VW diesel / öljynvaihto

AQM / AGP

Vaihdattaessani autooni öljyjä / suodatinta huomioin seuraavaa:
1. Vanha öljy valutettiin pois ja pohjatulppa laitettiin takas paikalleen.
2. Suodatin avattiin sekä vaihdettiin uusi suodatinpatruuna.
3. Uudet öljyt koneeseen ja menoksi.

Kyseessä olevassa AQM/AGP moottorissa suodattimen sisältö valahtaa öljytilaan suodatinta avattaessa. Suodattimen sisältö (n. 0,5l) jää em. toimintatavalla uuden öljyn mukaan. Mielestäni ei pitäisi lorauttaa uuteen öljyyn suodattimen paskoja. Onko kellään tietoa ko. asiasta tai sen merkityksestä?

8

2993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalle kustaa

Tuo oli paljon selittävä tieto. Ostin viime vuonna 4x4 dieselocun ja teetin siihen ekan Öljynvaihdon suodatin 2500km. Tietty puhtaita olivat. No sitten teetin seuraavan 17.000km. kohdalla. Tsekkasin öljyt huoltoa seuraavana päivänä ja ihan mustat! Soitin huoltoon ja kysyin että miten se on mahdollista. Kysyin oliko vaihto kenties tehty imuvaihtona. Ei kuulemma ollut. Kysyin että oliko suodatinkin oikeasti vaihdettu.Oli kuulemma. Minulla on ollut kaksi erimerkkistä dieseliä ennen ja eipä vaan ollut niin mustia öljyjä kummassakkaan. Tuo kertomasi selittäisi asian. Täytyypäs sitäkin siis vahtia.

• seuraavalla

kerralla asentajalle että vaihda suodatin ennenku lasket öljyt pois. (en suosittele)

Toinen vaihtoehto antaa asentajan tehdä työnsä rauhassa, ja odotella työn valmistumista jossain muualla kuin auton vieressä.

Kolmas vaihtoehto vaihtaa öljyt itse mieleisellä tavalla.

• uttehsji

ns Niskapoka, jonka läsnäollessa hommat tehdään vain helvetin nopeasti pois alta.

• ......

Sä siinä vieressä kyttää asentajan duunia, kun autoasi huoltaa, en voi mitään ärsyttävämpää tietää. Sä varmaan yrittäisit päästä viereen kyttäämään silloinkin, kun vaimoltasi leikattaisiin liikavarpaita. Hemmetti soikoon.

• Voihemmetti

Ventoni oli pajalla, enkä seisonut asentajan vieressä. Vasta myöhemmin havaistsin että asentajan oli sijoittanut tunkin tassut saumapeltien kohdalle ja ne olivat vääntyneet vinoiksi, joten vieressä olisi pitänyt olla, kyllä muuten asentaja ärsytti, jotta sillee

• TUOMARIIIII

Moottorissa on niin paljon palo kaasuja ja nokea öljyn vaihdon jälkeeenkin että sitä paloainetta liukenee heti siihen uuten öljyyn ihan ilman vanhan öljyn sekaantumista, HUOM suorattimeen harmvemmin puolta litraa saat 2-3d voin uskoakkin loppu jää suodattimeen, se 4l öljyä paljoa ole.

Jos jaksaa valittaa moisesta niin tekisi itse IMO!

• räklän-tsi

Eikös ne volkkarit ole öljynsä itse vaihtavia, ainakin LL-ohjelmalla. Kaadetaan vaan valojen vilkkuessa litra lisää ja sitten parin vuoden päästä viimeistään ynnätään, paljonko on syönyt kaikkiaan. Ja vaihtoon meni ritten öljyt sekä nokkaketju.

• kato pietua

tekniikan tohtori ottaa kantaa öljynvaihdosta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      116
      4950
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3563
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1500
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1404
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1242
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1138
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1077
    Aihe