettua.
        noh mutta isän kanssa juteltiin ja hän suostui tuohon nollasopimukseen koska saa kummiskin sen rahan kunnalta. tämä taitaa myös olla aika harvinaista että entiset pystyy olemaan hyvissä väleissä ja siitäkin syystä taitaa moni olla vittuuntunut ;)

Ei, isä ei todellakaan voi jäädä äitiyslomalle, mutta isä voi jäädä työttömäksi tai sairastua,jolloin tulotaso tippuu.

• laskemaan
        menee edelleen hyvin kirjoitti:

Ei, isä ei todellakaan voi jäädä äitiyslomalle, mutta isä voi jäädä työttömäksi tai sairastua,jolloin tulotaso tippuu.

jos isä on maksaja ja hänellä tulot tippuu niin silloin kannattaa soittaa sosiaalitoimistoon ja mennä laskemaan se maksukyvyn määrä uudestaan.
        kyllä minullekkin ehdotettiin ensin että maksan edes jotain ja isä saa kunnalta sen lopun mutta koska isä suostui että teemme sen nollasopimuksen niin hän saa sen koko summan kunnalta.
        kaikki isä ihmiset näyttää vaan olevan katkeria että ei isille tälläisiä oikeuskia ole eikä heille tälläistä ehdoteta. kyllä tämä käytäntö koskee molempia. toisen osapuolen täytyy vaan suostua siihen että nollasopimus tehdään. ei hän siinä mitään häviä vaan saa sen elatuksen joka tapauksessa.
        se että exät eivät ole väleissä eikä pysty keskustelemaan lapsen asioista ja muista niin eipä siinä muuta kun voi voi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6033
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2833
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe