Räppi vs. Metal

eddie the head

Kumpi on parempaa ja miksi?

Oma mielipide on että räppi on turhaa paskan jauhamista.Musiikki tehdään tietokoneella eikä tarvita taitoa laulamisessa tai soittamisessa.Ja sanoitukset -.-''...en tajua miten kukaan voi tykätä esim. Cheekista,50 centistä,Elastisesta.
Ja HipHop tyyli;pelkkiä roikkuvia housuja ja paidat yli-isoja.

Mutta metalli \,,/!!Siinä vaaditaan oikeasti taitoa.Pitää osata soittaa rumpuja,bassoa,sähkökitaraa ja laulaa.Sanoituksetket ja laulu ovat metallissa nautintoa.Ja konsertit.Legendaariset hevibändit saavat suuuuuret stadionit täyteen. Kuten tässä: http://www.youtube.com/watch?v=28GaKoCuobU .
250 000 ihmistä..se on paljon.

HEAVY METAL FOR LIFE FOREVER!!!
http://www.youtube.com/watch?v=_z-hEyVQDRA
http://www.youtube.com/watch?v=hekxNAAY38s
http://www.youtube.com/watch?v=9TPB3K8l6ZI

86

2788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdasdsdsdsdsd

      Hyi saamari mitä örinää!! Haha kuka voi kuunnella jotein metallia, joku teräsbetonikin on vaan yks iso vitsi :D

      • vai mites se nyt oli

        Mitäs niistä perusteuista puhuttiin.
        Metalli on monipuolista on muutakin kuin örinää. Genretys toimii metallissa vaikkei se muissa musiikki tyyleissä sovikkaan.

        Itse kuuntelen Power metallia sinfonista melodista progea erilaisia hybridi bändejä (esim Kiuas) perus heviä... loputon lista.


      • idk...

        luuletko et kaikki metalli on samanlaist paskaa ku joku teräsbetoni....-.-' ja räppihän se syvältä on...


      • loolololololllol

        hei oikeesti mikä teitä ''massateinejä'' vaivaa ku useat ajattelee että metalli/hevi/rock on vaa örinää? se mikä on semmosta örinää niin on lähimmä black-metallia jota harva rock musiikkia kuunteleva oikeesti kuuntelee -.-..-.--


    • soneeeeeeeee

      Kaikenlainen hevi/metalli/rock/punk/mikä vaan raskaampi on parempaa kuin räppi. Sitäpaitsi räppärit näyttää kamalilta.

      • Anonyymi

        Ei, ei, mitä raskaampi rock niin sitä raskaampi myös kuunnella🤯 iha jees rock biiseihin on mutta kyllä rap on selvä ykkönen tässä kisassa 🥇👑🔥💯😎


    • mayura

      Hevi! Ehdottomasti! Rap on aivan kauheaa :s

      • sadfsggrrgrggr

        Kalju ku heviletti, en ymmärrä metallia..


      • .................
        sadfsggrrgrggr kirjoitti:

        Kalju ku heviletti, en ymmärrä metallia..

        nyt vapaaehtoisesti haluaisi näyttää ympärileikatulta kyrvältä?


    • asdasdasdasdasdasd..

      metallii ei voi kuunnella hirveetä örinää. Räppi on vaa parast.

    • sssdds

      Niin se vaan on. Hevi ja rock keikoil on vaan parempi henki ja muutenki. Kun taas räppärit on vaan heikkoa paskaa jolla ei oikeestaan oo mitään ideaa ees biiseissään.

      • asdasdfsdfgrg

        Ai räppäreillä ei ole ees ideaa biiseissä?? Kuunteleppa vaikka suomalaista Asaa niin siinä sulle sanomaa tarpeeks!! Räppi ei oo vaan "joujou mulla on paljon rahaa ja vitusti naisia ja lökäpöksyt" musaa, vaan ihan jotain muuta. Onko hevibiiseissä sitten sen yhtään enempää sanomaa vai?! Haluaisin kuulla mielelläni jos näin on :D


      • Hevinystävä
        asdasdfsdfgrg kirjoitti:

        Ai räppäreillä ei ole ees ideaa biiseissä?? Kuunteleppa vaikka suomalaista Asaa niin siinä sulle sanomaa tarpeeks!! Räppi ei oo vaan "joujou mulla on paljon rahaa ja vitusti naisia ja lökäpöksyt" musaa, vaan ihan jotain muuta. Onko hevibiiseissä sitten sen yhtään enempää sanomaa vai?! Haluaisin kuulla mielelläni jos näin on :D

        Et tunne metalli musiikin skaalaa.
        Meneppäs katsomaan Stratovariusksen Destiny:n tai Season of Change:n Sanoja tai Paradise:n.
        Stratovariuksen sanoituksissa on vakavaa ylevää aatteellista syvällistä asiaa.
        yleisesti kevyemmässä metallissa erityisesti power metallissa on paljon tunteita.
        Yksi hyvä on myös Thunderstonen Land of Innocence.
        Jos raskaammasta "örinä" hevistä hakee sanomaa voi tyytyä Kiuaksen aatteeliseen ja vertauskuvalliseen Wanderer's Lamentation:iin tai synkkään (tositapahtumiin perustuvaan) And The North Star Cried:iin joka kertoo pakanallisuuden kaikkoamisesta


      • Metalli. 1 rap. 0
        asdasdfsdfgrg kirjoitti:

        Ai räppäreillä ei ole ees ideaa biiseissä?? Kuunteleppa vaikka suomalaista Asaa niin siinä sulle sanomaa tarpeeks!! Räppi ei oo vaan "joujou mulla on paljon rahaa ja vitusti naisia ja lökäpöksyt" musaa, vaan ihan jotain muuta. Onko hevibiiseissä sitten sen yhtään enempää sanomaa vai?! Haluaisin kuulla mielelläni jos näin on :D

        No kyllä räpisä vaa sattuu ollee enemmän tuota " mulla on rahaa ja naisia".... Mutta jos haluat metalli biisejä jossa on ehkä pikkusen tunteellisemmat, luovemmat ja palio enemmän koettua tarinaa nii kuuntele esim.... In this river..... Cryin'.... Girl with golden eyes.... Ja kyllä näitä jaksas luetella enemmän mutta tiiän että ei tuommosiin massa pelleihi musiikki iske....


      • juhma2
        asdasdfsdfgrg kirjoitti:

        Ai räppäreillä ei ole ees ideaa biiseissä?? Kuunteleppa vaikka suomalaista Asaa niin siinä sulle sanomaa tarpeeks!! Räppi ei oo vaan "joujou mulla on paljon rahaa ja vitusti naisia ja lökäpöksyt" musaa, vaan ihan jotain muuta. Onko hevibiiseissä sitten sen yhtään enempää sanomaa vai?! Haluaisin kuulla mielelläni jos näin on :D

        Hevi metalissa se juuri on se sanoma kun sanat pitää ymmärtää ja räpin sanat ei liity mihinkään muuhun kun seksii ja huumeisiin.
        Hevi metalissa on vähän monipuolisempi


      • Anonyymi
        Metalli. 1 rap. 0 kirjoitti:

        No kyllä räpisä vaa sattuu ollee enemmän tuota " mulla on rahaa ja naisia".... Mutta jos haluat metalli biisejä jossa on ehkä pikkusen tunteellisemmat, luovemmat ja palio enemmän koettua tarinaa nii kuuntele esim.... In this river..... Cryin'.... Girl with golden eyes.... Ja kyllä näitä jaksas luetella enemmän mutta tiiän että ei tuommosiin massa pelleihi musiikki iske....

        HYVÄ ROCK FANIEN SANOO ET RAP ON VAA SITÄ ET LAULETAA "MUL ON NAISII JA PALJO RAHAA"KU NIIDE ROCK MUSA ON SEMMOSTA "OLEN PSYKOPAATTI JA TAPAN KAIKKI MAHDOLLISIMMAN HIRVEELLÄ TAVALLA OLEN HULLLU JA PÄLÄPÄLÄ BLÖÖ" ÖRISEVÖLLÄ ÄÄNELLÄ 🤣


    • thytrefyth

      Kuuntelen molempia.
      Ehkä enemmän kallistun silti metallin puolelle.

      En kuuntele "kaupallista" räppiä, esim. Cheekkiä, vaan arvostan niitä räppäreitä, jotka ovat oikeesti tehneet työtä sen musiikkinsa eteen ja osaa hoitaa hommansa.

      Metallissa taas vaaditaan enemmän kyllä osaamista ja jotenkin kuulostaa paremmalta. :)

      Mutta molempia kuuntelen, joten kumpaakaan tyyliä en rupee paskaks haukkumaan. :D

      • hjsodjgjo

        Joo no tietynlainen kaupallinen räppi kyllä niin perseestä että ei sitä viitti kuunnella :D mutta varmaan kaupallinen hevikin on sieltä ja syvältä, joten ehkä metallissa ja räpissä on omat huonot puolensa/toisaalta samat :D


      • joku pipi pää
        hjsodjgjo kirjoitti:

        Joo no tietynlainen kaupallinen räppi kyllä niin perseestä että ei sitä viitti kuunnella :D mutta varmaan kaupallinen hevikin on sieltä ja syvältä, joten ehkä metallissa ja räpissä on omat huonot puolensa/toisaalta samat :D

        onse metalli musa PALJO PAREMPAA.

        mitä te teette jossain räppi tapahtumassa?? miten sielä toimitaan?? kun tuolla olen törmännyt tähän mospittii. miten se nyt kirjotetaan. mutta silti. onha se vaarallista mutta onse hauskaaki. ja sen muistaa. :D varsinki kun jää jalkoihin.

        mutta itse silti kannatan ööö ISKELMÄÄ, konemusaa ja rockkia. nuista tiettyjä lajeja ja tyyliä. metalli musasta en nyt ole niin perehtyny mutta siinä pidän tuplabasari rytkytyksestä ja nopeasta rytmistä. mutta mutta eipä sen enempää. kuitenki kohta itseni nolaisin :D mutta diggailen metallia. RÄPPI ON SANONKO MISTÄ MUSTASTA AUKOSTA? arvaatte jo varmaan, mutta sieltä se on.


    • idk...

      joo metalli/raskaampi musiikki voittaa räpin joku 100-0 :P

    • Antakaa helvetti ihmisten kuunnella mitä tykkää. Nää musiikkikeskustelut on ihan turhia kun kakarat valittaa "ei tää on parempaa" "eikun tää".

      "HEAVY METAL FOR LIFE FOREVER!!! "
      toi pisti repeemään.

    • Säkkimies

      R.A.P = Retards attempting Poetry

    • dfdsfsdfgdgd

      oon aina kuunnellu räppiä, ja itekkin väittelin tosta asiasta jonain 12 vuotiaana.. mutta enää ei vois vähempää kiinnostaa.. Jokainen kuuntelee mitä haluaa. ite en heviä halua kuunnella, en tykkää yhtään. mutta mulla on monia kavereita jotka kuuntelee heviä ja ei haittaa yhtään, kunhan ei minun aikana kuuntele..

    • RautaRoskis

      Räppiä itse kuuntelen. Etkä sinä tiedä siitä näemmä mitään niin hyvä sinun on sanoa :P Se ei todellakaan ole pelkkää "puhumista" niin kuin sinä sanoit. Sanat pitää painottaa oikein. Pitää osata myös heittää settiä rytmissä biitin mukana niin, että ei vaikuta siltä, että johonkin on ympätty liikaa tai liian vähän tekstiä.
      Tiesitkö, että Cheek,50 cent ja Elastinen EIVÄT OLE maailman ainoita räppäreitä. Itsehän kuuntelen: Pyhimys, Suoralinja, Kuristaja, Kapasiteettiyksikkö, Steen1, Avain, Ezkimo, Eminem, Jay-Z, Skandaali ja Markiisi. Edellämainitut tekee mielestäni ihan vitun hyviä sanoituksia. Pakko nostaa erikseen esille vielä Skandaali, eli nykyinen Markiisi. Hänen flow on sulosointuja korville!! Flow = Virta = Sulavuus. Skandaalin räppääminen on laadukkainta mitä olen koskaan kuullut. En suinkaan tarkoita edellisellä, että hänellä olisi parhaimmat sanat. Pyhimyksellä on parhaimmat sanat. :D
      Ja mitä vaatteisiin tulee, niin rentous. Isot kuteet on vaan niin vitun rennot päällä.
      Eikä niitä biittejä ole oikeasti niin helppo tehä. Kyllä kitaran tai basson soittaminen on helpompaa kuin se. Laitat jokaisen vitun äänen erikseen ja hienosäädät sekä miksaat sun muuta.

      Entäs hevi sitten? Kyllä sekin jossain määrin menee. Riippuu tietysti bändistä. Ei mitään saatanan Metallicaa ja mitä paskoja näitä nyt on... Jätkät vaan huutaa lavalla kitara kourassa ja heiluttaa fledaa, joka ylttää vähintään puoleen selkään ja on hankala hoitoinen ja tarttuu kiinni paikkoihin...
      Kuullostaa paskalta sellainen vitun kitaran tilutus sun muu. Ne hevarit leijuu liikaa niillä kitaroillaan.
      Ja ei vittu sitä joidenki hevareiden pukeutumista... Nahkatakki on niin pitkä että raahaa maata ja letti jostain tuntemattomasta syystä ihan helvetin pitkä. Jotain vitun ketjuja roikkuu 12kg housuista. Niittejä joka paikassa. Ja vittu kun kaikki on vielä mustaa...

      Mutta juu. Mielipide asioita. Ei voi sanoa että joku on väärässä ja joku toinen oikeassa. JA SEKÖS TÄSSÄ VITUTTAA!!

      • Näi se vaa on

        Mää sanon että vaikka päälle puolet elämästä soittanu skebaa ja teheny musiikkia nii metalli on paljon hankalempi tehdä... Pitää tietää musiikin teoriaa kun taas tietokone musiikkia tehdessä et voi vääntää tahdin yli tai vajaaksi... Ite teen massaa pikku tahan takia vaikka vihaan sitä mutta metallia sen takia että se on lähempänä mun tyyliä ja mun ymmärrystä.... Ei oikeesti räpin tekemiseen tartteta palioa....


      • hyhmmmm
        Näi se vaa on kirjoitti:

        Mää sanon että vaikka päälle puolet elämästä soittanu skebaa ja teheny musiikkia nii metalli on paljon hankalempi tehdä... Pitää tietää musiikin teoriaa kun taas tietokone musiikkia tehdessä et voi vääntää tahdin yli tai vajaaksi... Ite teen massaa pikku tahan takia vaikka vihaan sitä mutta metallia sen takia että se on lähempänä mun tyyliä ja mun ymmärrystä.... Ei oikeesti räpin tekemiseen tartteta palioa....

        Samoin yli puolet elämästäni olen soittanut bassoa, ja tehnyt musaa. Hyvän räppistygen tekeminen on aivan pirun vaikeaa. Vanhan metallimiehenä voin sanoa, että mm. hyvien lyriikoiden tekeminen räppibiisiin on järjettömän paljon vaikeampaa kuin metallibiisiin.
        Ei kaikkea räbää tehdä koneella. Mm. Steen1 esiintyy nykyään livebändin kanssa. Notkea Rotta on tehnyt niin aina.
        Metallibiisin tekemisessä ei muuten tarvitse tieätää musiikin teoriaa :) Monet nykyiset metallibändit toimivat lähes samalla periaatteella kuin kasari punk.

        Ja musiikki tarvitsee tuottajia. Eivät kaikki voi olla kitaristeja.


    • ojaywi0opsoyjswkk

      Hyvin kirjotettu Rautaroskis =D

    • Kortonki

      Räpin puolelle kallistun sillä siinä on tiettyä tempoa sekä musiikki ja riimittely. Siinä ei tosin tarvitse osata laulaa mutta eihän musiikki välttämättä ole pelkkää laulua?
      Itse en kuitenkan räppiä tai heviä kuuntele erityisemmin..
      Hevistä en oikein pidä siksi, koska siinä on minun makuuni hiukan turhaa karjumista tai muutenvain sekavaa sorinaa. Ei tosin kaikissa kappaleissa, tiedän itse jonkun hyvänkin hevi biisin. Mutta jos täytyy valita niin Rap.

    • kirsikka.tomaatti

      ehdottomasti räppi!

    • Yö_Kyöpeli

      hmh,
      biittejä ei tehdä ammattilaistasolla millään tietokoneella ainoastaan
      ja plus, mitä helvettiä tämä rap vs metalli shaiba on, tuntuu et olis taas jssn seiskaluokalla >.<
      musiikki on musiikkia ja ihmisten maut erinlaisia, -ttuako siitä tappelemaan.
      mut jos teitä lapsettaa niin ok.
      ja onnittelut, olemme kyllä samaa mieltä että noita mainitsemiasi artisteja ei todellakaan jaksa kuunnella, mutta edelleen, maut on erinlaisia. :D

    • ^

      Räppi varmasti! Jossain metallissa vaan öristään, eihän siinä mitään sanomaa ole : o Räpissä on hyvä, koska siihen voi purkaa vaikka pahaa oloa. Räpissä kerrotaan tunteista ja suurista tapahtumista, ei siinä oo mitään "naisii, autoja, rahaa!" paitsi jollain surkeilla räppäreillä. Kuunnelkaa 1 Eminemin biisi, nii siinä on sen omii tunteita ja ajatuksia. Huomaan ainanki sen ite heti, että on tunteella tehty ja syvennytty niihin tunteisii.

      • Syö soppaa

        Knteleppa vaikka nikki sixxin sanottamia biisejä niisä on paljon enemmän tunteita entä josaki eminemissä.... Nikki on kokenu rankan nuoruuden.... Eminem ei..... Nikki on eläny elämänsä kurjuudessa.... Eminem ei..... Ja nikki on kuollut kerran .... Eminem ei.....että semmosta.... Nyky ihimisillä on nii väärä kuva metallista että et tiiäkkää.... Millasta metalli on ollu ko se on tullu.... Vois sanua että black sabbath oli eka metalli bändi mutta kuunteleppa jotaki led zeppeliiniä.... Öristäänkö siinä???? Ei


      • Öristäänkö mitähägh?
        Syö soppaa kirjoitti:

        Knteleppa vaikka nikki sixxin sanottamia biisejä niisä on paljon enemmän tunteita entä josaki eminemissä.... Nikki on kokenu rankan nuoruuden.... Eminem ei..... Nikki on eläny elämänsä kurjuudessa.... Eminem ei..... Ja nikki on kuollut kerran .... Eminem ei.....että semmosta.... Nyky ihimisillä on nii väärä kuva metallista että et tiiäkkää.... Millasta metalli on ollu ko se on tullu.... Vois sanua että black sabbath oli eka metalli bändi mutta kuunteleppa jotaki led zeppeliiniä.... Öristäänkö siinä???? Ei

        Joo kyllä nykyään ihmisillä on vähän väärä kuva metallista. Tyypit luulee että kaikki metallimusa on jotain black metalia ja "hevari" on nykyään sellanen ihme black metal-tyyppi, vaikka hevari oikeeastaan tarkoittaa heavy metallin kuuntelijaa....ja se ei todellakaan oo sitä örinää
        Ja P.S. Nikki Sixx ja mötley crue rokkaa. Blackie Lawless on kans hyvä sanottaja paitsi ne biisit on välillä vaan tosi pervoja ja välillä taas tosi syvällisiä mut jees
        Joo hei hei lopetan nyt kirjottamisen


      • hauhau
        Syö soppaa kirjoitti:

        Knteleppa vaikka nikki sixxin sanottamia biisejä niisä on paljon enemmän tunteita entä josaki eminemissä.... Nikki on kokenu rankan nuoruuden.... Eminem ei..... Nikki on eläny elämänsä kurjuudessa.... Eminem ei..... Ja nikki on kuollut kerran .... Eminem ei.....että semmosta.... Nyky ihimisillä on nii väärä kuva metallista että et tiiäkkää.... Millasta metalli on ollu ko se on tullu.... Vois sanua että black sabbath oli eka metalli bändi mutta kuunteleppa jotaki led zeppeliiniä.... Öristäänkö siinä???? Ei

        Otappas vähän selvää eminemin elämästä.... tai suomiräppärien.....


      • dsfgdfsgs
        Syö soppaa kirjoitti:

        Knteleppa vaikka nikki sixxin sanottamia biisejä niisä on paljon enemmän tunteita entä josaki eminemissä.... Nikki on kokenu rankan nuoruuden.... Eminem ei..... Nikki on eläny elämänsä kurjuudessa.... Eminem ei..... Ja nikki on kuollut kerran .... Eminem ei.....että semmosta.... Nyky ihimisillä on nii väärä kuva metallista että et tiiäkkää.... Millasta metalli on ollu ko se on tullu.... Vois sanua että black sabbath oli eka metalli bändi mutta kuunteleppa jotaki led zeppeliiniä.... Öristäänkö siinä???? Ei

        "Nikki on kokenu rankan nuoruuden.... Eminem ei..."

        Joo, älä puhu asioista joista et tiedä. Eminem eli koko nuoruutensa köyhällä alueella alkoholisti YH-mutsin kanssa, nuoruus oli ainakin jollakin tasolla rankka.


    • guitarist-

      "Eikä niitä biittejä ole oikeasti niin helppo tehä. Kyllä kitaran tai basson soittaminen on helpompaa kuin se."

      Tää kohta pisti aika pahasti naurattamaan :D Uskon kyllä että hyvien konebiittejen tekemiseen tarvitaan tiettyä osaamista ja luovuutta, mutta ei kitaransoitto ei voi mitenkään olla helpompaa. Kitaran (ja bassonkin) soittaminen hyvin vaatii huomattavasti suurempaa taitoa ja opettelua, se vaan on fakta.

      Itse kuuntelen pääosin rockia ja metallia, mutta räppikin kyllä menee (mm. Eminem ja Coolio on tosi jees). Tollanen "tietokoneella tehdyn *unz unz unz*-biitin luominen on paljon vaikeampaa kuin tekniset riffit ja kitarasoolot" provoaminen on turhaa.

      Ja nyt kukaan ei tuu sitten huutamaan että "EI RÄPPI OO PELKKÄÄ *UNZ UNZ UNZIA* vittu SÄ ET TIEDÄ MITÄÄN!!1" :)

    • 978

      Kokeile

      Kiinalainen juttu: Tämä on aika merkillistä, mutta
      kannattaa kokeilla, jos on uhrata 3 minuuttia aikaa.

      Lohikäärmeen vuosi, joka toivottaa sinulle menestystä
      ja onnea!

      NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA - JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI
      JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!!!
      Vain 3 minuuttia ja tulet
      hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän
      kertoi,että hänen
      toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ
      FUSKAA!!!
      Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä.
      Ota esille kynä ja paperia:
      Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi,
      valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet
      ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen!

      1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain.

      2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä
      tahansa luvut mitä päähän pälkähtää.

      3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden
      vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä.

      4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa
      nimet(esim.ystävät, perhe jne.).

      5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden
      8, 9,10 ja 11viereen.

      6. Ja nyt, toivo jotain.

      Tulokset tulossa!

      Tässä avain tähän kaikkeen:

      1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle
      henkilölle kuin kohdassa 2 lukee.

      2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota
      rakastat.

      3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta
      pidät kovasti mutta et
      oikein ota hänestä selvää

      4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4.

      5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut
      erittäin hyvin.

      6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa! 6 tuo sinulle
      onnea.

      7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön
      kanssa.

      8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7.

      9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja
      ajatuksistasi.

      10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi
      elämään.

      Lähetä tämä viesti eteenpäin 10 henkilölle tunnin
      kuluessa siitä, kun
      olet sen itse lukenut. Silloin toiveesi toteutuu. Ellet
      lähetä käy päinvastoin kuin mitä toivoit.
      Erittäin merkillistä,
      mutta se tuntuu
      toimivan!!!

    • nalayana

      Naurettavaa nämä jotka yleistää kaiken metallin örinäksi. Vain pieni osa metallia on örinää, koska genrejä on vähintään yhtä monta kun on bändejäkin. Omaan makuuni kuuluu eniten Industrial/Gothic metal, joka on kaukana örinähevistä. :) Rap on aikapitkälti samankuuloista artista riippumatta, mutta pakko nostaa esille JVG (Jare&VilleGalle). Heistä pidän vaikken muuten rapista välitä. ^^;

    • Lapset rakkaat, miten te luulette vertaavanne näitä kahta keskenään, kun niillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin se, että ne ovat molemmat musiikin tyylilajeja?

      vitun taukit.

    • Mites olisi

      Blues. Yksinkertaisesti.

    • OO-OO-GEE ULLAMAIJA

      Räppi tietty! Ei tietenkään mitään Cheekkiä, JVG:tä tai jotain muuta p*skaa.
      Asa, Julma Henri, Leijona, Heikki Kuula ja muu ns. UG räppi on parasta.
      Tää on kyllä muutenkin omituinen galluppi koska räpis ja metallis ei oo mitään samaa :d.

    • derp

      tyyppi on joku lordi siis räppärit pukeutuukin muodikkaammin siis ei mitää lökäreitä ne on mustaki vähä nolot ja sä vaa luottelit paskimmat räppärit äsken hyviä räppi biisejä esimerkiksi http://www.youtube.com/watch?v=Xi2WCRSEZZU http://www.youtube.com/watch?v=JiNNfu76PPI http://www.youtube.com/watch?v=VHZqNsdMEbY http://www.youtube.com/watch?v=V4X1RFumxKw http://www.youtube.com/watch?v=t3SqiF9uqbY http://www.youtube.com/watch?v=pgxSKvToN8U http://www.youtube.com/watch?v=lcb8uafr0cw http://www.youtube.com/watch?v=3OnnDqH6Wj8 http://www.youtube.com/watch?v=zYYAgtIBtTA http://www.youtube.com/watch?v=YAGdBtCT99E ja lisää löytyy jos joku haluaa mut mulle on iha sama mitä muut kuuntelee lopettakaa huutelu

    • minä

      RÄPPI ON KAMALAA!!!!!!!!!!!!!!!!siis mun mielestä:)

    • Räppi on paskaaaa!

      Mä en tajua! Kuka oikeesti jaksaa tosissaan kuunnella jotain räppiä! Se on ihan täyttä KURAA! Ihan VlTUN PASKAAA! kuka jaksaa kuunnella semmosta "jou jou jou jou jou" koko laulu toistetaan tota tai jotain muuta sontaa. Sit ne rap musavideot.
      HELVETlN HYVÄ JUTTU! Siis ihan tunnen myötähäpeää niitten puolesta jokka huitoo ku hullut sen paskan soidessa taustalla. KATTOKAA NIITÄ! MIKS NE VIITTOO NOIN!!!?? ihan VlTUN sairaan näköstä! Sit räppäreiden vaatteet. sellaset VlTUN rumat lippikset. Sellaset VlTUN rumat housut jokka roikkuu polvien kohdalla. sellaset VlTUN rumat XXXXXL paidat minkä sisällä on sellanen lyijykynän paksunen mies useimmiten.. RÄPPI ViTTUUN!!

      • Räppi on paskaaaa!

        metalli on hyvää!


    • Metalzzz

      Metalli edustaa kaikkea sitä mitä "räppi" ei. Räppi o reiäst Ja syvält sielt :D

    • cfjbfdjdnhiuhjcnui

      ne capit on just hienoi sellane tyyli on hieno kun esimerkiksi salkareitten jannella tai vaikka perus koulun 9 luokkalaisilla pilli farkut ja hieno huppari ei mikkää jätti huppari vaa muute

    • girll96

      Hevi on ihan kamalaa. kuin suoraan helvetist. mut pelkkään räppäämiseenki kyllästyy. Mun musamaku on laaja. Sanoisko et kaikil on omanlainen musamaku ja mielipiteet (:

    • hienoja biisejä
    • derp

      tein listan räp biiseistä ja haukuin hevareita vähä mut kyl mä nyt sen ymmärräh kun vähä enemmä tutustun vika on siinä et ne jotka on hoppareita tai hevareita haukkuvat toista musa lajia hoppari pilkaajat luulee et hevis vaa öristään rasva letti päässä tai hopparit on on vaa jotai untz untz musan päälle puhuvia pentuja koska eivät ole nähneet muuta kui 50cent cheek ylilihavia jonneja es kädessä miks vertaatte musiikkia joilla ei oo mitää eroa ja miks aina hoppareita dissataa ja väitetään et hopparit dissais jotku hevarit on tosi rasisteja mut hevi on ok ja hip hop hoppi ehk vähä nykyaikaisempaa kaikki tuntee vaa yleisen pahan vaikutelman esimerkisi hevi on saaaatana vittu naikaa juokaa viiinaaaaaa ja hoppi on jooooouuuu lökäpöksyt jalas es kädes oon kova jätkä tein hoppi listan tehkää hevi lista

    • derp

      VOI VITT K TUcdLI kkirjotus virheien teksti :c

    • fsafafaffaf233333333

      rock on paras
      metalli vie
      jotkut rap biisit on hyviä mutta suurin osa paskaa jossa haukutaan suomea
      kaikki metalli biisit jossa muhutaan mörinällä on paskaa rock on parasta

      • krhhmmmm......

        haukutaan suomea=puhutaan yhteiskunnallisista aiheista?


    • Huoh..

      Eiks tää oo aika helvetin turha keskustelu? Sama kuin vertais omenaa ja appelsiinia keskenään, molemmat hedelmiä mutta täysin erilaisia.

      Nyt vittu oikeesti, jonnet täällä ihan liekeissä paahtaa siitä miten "hevi on parasta, räppi on perseestä". Kasvakaa aikuisiksi.

    • yavarakatseisuutta

      Oikeesti, kasvakaa aikuisiksi. Pliiis.

      Kuuntelen myös metallia, mutta pakko on heittää tohon
      "Musiikki tehdään tietokoneella eikä tarvita taitoa laulamisessa tai soittamisessa"

      http://www.youtube.com/watch?v=rTQj3JStElk

      huomaa myös lyriikat.

      Eikä hyvvän musiikin teko ole tietokjoneellakaan helppoa

    • bitchpleaseniggas

      rasvaheviletit hyi helvetti, kaikki jotka haukkuu räppii ei oo kuullut sitä "oikeaa räppiä" ja ei kaikki ole samanlaisia.

    • asdfghjkl1

      Molemmat!
      ja ps. cheek, 50cent, elastinen yms EI OLE RÄPPIÄ VAAN PASKAA! Jos haluut tietää mitä oikee räppi on, kuuntele Junoa, Jujua, Tommy Lindgreniä.....

    • ggggggf

      No ensinnäkin räpis tarvitaan taitoo, metallis tarvitaan halua karjuu ja öristä.

      Ja kai sekin kertoo paljon, että varmaan 90% tai enemmän maailman väestöstä pitää enemmän räpistä kuin metallista. :) Siis räppäreillä enemmän faneja jne, esim. Eminemillä

      Ja sitten taaas, jokaisella on oma musamaku, yritätkö sanoo et kaikki ketkä ei kuuntele hevii kuuntelee väärää musaa ja et niil on paska musamaku? Se on vain sinun mielipiteesi.

      Ja sitten, mun mielestä hevi-tyyli on kaikista kamalin, lökäpöksyt jne on paljon paremmat vaikkei nekään sytytä:)

      Sitäpaitsi räppärit ei dissaa hevii tai muitakaan musalajeja koska ne hyväksyy kaikki, mut hevarit dissaa kaikkee paitsi tietty hevii.

      • Grow up!

        ...

        Facepalm teille kaikille.

        Nää keskustelut on aina siihen asti ihan jees kunnes vedetään tää "toises tarvii taitoo toises ei" retardi-kommentti ilman minkäänlaisia vitun perusteluja. Räppi vaatii taitoa kanssa, okei, mutta monen metallibändin laulaja osaa oikeasti laulaa ja karjua todella teknisesti, eikä se ole oikeasti helppoa. Maininnan arvoisena muunmuassa Lamb of Godin solisti Randy Blythe ja Panteran Phil Anselmo. Huonoja räppääjiä on maailmassa yhtä paljon kuin huonoja metallivokalistejakin, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

        Sitäpaitsi metallibändeistä vain murto-osa on örinää, monien bändien laulu on täysin cleania. Asiasta tietämättömät ihmiset luulevat että metalligenre pitää sisällään vain nämä ääripäät death- ja blackmetallit ym.

        Voisko vaan kaikki antaa olla ja kuunnella sitä mitä itse haluaa? Ei se räppi/metalli poistu maailmasta vaikka te kuinka niistä marisisitte.


    • thrash898

      kuule ggggggf meiän koulus räppärit sanoo meille vittu et kuuntelette paskaa musaa
      miksette kuuntele hiphoppia.

      porukoiden kans haukuttaa räppii mut ei haukuta niiden kuullen ja hyväksytää sitä mitä ne kuuntelee.

      ja et näköjää tiiä metalleist mitää jos luulet et kaikis karjuttaaa yms.
      lökäpöksyt kuka haluu kävellä niiku pas_kat olis housuissa ? :D
      T: metallisti

    • dfhgh

      suomen toivo.... melkein itkettää. metalli ja räppi on kummatkin sitäpaitsi syvältä anuksesta.

    • Kyllä ainut oikea musiikki on kantri.
      Ei siitä vaan pääse mihinkään :DD

    • Siiseli

      Kunnon hevi! Siinä on sitä jotain. Se tempasee mukaansa eikä siitä pääse irti! Heviä kuunneleesa mä vihdoinkin tajusin sen kun sanotaan että "musiikki menee vereen" ja se pitää paikkaansa, kun sä löydät se oikeen musan. Joillakin se voi olla jotain purkkapoppia tai muuta mun mielestä paskaa. Ne ei muhun iskeneet, sanat oli täyttä soopaa ja kaikki samanlaisia. Metallissa revitellään kunnolla, siihen vaan tempautuu mukaan!

    • tynnyrissä kasvanut

      minä vihaan molempia

    • .....12341

      Pakko myöntää, että nykyään rap- musiikki on suoraan sanottuna täyttä p*skaa (toki on poikkeuksiakin).

      2pac on ehkä paras rap- artisti kautta aikojen, vaikka onkin kuollut.

      Nykyään on liikaa turhia artisteja kuten Lil wayne ja 50 cent. That`s bullshit.

    • Vitut ku uimaa

      ISKELMÄ

    • fsdfsadffds

      Kyllä räppi biisikin voi olla ihan hyvä jos siinä on jotain sanomaa, mutta suurin osa räpistä on kuitenkin paskaa.

    • Emotyttö_01

      Metalli

    • metalandheels

      metalli ehdottomasti!
      Ja niinkuin täällä on jo tullut esille, metalli on paljon muutakin kuin pelkkää örinää. Eivätkä kaikki hevarit ole kiinnostuneita mistään örinähevistä.

      Räppärit laulaa vaan jostakin dokaamisesta, muijista, gansterielämästä yms...
      Hevissä aiheet ovat sentään vähän järkevämpiä.

      rap on vaa sitä samaa jankutusta ja kaikki biisit kuulostavat samalta massap*skalta.


      tää oli vaan mun mielipide...

    • 1831

      En nyt sano että räppi ois parempaa kun hevi mutta kaikkien heviä kuuntelevien stereotypiä on räpistä se että on roikkuvat housut, isot paidat ja sanotukset liittyy vaan seksiin ja huumeisiin. Kukaan ei oo varmaan ees kuullu 2pac shakurista, kendrick lamarista tai n.w.a:sta (-paitsi straight outta compton elokuvan kautta). Räpissä biiseissä on jotain sanomaakin kuten oikeet ongelmat. Räpissä tarvitaan paljon enemmän taitoo sanotuksien tekemiseen kun hevissä. Vaikka tietokoneella biitit tehdäänkin niin niihin käytetään myös ihan "oikeita" instrumentteja kuten pianoa, selloa, trumpettia jne. Eikä biittien tekeminen oo vaan että painellaan nappuloita vaan siihen tarttetaan taitoo Räpistä on tullu kamalan kaupallista kyl ja niissä biiseissä puhutaan just seksistä huumeista ja samoista asioista vaan eikä oo sanomaa (esim. Drake, lil wayne ja nicki minaj) mut sitten on niitä kunnon räppäreitä mitkä ei oo enää pinnalla.

    • Turvat_kiinni

      Kyllä pidän enemmän metallistä mutta pitää sanoa ettei näitä kahta voi verrata sanojen merkityksen tai soittotaidon perusteella, koska tyylilajeja on niin monia. Joku örinä hevi mihin täällä paljon viittaillaan on aivan erilaista kuin joku muu metalli kappale kun taas esim. Vaikka joku cheek ja joku hardcorempi kuten lil wayne eivät ole mitenkään verrattavissa. Joten pitäkäähän turpanne kiinni pikku lapsoset. :D

    • Iekdnföeökrlrlg

      Tämä nyt on vain oma mielipiteeni, mutta mielestäni kummastakin genrestä löytyy sekä huonoa että hyvää musiikkia.
      En halua lähteä haukkumaan ketään tiettyä artistia/bändiä, mutta yleensäkkin rahan takia tehty musiikki ei voi olla kovin hyvää.
      Sanoituksista sen verran, että kummastakin tyylistä löytyy todella kovia sanoituksia. Mielestäni rapissa hyvät lyriikat on ehkä jopa hieman vaikeampi tehdä, sillä metallissa ei välttämättä edes käytetä loppusointuja.
      Hyvä räppäinen ei ole pelkkää puhetta, ja hyvä "örinä" ei todellakaan ole pelkkää "random" ääntä! Yrittääkäpä itse laulaa joku Lamb of Godin tai Panteran kappale! Örinään on todellakin tekniikoita, väärin tehtynä se johtaa pahimmillaan äänen menetykseen.

      Hyvän rap-biitin tekeminen vaatii taitoa, samoin kuin metallin soittaminen millä vaan soittimella.
      Rummuilla blast beat saattaa kuulostaa vain random hakkaamiselta, mutta se on todella vaikeaa.
      Sama kitaralla; yrittäkääpä opetella ottaa kitarkouraan ja opetella joku Necrophagistin kappale ilman vuosien harjoittelua.

      Koko pukeutumisasioista tappelua en ymmärrä joten sitä en ala kommentoida.

      Ja kyllä, kuuntelen sekä räppia, metallia power metalista black-ja death metalliin, sekä paljon muita genrejä: klassista, rockia, fuusiota...

    • Beatles4life

      Metal! Ite tykkään enemmän kyl classic rockista ja hard rockista mut metal kyl voittaa. Oikeesti rapis se "laulaja" vaa sanoo niit sanoi nopeest :D

    • nmbh

      Klassinen on parasta.

    • DaShnSu

      Hevarit on tyhmiä ja kirotun ylimielisiä!esim eräs Riku kuuli räppiä ja antoi vaivaiset 2/10!ja Reetta (toinen hevari)3/10!toteuttaa innolla räppäreiden ja hevareiden vastakkain asettelua! Riku juoksee vessassa varmasti saa jonkun hiton syövän!ja Reetta määkii että kännykkä lagaa ja Riku hyrisee täynnä myötätuntoa toista tyttöhevaria kohtaan! Liekö intiimihetkiä?riku kävelee kaverinsa kaa hevosen virne naamalla jne... Ja havittelee maanviljelijäksi! Hyi!todella köyhää!ja haistattelee minulle christianin kanssa mehusta jne...ja saa kavereita eli on sosiaalisesti suositumpi!ja kun Riku on vessassa hänen annetaan olla kuin kehdossa mut kun minä olen niin jumalaton oven ränkkäys! Ja siivooja manaa!

      Pari hevaria seisoi tupakalla erotiikka liikkeestä ulos tultuaan!hmm?

      Ja yksi tumma hevari hiton ylimielinen

      Ja yksi vaalea mies hevari Iisalmessa kääntyi kuin hidastetusti ympäri kun pyöräilen takaa!ja jää tuijottamaan!ja kyllä taisi olla kaksisakarainen parta kuin ilmetty Marko hietala

      Itse kuuntelen K-Pop ja suosittelen lämpimästi korealaista räppiä! Ihan eri maata kuin länsimaalainen!ei ole ihan perinteistä!

      Beast yong junhyung flower/shadow
      Vixx ravi error/eternity
      C-clown solo/shaking heart/far away(T.K/Rome)
      T.O.P/G-dragon
      Rap Monster bts
      Teen top C.A.P rocking/i wanna love/clap
      Outsider
      McMong
      Tablo
      Drunken Tiger
      Zico Block-b freece/very good/nillili Mambo
      B.A.P one shot
      Mblaq stay
      Btob insane

      Ja... En ymmärrä mitä hienoa metallissa on! Pelkkää suun repimistä/pieksentää!

      • DaShnSu

        Ja miten nii rap ei vaadi taitoa? Ja metalliko on taidokasta?!häh!?


    • RäppiPlusHeviOnRakkautta

      Entäs jos kaikki vaan menee kuuntelemaan 2Pacin biisin Hail Mary feat. Outlawz
      Kyseinen biisi yhdistää räpin ja metallin erittäin hyvin yhteen!

    • Mä voin sanoo iha helpost et Cheek ja Elastinen ei oo aitoo räppii. Mut mä tykkään kyl metallista ja räpistä.

      • Anonyymi

        Oikeastaan... Mikä muu muka (hehe) olisi heidän genre? ei se täysin hiphoppiakaan ole :/.

        Olisi myöskin erittäin vaikea olla yksi Suomen menestyneimmistä rap-artisteista, jos genre olisi joku muu kuin rap. Ehkä sinä aivokuollut sorsa olet tuota mieltä, mutta totuus tiedetään kyllä.

        Vaikka itse pitäisit näistä "oikeista" jenkkiräppäreistä (esim. six6nine9, xxxtentacion) SE EI TEE SINUSTA PAREMPAA IHMISTÄ!!!! KAIKKI EIVÄT OSAA ENGLANNINKIELTÄ :( (minä)


    • Anonyymi

      Metalli on aina parempaa ja aloittaja puhuu asiaa.
      Aloittaja kuvailee todella hyvin räppiä ja jos sanoo että metalli on örinää niin ei ole sitä hirveästi kuunnellut, örinää on lähinnä vain death ja black metal eikä monetkaan niitä kuuntele. Lempibändini on maiden ja hevi on yleensä nimenomaan hyvin melodista ja kaunista kuunneltavaa. (Anteeksi huonosta oikeinkirjoituksesta)

      • Anonyymi

        Eikä siis esim vanhassa räpissä ole mitään vikaa ja voin sitä hyvin kuunnella ja pidänkin joistain räppäreistä mutta näitä uudempia esim lil uzi vert tai joku playboy cartia en kestä


    • Anonyymi

      RAP OFC!!! 🔛🔝🔥💯 Metalli on usein paskaa rääkymistä,soitinten rimpusta huonosti ja oksettavan karmivat sanat ja musa videoit! Rapissä yleensä hyvä rytmi,luovat sanat, hyvän kuulosta, hyvät biisit, voi olla myös humoristista tai ottaa kantaa johonkin aiheisiin paremmin,yleensä ottaen mun mielestä parempaa. RAP VOITTAA 100-0 🤷🏻‍♂️

      • Anonyymi

        Rapin ongelma ainakin omasta mielestäni on se, että siitä puuttuu melodia. Soundi on jotain koneellisesti tuotettua jumputusta, mikä on pidemmän päälle puuduttavaa kuunnella. Metalmusiikkia on monia eri alalajeja. Jokaisella näistä on omat eroavaisuutensa, samalla myös melodiat ovat erilaisia, ja myös biisien sisältö. Mikäli olet erehtynyt kuuntelemaan jotain death/doom -metallia, niin en ihmettele, että kokemus ei ole ollut mieleinen. Näiden biisien sisältö on yleensä todella synkkä/vihainen.


      • Anonyymi

        Kuunteles huviksesi jotain 80-luvulla tehtyä metallia, esim. Judas Priestiä. Biisiksi vaikka Breaking The Law tai Living After Midnight. Huutamisesta ei ole näissä biiseissä tietoakaan.


      • Anonyymi

        Useimmat metallibiisit eivät ole mitään rääkymistä, useimmissa on upeat melodiat ja vertauskuvalliset lyriikat.

        Räppi sopii hyvin heille joilla ÄO on alle sata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat metallibiisit eivät ole mitään rääkymistä, useimmissa on upeat melodiat ja vertauskuvalliset lyriikat.

        Räppi sopii hyvin heille joilla ÄO on alle sata.

        Räppi sopii lisäksi niille ihmisille, jotka haluavat kulkea massan mukana.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1942
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      147
      1544
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1207
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe