Tuli tuossa mieleen , että täällä ne tietää kohtuuden. Nimittäin viinan juonti , tai kohtuudella otto on minulle arvoitus vieläkin.
Määrä kai se ratkaisee? vai onko siinä viikonpäivillä tai yleensä ajankohdalla mitään merkitystä?
Itse olen pyrkinyt siihen että noin kerran kuukaudessa, 20cl viinapullo, jos sitä voi pulloksi sanoa. Vaimo sanoo että se on liikaa, olet juoppo. Ja piste.
Joskus se lipsuu, mutta yleensä ei. Vaimon viinimäärät ovat suurempia, mutta hän kuulema osaa ottaa niin että se ei häiritse muita. (oma arvio)
Yleensä kun otan niin lämmittelen saunan ja olen omissa oloissani. En halua häiritä ketään ja ajattelen sinisiä ajatuksia. Vaimo kyllä ratkuttaa jos näkee minut silloin. (otissani)
Enpä välitä puheista, enkä provosoi häntä. Mukava vain olla omissa ajatuksissa kerran kuukaudessa.
Nyt kuulema pitäis lopettaa koko viinan juonti, kun se ei kuulema mulle ole hyväksi ja juon ihan liikaa.(vaimon arvio)
Itse olen sitä mieltä että olen kohtuu käyttäjä.
Mitä mieltä te olette?
Minulle sopisi nykyinen määrä oikein hyvin.
Liian paljoko juon viinaa?
9
573
Vastaukset
- eläkevaari.,.
Nyt otin helmikuun annokseni, kun sopivasti hanttihommat loppui ja uusia ei ole tiedossa.
Tulin kotio 22 jälkeen ja saunoin. Mukavasti päässä kihelmöi ja aamulla ei ole krapulaa.
Siksi tämä kysymyksen ajankohta on näin myöhäinen. - alkoholista
Minun mielestäni.Kuitenkin elän miehen kanssa joka juo joka viikonloppu vähintään korin kaljaa viinaa jos juo henkisesti ja fyysisesti väkivaltanen.Että kannattas vaimosi miettiä että mitä se todellisuus jossain muualla on.Sinulla on tapa nollata kerran kuussa ja olla omien ajatusten kanssa katson sinun olevan ihan hyvä mies.Mie haluaisin et tää miun muuten ihan mies jois vähemmän,kun meillä sattuu olemaan alle 2v lapsikin:(
- Kalle Kotton
Nouseeko tuo määrä edes päähän, jos se on alle 60%: sta. Vaikka olis pirtua, niin varsin kohtuu käyttäjä olet.
Mulla tuo ruumiinlämpö laskee joskus illalla niin alas, että silloin on paras pahimpaan puistatukseen nakata pari kolme grogi-lasia yhteen kyytiin, ei se juuri päähän nouse, mutta kyllä se puistatuksen vie. 70 cl pullo kestää 1,5 kuukautta.
Tuo sinun alkoholimäärä on niin vähäinen, etten siihen osaa edes ohjeita antaa. - on se oma kohtuus
Mullakin oli aikoinaan tuttu jonka mielestä kohtuus oli kaksi pulloa kossua päivässä. Mutta hän onkin jo aikaa sitten kuollut.
Mutta punnitse hyödyt ja haitat. Jos haittana on vain tuo vaimon nalkutus ja hyödyt kuten kuvailet, ei se tilanne minusta pahemmin kohtuudesta poikkea.- Korpikenraali
entinen opettajani sanoi että..kohtuus kaikessa vaikka ämpäri päivässä. Netissä on hyviä juttuja alkoholista. Ihminen ja alkoholi by Matti Rossi Reijo Paunonen. Alkoholismin vaiheet& toipumisen vaiheet.
- vaimo kieltoon.......
Tuohan on suorastaan naurettava määrä, en viittis edes alkaa ottaan noin pienen takia. Meinaan et se on 5 paukkua ravintola-annoksena!
Oletan et sinulla ei ole ongelmia luopua tuosta määrästä, vaan VAADI et myös vaimosi viinin latkimiset loppuu samalla siihen.
Ole niin tiukkana et uskoo!
Mitenköhän vaan käy?, jotenkin arvuuttelen ettei rouvalle sovi, pidä pääsi ja sano, et joko tai.
Seuraappa niin, alkaa salajuopottelu, nää on niin koettu mun tuttu piireissä.
Pois tossun alta, lähde vaikka taivasalle, mies tekee kotonaan myös asioita, joihin ei vaimon lupaa tarvita , ja päin vastoin.
Kun olet kunnonmies, nyt ääntä kehiin, ja lopeta tuollainen ikävä nalkutus.
Anna palaa, ja useimmitenkin voisit nautiskella, se ei ole muilta pois, kunhan siinä juurikin on tuo sinun ymmärryksesi tolkku. - moitittu!
Yksi paukku ja pari olutta.
Tätäkin saunaillan annosta vaimo joskus lievästi moitiskeli.
Eihän tuo ole paljoakaan?
Paukkuni oli 2dl:n lasillinen kahdesti kirkastamaani.
Keskivahvuus labran mukaan noin 75%.
Olueni olivat 1:n litran pulloon pullottamaani kotiolutta.
Laskennallinen vahvuus 7 - 8%.
Nämä riittivät minulle.
En viitsi kommentoida tuota tilkkaasi.
Sama vaikka korvaansa tuollaisen heittäisi! Jos todella käytät vain 20 cl alkoholia kuukaudessa, niin etpä todella ajattele paljon terveyttäsi. Vanheneva mies ei pysy virkeässä kunnossa noin vähällä voiteluaineella, vaan mikä tahansa vaiva voi yllättää Sinut koska tahansa. Sinun iässäsi pitää joka päivä nauttia hieman suojalääkettä.
Me essolaiset nautimme joka päivä Essolla muutaman keskarin, ja usein vielä kotimatkallakin käymme ”tarkistamassa Kalu-Kallen viinikellarin lämpötilan”. Sen lisäksi otamme vielä kotonakin joka ilta kahvit ja konjakit, jotta uni tulisi kunnolla. Tämä lääkemäärä on osoittautunut meille vuosien varrella oikeaksi.
Sinun täytyy ihan rauhallisesti kertoa vaimollesi, että vanhenevan miehen on otettava joka päivä pienet hömpsyt, jotta avio-onni kukoistaisi. Meitä essolaisia voidaan käyttää hyvänä esimerkkinä, sillä kukaan meistä ei ole eronnut.- Niimpä vaan
Meillä oli aikoinaan sekin liikaa jos otti viiden vuoden välein.
Ja loppu tulos oli sitten et olen kuulemma niin pihi etten malta juoda alkoholia. Kaljaa tai viinaa.
Viiniä olen tehnyt omista marjoista 1993 jälkeen kaksi kertaa, viimeisestä satsista kaadoin 15L. mäkeen, kun oli unohtunut käyntiastiaan 4-5 vuodeksi. Et sellainen juoppo. :)
Se on jo eriasia, jos joka päivä klo 9:00 odottelee alkon ovella aukeamista.
Et kyllä ne naiset, sen syyn hakee mistä vaan, et saisivat syyllistää. Eiköhän se ole toisen huonoa omatuntoa? Näin minä sen ainakin luen ihmisistä.
Nyt on hyvä olla itsensä kanssa, kun ei ole ketään räkättämässä turhista asioista. Saisi jopa vaikka juoda ilman valvontaa.. jos tekisi ekana mieli, mut ei tässä yli kolmen vapaan vuoden aikana ole vielä sellaista tullut ?...... ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1493531Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1371003- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25857