Onneksi

Kokkola*

laajeni tuonne maaseudun suuntaan, jospas saisimme tänne kaupunkiimme sitä paljon puhuttua maalaisjärkeä ja enemmän suvaitsevaisuutta kanssaihmisiä kohtaan? Olisi saanut laajentua aina kaustiselle saakka.
Puhun tällä tavalla kun olen ollut täällä ihmisten hampaissa siitä lähtien kun muutimme aikoinaan tänne "junttilaan" miljoonakaupungista jossa oli suvaitsevaisuutta ihmisten kesken enemmän kuin täällä tulee koskaan olemaan.

22

1435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 merkkiä

Hei, joskus kannattaa katsoa peiliin ja myöntää olevansa väärässä!

• asiassa

en anna periksi.
        Seuraavaksi kait kaikki muualta muuttaneet kivitetään kuoliaaksi Kokkolan iltatorilla. Tämä on rasistinen kaupunki, siitä ei pääse mihinkään.
        Toljotetaan kuin lehmä uutta ämpäriä muualta muuttaneita ja varsinkin jos uskaltaa olla pikkuisenkaan erilainen tai poikkeaa normaalista nyrkin ja hellan välissä olevasta kattilanvartijasta.

• Sanoa..
        asiassa kirjoitti:

en anna periksi.
        Seuraavaksi kait kaikki muualta muuttaneet kivitetään kuoliaaksi Kokkolan iltatorilla. Tämä on rasistinen kaupunki, siitä ei pääse mihinkään.
        Toljotetaan kuin lehmä uutta ämpäriä muualta muuttaneita ja varsinkin jos uskaltaa olla pikkuisenkaan erilainen tai poikkeaa normaalista nyrkin ja hellan välissä olevasta kattilanvartijasta.

Itse olen aikoinaan muualta tänne muuttanut, ja ei ole kuin positiivista sanottavaa.
        Minulla on paljon ihania ystäviä, koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa, kaikki on mennyt kyllä hyvin.
        Toki se on omastakin asenteesta kiinni, jos asenne on tuollainen "Miljoonakaupungista tänne landelle tullut...." niin ihmekkös tuo jos saa pakaa niskaan.
        Toki jos koko elämä on tämä keskustelupalsta, niin voi saada melko hassun kuvan kokkolalaisista, mutta niin se on muidenkin kaupunkien kohdalla, täällä viihtyy syrjäytynyt mentaalipotilasenemmistö.

• itsekin
        Sanoa.. kirjoitti:

Itse olen aikoinaan muualta tänne muuttanut, ja ei ole kuin positiivista sanottavaa.
        Minulla on paljon ihania ystäviä, koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa, kaikki on mennyt kyllä hyvin.
        Toki se on omastakin asenteesta kiinni, jos asenne on tuollainen "Miljoonakaupungista tänne landelle tullut...." niin ihmekkös tuo jos saa pakaa niskaan.
        Toki jos koko elämä on tämä keskustelupalsta, niin voi saada melko hassun kuvan kokkolalaisista, mutta niin se on muidenkin kaupunkien kohdalla, täällä viihtyy syrjäytynyt mentaalipotilasenemmistö.

siihen ryhmään kun kuikuilet täällä?

• se huono
        Sanoa.. kirjoitti:

puoli että ihmiset "kyttäävät" liikaa toistensa tekemisiä, sen vuoksi olen ennemmin täällä netissä kuin tuolla livessä juoruämmien seassa jotka tietävät muitten asiat paremmin kuin omansa.
        Tässä kaupungissa pelaa puskaradiot harvinaisen hyvin negatiivisessa mielessä.
        Siitä syystä en enää halua osallistua minkäänlaiseen seuratoimintaan ja jumpparyhmiin.
        En kertakaikkiaan jaksa kuunnella kenenkään juoruilemista muista ihmisistä negatiivisessa mielessä.

• Lapsonen.
        se huono kirjoitti:

puoli että ihmiset "kyttäävät" liikaa toistensa tekemisiä, sen vuoksi olen ennemmin täällä netissä kuin tuolla livessä juoruämmien seassa jotka tietävät muitten asiat paremmin kuin omansa.
        Tässä kaupungissa pelaa puskaradiot harvinaisen hyvin negatiivisessa mielessä.
        Siitä syystä en enää halua osallistua minkäänlaiseen seuratoimintaan ja jumpparyhmiin.
        En kertakaikkiaan jaksa kuunnella kenenkään juoruilemista muista ihmisistä negatiivisessa mielessä.

Ihan sama juorumentaliteetti on kaikkialla, niin isoissa kuin pienisä kaupungeissa.
        Muuta pikkaisen asennetta, ei se ole pahasta, vaikka ihmiset tietävät ja juoruavat, älä välitä.

Pienellä paikkakunnalla on parempi kasvattaa lapset ja muutenkin asua, usko minua.
        Vanha kyläajattelu ja -toiminta takaisin.

• mitään
        Lapsonen. kirjoitti:

Ihan sama juorumentaliteetti on kaikkialla, niin isoissa kuin pienisä kaupungeissa.
        Muuta pikkaisen asennetta, ei se ole pahasta, vaikka ihmiset tietävät ja juoruavat, älä välitä.

Pienellä paikkakunnalla on parempi kasvattaa lapset ja muutenkin asua, usko minua.
        Vanha kyläajattelu ja -toiminta takaisin.

enää tämän kaupungin juorutäteistä ja-sedistä.
        Antaa juoruta jollei heilläkään ole parempaa tekemistä kuten teatteria ja kamarimusiikkia ja savonlinnan oopperajuhlia.
        Voisivat vaikka mennä huilua soittelemaan tai viulua vinguttamaan.
        Minä mieluummin kuuntelen rautalankamusiikkia.

• Luulet?

Tarkoitat siis että ulkomaalainen miljoonakaupunki on vapaamielinen ja sitten pieni maalaiskulä, mutta siinä välissä olevat kaupungit ei?
      Kyllähän se on niin että mitä pienempään paikkaan maaseudummalle mennään, sitä pienemmät on piirit ja sitä surkeampaa on suvaitsevaisuus?

Saako kysyä missä päin maailmaa olet asustanut, kun ei suomessa ole yhtään miljoonakaupunkia.

• maitojunalla

miljoonakaupungista,miksi ei muuten pysynyt siellä?

• Suomessa..
        maitojunalla kirjoitti:

miljoonakaupungista,miksi ei muuten pysynyt siellä?

Miljoonakaupunkeja.
        Ja jos ulkomailta tulee, niin on paha arvostella, jos kokkola on ainoa paikka jossa asunut suomessa.

• junantuomana

Olen aivan samaa mieltä kanssasi! Muutin itse isoista ympyröistä tänne aikoinaan ja minua on siitä saakka katsottu kuin olisin ufon tuoma. Täällä ollaan erittäin rasistisia ja epäluuloisia muualta tulleita kohtaan. Ja tällä keskustelupalstalla saat samantien selkääsi, kutes huomaat. Minua on mm syytetty siitä, että nauran liikaa ;-). Hahhahahahaaa!!!

• sitten

antaa tulla vaan lokaa niskaan lisää en välitä pätkääkään tämän kaupungin ....... no jääköön sanomatta.

• se olekaan

kivaa kuunneltavaa jos koko ajan nauraa, siitä syystä en varmaan pidä koritseevasta kovinkaan paljon.
        Nauraminen on ihan Ok kohtuudella harrastettuna ja tietenkin riippuen paikasta.

• junantuomana
        se olekaan kirjoitti:

kivaa kuunneltavaa jos koko ajan nauraa, siitä syystä en varmaan pidä koritseevasta kovinkaan paljon.
        Nauraminen on ihan Ok kohtuudella harrastettuna ja tietenkin riippuen paikasta.

Minusta on kyllä huippua että nauraminen voi ärsyttää. Ärsyttäiskö itkukin? Miten pitäis olla? Miksei saa nauraa? Tuleeko sulle kateellinen olo jos toisella on mukavaa? Kyllä tähän maailmaan kuule naurua mahtuu. Ja korisevan arja on aivan mahtava tyyppi.

• monenlaisia
        junantuomana kirjoitti:

Minusta on kyllä huippua että nauraminen voi ärsyttää. Ärsyttäiskö itkukin? Miten pitäis olla? Miksei saa nauraa? Tuleeko sulle kateellinen olo jos toisella on mukavaa? Kyllä tähän maailmaan kuule naurua mahtuu. Ja korisevan arja on aivan mahtava tyyppi.

ja saattaa olla tyyppinä ihan jees mutta en ole koskaan pitänyt hänen esiintymisestään juuri .....siitä mainitusta syystä enkä suuremmasti hänen lauluistaan.
        Eihän kaikilla ole samanlainen maku eikä tarvitsekaan olla.
        En ole koskaan kadehtinut mitään varsinkaan nauramista sillä osaan sen taidon itsekin tarvittaessa.
        On olemassa naurun aika ja itkun aika, silloin nauretaan kun on hauskaa ja itketään kun on surua vai onko liian vaikeetajuista ymmärrettävää?

• junantuomana
        monenlaisia kirjoitti:

ja saattaa olla tyyppinä ihan jees mutta en ole koskaan pitänyt hänen esiintymisestään juuri .....siitä mainitusta syystä enkä suuremmasti hänen lauluistaan.
        Eihän kaikilla ole samanlainen maku eikä tarvitsekaan olla.
        En ole koskaan kadehtinut mitään varsinkaan nauramista sillä osaan sen taidon itsekin tarvittaessa.
        On olemassa naurun aika ja itkun aika, silloin nauretaan kun on hauskaa ja itketään kun on surua vai onko liian vaikeetajuista ymmärrettävää?

Ja mikäs sä olet kysymään multa että onko liian vaikeetajuista ;-))))?? Mitäs jos vaan mököttäisit ittekses etkä ees tunkis tänne keskustelupalstalle pilaamaan hyvää fiilistä. Vaikka ei mun hymy kyllä sun yrmyilystä hyydy, tosikkotoope.

• minä voi
        junantuomana kirjoitti:

Ja mikäs sä olet kysymään multa että onko liian vaikeetajuista ;-))))?? Mitäs jos vaan mököttäisit ittekses etkä ees tunkis tänne keskustelupalstalle pilaamaan hyvää fiilistä. Vaikka ei mun hymy kyllä sun yrmyilystä hyydy, tosikkotoope.

kysyä sellaista, haukutaanhan minuakin täällä vaikka miksi?
        MIkä hyvä fiilis täällä mielestäsi on?

• nauretaan
        minä voi kirjoitti:

kysyä sellaista, haukutaanhan minuakin täällä vaikka miksi?
        MIkä hyvä fiilis täällä mielestäsi on?

Ei nyt pysty vastailee ku pitää nauraa....

• että*
        nauretaan kirjoitti:

Ei nyt pysty vastailee ku pitää nauraa....

naurattaa, sanovatten että hulluna on hyvä olla.

• !!!!!!!!!

Niinpä,muistutan kuitenki,että ne jotka katsoo kun ufoa ovat muualta tulleita.Olen perus Kokkolalainen ja harvoin tulee vastaan alkuperäsiä Kokkolalaisia,olen siinnä iässä kun tämä oli jeppiksen kokonen kaikki tunsi toisensa,nykysin ei tunne ketään,että olkaa huoletta ne jotka kyttää ja juoruaa ovat muualta tulleita.

• olla oikeassa
        !!!!!!!!! kirjoitti:

Niinpä,muistutan kuitenki,että ne jotka katsoo kun ufoa ovat muualta tulleita.Olen perus Kokkolalainen ja harvoin tulee vastaan alkuperäsiä Kokkolalaisia,olen siinnä iässä kun tämä oli jeppiksen kokonen kaikki tunsi toisensa,nykysin ei tunne ketään,että olkaa huoletta ne jotka kyttää ja juoruaa ovat muualta tulleita.

mutta paljonkohan on todellisuudessa prosentuaalinen osuus aitoja paljasjalkaisia kokkolalaisia?
        Olen huomannut että pahimmat kyttääjät niin työpaikoilla kuin muutenkin ovatkin sellaiset muualta muuttaneet "pikkupomoa" leikkivät "mökälöivät" yksilöt.

• ............................
        !!!!!!!!! kirjoitti:

Ei tule vastaan monikaan sellainen joka on tullut vastaan esim 50 vuotta sitten ( en nyt tarkoita poisnukkuneita)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6023
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2823
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe