Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pattitilanne

Analysointiapua

Elikkäs nyt on tilanne se omalla työpaikalla että ylityökielto päällä, no jos on joku kipeä on ajettava kuitenkin.
Ylitöitä ei saa kuitenkaan 1:1 vapaana edes vaan ne maksetaan rahana, paitsi tässä viimeisessä tilissä se oli unohtunut.
Eli onko firmassa mielestänne paniikki päällä kun pekkasia ei saa kun itselle sopii eikä lomia ja ylitöitä ei saa periaatteessa tehdä mutta silti niihin pakotetaan ?

Terveisin muualle hakeva.

11

909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen täällä

      Mee vaan.Ei sua olis kaivattuka......

      • Uskossa parempi ?

        ja unissa mahtavaa.. mutta outit pitää saada tyydytettyä...
        Töihin siitä vätys...


    • pakottavat?

      Puukko selkää vasten tönien että menetkös siitä?
      Ylityökielto on ylityökielto. Se on mestarien päänsärky sitten jos jotain jää ajamatta.
      Halvalla myyt ylityösi, itse olen myynyt ylityöni vapaaksi samalla kaavalla kuin ne rahana maksetaan. Itkua ja hammastenkiristystähän siitä on syntynyt mutta minkäs teet. Silloin vissiin työnantaja olisi tyytyväinen jos ilman palkkaa tekisi töitä ja tankkaisi vielä autonkin omasta pussista.

      Tuo mainitsemasi toiminta yrityksessä vapaiden/lomien/ylitöiden suhteen kertoo enemmän johtamistaidon puutteesta ja ehkä sitten sitä myöden se paniikki alkaa syntyä. Tänä päivänä korostuu entisestään se että pidetään työntekijät tyytyväisenä. Pelottelulla johtaminen on jäänyt sinne kultaisella 1980-luvulle. Tai näin pitäisi, kyllä sitäkin on vielä ilmassa.

      • Häjy 100%

        Paitsi itsellä.

        Juuh siis kun sanon että on tunnit täynnä että loppuviikko onkin sitten vapaata (ja odottanut sitä myös itsekkin perheen lisäksi)niin sanotaan töihin vaan. Jos et mene annetaan varoitus tai uhkaillaan sellaisella työtehtävien laiminlyönnillä kuten yhden vahinkoilmoituksen kanssa kävi syystä että en itse tehnyt ilmoitusta vaan totesin että esimies voi sen tehdä kun kaikki tiedotkin on kerran toimitettu jo muualta koska tein ilmoituksen paikan päällä rahtikirjaankin.
        Sanoin että en muista päivää kun olin viikon ulkomailla välissä ja pyysin tarkistamaan ja mitään ei kuulunut..seuraavaksi varoitus edessä jonka käskin pyyhkiä perseellä.

        Rystyset näin entisenä nyrkkeilijänä kiristyy kyllä... onneksi kohta nousee taas 150kg penkiltä niin saa takoa surutta.

        Itse en ole kertaakaan pitänyt edes 1:1 vapaita...kerran asiasta mainitsin mutta eivät suostuneet kun miespulaa (?) on.
        Riittäähän nuo pekkaset kyllä jotenkuten lomiin jos ne vaan saa, silloin kun niitä tarvitsee siis eikä vain pomolle passaa.
        Liiton aluevalvojakin on tilanteen tasalla ja odotan vaan hetkeä jolloin pudotan ison lekan varpaille.
        Surkuhupaisaa onkin että juitsarit on vaihtuneet 9kk välein talossa ja nyt on pomolle sopivan söpö 24v kullinlutkuttaja saatu joka tekee juuri niinkuin pomo käskee pää kolmantena jalkana ajattelematta sen enempää kuinka kalliilla tavalla asiat hoidetaan ja pomo voi pestä kätensä vedoten että ei tiennyt asiasta kun mennään käräjille.
        Ja ei voi sanoa että minäkään en olisi poikaa varoittanut mutta rautalangaksi en viitsi kaikkea kääntää.


      • sullakaan
        Häjy 100% kirjoitti:

        Paitsi itsellä.

        Juuh siis kun sanon että on tunnit täynnä että loppuviikko onkin sitten vapaata (ja odottanut sitä myös itsekkin perheen lisäksi)niin sanotaan töihin vaan. Jos et mene annetaan varoitus tai uhkaillaan sellaisella työtehtävien laiminlyönnillä kuten yhden vahinkoilmoituksen kanssa kävi syystä että en itse tehnyt ilmoitusta vaan totesin että esimies voi sen tehdä kun kaikki tiedotkin on kerran toimitettu jo muualta koska tein ilmoituksen paikan päällä rahtikirjaankin.
        Sanoin että en muista päivää kun olin viikon ulkomailla välissä ja pyysin tarkistamaan ja mitään ei kuulunut..seuraavaksi varoitus edessä jonka käskin pyyhkiä perseellä.

        Rystyset näin entisenä nyrkkeilijänä kiristyy kyllä... onneksi kohta nousee taas 150kg penkiltä niin saa takoa surutta.

        Itse en ole kertaakaan pitänyt edes 1:1 vapaita...kerran asiasta mainitsin mutta eivät suostuneet kun miespulaa (?) on.
        Riittäähän nuo pekkaset kyllä jotenkuten lomiin jos ne vaan saa, silloin kun niitä tarvitsee siis eikä vain pomolle passaa.
        Liiton aluevalvojakin on tilanteen tasalla ja odotan vaan hetkeä jolloin pudotan ison lekan varpaille.
        Surkuhupaisaa onkin että juitsarit on vaihtuneet 9kk välein talossa ja nyt on pomolle sopivan söpö 24v kullinlutkuttaja saatu joka tekee juuri niinkuin pomo käskee pää kolmantena jalkana ajattelematta sen enempää kuinka kalliilla tavalla asiat hoidetaan ja pomo voi pestä kätensä vedoten että ei tiennyt asiasta kun mennään käräjille.
        Ja ei voi sanoa että minäkään en olisi poikaa varoittanut mutta rautalangaksi en viitsi kaikkea kääntää.

        Sitä ollaan niin kovaa jätkää siellä.Ihan vellihousu paska olet.Ainakin typeristä jutuista ja uhoamisesta päätellen.Ihan tiedoksi vaan että jos teet vahinkoa niin teet myös vahinkoilmoituksen.Ja jos pomo antaa sulle varoituksen niin antaa,Ei siinä sun piipitys,vätys,tunnu missään!Mene lastentarhaan kertomaan noita uskomattomia juttujas niin saat silmät pyöreinä kuuntelijoita.Täällä sulle valitettavasti nauretaan,LEKA 150kg!!!!!


      • Tehdään
        sullakaan kirjoitti:

        Sitä ollaan niin kovaa jätkää siellä.Ihan vellihousu paska olet.Ainakin typeristä jutuista ja uhoamisesta päätellen.Ihan tiedoksi vaan että jos teet vahinkoa niin teet myös vahinkoilmoituksen.Ja jos pomo antaa sulle varoituksen niin antaa,Ei siinä sun piipitys,vätys,tunnu missään!Mene lastentarhaan kertomaan noita uskomattomia juttujas niin saat silmät pyöreinä kuuntelijoita.Täällä sulle valitettavasti nauretaan,LEKA 150kg!!!!!

        Vahinkoilmoituksen tekee joko työntekijä tai esimies ihan kuten kuljettaja/omistaja.


      • Sinäkö se rakkaani
        sullakaan kirjoitti:

        Sitä ollaan niin kovaa jätkää siellä.Ihan vellihousu paska olet.Ainakin typeristä jutuista ja uhoamisesta päätellen.Ihan tiedoksi vaan että jos teet vahinkoa niin teet myös vahinkoilmoituksen.Ja jos pomo antaa sulle varoituksen niin antaa,Ei siinä sun piipitys,vätys,tunnu missään!Mene lastentarhaan kertomaan noita uskomattomia juttujas niin saat silmät pyöreinä kuuntelijoita.Täällä sulle valitettavasti nauretaan,LEKA 150kg!!!!!

        Hiljaista poikaa olit ainakin tänään ihan naamatusten kun oltiin hallilla ihan kahdestaan...
        Kummasti loppu uho.


      • Reinikainen
        sullakaan kirjoitti:

        Sitä ollaan niin kovaa jätkää siellä.Ihan vellihousu paska olet.Ainakin typeristä jutuista ja uhoamisesta päätellen.Ihan tiedoksi vaan että jos teet vahinkoa niin teet myös vahinkoilmoituksen.Ja jos pomo antaa sulle varoituksen niin antaa,Ei siinä sun piipitys,vätys,tunnu missään!Mene lastentarhaan kertomaan noita uskomattomia juttujas niin saat silmät pyöreinä kuuntelijoita.Täällä sulle valitettavasti nauretaan,LEKA 150kg!!!!!

        Mitä siellä alalairassa lukee...
        http://www.autopilot.fi/vahinkoilmoitus.pdf

        Tai tässä...
        https://www5.if.fi/esne/app?LOC=fi_FI&TOL=1


      • sählääjä,
        Häjy 100% kirjoitti:

        Paitsi itsellä.

        Juuh siis kun sanon että on tunnit täynnä että loppuviikko onkin sitten vapaata (ja odottanut sitä myös itsekkin perheen lisäksi)niin sanotaan töihin vaan. Jos et mene annetaan varoitus tai uhkaillaan sellaisella työtehtävien laiminlyönnillä kuten yhden vahinkoilmoituksen kanssa kävi syystä että en itse tehnyt ilmoitusta vaan totesin että esimies voi sen tehdä kun kaikki tiedotkin on kerran toimitettu jo muualta koska tein ilmoituksen paikan päällä rahtikirjaankin.
        Sanoin että en muista päivää kun olin viikon ulkomailla välissä ja pyysin tarkistamaan ja mitään ei kuulunut..seuraavaksi varoitus edessä jonka käskin pyyhkiä perseellä.

        Rystyset näin entisenä nyrkkeilijänä kiristyy kyllä... onneksi kohta nousee taas 150kg penkiltä niin saa takoa surutta.

        Itse en ole kertaakaan pitänyt edes 1:1 vapaita...kerran asiasta mainitsin mutta eivät suostuneet kun miespulaa (?) on.
        Riittäähän nuo pekkaset kyllä jotenkuten lomiin jos ne vaan saa, silloin kun niitä tarvitsee siis eikä vain pomolle passaa.
        Liiton aluevalvojakin on tilanteen tasalla ja odotan vaan hetkeä jolloin pudotan ison lekan varpaille.
        Surkuhupaisaa onkin että juitsarit on vaihtuneet 9kk välein talossa ja nyt on pomolle sopivan söpö 24v kullinlutkuttaja saatu joka tekee juuri niinkuin pomo käskee pää kolmantena jalkana ajattelematta sen enempää kuinka kalliilla tavalla asiat hoidetaan ja pomo voi pestä kätensä vedoten että ei tiennyt asiasta kun mennään käräjille.
        Ja ei voi sanoa että minäkään en olisi poikaa varoittanut mutta rautalangaksi en viitsi kaikkea kääntää.

        jos aiheutat vahinkolimoituksen vaativan vahingon,täytät sen ja allekirjoitat myös,samoin minä vakuutuksen ottajana allekirjoitan hakemuksen,Vitun tonttu oot,joo,vedän isäntää turpaan kun ei tullut pyyhkimään mun pikku pyllyäni....


      • Yli-hilseen?
        sählääjä, kirjoitti:

        jos aiheutat vahinkolimoituksen vaativan vahingon,täytät sen ja allekirjoitat myös,samoin minä vakuutuksen ottajana allekirjoitan hakemuksen,Vitun tonttu oot,joo,vedän isäntää turpaan kun ei tullut pyyhkimään mun pikku pyllyäni....

        Minä luulen että tässä vaan kävi niin että jannu ei ehtinyt edes tekemään vahinkoilmoitusta?

        Eikös tuossa yllä nimenomaan kirjoittanut että pyysi tarkennusta tekopäivämäärään eli minun ymmärryksen mukaan olisi tehnyt/tekemässä mutta kun tarjottiin jo sitä ennen varoitusta niin konfrontaatio oli valmis.

        Kävikö mielessä että esim heti ko. työvuoron jälkeen oli lähdössä vaikka ulkomaille seuraavana aamuna ja kun tuli takasin aikoi tehdä ilmoituksen ja siksi pyysi tarkennusta ?

        Missään kohtaa ei vaadita että vahingontekijän tosin on ilmoitus tehtävä, juridisesti riittää että vakuutuksenottaja täyttää kaikki ja allekirjoittaa myös jos kerran tiedot työnantajalla on muutenkin.

        Syy turpaan lyömiseen ei tosin voi olla pelkästään tuo mutta jos tuollaisia nalkutuksia kasaantuu en ihmettele että hermokin voi mennä ja primiitiivireaktio voi yllättää vastapuolen.


    • Näin 7 vuoden päästä edelleen sama tilanne! EI USKALLETA PALKATA LISÄÄ VÄKEÄ!!! Edelissessä firmassa ajoin 5 vuoroa, koska ei uskallettu palkata toista kuskai ja työtunteja olisi tullut paljon enemmän kuin sovittu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe