Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Eben

Åttå

Mitä mielikuvia nimi Eben teissä herättää? Olenpa miettinyt, että tuo kaunis sana Eben olisi ihana ja taiteellinen nimi lapselle! Sukunimemme on ulkomaalainen, mutta olemme suomalaisia.

Esim. Eben Elisabet
Eben Eleonora

Mielipiteitä ja ehdotelkaa lisää!

10

2619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Welin

      Minulle tuli kyllä ensimmäisenä mieleen, että kyseessä olisi pojan nimi. En oikein pidä.

    • -n-

      ... minulle tulee mieleen ebenpuu. Sekä satu Lumikki ja seitsemän kääpiötä. Lumikilla kun kuvataan olevan "iho valkea kuin lumi, hiukset mustat kuin ebenpuu". En lähtisi nimeksi kenellekään laittamaan. Suomessa on 1920-1939 kastettu 1 Eben-niminen henkilö, miespuolinen.

      • evian

        tuli minullekin heti mieleen.

        Eben ei kyllä mielestäni kuulosta nimeltä, ainakaan se ei sopisi tytölle.


    • ulkosuomalainen

      Itselleni tuli heti mieleen saksan kielen sana "eben", joka tarkoittaa mm. juuri, aivan, ihan. Ehkä se vain johtuu siitä, että satun asumaan Saksassa... En laittaisi ainakaan kutsumanimeksi.

    • kommentoija

      Lueskelin otsikoita ja Eben nimi pisti silmaan silla se muistuttaa tyttareni nimea, Eden.
      Asun itse ulkomailla ja olen tottunut kuulemaan paikallisia, usein hyvinkin erikoisen kuuloisia nimia. Itse olen huomannut etta nimet joita en tunne, kuulostavat aluksi oudoilta eivatka yleensa kuulosta kovinkaan kauniilta, mutta kun ne on kuullut muutamaan otteeseen mielipide on useasti vaihtunut.
      Jos sukunimenne on erikoinen, etunimeksi saattaa hyvinkin sopia erikoinen etunimi. Tulisi tasapainoinen yhdistelma.

      • Farkkumummi

        Lapsenlapseni nimi on Eben Elisabet. Todella kaunis nimi tytölle.


    • Karo21

      Eben on hepreankielinen nimi miehelle ja tarkoittaa kalliota/kivenlohkaretta. Ihan kivi nimi kylläkin :) Itse pidän myös erikoisista nimistä, koska olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa ja tyypilliset suomalaiset nimet eivät sukunimeemme millään sovi.

    • Mielikuvani

      Eben puu. Musta-ruskea väri. Miehen nimi.

    • eiootottaei

      "taiteellinen nimi", voi apua...

    • rhabåiobneab

      Kaunis nimi, kun b-kirjaimen lausuu pehmeästi, ns. espanjalaisittain. Suomessa valitettavasi b-kirjain lausutaan usein melko kovana, sillä se ei kuulu supusuomalaiseen sanastoon, ainoastaan lainasanoissa esiintyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe