jokaisella

oma rooli

ja oma napa lähinnä? Tämä ei TIETENKÄÄN koske kaikkia! Mutta niin tavallista, tavallista...

Äiti: lasten äiti, joka joutuu kohtaamaan uusia tilanteita jatkuvasti omasta erostaan, pahasta olostaan huolimatta, lohduttamaan lapsiaan, ei tunne isän uutta kumppania ja ihmettelee isän muuttunutta asennetta ja välinpitämättömyyttä lapsia kohtaan eikä näin saakaan hyvää kuvaa uudesta kumppanista. Ei saa isältä apua mihinkään lapsia koskeviin asioihin.

Isä: yrittää päästä helpolla, "kyllä lapset tottuvat" -asenteella. Haluaa pitää ensisijaisesti uuden tyttöystävän tyytyväisenä hinnalla millä hyvänsä.

Isän uusi tyttöystävä: exä kiusaa, miksi se ei tajuu että me halutaan olla rauhassa? Miksi se vaatii mun mieheltä rahaa, maksais itse omat lapsensa. Siis johonkin lasten joulujuhlaan exän kanssa, no ei todellakaan, MUN mies.

Lapset: rakastaa äitiä, näkee että äidillä paha olo, silti meidän tukena. Isällä on uusi elämä, miksi se ei halua meitä enää? Kuka on tuo uusi nainen joka on varastanut meidän paikkamme isin kainalosta. Onko avaruusoliot kaapanneet meidän iskän. Koulussakin on alkanut mennä huonosti, kaikki mättää...

Niinpä niin, kuka näistä rooleista haluaa astua ulos ja kokeilla sitä toisen roolia ja miettiä miten näitten tärkeimpien rooli saataisiin kuntoon?

19

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi voinut

ehkä tilanteen asetella?

Äidistä teit pyhimyksen, isästä tahdottoman luuserin ja tyttöystävästä (huom, ei vaimosta) lapsia vihaavan idiootin.

Kysymys: jos nainen ylipäänsä "varasti" jotakin, eikö kuitenkin äidin paikan isän kainalosta, ei lasten?

Jos äiti on lasten tukena, miksi hän antaa näiden uskoa että "avaruusoliot kaappasivat isän"?

• alkavat

vaistomaisesti suojella äitiä niissä tilanteissa joissa näkevät äidin kärsivän esim. juuri tässä klassisessa tapauksessa kun perheenisä lähtee toisen matkaan. Silloin ei äiti välttämättä jaksa eikä osaa epäillä lasten suurta pahaa oloa tai yrittää selvitä edes siitä arjesta ensialkuun. Tietysti jokainen nousee tuostakin suosta aikanaan ylös ja tekee varmasti parhaansa.

Enköhän tuossa viestin alussa ihan selkeästi kirjoittanut ettei koske KAIKKIA tapauksia. Mutta näitäkin paljon näkee ja saa täältäkin lukea.

• tilanne meni noin
        alkavat kirjoitti:

vaistomaisesti suojella äitiä niissä tilanteissa joissa näkevät äidin kärsivän esim. juuri tässä klassisessa tapauksessa kun perheenisä lähtee toisen matkaan. Silloin ei äiti välttämättä jaksa eikä osaa epäillä lasten suurta pahaa oloa tai yrittää selvitä edes siitä arjesta ensialkuun. Tietysti jokainen nousee tuostakin suosta aikanaan ylös ja tekee varmasti parhaansa.

Enköhän tuossa viestin alussa ihan selkeästi kirjoittanut ettei koske KAIKKIA tapauksia. Mutta näitäkin paljon näkee ja saa täältäkin lukea.

joten allekirjoitan aloituksen...kova homma oli saada elämä järjestykseen...

Tilanne nyt:
        Isä erosi tästä "MUN mies,minä minä" tyttöystävästään ja selitti poissaolonsa lasten elämästä lapsille, että oli tyhmä kun antoi jonkun määräillä hänen elämäänsä kun siihen kuuluvat lapset tärkeysjärjestyksessä ensin. Nyt isä lasten elämässä täysin mukana ja meilläkin exän kanssa välit hyvät ja alkoi vihdoinkin hoitamaan asioita, jotka jätti minun hoidettavaksi avioeron jälkeen täysin....

• malli 2

äiti: kävi vieraissa ja piti isää hätävaramiehenä. Tuli ero. on katkera mm. osituksesta ja elatusmaksuista (molemmat itse allekirjoittanut ja ammatti-ihmiset laatineet), kateellinen isän uudesta onnesta. Ei halua olla missään tekemisissä, lapset 2x9v hoitavat itse tapaamiset. Äiti järjestää tapaamisajoiksi lapsille mieluista tekemistä ja lapset "saavat itse päättää". Mustamaalaa:isälle on tärkeämpää se ja se ei välitä ostaa teille sitä ja sitä. Äiti ei mitenkään tue tapaamisia, auta pakkaamisessa tmv ja on naama mukkuralla jos lapset lähtevät.

äidin poikaystävä: loisii huushollissa (ei siis asu, koska yh-korotus menisi ja vaikuttaisi elariin) on hyvä isäpuoli "parempi kuin oma isä on koskaan ollut"

isä: halauisi tavata lapsia sopimuksen mukaan. maksaa 420/kk ajallaan.

isän uusi onni: kamalaa sellainen on olemassa, miehenhän piti viettää askeettista sinkkuelämää, olla varalla ja auttaa kaikessa.

lapset: ihmettelevät miksi isä muutti pois kotoa, haluaisivat nähdä isää, mutta jos äidille tulee paha mieli. ja reiskakaan ei tykkää isästä, kun äiti haluis että reiska on meidän isä.

• Miksi äiti on

tässä roolijaossa katkera? Ei selviä tästä selityksestä...

• ehkäpä näin
        Miksi äiti on kirjoitti:

tässä roolijaossa katkera? Ei selviä tästä selityksestä...

1) kova pala kun mies kelpaakin jollekin muulle ja saa elämänsä järjestykseen. 2)arki on tullut reiskan kanssa, niin kaduttaa, ettei silloin rakastuneena vaatinut osituksessa enempää. 3) elatusmaksun lisäksi isän kuuluisi maksaa lasten hankinnat 4) ?

• laatijalle 10

pistettä.Noin se meilläkin meni.Erotuksena vaan sellainen että äityli ei anna isän vieläkään tavata lapsia.Syynä on se kun pelkää kihlattunsa puolesta,(JOS TAI KUN )isä hakisi lapsia.Sielläkin uusi isäpuoli parempi kuin oma isä koskaan olikaan.Voi että osaa joku ex-akka olla katkera.Tarkoitan tällä tätä oman kaverini exää..en siis yleistä.

• kyllä lapsia
        laatijalle 10 kirjoitti:

pistettä.Noin se meilläkin meni.Erotuksena vaan sellainen että äityli ei anna isän vieläkään tavata lapsia.Syynä on se kun pelkää kihlattunsa puolesta,(JOS TAI KUN )isä hakisi lapsia.Sielläkin uusi isäpuoli parempi kuin oma isä koskaan olikaan.Voi että osaa joku ex-akka olla katkera.Tarkoitan tällä tätä oman kaverini exää..en siis yleistä.

kohtaan paskamaista. Minulla on itselläni eron jälkeen miesystävä, joka on todella parempi miehenmalli lapsille kuin isä aikoinaan tai nykyään (on kotona, tehdään yhdessä, laittaa ruokaa, siivotaan yhdessä, viihtyy meidän kanssamme arjessa). Silti ei tulisi mieleenikään estää lapsia tapaamasta omaa isäänsä vaikka erosimmekin aikoinaan. Lapset rakastavat isää eikä he vertaile miesystävääni ja isää keskenään, koska kukaan ei ole koskaan laittanut heitä tuon valinnan eteen.

• vielä lisäys
        kyllä lapsia kirjoitti:

kohtaan paskamaista. Minulla on itselläni eron jälkeen miesystävä, joka on todella parempi miehenmalli lapsille kuin isä aikoinaan tai nykyään (on kotona, tehdään yhdessä, laittaa ruokaa, siivotaan yhdessä, viihtyy meidän kanssamme arjessa). Silti ei tulisi mieleenikään estää lapsia tapaamasta omaa isäänsä vaikka erosimmekin aikoinaan. Lapset rakastavat isää eikä he vertaile miesystävääni ja isää keskenään, koska kukaan ei ole koskaan laittanut heitä tuon valinnan eteen.

Eiköhän lapsilleni tarpeeksi kova rangaistus ollut jo pelkkä ero isästä, ettei tarvitse vielä haukkua ja panetella jatkuvasti. Samalla siinä haukkuu omat lapsetkin, ovathan he isänsä lapsia.

• oikeaa elämää ja perhettä!

Ydinperheessä ei ole rooleja, vaan olemme oikeita vanhempia, ja lapset meidän lapsia. Ei tarvi leikkiä kotia, kun ydinperheen koti on totta!
      Nämä uusikot keksivät kaikenmaailman rooleja itselleen ja kuvittelevat kaiken olellisen, kun mikään ei ole totta. Ydinperheen elämä on totta ja aitoa perhe elämää, ei mitään roolin keksimistä.

• miehensä vaimo

Tuon roolijakoleikin aloitti kyllä ihan lasten oma äiti, "katkera?" exä omasta näkökulmastaan, ei lasten isän puoliso, "kamala? nyksä".

• roolijaon
        miehensä vaimo kirjoitti:

Tuon roolijakoleikin aloitti kyllä ihan lasten oma äiti, "katkera?" exä omasta näkökulmastaan, ei lasten isän puoliso, "kamala? nyksä".

jaotteli lasten äiti, se exä. Näin se vaan ikävä kyllä meni ja varmasti monella muullakin. Kyllä minäkin olin ydinperheen äiti, kunnes minulle ei siihen enää annettu mahdollisuutta. Katkera olin, en ole enää, vaan olen hyväksynyt tilanteen ja hammastapurren jaksan ex-mieheni ja hänen uusikkonsa kettuilut ja mielenkäänteet. Milloin mitäkin lasten suhteen. Lasten oikeuksia ei saa kuuluttaa, muuten on katkera menneeseen takertunut ämmä. Mutta meistä existä, lasten äideistä tulisi loistavia diplomaatteja :-)

• ................

Huomaa, että oli aika subjektiivinen näkemys. :( Ja eihän nuo isän ja äitipuolen roolit voi sulle ollakaan muuta, kuin se miten ITSE näet asian. Itse en osaa noin monta riviä esimerkiksi mieheni lapsen äidistä kirjoittaa, koska puolet ajasta, jonka lapsi siellä on, en tiedä paljoankaan. Sama toisinpäin. Mutta tärkeintä on se, että ympäristössä, jossa lapsi kasvaa (äiti avomies lapset, isä minä lapset), hänestä on tullut onnellinen lapsi. Ja uskon täysillä, että jokainen ihminen tuosta sakista on hänelle tärkeä ja tuo jotain hyvää elämään. Ja vanhemmat ovat mahtavasti osanneet jatkaa ja elää elämäänsä hoitaen vanhemman velvollisuutensa. :) Ja jokainen tyytyväinen omissa rooleissaan, niin lapsen näkökulmasta kuin muistakin.

• niinhän

se asia on että näen asiat omalta kannaltani. Eikä kyse ole edes siitä ettenkö olisi toisten kantaa kysynyt / yrittänyt selvittää, mutta jos vastaus on aina "ei kuule sulle ole mitään asiaa enää" jne. niin ei siinä paljon perspektiiviä asioihin saa. Isä laittaa kaikki lasten juhlista poissaolonsa surutta tyttöystävänsä piikkiin ja kertoo ihan avoimesti haluavansa näin pitää hänet tyytyväisenä. Niin, kaikella on hintansa ja lapset maksaa suurimman velan. Onneksi on ihmisiä jotka haluavat paikata isän poissaoloa (ei tietenkään voi korvata) esim. mummeja, ukkeja yms.

Kaikkien exien ei tarvitse puolustaa kaikkia exiä, eikä kaikkien nyxien tarvitse puolustaa kaikkia nyxiä. Joku nyxä voi olla myös jonkun exä jne. Meitä siis mahtuu joka junaan.

Minusta on hyvä että täällä palstalla voi purkaa mieltään, saada tukea / vastustusta, mitä milloinkin tilanteen mukaan. Ei tarvitse siis aina lähteä soitellen sotaan, ehtii saada näitä näkökulmia ettei "räjähtele" kotona lasten nähden tai ainakaan exälle.

Toivoisin myös että eroamassa olevat ihmiset lukisivat tätä palstaa ja osaisivat välttää joutumasta näihin tilanteisiin. Väistämättä ihmiset katkeroituvat kun heitä petetään, heille valehdellaan, heitä mitätöidään ja jos heidän lapsensa kärsivät. Jos ero on väistämätön, se vie siltikin aikaa ja aikaa ja aikaa jotta kaikki osapuolet pääsevät jaloilleen.

• sallisi isän
        niinhän kirjoitti:

se asia on että näen asiat omalta kannaltani. Eikä kyse ole edes siitä ettenkö olisi toisten kantaa kysynyt / yrittänyt selvittää, mutta jos vastaus on aina "ei kuule sulle ole mitään asiaa enää" jne. niin ei siinä paljon perspektiiviä asioihin saa. Isä laittaa kaikki lasten juhlista poissaolonsa surutta tyttöystävänsä piikkiin ja kertoo ihan avoimesti haluavansa näin pitää hänet tyytyväisenä. Niin, kaikella on hintansa ja lapset maksaa suurimman velan. Onneksi on ihmisiä jotka haluavat paikata isän poissaoloa (ei tietenkään voi korvata) esim. mummeja, ukkeja yms.

Kaikkien exien ei tarvitse puolustaa kaikkia exiä, eikä kaikkien nyxien tarvitse puolustaa kaikkia nyxiä. Joku nyxä voi olla myös jonkun exä jne. Meitä siis mahtuu joka junaan.

Minusta on hyvä että täällä palstalla voi purkaa mieltään, saada tukea / vastustusta, mitä milloinkin tilanteen mukaan. Ei tarvitse siis aina lähteä soitellen sotaan, ehtii saada näitä näkökulmia ettei "räjähtele" kotona lasten nähden tai ainakaan exälle.

Toivoisin myös että eroamassa olevat ihmiset lukisivat tätä palstaa ja osaisivat välttää joutumasta näihin tilanteisiin. Väistämättä ihmiset katkeroituvat kun heitä petetään, heille valehdellaan, heitä mitätöidään ja jos heidän lapsensa kärsivät. Jos ero on väistämätön, se vie siltikin aikaa ja aikaa ja aikaa jotta kaikki osapuolet pääsevät jaloilleen.

tulla lastensa juhliin tyttöystävänsä/vaimonsa kanssa? Lasten juhlistahan on kyse, ei sinun.

• miehensä vaimo
        niinhän kirjoitti:

Niin, minun mieheni oli se jota petettiin ja jolle valehdeltiin.

Ihanaa ja ihmekin on, ettei hän silti katkeroitunut vaan osaa käyttäytyä kuin aikuinen, ja on edelleen se sovitteleva osapuoli lasten vanhemmista. Kummallista sen sijaan on, että se olikin se pettäjä ja jättäjä, joka katkeroitui ja pelaa lapsillaan...

Meitä mahtuu niin moneen junaan, näköjään.

• on päiväkodissa
        sallisi isän kirjoitti:

tulla lastensa juhliin tyttöystävänsä/vaimonsa kanssa? Lasten juhlistahan on kyse, ei sinun.

määrätty 2 aikuista / lapsi. Minä olen toinen ja isä saa halutessaan olla toinen. En anna paikkaani muille, lapsille on tärkeää että tulen paikalle, toisen kuitenkin aina sieltä puuttuessa (pyydetty on joka kerta).

• rooleja

Äidin vanhemmat: vihaavat tuota miestä joka jätti perheensä raukkamaisesti eikä välitä lapsista. Lasten äiti on vannottanut ettei isästä tai hänen suvustaan puhuta mitään, ettei lapset kärsi yhtään enempää. Tekisi kyllä mieli...

Isän vanhemmat: veri on vettä sakeampaa joten omaa poikaa taputellaan ja autetaan. Lapsenlapsilla ei ole enää niin väliä, saahan niitä uusiakin sitten tältä uudelta. Se että pärjääkö se lasten äiti niin, eihän se enää meille kuulu. Välit poikki kun hävettää pojan puolesta (?).

Uuden tyttöystävän vanhemmat: Wau, kylläpä on tytär löytänyt hyvän miehen, huolehtii omien puheidensa mukaan lapsistakin niiiin hyvin. Tulisi hyvä isä sitten meidänkin lasten lapsille. Reipaskin on kuin mikä, harrastuksiakin joka illalle. Harmi että sen entinen oli niin inhottava akka, parasta varoittaa kaikkia kaupungilla tuosta naisesta.

• Oman elämän sankaritar

Äiti: Oli Petetty,surullinen,masentunut,raastettu vereslihalle.Henkisesti ja fyysisesti. Jaksoi eteenpäin terapian ja lääkkeiden voimalla.Kärsii siitä,ettei osaa lastaan yksin auttaa ja tuntee syyllisyyttä siitä,että masentui ensin itse tultuaan petetyksi ja loukatuksi.

Isä: Uusi uljas elämä,ei kiinnosta mikään entinen,ei edes lapsi.Syytön kaikkeen tekemiseensä,hänen vikansa ei ole mikään hänen mokansa,vaan ex-vaimon ja vanhempien kasvatuksen.

Uusi nainen: Vaihtuva suuren rakkauden kohde.Parhaimmillaan 3 yhtäaikaa,kuten ilmeni myös avioliiton aikana olleen.Ei ehdi ilmentää mielipiteitään exälle,ennekuin vaihtuu uuteen.

Lapsi: Kärsii eroahdistuksesta,käy terapiassa.Itkeskelee ja näkee painajaisia öisin.Ei puhu isästään tai isän ikävästään äidilleen,muille sukulaisille ja terapeutille onneksi kyllä.Oksentelee ahdistuneena..

Onneksi ehdin saada voimiani takaisin ennenkuin lapsi sairastui,nyt niitä vasta tarvitaankin pienen ihmisen tueksi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      83
      5114
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      73
      4678
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      85
      2924
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2414
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      22
      1805
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      113
      1425
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe