Fuertevuntura?

Mats

Olen seilannut Kanarialla kohta 40-vuotta, mutta jostakin syystä olen vierastanut Fuerteventuuraa. Muut saaret ovat minulle aika tuttuja ja jotkut jopa tosi tuttuja. Jotta tämäkin aukko sivistyksessäni täyttyisi, ajattelin lähteä sinne 2 viikon lomalle maaliskuun alussa. Kokemuksesta tiedän, että viikon lomalla jo seuraavana päivänä harmittaa se, että kohta täytyy palata koto Suomeen. Nyt eläkkeellä minimi loma kestää sen 2 viikkoa, yleensä vielä pitempään. Tässä on myöskin se pointti, että näin minulla tulisi kaikki Kanarian lomasaaret kierrettyä. Edelleenkin suosikkejani ovat Puerto de la Cruz, La palma ja Las palmas, mutta en tiedä, onko vielä tämän reissun jälkeen. Kertokaa omia kokemuksia ko. saaresta. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että paikassa pitää itse käydä, jotta siitä voi jotain kertoa. Peräkylän pojat siellä kammarien siimeksessä, vedättelyt eivät mene läpi, mutta hyvää kevättä teillekkin.

5

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • don luis

ja siisti paikka jossa saarten parhaat rannat.ihan hyvä kaikin puolin.

• Tästä kylästä (joka kasvaa vauhdilla) on kokemuksia pariltakin reissulta. Voin lämpimästi suositella. Me asuimme molemmilla kerroilla satama-alueen lähellä. Siitä lähti minijuna dyyneille, josta sitten patikoitiin takaisin. Satamasta oli useita lauttavuoroja Lanzarotelle, Playa Blancaan päivittäin. Merenkäynti oli kyllä aika hurjaa. Lasipohjaveneillä tehdään myös retkiä läheiselle Loboksen saarelle ja siinä satama-alueella näitä kaupattiin vähän liiankin ahkerasti.

Corralejossa on paljon kivoja ravintoloita, sukellus- ja surffaustarvikkeita myyviä kauppoja, ne pakolliset marketit ja parfymeriat plus matkamuistomyymälöitä. Rauhallinen ja siisti lomakohde.

• ja muistakin..

Olen aikoinaan ollut Kanarian saarilla töissä vuosia, joten vertailua on.

Fuerteventuralla on kauneimmat rannat. Autolla ajellessa löytää mahtavia autioita rantoja. Saaren sisäosa on kuin kuussa olisi. Saaren nimi - Fuerteventura - nimestä saa selville, että saari on tuulinen ja ilmasto vaihtuu sen mukaan. Tuulet puhaltavat pilvet paikalle, mutta puolen tunnin päästä voi olla jo aivan sininen taivas.

Saaren ovat valloittaneet saksalaiset ja se on myös nudistien suosima, varsinkin eteläosa. Jos 50-60 kymppisten alaston vartalo ei saa muuta kuin puistatuksia, älä mene etelän rannoille.

• ja muistakin.. kirjoitti:

Olen aikoinaan ollut Kanarian saarilla töissä vuosia, joten vertailua on.

Fuerteventuralla on kauneimmat rannat. Autolla ajellessa löytää mahtavia autioita rantoja. Saaren sisäosa on kuin kuussa olisi. Saaren nimi - Fuerteventura - nimestä saa selville, että saari on tuulinen ja ilmasto vaihtuu sen mukaan. Tuulet puhaltavat pilvet paikalle, mutta puolen tunnin päästä voi olla jo aivan sininen taivas.

Saaren ovat valloittaneet saksalaiset ja se on myös nudistien suosima, varsinkin eteläosa. Jos 50-60 kymppisten alaston vartalo ei saa muuta kuin puistatuksia, älä mene etelän rannoille.

Toisaalta nudistit ovat kyllä äärimmäisen huomaavaisia ympäristöään kohtaan. Pysyvät siististi niissä kivipoteroissaan. Aiemmin jo palstalla olen sanonut, että se turkoosi meri ja taivaltaminen rantaviivaa pitkin dyyneille tai sieltä pois, miten vaan, on kokemus vailla vertaa.

Saksalaisia, samoin brittejä on ainakin Corralejossa paljon. Ensiksi mainittujen osalta se tarkoittaa hyvää laatua ja kohtuullisia hintoja. Saksalaiset eivät maksa turhasta. Eivät myöskään niistä tuotteista, joita vievät luvatta pois aamiaispöydästä...

Säänvaihteluista on juuri tuonkaltainen kokemus myös meillä.

• verrattuna toisiin saariin

Corralejo vähän isompi ja "riehakkaampi" kun taas Jandia idyllinen, pieni ja hiljainen. Fuertella kaikenkaikkiaan hyvä tunnelma. Patikointi ihanilla rannoilla rasittuneelle sielulle balsamia! Saarella on aika yleisesti käytössä AI-rannekkeet, olisiko juuri väsyneet lepolomalaiset tämän lomailumuodon pääkäyttäjiä.Suosittelen saarta ehdottomasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      126
      8897
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      145
      5374
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3825
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      131
      3585
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2634
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      358
      1562
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1557
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      71
      1410
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe