Meillä 9kk cavalier joka lutkuttaa kikkeliään ja ulisee.
Kieltääkö, hakeako hormonipiikki vai steriloida pikku-ukko?
Auttakaa ja neuvokaa uutta koiranomistajaa :)
Kikkelin lutkutusta
6
834
Vastaukset
- itse ainakin;)
kastroituttaisin:)
Oman kääkän kävin kastroimassa noin vuoden päivät sitten ja olen todella tyytyväinen tulokseen, jätti noiden narttujen ympärillä hörräyksen 99,5% ja kissan astumisyritykset ja lelujen paneksinnat pois;) ainoastaan, kun noilla nartuilla on tärppipäivät, niin saattaa käydä haistelemassa ja vähän höösätä niiden ympärillä, mutta ei siis mitään siihen verrattuna, kun ennen hörräsi yhden nartun kimpussa lähes koko kuukauden ja se tekikin sitten jo 4kk vuodessa yhtä hönötystä ja munan kanssa viuhtomista;) ja se on aika raskasta koiralle itelleenkin se;))
noin puolen vuoden kuluttua leikkauksesta näki jo selvän eron koiran kikkelin kanssa hillumiseen;), muutoin koira on ihan sama oma itsensä,paitti että, ehkä himpun verran ottaa paremmin kontaktia, ei ole lihonut.
Kastroimisesta vois olla apua, jos hyvin sattuu, iän päivän kieltämisellä käännät koiran vain pikkuhiljaa itseäsi vastaan, eikä koira mitenkään voi ymmärtää mitä väärää se on tekemässä ja todennäköisesti on vehkeessä oitis kiinni, kun selkäsi käännät, eikä tuo ole edes pitemmän päälle jatkuessaan mitenkään tervettä toimintaa.
Kastrointia siis suosittelen ja kannattaa sitten muistaa ottaa se "pönttö" eläinlääkäristä mukaan, täällä sen saa leikkaushintaan kuuluvana omaksi, pönttö laitetaan pantaan kiinni ja pannan pitää olla sitten niin tiukalla, ettei koira saa sitä pois, haavojen lutkutus ei ole hyväksi nääs;)
Nyt ois vielä hyvä aika kastroidakkin, kun on lumet maassa, (tais siis ainaki täällä on...) niin infektioiden riski on kesää pienempi ja koska koira on vielä noinkin nuori, niin saattaisi tehota vielä paremmin tuo leikkaus, kuin että venyttää sitä myöhemmälle iälle, omani leikkuutin vasta 2 ja puolen vuoden iässä, eli jos olisin leikkuuttanut, silloin kun pallit laskeentui, niin voisi olla hyvinkin, että ei hörräis noita narttuja ees tärppipäivinä...mut ei sillä hyvä näinkin:))))
..hmm vaikka mä jo vanaha akka olenskin, niin annetaanko uroksillekkin hormonipiikkejä..?, noh anyway..itse en ole noiden hormonipiikkejen kannalla, ne kun eivät ole riskittömimmästä päästä ja rahaakaan sillä ei ainakaan säästä, koska ne tulevat pitemmän päälle kalliimmaksi (jos eivät jo yhdellä kertaa....), kuin koiran leikkuutus, täällä uroksen leikkaus jäi alle sadan euron ja samaan hintaan kuuluu tikkien poisto ja operaatio on yksinkertainen ja yleensä, kuten meilläkin paranee parissa viikossa, toki rajua liikuntaa tulee välttää ainakin kuukauden, jotta liitokset ei repee sisuksissa, itse pidin ulkoillessa koiran kiinni kk päivät, ettei rupee kovin shouvailee, on nääs tuolla dorkalla tyyli kiipeillä kivien päälle ja sitten tyyli loikilla alas;)- kuka pisti sen pallit pois
syyttävä katse loppuelämän ja tulehduksia ja muuta mukavaa tulee riesaksi.nartuilla lisäksi alleen kuseminen erittäin usein loppu elämän.jos et olisi itseäsi valmis leikkaamaan pikku vikojen takia niin harkitse silloin vakavasti koirasi leikkaamista.
- minkäänlaisia
kuka pisti sen pallit pois kirjoitti:
syyttävä katse loppuelämän ja tulehduksia ja muuta mukavaa tulee riesaksi.nartuilla lisäksi alleen kuseminen erittäin usein loppu elämän.jos et olisi itseäsi valmis leikkaamaan pikku vikojen takia niin harkitse silloin vakavasti koirasi leikkaamista.
perusteliuja sille, että koira itse tajuaisi, kuka pisti sen pallit pois? Tai kenelläkään käytännönkokemuksia?
http://www.kumikana.org/koulutus/kastrointi.htm
^tuolla käytännön kokemuksia muilta. En ainakaan minä nähnyt semmoista viestiä, että koira olisi tajunnut, että kuka ne pallit pois leikkautti.
Ei koira tiedä ruumiinosia, eikä näin ollen osaa sanoa, jos joku puuttuu.
Ja käsittääkseni koiran kastroinnista/steriloinnista on ollut enemmän hyötyä kuin haittaa. - heko heko
kuka pisti sen pallit pois kirjoitti:
salli mun nauraa sun vitseilles;))) ja mistäs muuten arvasit että itsellekkin suorittaisin moiset leikkuut, mutta ei kuules lekurit siihen suostu, muuten kyllä olisin jo ajat sitten lekurilla käynyt.
Ja kukkelis kikkelis, se on nartuilla tuo pissintä vaiva joka saattaa leikkuun yhteydessä tulla, ei siis huomioi uroksille tuota vaivaa ole kelleen kuullut tulleen, tai jos on tullut niin on tainnut tohtori nipsaista itse vehkeen veks;)
hah hah ha;))on sulla kuule poju hauskat jutut..kerro kuule ihan reilusti vaan, jos sua nyt vaan pelottaakin tosiasiassa niiden omien vehkeittes puolesta;)) ---ole huoleta, mua ei sun vehkeittes operoinnit kiinnosta.
- Tuttu juttu
Sillä koirullasi saattaa olla tulehdus vehkeessään ja siksi lutkuttelee. Katoppas erittääkö se kikkeli ja onko punainen. Lääkekuurilla paranee, eikä tarvii leikata.:)
- 4.urosta
Ilmeisesti on esinahan tmv. tulehdus. Ja mitä enemmän lutkuttaa, sitä kipeemmäksi tulee ja iho menee rikki.
Nyt kipin kapin eläinlääkäriin ; sieltä lääkkeet ja kauluri koiralle kaulaan siksi aikaa, ettei ylety lutkuttamaan.
Ei parane ilman lääkkeitä.
Kastruointiin on muut syyt, ei tuollainen tulehdus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101209- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3905Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763