Ikävä aihe, mutta haluaisin silti kysyä:
Onko Michael Jackson mielestäsi friikki? Vai onko hän vain varsin persoonallinen ihminen? Vaiko kenties mielenhäiriöinen?
Itse lukeudun niihin ihmisiin, jotka pitävät Michael Jacksonia todella persoonallisena superartistina, mutta tunnen joitakin Jackson-faneja, jotka sanovat ylpeinä idolinsa olevan kummallinen friikki. Pidän näitä "faneja" vähän tekopyhinä... Tai siis saahan sitä montaa mieltä olla, mutta välillä tuntuu, että nämä "fanit" kehuskelevat vain sillä ns. friikkeydellä.
No, mitä mieltä? Vapaita mielipiteitä, kiitos.
Friikki?
37
800
Vastaukset
- mielestä
Michael on suloinen ja persoonallinen henkilö, johon on helppo ihastua :)
Musiikki on mahtavaa ja luonne niin ihana! ;) - meliini
Tää tuskin tulee yllätyksenä, mutta mielestäni Michael on vain HYVIN persoonallinen heppu.
Tuo mitä sanoit tekopyhyydestä, omassa mielessänikin kävi juuri se sama juttu. Kehuskelevatko kaverisi vain Michaelin, toisinaan sangen kummallisilla, 'tempauksilla', vai ovatko he todella kiinnostuneet hänen musiikistaan? Vai pelkästä Jackson-ilmiöstä?
Mutta en koskaan menisi sanomaan, että Michael olisi mielenhäiriöinen, mutta jotkut kuitenkin luottelevat hänet friikiksi. Mielenhäiriöinen, ei sentään.
(toi eka vastaus oli hyvä tiivistys siitä mitä määkin aattelen) ;)- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
* Tuo mitä sanoit tekopyhyydestä, omassa mielessänikin kävi juuri se sama juttu. Kehuskelevatko kaverisi vain Michaelin, toisinaan sangen kummallisilla, 'tempauksilla', vai ovatko he todella kiinnostuneet hänen musiikistaan? Vai pelkästä Jackson-ilmiöstä? *
Samaa mieltä mäkin olen, siis tuon kirjoittajan kanssa, että ei mun mielestä oikea fani hehkuttele idolinsa *friikkeydestä*
MICHAEL JACKSON EI OLE FRIIKKI
- Ulrica -80
Minun mielestani Michael Jackson on hieno ihminen jokka osaa laula paremin kuin kuka muu. Ei Han ole friiki Han on personnaline.
( Anteksi virheet olen Saksalainen ja muutin juuri Suomiin enka osa Suomia vielä yhtän hyvin :) )- M.J.<3
Joo siis tää on tää iänikuinen juttu. Ja siihen törmää vähintäänki joka viikko..ja nyt ku vaikka Michaelin ulkonäöstä puhutaan nii jos joku esim. mun koulussa erehtyyki mainitsemaan Michael Jacksonin nimen nii tulee tyyliin tällanen kommentti: "Ai se sairaan näkönen demoni!" "Sehän ei enää ihmiseltä näytäkkään!" ja tuota ku nyt on kuultu niin voin sanoa että on korvista savu noussu. Ja erityisen kipeää se tekee siksi että itse olen suuri fani. Siis minusta tuo jos mikä on sairasta ja masentavaa! Monta kertaa on tehny mieli sanoa pari faktaa, mutta urhoolisesti olen kiukkuni nielly. Tottakai se on friikki ku eihän siitä ikinä puhuta mediassa enää mitään ja jos jotain puhutaanki nii se on pelkkää paskaa...ku viittisivät jotkut ihmiset kattoa pikkusen pintaa syvemmälle eikä vaan kahmia niinsanotusti kermaa kakun päältä! Jokaisessa artistissa on aina sekä hyvät että huonot puolensa mutta Michael on ollu median riepotuksessa jo niin kauan että en tajua miten se enää kestää, siis tarkotan sitä että moni julkkis olis sortunu henkisesti jo ajat sitten. Tosissani olen pahoillani sen puolesta..minusta on erittäin kamalaa kattoa ku lyödään lyttyyn niin ihanan vilpitöntä ja upeaa ihmistä joka ei todellakaan ole semmosta kohtelua ansainnu!!
