Palstan

hirveä kielenkäyttö!

Ihmettelempä, ovatko tällä palstalla suutaan soittavat biovanhemmat puhutelleet lapsiaankin samaan tyyliin silloin, kun ne asui vielä kotona. Mutta sitä en ihmettele, jos noin rääväsuisilla henkilöillä on ongelmia sossun tai sijareiden kanssa, mikäli käyttäytyvät heitä kohtaan samalla tavoin ja yhtä törkeää kieltä käyttäen kuin tällä palstalla.

Tuskin millään suomi24-palstalla on niin törkeää kielenkäyttöä muita kirjoittajia kohtaan kuin täällä. Muita mielisairaiksi, aivokääpiöiksi yms. haukkuvat tulisi panna kokonaan jäähylle näistä keskusteluista.

17

476

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukkumaan ja

irvistelemään tulevatkin, jäähylle vain minun puolestani.

Jos et ole muilla palstoilla nähnyt huonoa kieltä, niin et ole paljon muualla liikkunutkaan.

Kyllä kai ihminen vääristä syytöksistä suuttuu, ainakin kun omista lapsista kyse on, epänormaalia olisi jos ei suuttuisi. Miksi lapsia pitäisi antaa kohdella väärin, laittomasti ja huonosti? Kerro!

Aika naiivi veto muuten kuvitella, että lapsille puhutaan samoin kuin moukkamaisille aikuisille. Mitäs jos kokeilisit ystävällistä ja asiallista lähestymistapaa, niin saisit erilaista kielenkäyttöä vastauksissakin?

• Kuusipuun Kaija

Ihan sama asia on tullut minulle mieleen. Kun asiaton kielenkäyttö tulee noin alitajuntaisesti, niin varmaan haukkua louskuttavat lapsiaankin samaan malliin. Yhden huostaäidin tunnen, joka haukkui lapsiaan juurikin mielisairaiksi ja hulluiksi, sekopäiksi ym. Onneksi niilläkin lapsilla on nyt hyvä koti, sijaiskoti.

Kauheaa ajatella, miten joku voi haukkua omia lapsiaan. Toivottavasti omat lapset sitten aikanaan huorittelevat vanhempansa samaan malliin! Saavat maistaa omia keitoksiaan.

T. Kaija Kuusipuu

• täällä oikein on

On taidettu aikaisemmin tavata ilman keksittyjä nimimerkkejä?

Mikäs mimmi sinä oikein olet, jos sinusta vanhemman on asiatonta suuttua lastensa haukkujalle ja irvistelijälle? Siitä tässä kyse oli, eikä lasten haukkumisesta.

Vai oletko tullut tänne vääntelemään ja valehtelemaan häirikön seuraksi asioita mieleisiksesi? Vai oletko yksi monivuotisen häirikön persoonista?

Kamalaa minustakin kyllä lasten haukkuminen, teki sen kuka tahansa. Joo, toivottavasti kaikki lasten haukkujat ja irvistelijät saavat maistaa omia keitoksiaan!

Niin myös nekin, jotka eivät sallisi neurologisten oireyhtymien lapsille oikeita diagnooseja ja sitä myötä oikeaa kuntoutusta. Mehän olemme liki samoilla linjoilla tässä asiassa, joten hauska tutustua.

T: Paula Petäjäpuu

• tulisi

mieleenikään haukkua viattomia lapsia mitenkään. Olen erittäin rauhallinen ja asiallinen ihminen, minun täytyy olla tätä jo ammattinikin vuoksi. Mutta sille en mahda mitään, että herää suorastaan kuvotuksen tunne kun luen tuon/sinun tekstejä, joissa alinomaa yleistävään sävyyn haukutaan sekä lapset että heidän vanhempansa. Se kokemus, mikä minulla on sijaishuollosta, ei valitettavasti ole kovin mairitteleva. Senkään vuoksi en pysty/halua yhtyä teidän kahden (sivupersoonana) näkemykseen siitä että sijaiskodissa taivas aukeaa. Meidän tapauksessa sen huomasivat myös sosiaalityöntekijät ja edessä on pitkä oikeusprosessi. Lapsi on onneksi kuitenkin turvassa ja ihan oikeassa kodissaan. Olen ilolla pannut merkille, että yhä useammat laittoman/aiheettoman huostaanoton kokeneet vievät asioitaan oikeuteen asti. Tämä on ainut keino saada pelkästään rahastusta harjoittavat mätäpaiseet alalta pois ja lastensuojelu saisi sanojensa mittaisen merkityksen. Sen ymmärrän että me huostavanhemmat tällä palstalla kirjoittelemme, sillä tämä on nimenomaan tarkoitettu vertaistueksi niille joiden lapsi on sijoitettu kodin ulkopuolelle. En siten ymmärrä esim. sijaishuollon edustajia, jotka käyvät täällä säännöllisesti haukkumassa biologiset, ne ainoat oikeat vanhemmat. En minäkään käy sijaishuollon keskustelupalstalla, varmaan oksentaisin jos kävisin sitä ulkokultaisuutta lukemassa. Ette todellakaan huolehdi lapsista yhtään sen paremmin kuin lasten biologiset vanhemmat, tarkoitan siis meitä tällä palstalla kirjoittavia. Ne paljon mainostamanne huoraavat, juopottelevat, narkkaavat, lapsiansa pahoinpitelijät etc. eivät täällä kirjoittele. Jos sinulla (ja alter egoillasi) on yhtään sivistystä tai edes alkeellisinta ymmärrystä, tajuat että useat täällä kirjoittavat ovat itseäsi fiksumpia ja enemmän lapsista huolehtivia. Eikö sinunkin pitäisi olla huolehtimassa niistä rahasammoistasi eikä roikkua täällä netissä. Taitaa olla yleinen tapa sijoituspaikoissa tämä nettisurffailu, oma lapseni kertoi myös toisen perhekodin vanhemmista olleen kaikki illat netissä. Että sillä tavalla kalliisti yhteiskunnan varoin huostatuista lapsista huolehditaan.

Terveisin Taina Tammipuu

• kaijakin pääsee vielä

hihtelemään niin halutessaan. Muistas laittaa pitovoiteet ettei vaan sukses lippase ku vastamäkiä nouset.

• on perussijari
        kaijakin pääsee vielä kirjoitti:

hihtelemään niin halutessaan. Muistas laittaa pitovoiteet ettei vaan sukses lippase ku vastamäkiä nouset.

ja muutenkin latvastaan laho.

• huostahullujen yksi
        tulisi kirjoitti:

mieleenikään haukkua viattomia lapsia mitenkään. Olen erittäin rauhallinen ja asiallinen ihminen, minun täytyy olla tätä jo ammattinikin vuoksi. Mutta sille en mahda mitään, että herää suorastaan kuvotuksen tunne kun luen tuon/sinun tekstejä, joissa alinomaa yleistävään sävyyn haukutaan sekä lapset että heidän vanhempansa. Se kokemus, mikä minulla on sijaishuollosta, ei valitettavasti ole kovin mairitteleva. Senkään vuoksi en pysty/halua yhtyä teidän kahden (sivupersoonana) näkemykseen siitä että sijaiskodissa taivas aukeaa. Meidän tapauksessa sen huomasivat myös sosiaalityöntekijät ja edessä on pitkä oikeusprosessi. Lapsi on onneksi kuitenkin turvassa ja ihan oikeassa kodissaan. Olen ilolla pannut merkille, että yhä useammat laittoman/aiheettoman huostaanoton kokeneet vievät asioitaan oikeuteen asti. Tämä on ainut keino saada pelkästään rahastusta harjoittavat mätäpaiseet alalta pois ja lastensuojelu saisi sanojensa mittaisen merkityksen. Sen ymmärrän että me huostavanhemmat tällä palstalla kirjoittelemme, sillä tämä on nimenomaan tarkoitettu vertaistueksi niille joiden lapsi on sijoitettu kodin ulkopuolelle. En siten ymmärrä esim. sijaishuollon edustajia, jotka käyvät täällä säännöllisesti haukkumassa biologiset, ne ainoat oikeat vanhemmat. En minäkään käy sijaishuollon keskustelupalstalla, varmaan oksentaisin jos kävisin sitä ulkokultaisuutta lukemassa. Ette todellakaan huolehdi lapsista yhtään sen paremmin kuin lasten biologiset vanhemmat, tarkoitan siis meitä tällä palstalla kirjoittavia. Ne paljon mainostamanne huoraavat, juopottelevat, narkkaavat, lapsiansa pahoinpitelijät etc. eivät täällä kirjoittele. Jos sinulla (ja alter egoillasi) on yhtään sivistystä tai edes alkeellisinta ymmärrystä, tajuat että useat täällä kirjoittavat ovat itseäsi fiksumpia ja enemmän lapsista huolehtivia. Eikö sinunkin pitäisi olla huolehtimassa niistä rahasammoistasi eikä roikkua täällä netissä. Taitaa olla yleinen tapa sijoituspaikoissa tämä nettisurffailu, oma lapseni kertoi myös toisen perhekodin vanhemmista olleen kaikki illat netissä. Että sillä tavalla kalliisti yhteiskunnan varoin huostatuista lapsista huolehditaan.

Terveisin Taina Tammipuu

motiivi toimiinsa on nimenomaan pelko siitä, että yksinomaan netin myötä vanhemmille tieto lisääntyy, he saavat tukea netin kautta myös toisiltaan ja he ALKAVAT VASTUSTAA VIRANOMAISMIELIVALTAA. Kauheaa!

Onneksi näin on kuitenkin jo tapahtunut :D
        Oikeusprosessien läpikäynti on vanhemmille erittäin vaativaa henkisesti ja taloudellisesti (kaiken muun lisäksi). Mutta se kannattaa, sen moni joltisenkin oikeudentajun vielä omaava viranomainen on itsekin sanonut.

Siis jopa osa viranomaisista itse myöntää nykyisen perheitä kohtaan laittoman tilanteen. Eivät tietysti huostahullut vanhempien haukkujat, mutta se onkin heidän häpeänsä se.

• tuskin on
        on perussijari kirjoitti:

ja muutenkin latvastaan laho.

latvastaan yhtään sen lahompi kuin palstalla räyhäävät perusbioluuserit.

• kuusipuun kaijan
        tuskin on kirjoitti:

kerkkiä keväisin, ne on terveellistä naposteltavaa. Siis ne uudet vaaleanvihreät kasvustot oksien päissä. Eikä pääse kaija kasvattamaan elintilaa, kun kasvusto nyhdetään pois biojen hivenainevarastoja täydentämään. Oikeasti tarvitaan maanomistajan lupa, mutta kaijahan on virtuaali eikä lupia tarvitse kysellä. Silleen ne sijaiskoditkin saa pois, kuihduttamalla. Niistä pitää pitää julkista meteliä, niin kunnat ja kaupungit eivät osta niiltä huostaanotetuille hoitoa koska haluavat pysyä varmuudenkin vuoksi irtaallaan mahdollisista hankaluuksista. Nimiä näkyviin, sijoittajat ovat kyllä hämähäkkeinä täällä verkossa.

• sanomaan vain hän
        tuskin on kirjoitti:

joka itse on kaikkein suurin luuseri.

• minäkin..
        huostahullujen yksi kirjoitti:

motiivi toimiinsa on nimenomaan pelko siitä, että yksinomaan netin myötä vanhemmille tieto lisääntyy, he saavat tukea netin kautta myös toisiltaan ja he ALKAVAT VASTUSTAA VIRANOMAISMIELIVALTAA. Kauheaa!

Onneksi näin on kuitenkin jo tapahtunut :D
        Oikeusprosessien läpikäynti on vanhemmille erittäin vaativaa henkisesti ja taloudellisesti (kaiken muun lisäksi). Mutta se kannattaa, sen moni joltisenkin oikeudentajun vielä omaava viranomainen on itsekin sanonut.

Siis jopa osa viranomaisista itse myöntää nykyisen perheitä kohtaan laittoman tilanteen. Eivät tietysti huostahullut vanhempien haukkujat, mutta se onkin heidän häpeänsä se.

huomannut, vanhemmat eivät nielaise enää ihan mitä vaan ja jopa näitä ammattilaisia ja heidän pätevyyttään on alettu arvostelemaan. Itsekin olen ollut palaverissa, jossa sossujohtaja totesi minulle että sijoituspaikka ei kykene tarjoamaan lapselle sen enempää kuin mitä kotona pystytään. Kyseessä oli ammatillinen perhekoti, josta olin lasta pois vaatimassa huonon kohtelun vuoksi ja minä olen yksinhuoltaja. Siis sossujohtaja totesi yksinhuoltajan kykenevän samantasoiseen huolenpitoon lapsesta kuin mitä ammatillinen perhekoti, jossa oli kaksi aikuista päätoimisesti kolmea sijoitettua "hoitamassa". Siinäpä ei tarvitse olla mikää guru, että kykenee rivien välistä lukemaan minkätasoisena paikkana ko. laitosta pidettiin. Eikö silti, etten olisi aina lapsistani huolehtinut hyvin, sehän on itsestäänselvyys. Lapseni oli huostattuna muista kuin kodista johtuvista syistä. Oli vaan niin mieltä lämmittävää kuulla nuo sanat sossupomon suusta kun tätä sijaishuoltoa niin hartaasti ja yleisesti ylistetään ja meitä biologisia vanhempia haukutaan. Kyllä se vaan on niin, että harvassa on ne sijaispaikat jotka oikeasti toimivat lapsen parhaaksi. Niiden toiminta on puhtaasti liiketaloutta ja liiketalouden perusidea on tuottaa voittoa, siinä on rakkaus ja huolenpito kaukana.

• Ja rankasti

En ole sijoituspaikan aikuisia haukkunut, paitsi silloin, kun itse mies meinasi alkaa väkivaltaiseksi, eikä silloin sossu mitään sanonut. Minut vain haukuttiin. Lapsi pelästyi perhekodin aikuisten käytöstä, ja itki peloissaan miehen riehumista. Eli äläpäs Kaija hyvä viitsi yleistellä niin rankasti.

• milloin kusipuu ja
        Ja rankasti kirjoitti:

En ole sijoituspaikan aikuisia haukkunut, paitsi silloin, kun itse mies meinasi alkaa väkivaltaiseksi, eikä silloin sossu mitään sanonut. Minut vain haukuttiin. Lapsi pelästyi perhekodin aikuisten käytöstä, ja itki peloissaan miehen riehumista. Eli äläpäs Kaija hyvä viitsi yleistellä niin rankasti.

milloin akateeminen, joka on keksinyt ukkonsakin tänne muka kuvittelemaan.

Ei toisaalta kiinnosta tippaakaan.

• Horse66

ainakun tuo häirikkö ilmestyy tänne niin lähes samaan aikaan ilmestyy myös tämä kaija kuusipuukin... olisikohan kyse samasta henkilöstä?

• ja laitoin

merkille myös, että kohta on täydenkuun aika... Eikös ne, joilla on vähän palikat sekaisin, silloin vauhkoonnu? Joten, meidän palstalaisten ei kannata näistä tuohtua. Kunhan menee viikko, niin ehkä näillä/tällä häiriköllä mania vaihtuu depressioksi ja palstalle palaa asialinja. Hyvää viikonloppua kaikille!

• täyskuun aika..
        ja laitoin kirjoitti:

merkille myös, että kohta on täydenkuun aika... Eikös ne, joilla on vähän palikat sekaisin, silloin vauhkoonnu? Joten, meidän palstalaisten ei kannata näistä tuohtua. Kunhan menee viikko, niin ehkä näillä/tällä häiriköllä mania vaihtuu depressioksi ja palstalle palaa asialinja. Hyvää viikonloppua kaikille!

no siksi tuo Horsekin on pillastunut ihan täysin.

• Horse66
        täyskuun aika.. kirjoitti:

no siksi tuo Horsekin on pillastunut ihan täysin.

sitä on purettava...energiaa... =D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6064
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3045
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe