Perheväkivaltaa

Cherisle

Ystävälläni on väkivaltainen isä. Tämä kyseinen mies hakkaa sekä vaimoaan että lapsiaan (joita on kolme kappaletta, vanhin 15 vuotta ja nuorin 12-vuotias), vieläpä melko rajusti.

En oikein tiedä, mitä minun pitäisi tässä tilanteessa tehdä, kun en haluaisi väkisin sekaantua perheen asioihinkaan.

Kaverini itse ei haluaisi mitään ilmoitusta tehdä, sillä kyseessä on kuitenkin hänen oma isänsä. Äiti sanoo hakevansa eroa, mutta se nyt on kuultu useamman kerran aiemminkin.

Kysyisin nyt siis, että mitä tapahtuisi mikäli ystäväni ottaisi yhteyttä poliisiin? Isä taitaa olla perheessä ainoa, joka käy töissä, joten jäisikö äiti lapsineen puille paljaille?

11

1461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123

Hei
      On hienoa, että huolehdit ystävästäsi. Hän todella tarvitsee apua. Jos perheessä on väkivaltaa, se ei ole enää kenenkään yksityisasia - se on rikosasia, joka kuuluu viranomaisille. Vain puuttumalla väkivaltaan, se voidaan saada loppumaan. Jos ystäväsi ei halua puhua tilanteesta poliisille, hän voisi kertoa asiasta vaikka koulukuraattorille, koulun psykologille, terveydenhoitajalle tai opettajalle. Jos olette samassa koulussa - voit mennä vaikka mukaan. Sitä kautta asia voi lähteä myös etenemään. Suomessa on myös turvakoteja, joihin voi hakeutua suojautuakseen väkivallalta.
      Jos ystäväsi äiti irrottautuu väkivaltaisesta miehestä ja lapset jää hänelle - heillä on mahdollista saada erilaisia yhteiskunnan tukia, jotta perusasiat hoituvat. Kenenkään ei tarvitse rahattomuuden vuoksi sietää väkivaltaa. Tiesitkö, että voit saada apua juuri tähän tilanteeseen myös Rikosuhripäivystyksestä. Siellä voidaan yhdessä pohtia, millä tavalla ystävääsi ja hänen perhettään voitaisiin auttaa. yhteystiedot ovat: www.riku.fi

• saa lyödä!

Tosi hyvä että olet olet huolissasi ystävästäsi ja hänen perheestä. Pahoinpitely on virallisen syytteen alainen rikos ja asiasta on tavalla tai toisella saatava ilmoitus poliisille ja lastensuojeluviranomaisille.Myös se perheen isä tarvitsee apua väkivaltaiseen käyttäytymiseen ja parhaiten se tapahtuu että tuo väkivaltakierre pysäytetään ja sitä kautta hänelle tarjotaan mahdollisuus hakea apua tuhoisaan käyttäytymiseensä. Äiti ja lapset saavat apua esim. juuri rikosuhripäivystyksen kautta. Sieltä neuvotaan kuinka asioita kannatta alkaa hoitamaan.Asiat ovat vaikeita ja raskaita mtta hoidettavissa. Tsemppiä!

• oikea neuvo

hanki aselupa ja kiikaritähtäimellä varustettu kivääri. sillä hoituu juoppopaskiainen.

• Apua M

Hei en tietä, mutta minulla on ihan vastanperine tilanne.
      Vaimooni kieltä kaikki ja keksi kaikki maailma asioita että saisi minusta irti. Ei kantaa huolta yhteen rahallisen perheen. Olen Pyytänyt polvilla rakkautta. On myös kolme lasta ja nuoremmat tytöt hakkaavat minua Isä. Aviopuoliso nautiskele hymylle. Minä ei käyttää fyysisistä voima. olen yritän puhumalla selittämällä. Ennen kun lapset olivat pieniä kävin vein tarha ja toin lapsia kodin, kävimme kaupassa toin ruoka , yritän kaikki antaa , mutta vaimolla on aina syylistä minua pahaksi mieheksi uuta ja oma valtaa. Käytäisiin silloin ja nyt kaikki rahat perheen varteen. Vaimo kerro että minä käytän kaikki rahat itselle. Mille tavalla voi näin valheilla ihmistä hävittää? Opeta lapsille nyt sama valeta. Äiti opeta lapsille väkivalta. En pysty mitä tehtyä et vironomaiset on lasten ja naisten puolella, olen itkenyt surullinen. Olen usein istunut makuhuoneessa yksi ei pysty mitä. Riita tule. Että Naisten Väkivaltainen perheenkasvatus on levinnyt runsaasti ja tulevaisuuden yhteiskunta huonone merkittävästi

• itse suomalainen

onko vaimosi suomalainen vai muun maalainen?

Mieti miks hän nyt haluaa ehkä eroon sinusta ja noin käyttäytyy?
        Ajattelin vain tuosta teksistäsi!

Ei lapsenkaan soisi noin käyttäytyvän, nykyaikaan, ennen he kunnioittivat vanhempiaan!

Tilanne ei ole oikea missään tapauksessa!

Ei suomalaisten eikä ulkomaisten ihmisten kesken!

• olga

vaan yhteyttä viranomaisiin! perhe väkivalta ei saa olla, vaikka sitä pitää tehdä murha ennekuin saa apua!olen itse kokenut väkivaltaa kparisuhteessa ja sain kyllä taistella, tuli kyllä turpaankin , ennekuin sain alkohosti miehen hoitoon, virka apu pyynnön avulla! tämä kaikki vaatii armotonta sitkeyttä! tsemppiä! asioilla on aina tapana selvitä!pitää ajatella lapsia1

• Nais Opettaja

Ei vain lapsi saa ajatella. Ensi pidä mieheni kanssa yhteen elämää kunto tehdä. Vasta sitten ajetultaan lapsia.

• 6 lapsen perhe vanhemmat

Reilu tasoarvo on että molemmilta vanhemmilta otetaan lapset pois, että isältä ja äidiltä tähenasti riippumatta kenen syystä kun oma välissä ei pysti vanhemmat yhteensä elämää. Jos yksi vanhemmista tule kasvattamaan lapsi sitten lapsella tule pysyvä psyh trauma ja lapsen tulevaisen oma perhe valmiudet on negatiivisia. Ja jatka sama rata miinuksen suunta.

• ilmota lastenvalvojille.

ilmota lastenvalvojille niitä on joka kaupungissa,sosiaalihuolto tietää missä on kunnan lastenvalvoja.ja jos jää jälkiä pahoinpitelystä niin poliisi on yksi.

• ero..........

Jos tiedät tapauksen varmasti niin ilmoita ihmeessä viranomaisille. Isä määrätään maksamaan elatusapua äidille siihen asti kun lapset ovat aikuisia. Kyllä sosiaalitoimisto myös huolehtii ja järjestää yksinhuoltajan asiat.

ILMOITA.

• henkiinjäänyt

Lapset ja äiti voivat hakeutua myös turvakotiin jos lähistöllä on sellainen, lapsille on olemassa myös omia SPR:n ylläpitämiä.Poliisille voi kyllä tehdä ilmoituksen, ehkä ne ottaa sen vakavammin jos se on lapsen tekemä, mutta omasta kokemuksesta voin kertoa ettei poliisi välttämättä tee yhtään mitään eikä sossu, ainakaan täällä Turussa. En edes uskalla hakea elatustukea törkeän lähes hengen vieneen pahoinpitelyn jälkeen (äitini ja lapsi 1v. olivat näkemässä rappukäytävässämme). Tuomio oli ehdollinen eli vapaalla jalalla saa kulkea ja sossu suositteli jatkossa lapsen viikonloppuvierailuja isänsä luona! Emme ole koskaan edes asuneet yhdessä. On todellakin parempi kuolla pahoinpitelyyn, niin välttyy lapsi
      ainakin tapaamasta isäänsä! Hyi häpeä Turun käräjäoikeutta ja sosiaakitoimea!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      93
      5984
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe