Apua kynsienpureskeluun!

Niin kyllästynyt

niin tuossa jo kysymys. Mitä neuvoja...koko ikänsä (40 v.)pureskellut ja repinnyt kynsiä...niin kyllästynyt. Muutaman päivän jos onnistuu, niin jo kolmantena repsahtaa...ihan kuin luulis itseensä tupakasta vieroittajaksi.

Niin, niin kyllästynyt.

Ehdotuksia...

6

1326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikankonsti

Oletko kokeillut Voimakkaan makuista käsivoidetta. Itse sain sillä itseni vieroitettua. Mulla oli kyllä enimmäkseen kynsinauhojen repiminen/pureminen ja AI kun sitten sattui. Kaikista kamalin konsti on tietysti ne valkoiset kangassormikkaat mitä käytetään siivoushanskojen alla.

• aloittaja

Kyllä ajatellut jotain käsivoidetta. kakarana tuli käytetty "kynneliä"...mutta ei tuntunut auttavan.

Mullakin on enempi sitä kynsinauhojen repimistä ja sitten pureskelua, vaikka varsin hyvin tietää, että monta päivää on sitten kipeät.

Puuvilla käsineet olisi yksi...

jotain vaan pitäisi käsissä olla koko ajan , niin sormet olisi rauhassa. Pääsääntöisesti homma "karkaa" käsistä, kun alkaa miettimään asioita...

• 123

Itsekin olen pureskellut kynsiä monet vuodet, mutta sitten sain kaverilta vinkin eräästä kynsilakasta.
      Kokeile Trindin kynsilakkaa, löytyy esim. Anti Bite-kynsilakkaa, joka on todella pahan makuista. Sitä kun on kynsissä koko ajan, ei tee mieli paljon kynsiä pureskella, on sen verran pahan makuista. Tätä löytyy esim. Sokokselta.

• iän kaiken...

joo tuttu juttu... kädet on taas sen näköset et kaik kymmenen sormee on järsitty eilen... joskus on saanu pitkät kynnet pidettyy mut yks kun lohkee niin ne muut eksyy sit suuhun. Niin mikä avuks kun haluu kauniit kynnet ja OMAT. ei rakennejuttui..
        Koittanu joskus ajatella sitä mitä yks kaveri kerran sano..
        Kynsien pureskelu on yhtä hygienistä kun se että menis ja nuolis vessan rinkulan väärän puolen.
        Koittakaas sitä.. ittelleni ei kyl auta.

• aikuisena

Kynsien pureskelu on opittu tapa, joka on usein pelokkaiden ja hermostuneiden ongelma. Vaikka järki kasvaa, tapa jää. Itse sain opetettua itseni pois tavasta alkamalla yksinkertaisesti hoitaa kynsiäni joka päivä. Vaikka ne oli alussa "juuriaan myöden syöty", tuntui hyvältä tehdä käsikylpyjä ja rasvauksia. Kynsinauhat parantuivat nopeasti. Kynnet kasvavat viikossa n. 1 mm, joten voi laskea, että muutamassa viikossa on aika hyvät kynnet. Nauhat repeilevät ihon kuivuudesta, siksi kannattaa pitää hyvää käsirasvaa koko ajan mukana. Läpinäkyvää lakkaa voi laittaa pureskelluille kynsille eikä se näytä yhtään huonolta. Kirkuvan punaiset olisivat karmeat. Lakkaus on uusittava heti, kun se alkaa lohkeilla, sillä se on helppo alku pureskelulle. Pahimmillaan päätin kasvattaa yhden kynnen kerralla. Aloitin pikkurilleistä, ne olivat pienimmät ja nopeimmin kuntoon saatettavat. Se oli "kielletty sormi". Kun ne oli valmiit, otin nimettömän käsittelyyn. Nykyisin huomaan, että joskus mutustelen ennen kaikkea kuivia kynsinauhan päitä. Mutta havahdun melko pian ja haen heti rasvaa. Kynsiä en raaski edes purra, ne ovat melko tyylikkäät.

• jajajaja

puuvillahanskat.

illallla tömäkkä öljykerros. maku on aamulla imeytynyt..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4274
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3720
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3409
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2980
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2468
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2409
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2162
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1816
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1607
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1592
    Aihe