Moikka,
olisin tiedustellut hieman barcelonasta..
1. tarvitseeko adaptoria sinne? vai mikä se oli
2. onko turvallista liikkua yöllis aikanikin nuoren ihmisen?
3. luotettavia asunnon lähteitä olisi mukava saada?
4. kuinkas lämmintä siellä alkaa olla huhti-toukokuussa?
5. ja muuta hinta tasoa? shoppailu?ruoka?metro kortit?
Kokeneeet kertokaa
5
1250
Vastaukset
- bernarda
hei!
Jos adaptorilla tarkoitat semmosta sähkötöpseliin pantavaa, joka muuttaa "virtaa",sitä ei tarvita.
2. En tiedä, kun olen vanha, ja kuljin vahvan miehen kanssa keskustassa, mutta sanoisin, että voi olla vaarallista, jos on itse "humalassa" ja kulkee sivukaduilla, mutta Ramblasilla ja keskustassa uskaltaa kyllä. Mutta lompakon tulee olla povitaskussa tai kaulakukkarossa puseron alla. Taskuvarkaita on metroasemilla, multa varastettiin kukkaro laukusta, kun jonotimme lippua (eri kerta), josta olen oppinut
Internetistä tilasimme vaatimattoman huoneen hostalista, joka oli Ramblasilla, joka maksoi 50 E/yö. Siisti kyllä ja hyvässä paikassa.
4. On lämmintä.
5. Aika kallista; ruokapaikkoja on joka kulmassa. Kaupasta voi myös ostaa "evästä" ja syödä huoneessa. Ramblalla Carrefour ja valtava kauppahalli.
Tämä hyvä: Ramblasin alkupäätä lähellä olevalta aukiolta ostimme 4:n päivän bussi-, metro-, raitiovaunukortin samasta kioskista, jossa myydään kaksikerroksiseen turistibussiin päivän kortteja kalliilla hinnalla; kortti oli kaikkiin mainittuishin kulkuvälineisiin ja se oli halvempi ja sillä ajelimme kaikkialle ja viimeisenä päivän lentokentälle asti. Täytyy osata kysyä korttia, sillä turisti olettaa, että se kioski on vain turistibussia varten.
Ongelmana oli kuitenkin se, että metrolinjoista karttakirjaa (ilmainen) oli vaikea löytää, mutta lopulta siinäkin onnistuimme Schanzin metroasemalta sen löytämään - tuiristitoimistosta sitä ei saanut. - =))
1.ei tartte
2. no en mä nyt tiiä et onks se sen vaarallisempaa kun esim. hesassa. kannattaa kuitenkin varoa pimeitä kujia ja liikkuu siellä , mis on muutakin porukkaa.
3. booking.com se on tosi hyvä. sieltä löytyi meiänki hotelli
4.-
5. hintataso on paikoittain edullisempaa kun suomessa. esim ruokailu- erityisesti päivällä- ja ostokset ruokakaupassa on halvempia kun suomesssa.
ihania kauppoja on tooooosi paljon.
kannattaa hankkia 10-kortti metroon. sitä voi käyttää kaverin kanssa yhteisenä =) - alexsand
kiitos paljon vastauksista.. heh olen siis lähdössä pitemmäksi aikaa ( kaksikuukautta) joten mietin ihan kuukausi kortteja metroihin ja silleen.. hehe
- hispaniardo
1. Ei tarvitse adapteria
2. B on normaali suurkaupunki. Älä menee yksin pimeällä kaduille, joilla ei kulje kukaan. El Ravalin alue on yksi pahimpia. Barri Gothic myös.
3. Nuoriso harrastaa paljon kimppakämppiä.
4. On lämmintä.
5. Barcelona on kallis ihan ydinkeskustassa. Isot supermarketit ovat jonkin matkan päässä keskustasta. Paikalliset käyvät niissä.- menetkin
Vaikka menetkin useammaksi kuukaudeksi suosittelen T10 -metrokorttia, jonka voi ostaa automaatista metroasemilta. Nuo kuukausi yms kortit tulevat kalliimmiksi. Aina kun ei tule metrolla liikuttua kun keväällä on jo kaunista ja lämpöäkin alkaa olemaan. Ja keskusta-alueella kävelee helposti useamman metropysäkin välin.
Ruoka kannattaa ostaa mm. carre fourilta tai muusta isommasta ruokakaupasta. Ruuan hinta on edullisempaa kuin suomessa. Tosin jos päätät ostaa jotain tiettyä merkkiä kuten nestle -jäätelöä, hinta pomppaa.
Kauppahallista kannattaa käydä ostaan hedelmiä mutta niitä saa myös ihan hyvin kaupasta ja edullisempaan hintaan. Jos torille aikoo kannattaisi välttää ramblan turistirysä hallia ja käydä esim. sant antonin torilla, joka on kävelymatkan päässä ramblalta. Siellä torilla toimii myös markkinat ma,ke ja pe.
Nykyään useissa asunnoissa on normaalit meidän pistokkeet joten adapteria ei tarvi. Jos tarvisi niin yleensä se valmiina asunnossa.
Kaduilla liikkuminen ei ole turvatonta kun katsoo missä kävelee. Kannattaa suosia isompia katuja, joilla on ihmisiä eikä mennä esim ravalin puistoon itekseen käveleen pimeellä. Varkaita ei ole sen enempää kuin muuallakaan. Kun pidät kassistasi huolta etkä heilu juovuksissa, pysyy tavarasi ja sinä kunnossa.
Asunto voi katsoa esim täältä -> http://www.loquo.com/en_us Sieltä löytyy ihan luotettavia asuntoja kun käyttää omaa järkeä eikä siirtele rahoja ennen asunnon näkemistä, koskee myös välittäjiä. Sinne pystyy jättämään myös oman ilmoituksen, että hakee asuntoa/kimppakämppää. Kimppakämppä on parempi niille jotka yksin lähtevät ellei ole n.700-900e kuussa laittaan vuokraan. Vuokrahinnat ovat aivan muuta ku suomessa. tietenkin keskustan ulkopuolelta saa edullisemmin.
Barcelonassa on hyvä shoppailla sillä hinnat ovat siltikin hieman suomen tasoa alemmalla ja tuotteissa on valinnan varaa paljon enemmän kun suomessa. jokaiselle löytyy varmasti mieluisia tuotteita. Ruoka tosiaan kannattaa ostaa isommista ruokakaupoista eikä maahanmuuttajien pitämistä pikku kaupoista, niissä hinta yleensä paljon korkeampi. Ostavat esim carre fourilta tai lidlistä tuotteita ja myyvät niitä sitten 2-4 kertaa kovemmalla hinnalla.
Ulkona syöminen on edullisempaa kuin suomessa. vaikka port olympico on kans sellanen turistipaikka niin sieltä ravintoloista kohtuuhintaista hyvää ruokaa. Kannattaa mennä ennakkoluulottomasti pikku ravintoloihin joissa paikalliset käy. Ne ovat yleensä hyviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882