Soittelin tuossa ja kyselin vähän tietoja suksien hinnoista ja mulle esiteltiin suksipakettia johon kuuluisi Madhus ultrasonic luistelusukset .
Olen keskiverto hiihtelijä jolla on jonkin verran luistelukokemusta,mutta tekniikan kanssa vielä opettelua.
Tarkoitus olisi hankkia sukset useamman vuoden käyttöön.
Hiihtelen tommoset 60km viikossa.
Myyjä kertoi paljon vaihtoehtoja ja myös asioita joita kannattaa jo etukäteen miettiä eli varmaankin hänen opastuksella löydän tarpeisiini sopivat välineet.
Mietinkin vain mihin asioihin kannattaisi paneutua, kun varmaan tuo taito kasvaa hiihdellessä?
Hiihtoladut ovat mäkisiä ja varmaan silläkin on vaikutusta suksen valintaan.!?
Onko kyseinen Madhus harkinnan arvoinen?
Merkkihän voi olla mikä vain,mutta ihan vain esim.
Olisin kyllä tosi kiitollinen jos joku viitsisi vähän neuvoa.Varmaan tuolla jossain on keskusteluja aiheesta, mutta tahtoo mennä ajatukset vain sekavammaksi jos liikaa lukee.
Ihan siis semmosta näppituntumaa....kiitos :))
Minkä tasoinen suksi on
11
1792
Vastaukset
- kuntohiihtelijä
Sellaista olen kuullut, että luistelusuksista ei tahdo löytyä ultrasonicista riittävän jäykkiä suksia miehille. Hennoille naisille saattaa löytyä vielä hiihdettävät luistelusukset ultrasta.
Terrasonicista alkaa jo löytyä kelpo suksia miehille. Hypersonic siitä vielä astetta "parempi" suksi. Ehkä voisi suositella tota hypersonic R:ää tai jos (Liian kallis) niin terrasonicia.
Mutta kaiken tärkein asia on se, että kuka ne sukset sulle valitsee. Pitää löytyä se oikea pari. Pelkkä merkki/malli ei vielä ratkaise mitään.
Paras myyjä on semmoinen, joka itse hiihtää aktiivisesti tai muuten toimii hiihdon parissa. Ei tarvitse myydä mutu tuntumalla myymisen ilosta... Jokainen kauppias kyllä sulle sukset löytää, mutta eri asia on se että millaiset.
Itse kun aloittelin luisteluhiihtoa, sorruin noihin kevään alennus-suksiin, jolla oli todella vaikea hiihtää. - osta pois
Ihan hyvä suksi se on, osta pois.
Pohja kannattaa sähköhöylätä heti uutena ja pinnoittaa nano-mömmöllä. Eivät varmaan tiedä suksitehtaallakäyttää sähköhöylää taikka sikliä.
SkiXperttti- Madhus
linkin takaa. kirjoitti:
http://www.sporttipalvelu.fi/?Maastohiihtov%E4lineet%2C_ja_-tarvikkeet_l%F6yd%E4t_t%E4%E4lt%E4
latukoneet tuntuvan noilla laduilla käyvän, ainakin näillä main, joten paljon hiihdetyillä joutuu painaan.
Olen nainen 57kg..tiedä olenko hentoinen,kun pituutta on annettu vaivaiset 160cm
Kiitos muuten kaikille...pitää käydä kattoo mitä muita vaihtoehtoja mulle tarjoillaan.
Tunnen myyjän koska asioin siellä muutenkin ja tiedän, että hän hiihtää ja jo puhelimessa hän toi esiin minulle asioita joita en olisi etes älynnyt kysyä ja joita jotkut myyjät eivät tuo esiin.
Tällaiset palstat ovat tosi hyviä, aina on joku jolla on kokemusta ja tietoa.
Niin mielellään haluaisi tehdä oikeita valintoja, kun ei voi joka vuosi ostaa uusia.
Kiitos jo aluksi ja lisääkin tietoa saa tulla :))
PS..kiva tuisku täällä..sais olla umpihankisukset :)) - madhus
saan kaupasta ostettua sukset joita ei tartte höyläillä...ei oikeen oo mun juttu.. :))
- kuntohiihtelijä
Madhus kirjoitti:
latukoneet tuntuvan noilla laduilla käyvän, ainakin näillä main, joten paljon hiihdetyillä joutuu painaan.
Olen nainen 57kg..tiedä olenko hentoinen,kun pituutta on annettu vaivaiset 160cm
Kiitos muuten kaikille...pitää käydä kattoo mitä muita vaihtoehtoja mulle tarjoillaan.
Tunnen myyjän koska asioin siellä muutenkin ja tiedän, että hän hiihtää ja jo puhelimessa hän toi esiin minulle asioita joita en olisi etes älynnyt kysyä ja joita jotkut myyjät eivät tuo esiin.
Tällaiset palstat ovat tosi hyviä, aina on joku jolla on kokemusta ja tietoa.
Niin mielellään haluaisi tehdä oikeita valintoja, kun ei voi joka vuosi ostaa uusia.
Kiitos jo aluksi ja lisääkin tietoa saa tulla :))
PS..kiva tuisku täällä..sais olla umpihankisukset :))Joo, hento olet :-).
Muistan "vahingossa" lukeneeni jostain naistenlehdestä, tai oliko se nyt kuitenkin jokin kuntoilulehti, en muista. Suksi testin, jossa naiskuntoilijat testailivat itselleen mielekkäimpiä suksia. Taisivat yksimieleisesti päätyä kaikki Rossignolin delta skateihin, joten ei varmaan hirveän huono suksi sekään...
Mutta tärkeintähän oli se oikean parin löytäminen itselle.
- Madhus
On tarvetta olla se mono jossa on kaks rautaa jotka painetaan siteeseen kiinni(jotka on täynnä lunta sit ku pitää niihin saada sukset kiinni)..pilottiside?
Saadaanko sen avulla hiihtoon jotain lisää ?
Itsellä on monot jossa on yksirauta joka painetaan siteeseen...mietin et jos ei ole ratkaisevaa merkitystä niin pärjään kyllä vanhoilla ja voisin satsata enempi suksiin. :))- on ainakin
täyttä kuraa... Matukan nanoista irtoaa pohjat todella herkästi... Tää on ollut todella yleinen ongelma.
- kuntohiihtelijä
sns pilotissa 2 tukipistettä, suksi ehkä vakaampi hallita silloin kun suksi "ilmassa" (askellus).
nnn side leveämpi, mielestäni helpompi hallita tasapainoa. Molemmista kokemusta, itse pidän enemmän tosta nnn-systeemistä. Eli kai molemmissa omat puolensa...
Tosta suksen valinnasta vielä, mielestäni luistelusuksessa on tärkeä tuo suksen keveys, jota osaa ruveta arvostamaan kun enemmän hiihtelee.
Halvemman hintaluokan suksissa ydinmateriaali on raskaampaa.
Perinteisen suksissa ei mielestäni painolla niin väliä, mutta luistelussa kun sitä suksea nostetaan potkun jälkeen uudelleen vartalon alle liukuun (askelletaan), niin tolla asialla on mielestäni melko iso merkitys.
- jts-1
hyvä suksi!
- Äyräpään ärjy
Mielestäni suksen merkkiä tärkeämpi on side. Itse siirryin n. 10 vuotta sitten SNS:stä Pilottiin ja se oli vallankumous. Suksen vakaus ja hiihdon helppous ihan eri planeetalta. Tämä vielä korostuu harrastajilla, joilla on aina puutteita tekniikassa. Kutsuisin Pilot-sidettä suksen ajonvakautusjärjestelmäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905489- 705056
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484156- 513850
- 423483
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893133Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv723006- 412178
- 492128
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272078