Michael Jackson on mahtava, erittäin persoonallinen ja ihana ihminen..sen esiintymiset ei ole koskaan jättäny kylmäksi. Monesti ku katon sen live esiintymisiä youtubesta niin kuvittelen itteni sinne mukaan vaikka se riemu ei taatusti ole ikinä mitään verrattuna siihen millaista se oikeasti olisi. Kadehdin kaikkia niitä faneja, jotka on joskus päässy fiilistelemään sen konserteissa, pomppimaan ja laulamaan mukana ja nähneet sen livenä, koska ite en ole..tiiän että jos pääsisin nyt sen keikalle nii se olis minun elämäni paras päivä!
GO MICHAEL - edellistä viestii
M.J.<3 kirjoitti:
Joo siis tää on tää iänikuinen juttu. Ja siihen törmää vähintäänki joka viikko..ja nyt ku vaikka Michaelin ulkonäöstä puhutaan nii jos joku esim. mun koulussa erehtyyki mainitsemaan Michael Jacksonin nimen nii tulee tyyliin tällanen kommentti: "Ai se sairaan näkönen demoni!" "Sehän ei enää ihmiseltä näytäkkään!" ja tuota ku nyt on kuultu niin voin sanoa että on korvista savu noussu. Ja erityisen kipeää se tekee siksi että itse olen suuri fani. Siis minusta tuo jos mikä on sairasta ja masentavaa! Monta kertaa on tehny mieli sanoa pari faktaa, mutta urhoolisesti olen kiukkuni nielly. Tottakai se on friikki ku eihän siitä ikinä puhuta mediassa enää mitään ja jos jotain puhutaanki nii se on pelkkää paskaa...ku viittisivät jotkut ihmiset kattoa pikkusen pintaa syvemmälle eikä vaan kahmia niinsanotusti kermaa kakun päältä! Jokaisessa artistissa on aina sekä hyvät että huonot puolensa mutta Michael on ollu median riepotuksessa jo niin kauan että en tajua miten se enää kestää, siis tarkotan sitä että moni julkkis olis sortunu henkisesti jo ajat sitten. Tosissani olen pahoillani sen puolesta..minusta on erittäin kamalaa kattoa ku lyödään lyttyyn niin ihanan vilpitöntä ja upeaa ihmistä joka ei todellakaan ole semmosta kohtelua ansainnu!!
Michael Jackson on mahtava, erittäin persoonallinen ja ihana ihminen..sen esiintymiset ei ole koskaan jättäny kylmäksi. Monesti ku katon sen live esiintymisiä youtubesta niin kuvittelen itteni sinne mukaan vaikka se riemu ei taatusti ole ikinä mitään verrattuna siihen millaista se oikeasti olisi. Kadehdin kaikkia niitä faneja, jotka on joskus päässy fiilistelemään sen konserteissa, pomppimaan ja laulamaan mukana ja nähneet sen livenä, koska ite en ole..tiiän että jos pääsisin nyt sen keikalle nii se olis minun elämäni paras päivä!
GO MICHAEL"Tottakai se on friikki ku eihän siitä ikinä puhuta mediassa enää mitään ja jos jotain puhutaanki nii se on pelkkää paskaa..."
Onko Jacko friikki vai ei? (sun mielest) - meliini
M.J.<3 kirjoitti:
GO MICHAEL"Michael Jackson on mahtava, erittäin persoonallinen ja ihana ihminen."
Mää ainakin päättelin, että Michael ei ole M.J. - MJ-Fani jo v.2007
M.J.<3 kirjoitti:
GO MICHAELYhdyn täysin edelliseen,mitä M.J.
- M.J.<3
edellistä viestii kirjoitti:
"Tottakai se on friikki ku eihän siitä ikinä puhuta mediassa enää mitään ja jos jotain puhutaanki nii se on pelkkää paskaa..."
Onko Jacko friikki vai ei? (sun mielest)Siis todellakin tarkoitan sitä että Michael Jackson EI OLE friikki!
- terveydellisiä
ongelmia hänellä kyllä on. Eikä se ole mitään haukkumista sanoa niin. Tilanne on huonontunut 90-luvulta asti. Nykyään Jackson tunetaan enemmän omituisuuksistaan kuin musiikistaan.
- voihan sen noinkin..
Totta kai hänellä SAATTAA olla jotakin naksahtanut päässä, mutta hänellähän on traumoja sun muita median painostusta jne. että varmaan sekin vaikuttaa hänen tekemisiinsä. EN kuitenkaan usko että hän olisi mikään psykopaatin lievä muoto.
- Jackson on
eksentrinen (erikoinen), kuten lähes kaikki todella rikkaat, taiteellisesti suuntautuneet julkkikset.
- MJJ<3
Popin kuningas Michael Jackson ei ole hullu, mielenvikainen, friikki tai mikään alien, vaan VÄÄRINYMMÄRRETTY.
Michael on oikeasti kuin pikkulapsi. Miettikää nyt. Hän on vaan niin herkkä, mutta vaatimaton, ajattelee muiden parasta, tajuaa, kuinka kovat oltavat kehitysmaiden lapsilla on, yms. Pikkulapset ovat juuri tällasia ennnen murrosikää. Tosin, Michael ymmärtää asiat kuin aikuinen, mutta tekee ne kuin lapsi.
Michael on ihan oikeasti väärinymmärretty; ei hän tarkoita lapsirakkaudellaan mitään panoreissuja pikkupoikien kanssa samassa sängyssä. Hän tarkoittaa sitä, miten lapset eivät tee hänelle mitään petollista. Miten hän esimerkiksi ystävystyi sen nuoren Maxin kanssa.
Olen itseasiassa samaa mieltä kuin Akon. Michael on vaan kaikkia yläpuolella. En tarkoita, että Michael olisi mulle kuin joku jumala ja polvistuisin hänen kuvaansa joka päivä palvomaan, vaan hän vaan on ..... niin koskematon. Ehkä kukaan ei voi vaan tajuta häntä o;
ja tää on sitten mun näkemys asiasta, ja michaelista. Tällasen kuvan Michael on ainakin mun mieleen ittestään antanut. Herraisä, MICHAEL JACKSON ON VAAN NIIN HYVÄ ! ooo; - et tarkoittanutkaan
MJJ<3 kirjoitti:
Popin kuningas Michael Jackson ei ole hullu, mielenvikainen, friikki tai mikään alien, vaan VÄÄRINYMMÄRRETTY.
Michael on oikeasti kuin pikkulapsi. Miettikää nyt. Hän on vaan niin herkkä, mutta vaatimaton, ajattelee muiden parasta, tajuaa, kuinka kovat oltavat kehitysmaiden lapsilla on, yms. Pikkulapset ovat juuri tällasia ennnen murrosikää. Tosin, Michael ymmärtää asiat kuin aikuinen, mutta tekee ne kuin lapsi.
Michael on ihan oikeasti väärinymmärretty; ei hän tarkoita lapsirakkaudellaan mitään panoreissuja pikkupoikien kanssa samassa sängyssä. Hän tarkoittaa sitä, miten lapset eivät tee hänelle mitään petollista. Miten hän esimerkiksi ystävystyi sen nuoren Maxin kanssa.
Olen itseasiassa samaa mieltä kuin Akon. Michael on vaan kaikkia yläpuolella. En tarkoita, että Michael olisi mulle kuin joku jumala ja polvistuisin hänen kuvaansa joka päivä palvomaan, vaan hän vaan on ..... niin koskematon. Ehkä kukaan ei voi vaan tajuta häntä o;
ja tää on sitten mun näkemys asiasta, ja michaelista. Tällasen kuvan Michael on ainakin mun mieleen ittestään antanut. Herraisä, MICHAEL JACKSON ON VAAN NIIN HYVÄ ! ooo;ihan sillä tavalla, niin mä voisin hyvinkin uskoo, että Michael Jackson on "koskematon" eli neitsyt.
- Smelly
Michael on erikoinen, mutta ei friikki. Persoonallinen :)
- M.J.<3
MJJ<3 kirjoitti:
ja tää on sitten mun näkemys asiasta, ja michaelista. Tällasen kuvan Michael on ainakin mun mieleen ittestään antanut. Herraisä, MICHAEL JACKSON ON VAAN NIIN HYVÄ ! ooo;..nimenomaan, se on vaan väärinymmärretty (tota sanaa muuten etin ku kirjotin mutta eihän se ikinä tule sillonku pitäis)..ja tuo on semmonen juttu jota ei mun mielestä kukaan vaan voi ymmärtää ellei suostu edes yrittämään. Sellaselle ihmiselle, joka oikeasti inhoaa yksinkertaisesti Michael Jacksonia on sitä kaikista turhauttavinta ruveta selittämään. Ja se taas on sitten aivan omakohtainen kyynel, koska loppupeleissähän ihminen siitä yksin kärsii (enkä nyt toki puhu Michaelista vaan sen vihaajista) Ei ole meidän ongelma jos joku välttämättä haluaa elää väärien ja kieroutuneiden "tietojen" tai pikemminki ajatusten kanssa.
Ja olen myös samaa mieltä Akonin kanssa: Michael Jackson on vaan yksinkertaisesti niin kingi että on muiden yläpuolella!..tai ei ne vissiin ihan nuo sanat ollu mutta sinnepäin :D
MiCHAEL JACKSON:
He is THE ONE, KING OF POP!! - katsoo....
Smelly kirjoitti:
Michael on erikoinen, mutta ei friikki. Persoonallinen :)
Kuten Elizabeth Taylor sanoi, Michael katsoo maailmaa lasten silmin, lasten sydämellä! Herkästi ja kauniisti..... ;)
WHO´S BAD !!!!!! ;D ;D ;D - fbfh
katsoo.... kirjoitti:
Kuten Elizabeth Taylor sanoi, Michael katsoo maailmaa lasten silmin, lasten sydämellä! Herkästi ja kauniisti..... ;)
WHO´S BAD !!!!!! ;D ;D ;DOn se nyt aika friikki, ei sitä sanaa tartte niin totisesti ottaa.
Ja väärinymmäretty nero, Michaelko?? Niitä on klassisen taidemusiikin puolella, mutta ei popissa. Sori. - MJJ<3
fbfh kirjoitti:
On se nyt aika friikki, ei sitä sanaa tartte niin totisesti ottaa.
Ja väärinymmäretty nero, Michaelko?? Niitä on klassisen taidemusiikin puolella, mutta ei popissa. Sori.just joo, nero voi olla vaikka missä :''D ei helevetti soikoon toi edellinen viesti :'DDD nauroin kivasti.
"Ja väärinymmäretty nero, Michaelko?? Niitä on klassisen taidemusiikin puolella, mutta ei popissa." - MJJ<3
MJJ<3 kirjoitti:
just joo, nero voi olla vaikka missä :''D ei helevetti soikoon toi edellinen viesti :'DDD nauroin kivasti.
"Ja väärinymmäretty nero, Michaelko?? Niitä on klassisen taidemusiikin puolella, mutta ei popissa."täytyy nyt sitä aika nero olla, jos tekee maailman myydyimmän levyn :'DD (joo, tiedän Jones autto yms yms, mutta Michael hoiti laulamisen. Eihän nyt kukaan osaa laulaa e-mollia samalla tavalla kuin toinen haluaa toisen sen laulavan) :DD
- Miettikää nyt!
MJJ<3 kirjoitti:
täytyy nyt sitä aika nero olla, jos tekee maailman myydyimmän levyn :'DD (joo, tiedän Jones autto yms yms, mutta Michael hoiti laulamisen. Eihän nyt kukaan osaa laulaa e-mollia samalla tavalla kuin toinen haluaa toisen sen laulavan) :DD
Lahjakkaita muusikoita on vaikka kuinka paljon, Michael Jacksonkin kuuluu heihin. Joo. Mutta nerous on sitten toinen juttu, ei hyvin listalla pärjäävän levyn tekeminen mitään neroutta ole tai taitava laulaminen. Jos säveltää kuurona yli 70 minuutin kestoisen sinfonian koko orkesterille ja kuorolle (Beethoven), se on esimerkiksi neroutta.
Ja kuuntelen toki paljonkin populäärimusiikkia, mutta varsinaisia neroja ei sieltä löydy. Ne ovat sitten näitä mozartteja, beethoveneja, bacheja, tsaikovskeja jne. - on aina
Miettikää nyt! kirjoitti:
Lahjakkaita muusikoita on vaikka kuinka paljon, Michael Jacksonkin kuuluu heihin. Joo. Mutta nerous on sitten toinen juttu, ei hyvin listalla pärjäävän levyn tekeminen mitään neroutta ole tai taitava laulaminen. Jos säveltää kuurona yli 70 minuutin kestoisen sinfonian koko orkesterille ja kuorolle (Beethoven), se on esimerkiksi neroutta.
Ja kuuntelen toki paljonkin populäärimusiikkia, mutta varsinaisia neroja ei sieltä löydy. Ne ovat sitten näitä mozartteja, beethoveneja, bacheja, tsaikovskeja jne.vähän kiusallista, kun popmusiikkia ja klassista musiikkia verrataan toisiinsa. Michael on nero popmusiikissa, sanotaan sitten näin.
- ..............................
on aina kirjoitti:
vähän kiusallista, kun popmusiikkia ja klassista musiikkia verrataan toisiinsa. Michael on nero popmusiikissa, sanotaan sitten näin.
Kyllä Michael on mun mielestä nero, mutta ei se todellakaan pelkästä levy myynnistä johdu!
Ja on muuten Akoninkin mielestä nero.. ja aika monen muunkin tämän päivän artistin mielestä..
Tässä yhdet Akonin hehkutukset mitä se selitti haastattelussa:
“He’s incredible,” Akon said of Michael. “He’s a genius. Just to be in the same room (with Michael), I felt everything I wanted to accomplish in life has been achieved. That aura, that’s how incredible that aura is. We about to shake the world up, man. You know how you be with somebody and you can’t even explain? (The feeling) I used to sit and think, “How does somebody sell so many records and dominate a whole business genre, to a point nobody can’t be a part of that without associating with you?” The way he thinks…some artists think regional, some think national, I was thinking international. He thinks planets. It’s on another level.” - Akon tarkoitti
.............................. kirjoitti:
Kyllä Michael on mun mielestä nero, mutta ei se todellakaan pelkästä levy myynnistä johdu!
Ja on muuten Akoninkin mielestä nero.. ja aika monen muunkin tämän päivän artistin mielestä..
“He’s incredible,” Akon said of Michael. “He’s a genius. Just to be in the same room (with Michael), I felt everything I wanted to accomplish in life has been achieved. That aura, that’s how incredible that aura is. We about to shake the world up, man. You know how you be with somebody and you can’t even explain? (The feeling) I used to sit and think, “How does somebody sell so many records and dominate a whole business genre, to a point nobody can’t be a part of that without associating with you?” The way he thinks…some artists think regional, some think national, I was thinking international. He thinks planets. It’s on another level.”ton kirjaimellisesti niin Michael Jackson on sitten aika tyhmä, jos se kuvittelee myyvänsä levyjä ulkoavaruudessa.
- mutta lahjakas kyllä
.............................. kirjoitti:
“He’s incredible,” Akon said of Michael. “He’s a genius. Just to be in the same room (with Michael), I felt everything I wanted to accomplish in life has been achieved. That aura, that’s how incredible that aura is. We about to shake the world up, man. You know how you be with somebody and you can’t even explain? (The feeling) I used to sit and think, “How does somebody sell so many records and dominate a whole business genre, to a point nobody can’t be a part of that without associating with you?” The way he thinks…some artists think regional, some think national, I was thinking international. He thinks planets. It’s on another level.”Suuri lahjakkuus ei ole välttämättä neroutta. Lukekaan jostain tietosanakirjasta eri määritelmiä neroudelle. Niiden perusteella on absurdia puhua Michaelista tai Madonnasta nerona.
"mutta ei se todellakaan pelkästä levy myynnistä johdu!"
Levymyynnillä ei ole minkäänlaista osuutta nerouden kanssa. Nerous liittyy luovuuteen, hämmästyttävään lahjakkuuteen sekä mullistaviin ideoihin.
The Beatlesin tuottaja sanoi joskus, että ainoa nero populäärimusiikin saralla on Brian Wilson (Beach Boysin säveltäjä-tuottaja-muusikko-laulaja-jne.) Suurena Beach Boys -fanina se tavallaan kuulostaa oikein kivalta, mutta eipä häntäkään voi oikein neroksi vakavalla naamalla väittää.
Nerouden käsite on kyllä tosi hankala. - joo joo..
Akon tarkoitti kirjoitti:
ton kirjaimellisesti niin Michael Jackson on sitten aika tyhmä, jos se kuvittelee myyvänsä levyjä ulkoavaruudessa.
Et näköjään tajua vertauskuvia.. tai osaa tarpeeks hyvin englantia!
- .............................
mutta lahjakas kyllä kirjoitti:
Suuri lahjakkuus ei ole välttämättä neroutta. Lukekaan jostain tietosanakirjasta eri määritelmiä neroudelle. Niiden perusteella on absurdia puhua Michaelista tai Madonnasta nerona.
"mutta ei se todellakaan pelkästä levy myynnistä johdu!"
Levymyynnillä ei ole minkäänlaista osuutta nerouden kanssa. Nerous liittyy luovuuteen, hämmästyttävään lahjakkuuteen sekä mullistaviin ideoihin.
The Beatlesin tuottaja sanoi joskus, että ainoa nero populäärimusiikin saralla on Brian Wilson (Beach Boysin säveltäjä-tuottaja-muusikko-laulaja-jne.) Suurena Beach Boys -fanina se tavallaan kuulostaa oikein kivalta, mutta eipä häntäkään voi oikein neroksi vakavalla naamalla väittää.
Nerouden käsite on kyllä tosi hankala."Levymyynnillä ei ole minkäänlaista osuutta nerouden kanssa. Nerous liittyy luovuuteen, hämmästyttävään lahjakkuuteen sekä mullistaviin ideoihin."
Siis nimenomaan noista jutuista se Michaelin "nerous" muodostuu. Michael on säveltänyt ja luonut itse suurimman osan (myös parhaista) biiseistään. Hän on ihan huippu luovana artistina, säveltäjänä ja biisien tekijänä, laulajana ja tanssijana, esiintyjänä, ja ylipäänsä artistina. Ja nimenomaan se, että hän on noita kaikkia samanaikaisesti. Tosi harva artisti on yhtä huippu kaikilla noilla saroilla! ei ainakaan nyt tuu yhtään mieleen... Ja kyllä esim Beatlesit, Elvikset ym on huippuja mutta ei ne osaa tanssia... (vaan esimerkki)
Ja Michaelin levymyynti on sitten seurausta noista asioista.
Kaikki ei ole samaa mieltä siitä että Michael olisi nero, ne puhuu lahjakkuudesta. Se on muiden mielipide ja ihan ok, mun mielestä Michael kuitenkin on nero.
Myös mua raivostuttaa jos joku vertaa Michaelia Madonnaan!
Itse kyllä tykkään Madonnasta, sillä on hyviä biisejä ja omistan sen levyjä ja oon menossa sen keikallekin. Mutta mitä tulee lahjakkuuteen laulajana, tanssijana, säveltäjänä, biisientekijänä ym. ja ylipäätään artistina, niin Michael Jacksonista ja Madonnasta ei todellakaan voi puhua edes samana päivänä!
En väitä että Madonna olisi kokonaan lahjaton, mutta ei se mikään huippu ole, ihan ok kylläkin. Se on keskinkertainen laulajana ja tanssijana ihan ok mutta ei huippu. Madonna on kuitenkin aina ollut tosi kunnianhimoinen ja loistavasti markkinoitu tuote. Ja huom. hän ei ole itse säveltänyt parhaita biisejään. Hän on tosi karismaattinen kylläkin ja kunnioitan hänen menestystään - siksi sanoinkin,
joo joo.. kirjoitti:
Et näköjään tajua vertauskuvia.. tai osaa tarpeeks hyvin englantia!
että "JOS Akon tarkoitti ton kirjaimellisesti..." Ymmärsin kyllä mitä se tarkoitti, mutta musta toi vaan on vähän yliampuvaa. Eikä ihan vähääkään...
- mutta se ei...
............................. kirjoitti:
"Levymyynnillä ei ole minkäänlaista osuutta nerouden kanssa. Nerous liittyy luovuuteen, hämmästyttävään lahjakkuuteen sekä mullistaviin ideoihin."
Siis nimenomaan noista jutuista se Michaelin "nerous" muodostuu. Michael on säveltänyt ja luonut itse suurimman osan (myös parhaista) biiseistään. Hän on ihan huippu luovana artistina, säveltäjänä ja biisien tekijänä, laulajana ja tanssijana, esiintyjänä, ja ylipäänsä artistina. Ja nimenomaan se, että hän on noita kaikkia samanaikaisesti. Tosi harva artisti on yhtä huippu kaikilla noilla saroilla! ei ainakaan nyt tuu yhtään mieleen... Ja kyllä esim Beatlesit, Elvikset ym on huippuja mutta ei ne osaa tanssia... (vaan esimerkki)
Ja Michaelin levymyynti on sitten seurausta noista asioista.
Kaikki ei ole samaa mieltä siitä että Michael olisi nero, ne puhuu lahjakkuudesta. Se on muiden mielipide ja ihan ok, mun mielestä Michael kuitenkin on nero.
Myös mua raivostuttaa jos joku vertaa Michaelia Madonnaan!
Itse kyllä tykkään Madonnasta, sillä on hyviä biisejä ja omistan sen levyjä ja oon menossa sen keikallekin. Mutta mitä tulee lahjakkuuteen laulajana, tanssijana, säveltäjänä, biisientekijänä ym. ja ylipäätään artistina, niin Michael Jacksonista ja Madonnasta ei todellakaan voi puhua edes samana päivänä!
En väitä että Madonna olisi kokonaan lahjaton, mutta ei se mikään huippu ole, ihan ok kylläkin. Se on keskinkertainen laulajana ja tanssijana ihan ok mutta ei huippu. Madonna on kuitenkin aina ollut tosi kunnianhimoinen ja loistavasti markkinoitu tuote. Ja huom. hän ei ole itse säveltänyt parhaita biisejään. Hän on tosi karismaattinen kylläkin ja kunnioitan hänen menestystäänvielä riitä nerouteen. Tai tässähän oikeastaan puhutaan mittasuhteista: Michael on tosi lahjakas, mutta hämmästyttävä lahjakkuus (nerous) voisi olla vaikka sitä, että säveltää sinfonian päivässä (Mozart) tai kokonaan kuurona (Beethoven). Mullistavat ideat ovat sellaisia, mitkä oikeasti uudistavat koko musiikin (Mozartin Figaron häät, Beethovenin 3. sinfonia jne.) Hyviä ideoita ovat vaikkapa Billie Jeanin bassokuvio ja Beat It:in sähkökitarasoolo - ovatkin hienoja kappaleita.
Ymmärrätkö, mitä tarkoitan? Pointtina ei ole vähätellä Michaelia, mutta nerous on jotakin ihan käsittämätönä uuden keksimistä tai huikeita esim. taiteellisia saavutuksia. Niitä tuppaa musiikin saralla olemaan klassisen puolella, ehkä jazzissakin.
Vielä: kuuntelen PALJON poppia ja rokkia, ja soulmusiikkia.
PS. Michael on toki lahjakkaampi muusikko kuin Madonna, mutta he ovat yhtä vähän neroja. - toi on
mutta se ei... kirjoitti:
vielä riitä nerouteen. Tai tässähän oikeastaan puhutaan mittasuhteista: Michael on tosi lahjakas, mutta hämmästyttävä lahjakkuus (nerous) voisi olla vaikka sitä, että säveltää sinfonian päivässä (Mozart) tai kokonaan kuurona (Beethoven). Mullistavat ideat ovat sellaisia, mitkä oikeasti uudistavat koko musiikin (Mozartin Figaron häät, Beethovenin 3. sinfonia jne.) Hyviä ideoita ovat vaikkapa Billie Jeanin bassokuvio ja Beat It:in sähkökitarasoolo - ovatkin hienoja kappaleita.
Ymmärrätkö, mitä tarkoitan? Pointtina ei ole vähätellä Michaelia, mutta nerous on jotakin ihan käsittämätönä uuden keksimistä tai huikeita esim. taiteellisia saavutuksia. Niitä tuppaa musiikin saralla olemaan klassisen puolella, ehkä jazzissakin.
Vielä: kuuntelen PALJON poppia ja rokkia, ja soulmusiikkia.
PS. Michael on toki lahjakkaampi muusikko kuin Madonna, mutta he ovat yhtä vähän neroja.sun mielipitees asiasta!
- mielipiteeni.
toi on kirjoitti:
sun mielipitees asiasta!
Eihän tämä asia ole varsinainen fakta-asia, vaan tulkinnallinen juttu. Tämä on minun mielipide, kaikilla saa olla oman näkemys.
- -nee..
niiin huonosti nykyään. Surullinen kun ei saa enää leikkiä lasten kaa.
- meliini
"Surullinen kun ei saa enää leikkiä lasten kaa."
Ja kaaaiiiikkkiii nauraa tälle sun vitsilles... Se oli katsos niin hassunhauska juttu, jolle nauraa harakatkin. Ei hyvänänsä, joku jaksaa viä jatkaa tota juttua! -.- - hän se..
meliini kirjoitti:
"Surullinen kun ei saa enää leikkiä lasten kaa."
Ja kaaaiiiikkkiii nauraa tälle sun vitsilles... Se oli katsos niin hassunhauska juttu, jolle nauraa harakatkin. Ei hyvänänsä, joku jaksaa viä jatkaa tota juttua! -.-tykkäs aina tehdä. Leikkiä lasten kanssa hippaa tms Neverlandissa. Eise mikään vitsi ole. Nyt Maikl ei saa olla lasten seurassa ja on surullinen.
- ´Camo´ o´n´
hän se.. kirjoitti:
tykkäs aina tehdä. Leikkiä lasten kanssa hippaa tms Neverlandissa. Eise mikään vitsi ole. Nyt Maikl ei saa olla lasten seurassa ja on surullinen.
mä kyllä ymmärsin sen sillä toisella tavalla...
- kolme lasta
hän se.. kirjoitti:
tykkäs aina tehdä. Leikkiä lasten kanssa hippaa tms Neverlandissa. Eise mikään vitsi ole. Nyt Maikl ei saa olla lasten seurassa ja on surullinen.
joten miten niin ei saa olla lasten kanssa?
- MJJ<3
kolme lasta kirjoitti:
joten miten niin ei saa olla lasten kanssa?
niimpä, mietin just samaa. NAURAN NIILLE, jotka luulee jtn tollasta vieläki ahah:DD ja muuten, Michael on nero, AINAKIN MUN SILMISSÄ. Noni, siinä teille juttu jota ette pysty muuttaan valheeks, haha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613964- 503879
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522659Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211799Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261