Operaattorit eivät hyväksy Linuxia.
Tämä on fakta. Esimerkiksi oma operattorini (nimi poistettu) hyväksyy mokkulaansa vain omat firmware-ohjelmansa joita on vain Windowsille ja Macille.
Mielelläni käyttäisin kyllä myös Ubuntua jossa on hyvä tuki usb-modeemille. Kyse on kuitenkin operattorin ylläpitämästä teknisestä järjestelmästä, eikä asiakkaalla voi olla varmuutta häiriöttömästä itseviritetystä päätelaitteesta. On myös tilanteita joissa tietoliikenteen laskutuksen suhteen voi tulla epäselvyyksiä.
Asian toinen puoli on se, että Linux-jäjestelmällä myytäviä kannettavia myydään yleisesti, eikä operaattorit tästä huolimatta anna selkeätä ohjeistusta. Mielstäni teknisissä asioissa operaattoreiden on itse huolehdittava siitä että jäjestelmä toimii asiakkaan viheellistä toiminnastakin huolimatta. Kyse on vain ohjelmoinnista ja sen kehittämisestä.
Operaattorit ja Linux
8
304
Vastaukset
saunikseen, niin jo Huawei wörkkii 100%
- pimittelyä
>Esimerkiksi oma operattorini (nimi poistettu)...
Jos juttu pitää paikkansa niin ei muuta kuin nimi lehteen ja valitus kuluttaja-asiamiehelle!
Vanha sanonta kertoo että: "Kuski se löytyy hevosellekin". ;) "Tämä on fakta. Esimerkiksi oma operattorini (nimi poistettu) hyväksyy mokkulaansa vain omat firmware-ohjelmansa joita on vain Windowsille ja Macille."
Vaihda sitten parempaan operaattoriin. Ei sinun tarvitse hyväksyä huonoa operaattoria.- Miten?
Jaahas ja se mokkulan firmis muuttuu miten kun avaat yhteyden? Ei taida paljon mokkulan firmistä käyttöjärjestelmäsi nimi kiinnostaa. Eikä sitä nimetöntä ja salaista operaattoria:)
- ¡”¥¢‰
Joihinkin laitteisiin firmware pitää ladata aina käynnistyksen yhteydessä tai kun laite kytketään koneeseen. En muuten todellakaan tiedä, onko tässä kyse siitä vai jostain ihan muusta.
- Flash-muisteja..
¡”¥¢‰ kirjoitti:
Joihinkin laitteisiin firmware pitää ladata aina käynnistyksen yhteydessä tai kun laite kytketään koneeseen. En muuten todellakaan tiedä, onko tässä kyse siitä vai jostain ihan muusta.
Se oli sitä hyvää aikaa ennen flash-muisTin keksimistä.
Huawein päivitys muuten vista-yhteensopivaksi oli mielenkiintoista kun se ei onnistunut kuin xp-koneella. Ja vanhalla firmiksellä toimi vain xp:ssä ja linuxissa. - firmware on kuin
¡”¥¢‰ kirjoitti:
bios tietokoneelle eikä sitä tarvi ladata tietokoneelta joka käynnistyksessä vaan se pysyy laitteen muistissa. Sä tarkoitat sen sijaan varmaan yhteysohjelmaa joita operaattoreilla on vain windowsille ja macille? Mutta kyllä linuxillakin pystyy käyttämään ja hyvin toimii.
- linuxissa hyvin
On Huawei-mokkula joka on kaikenlisäksi operaattorilukittu mutta hyvin tuo vaan silti toimii elisan ja dnan korteilla kun käyttää linuxissa. Windowsissa se toimii vain toisella noista..johtuu just siitä lukituksesta. Itseasiassa linuxissa se toimii jopa paremmin ja nopeammin kuin windowsissa. Eli kyllä se windows-tuki noille on huonompi. Ei tosin haittaa minua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131403- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan21011Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9908Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86880Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15871- 32810
Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.57796T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37748Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44734