Omalla vastuulla!

täällä näin

Täällä kyllä poliistkin ovat meinanneet, että koirapuistoon mennään omalla vastuulla. Eli minsuta et ole korvasvelvollinen mihinkään. Toiseksi sen toisen koirahan sen aloitti. Eli ei ole sinun syysi, jos koirasi puolustaakin itseään, jos toinen puree! Kyllä isoillakin koirilla on oikeus puolustautua. Ikävä kyllä jälki voi olal todella pahaa.

Anteeksi uteluni, mutta voisitko kertoa täällä sitten miten kävi?.

Vosihan tuo olla kohteliasta esimerkiksi korvaamaan puolet eläinlääkäristä, vaikka syy ei ole sinun!

16

880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta jos sinulla kännykame...

      tai muu jolla voit filmata niin tilanteen näyttäessä oudolta kuvaa se.siloin et joudu maksaan jos toinen koira hyökkää koirasi kimppuun selvästi vaikka koirasi tappaisi sen.ps kuvata voi vaikka leikkien puhuvansa puhelimeen.yleinen sääntö on se jotta vihaista koiraa ei saa viedä puistoon ikinä oli koko mikä tahansa eikä kiimasia narttuja missään nimessä ne on kielletty

    • koirastaan lukee

      säännöissä ja se tarkoittaa että vastaa oman koiransa aiheuttamasta vahingosta..ethän sinä voi väittää että jos koirasi puree niin vastuu ei kuulu sinulle !!!

      Ja kiukkusia koiria sinne ei saa viedä!!!

      Omani on luotettava ei provosoi eikä provosoidu ja minä pidän koirani hallinnassa jos en pysty niin en vie puistoon!!! Ja nyt on koira 12vuotias ilman tappelun tappelua ja vain tälläiset voi viedä sinne..
      Luotettavat koirat selvittää elein ei hampain.

      • koira

        Minun mielestä sellaiset koirat jotka ovat päällepäsmärinä puistossa eivät kuulu sinne. On sattunut monta kertaa, että olisi ollut kivoja leikkitovereita , mutta sitten tämä dominoiva koira tulee väliin ja lopettaa leikit kovin ottein. Omistaja ei muuta kuin silittelee koiraa. ja hyvittelee sitä. ONKO TÄLLAINEN SALLITTU?

        Kysynkin mitä tällaisen omistan päässä liikkuu, kun sen koira halllitsee koko kentää, ja yksikään koira ei voi juosta tai leikkiä puistossa?


      • moni omistaja
        koira kirjoitti:

        Minun mielestä sellaiset koirat jotka ovat päällepäsmärinä puistossa eivät kuulu sinne. On sattunut monta kertaa, että olisi ollut kivoja leikkitovereita , mutta sitten tämä dominoiva koira tulee väliin ja lopettaa leikit kovin ottein. Omistaja ei muuta kuin silittelee koiraa. ja hyvittelee sitä. ONKO TÄLLAINEN SALLITTU?

        Kysynkin mitä tällaisen omistan päässä liikkuu, kun sen koira halllitsee koko kentää, ja yksikään koira ei voi juosta tai leikkiä puistossa?

        ei osaa peruseleitä saati osaisi kouluttaa koirastaan sosiaalisen..ja tuossakin sinun kertomassa tapauksessa omistaja vain kiitti koiraa huonosta käytöksestä...grr

        itse omaan rodun josta sanotaan ettei tule helposti toimeen muiden koirien kanssa ja totuus on että omani ei ole pitkän iän aikana haastanut riitaa eikä provosoidu helpolla..koska olen vaatinut aina hyvää käytöstä ja päästänyt hyvien koirien luo.

        nyt oli jännä huomata taas pari machoilijaa joista toinen sanoi että tuo omansa koiraani katsomaan ja hetkeä ennen kertoi juttuja että koiransa repi toista koiraa..
        mikä sen omistajan päässä menee jos minulla on sosiaalinen vanha koira niin en minä sitä puistoon tappelemaan tuo etttä voin sitten rehvastella sen kovalla luonteella..grr. rehvastelen sillä mieluummin että minulla on jo samaa rotua oleva tasapainoinen ja kiltti koira joka muita ei pure.

        Koirien rähinöinnit on suuremmaksi osaksi omistajien syytä!


      • mustavalkoista!!!!!
        moni omistaja kirjoitti:

        ei osaa peruseleitä saati osaisi kouluttaa koirastaan sosiaalisen..ja tuossakin sinun kertomassa tapauksessa omistaja vain kiitti koiraa huonosta käytöksestä...grr

        itse omaan rodun josta sanotaan ettei tule helposti toimeen muiden koirien kanssa ja totuus on että omani ei ole pitkän iän aikana haastanut riitaa eikä provosoidu helpolla..koska olen vaatinut aina hyvää käytöstä ja päästänyt hyvien koirien luo.

        nyt oli jännä huomata taas pari machoilijaa joista toinen sanoi että tuo omansa koiraani katsomaan ja hetkeä ennen kertoi juttuja että koiransa repi toista koiraa..
        mikä sen omistajan päässä menee jos minulla on sosiaalinen vanha koira niin en minä sitä puistoon tappelemaan tuo etttä voin sitten rehvastella sen kovalla luonteella..grr. rehvastelen sillä mieluummin että minulla on jo samaa rotua oleva tasapainoinen ja kiltti koira joka muita ei pure.

        Koirien rähinöinnit on suuremmaksi osaksi omistajien syytä!

        Täällä niin moni sanoo "koirani on luotettava/varmasti rauhallinen, osaan katsoa signaaleja, toimin ennen hyökkäystä,..."

        Se on sellainen homma, että koirien kanssa EI KOSKAAN voi olla 100 % varma. Koira on eläin, polveutuu sudesta. Suurimmalle osalle ei koskaan tule yllätyksiä mutta vaikka koira olisi miten varma ollut menneisyydessä niin jokin voi laukaista hyökkäyksen rauhallisellakin koiralla. Koirat ovat koiria.

        Naurattaa nämä pätijät täällä. Vahinkoja sattuu, kun koirat on kyseessä. Ei se tarkoita että tahallaan tehdään.


      • omansa tuntea
        mustavalkoista!!!!! kirjoitti:

        Täällä niin moni sanoo "koirani on luotettava/varmasti rauhallinen, osaan katsoa signaaleja, toimin ennen hyökkäystä,..."

        Se on sellainen homma, että koirien kanssa EI KOSKAAN voi olla 100 % varma. Koira on eläin, polveutuu sudesta. Suurimmalle osalle ei koskaan tule yllätyksiä mutta vaikka koira olisi miten varma ollut menneisyydessä niin jokin voi laukaista hyökkäyksen rauhallisellakin koiralla. Koirat ovat koiria.

        Naurattaa nämä pätijät täällä. Vahinkoja sattuu, kun koirat on kyseessä. Ei se tarkoita että tahallaan tehdään.

        ja joskus toistenkin monesti olen huomannut että koira elehtii jo epäluotettavasti mutta omistaja ei huomaa mitään saati osaisi ojentaa koiraansa oikein.

        itse olen 99%varma koirastani ja komennan heti jos syytä ilmenee.

        koiran eleitä tutkimalla osaa jo melkoisen paljon mutta monikaan koiranomistaja ei osaa tulkita oikein!!!

        Harva koiranomistaja kouluttaa koiraansa sosiaaliseksi tai olisi ikinä lukenut yhtäkään opusta saati perehtynyt muuten koirien tapaan kommunikoida.
        minulle oman puistoni tiettyjen koirien hyökkäykset ei ole olleet yllätys vaan odotettava seuraamus..omistajat niillä aivan hakoteillä ja koirat osoittaneet epävarmuuttaan.

        ja taidat itsekin kuulua heihin jotka antavat koirien selvittää itse ongelmansa toistensa kanssa puistoissa puuttumatta siihen mitenkään.
        :(


      • kipa
        koira kirjoitti:

        Minun mielestä sellaiset koirat jotka ovat päällepäsmärinä puistossa eivät kuulu sinne. On sattunut monta kertaa, että olisi ollut kivoja leikkitovereita , mutta sitten tämä dominoiva koira tulee väliin ja lopettaa leikit kovin ottein. Omistaja ei muuta kuin silittelee koiraa. ja hyvittelee sitä. ONKO TÄLLAINEN SALLITTU?

        Kysynkin mitä tällaisen omistan päässä liikkuu, kun sen koira halllitsee koko kentää, ja yksikään koira ei voi juosta tai leikkiä puistossa?

        I was at the dog park yesterday with my 1 year old, female, Shepherd mix breed. Owners of a male boxer asked if they could join us. I said yes. They released their dog into the park but the owners stayed on the outside of the fence!! The boxer immediately attacked my dog and I had to stop it. My dog yelped a lot in fear or pain. But no immediate signs of injury. The owners came in the fence to hold their dog while I checked for injury. But they again, released him and while they watched from the other side! THEY CAN'T DO THAT!!! Finally they left. Well now my dog has a swollen red eye from the attack and I have to take her to the vet. Can I make the boxer owners legally pay for my vet bills?? How can I find those owners again? help


      • responsible
        kipa kirjoitti:

        I was at the dog park yesterday with my 1 year old, female, Shepherd mix breed. Owners of a male boxer asked if they could join us. I said yes. They released their dog into the park but the owners stayed on the outside of the fence!! The boxer immediately attacked my dog and I had to stop it. My dog yelped a lot in fear or pain. But no immediate signs of injury. The owners came in the fence to hold their dog while I checked for injury. But they again, released him and while they watched from the other side! THEY CAN'T DO THAT!!! Finally they left. Well now my dog has a swollen red eye from the attack and I have to take her to the vet. Can I make the boxer owners legally pay for my vet bills?? How can I find those owners again? help

        of their dog`s attack..and you can demand the payment for them. It`s really strange that they watched behind the fence.

        the real problem is how to connect these people and how you can get them pay..you can try to find out from other owners if anybody know that dog and owners...but demanding the payment without any witnesses is just word against the word..
        and at the end about how responsible and honest that person is..only if there is samekind thihngs happened before with some other person is your case little bit stronger.


      • kipa
        responsible kirjoitti:

        of their dog`s attack..and you can demand the payment for them. It`s really strange that they watched behind the fence.

        the real problem is how to connect these people and how you can get them pay..you can try to find out from other owners if anybody know that dog and owners...but demanding the payment without any witnesses is just word against the word..
        and at the end about how responsible and honest that person is..only if there is samekind thihngs happened before with some other person is your case little bit stronger.

        Yes, I have started to ask around about the male Boxer. It happened in the Lahti area, Myllynpohja/Ahtiala dog park. I don't visit that park often, it was my second time but my friend does, she'll ask around too. thanks for the input.

        Just came from vet and the bill was 129,00 euros. Antibiotics, pain meds and eye cream. Thankfully no major damage!! Her eye looks bad, I feel sorry for her. Looks like I'll be living off macaroni for the rest of the month.


      • ja olettamuksia olettamuksia
        kipa kirjoitti:

        Yes, I have started to ask around about the male Boxer. It happened in the Lahti area, Myllynpohja/Ahtiala dog park. I don't visit that park often, it was my second time but my friend does, she'll ask around too. thanks for the input.

        Just came from vet and the bill was 129,00 euros. Antibiotics, pain meds and eye cream. Thankfully no major damage!! Her eye looks bad, I feel sorry for her. Looks like I'll be living off macaroni for the rest of the month.

        En todellakaan anna koirien itse selvittää välejään. Koirapuistossa olevat koirat eivät kuulu samaan laumaan (etenkään jos eivät tapaa usein) eikä hierarkisia välejä tuolloin selvitellä. Kyse voi suorastaan olla pelkästään sihollisen kukistamisesta! Eri asia on, jos oman lauman koirilla on erimielisyyksiä, jolloin annan tiettyyn pisteeseen ne selvittää itse.

        Minusta tuntuu että olet juuri alkanut lukemaan koiran rauhoittavista signaaleista ym. koirien eleistä ja käyttäytymisestä. Vuosien kokemuksella voin sanoa että tuossa vaiheessa tuntuu että tietää kaiken mutta mitä enemmän olet koirien kanssa tekemisissä niin sitä "vähemmän" niistä tiedät. Aina on nimittäin uutta opittavaa.

        Olisi tärkeää että kaikki osaisivat koiren perusviestintää ja hyvä että sinä ilmeisesti osaat! Mutta se ei kuitenkaan ole tae sille että mitään ei koskaan voi sattua. VAi pidätkö sidä koirasi metrin päässä itsestäsi aina koirapuistossa?

        PAinotan edelleen sitä, että koirat ovat koiria ja niillä on villi puolensa. Eivät ny eleensä toimi sattumanvaraisesti vaan aina tietyn kaavan mukaisesti. Se ei suinkaan tarkoita että vaikka tuntisit koirasi niin mitään ei koskaan voi sattua. KOira voi tulkita tietyt asiat esim. sinua uhkaavaksi ja etenkin jos johtajuus ei ole selvillä, niin yllätyksiä voi tapahtua.

        Koirapuisti on paikka jossa AINA saa olla varuillaan. Siellä pätevät villit lait.

        Sanoisin että opiskele koirista vielä vähän enemmän. T. vuosien kokemuksen omaava eikä vieläkään mestari ;)


      • vielä.....,.,.,
        ja olettamuksia olettamuksia kirjoitti:

        En todellakaan anna koirien itse selvittää välejään. Koirapuistossa olevat koirat eivät kuulu samaan laumaan (etenkään jos eivät tapaa usein) eikä hierarkisia välejä tuolloin selvitellä. Kyse voi suorastaan olla pelkästään sihollisen kukistamisesta! Eri asia on, jos oman lauman koirilla on erimielisyyksiä, jolloin annan tiettyyn pisteeseen ne selvittää itse.

        Minusta tuntuu että olet juuri alkanut lukemaan koiran rauhoittavista signaaleista ym. koirien eleistä ja käyttäytymisestä. Vuosien kokemuksella voin sanoa että tuossa vaiheessa tuntuu että tietää kaiken mutta mitä enemmän olet koirien kanssa tekemisissä niin sitä "vähemmän" niistä tiedät. Aina on nimittäin uutta opittavaa.

        Olisi tärkeää että kaikki osaisivat koiren perusviestintää ja hyvä että sinä ilmeisesti osaat! Mutta se ei kuitenkaan ole tae sille että mitään ei koskaan voi sattua. VAi pidätkö sidä koirasi metrin päässä itsestäsi aina koirapuistossa?

        PAinotan edelleen sitä, että koirat ovat koiria ja niillä on villi puolensa. Eivät ny eleensä toimi sattumanvaraisesti vaan aina tietyn kaavan mukaisesti. Se ei suinkaan tarkoita että vaikka tuntisit koirasi niin mitään ei koskaan voi sattua. KOira voi tulkita tietyt asiat esim. sinua uhkaavaksi ja etenkin jos johtajuus ei ole selvillä, niin yllätyksiä voi tapahtua.

        Koirapuisti on paikka jossa AINA saa olla varuillaan. Siellä pätevät villit lait.

        Sanoisin että opiskele koirista vielä vähän enemmän. T. vuosien kokemuksen omaava eikä vieläkään mestari ;)

        Eli olet 99% varma koirastasi eli kun käyt sata kertaa koirapuistossa niin yhdellä käynnillä voi sattua jotain yllättävää.... Ei asiat ole niin mustavalkoisia. Ja vaikka tuntisit oman koirasi niin et tunne muita koiria...


      • viesti on
        ja olettamuksia olettamuksia kirjoitti:

        En todellakaan anna koirien itse selvittää välejään. Koirapuistossa olevat koirat eivät kuulu samaan laumaan (etenkään jos eivät tapaa usein) eikä hierarkisia välejä tuolloin selvitellä. Kyse voi suorastaan olla pelkästään sihollisen kukistamisesta! Eri asia on, jos oman lauman koirilla on erimielisyyksiä, jolloin annan tiettyyn pisteeseen ne selvittää itse.

        Minusta tuntuu että olet juuri alkanut lukemaan koiran rauhoittavista signaaleista ym. koirien eleistä ja käyttäytymisestä. Vuosien kokemuksella voin sanoa että tuossa vaiheessa tuntuu että tietää kaiken mutta mitä enemmän olet koirien kanssa tekemisissä niin sitä "vähemmän" niistä tiedät. Aina on nimittäin uutta opittavaa.

        Olisi tärkeää että kaikki osaisivat koiren perusviestintää ja hyvä että sinä ilmeisesti osaat! Mutta se ei kuitenkaan ole tae sille että mitään ei koskaan voi sattua. VAi pidätkö sidä koirasi metrin päässä itsestäsi aina koirapuistossa?

        PAinotan edelleen sitä, että koirat ovat koiria ja niillä on villi puolensa. Eivät ny eleensä toimi sattumanvaraisesti vaan aina tietyn kaavan mukaisesti. Se ei suinkaan tarkoita että vaikka tuntisit koirasi niin mitään ei koskaan voi sattua. KOira voi tulkita tietyt asiat esim. sinua uhkaavaksi ja etenkin jos johtajuus ei ole selvillä, niin yllätyksiä voi tapahtua.

        Koirapuisti on paikka jossa AINA saa olla varuillaan. Siellä pätevät villit lait.

        Sanoisin että opiskele koirista vielä vähän enemmän. T. vuosien kokemuksen omaava eikä vieläkään mestari ;)

        ..olet tainnut laittaa väärään kohtaan??


      • tietää varsinkin
        vielä.....,.,., kirjoitti:

        Eli olet 99% varma koirastasi eli kun käyt sata kertaa koirapuistossa niin yhdellä käynnillä voi sattua jotain yllättävää.... Ei asiat ole niin mustavalkoisia. Ja vaikka tuntisit oman koirasi niin et tunne muita koiria...

        kun omani on jo vanha ettei provosoidu..toki jos päälle tulee niin vastaa. eli omastani olen 99% varma ja päästän yleensä vain tuttujen ja sosiaalisesti luotettavien joukkoon..ja ne todella luotettavat kyllä erottaa.

        ja ei minulle kyllä tosiaan ole paljon yllätystä tullut..koputetaan puuta nyt :) 42vuoden koirakokemuksen kautta

        tosin muksuna sain luvalla mennä sukulaisen berhardilaisen luo josta seurauksena kuusi tikkiä eikä sekään oikein yllättänyt sillä oli ruokakippo vieressä...ja muuten täysin kouluttamaton. Aikuiset siis möhläsi.

        Moni arvaamaton käytös ei ole niin arvaamatonta loppujen lopuksi omani esim pelästyi muksua kun muksu löi kovalla lelullaan koiraani jos en olisi tilannetta nähnyt olisin voinut epäillä arvaamattomaksi ..

        oikeastaan yhden cockerin tiedän että on arvaamaton eli voit silittää sitä mutta tietyn hetken päästä ärähtää oli tuttu tai ei..kyse niille tyypillisestä sairaudesta.

        arvaamaton ei minusta koirakaan usein ole vaan looginen seuraus huonosta sosiaalistamisesta, kivusta ,vahtimisesta, epävarmuudesta etc....


      • välskäri.
        viesti on kirjoitti:

        ..olet tainnut laittaa väärään kohtaan??

        Miten ihmiset syyttää koiriaan. Miksei syytä itseään?


      • ikävä kyllä
        välskäri. kirjoitti:

        Miten ihmiset syyttää koiriaan. Miksei syytä itseään?

        on että sellainen koira niin sellainen omistaja..


      • niin olla,

        että aika hiljaista on meno jos koiran pitää olla vähintään tuo 12-vuotias ennen puistoon tulemista. Ja mieluummin vaikka hampaaton, kenties?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe