Tiedättekö mitä.. Mustasukkaisuus on kauheaa! Toki se että joku muu on sinusta kauhean mustis, mutta pahempaa on se, että on itse. Kyse on jätkästäni ja eräästä ystävästäni.
En vain voi sille mitään.. Että haukun hänet ja jätkäni mielessäni aina alimpaan helvettiin, joka kerta kun näen sen ystäväni nojailevan jätkääni tai puhuvan tuon kanssa innokkaasti jostain tai silloin kun he vaikka tekstailevat tai nauravat jotain inside juttuaan. Se ei todellakaan ole hauskaa..
En haluaisi olla näin mustis ja poikaystäväni, joka on minulle ihan helvetin rakas kuten myös tuo ystäväni, tietää että pelkään jatkuvasti että hän ihastuu tuohon ystävääni. Onhan hän kaunis ja mukava ja heillä on paljon yhteistä - enemmän kuin minulla ja rakkaallani. Kuka tahansa poika jolla on silmät päässä, valitsisi ystäväni.
Tietääkseni ystävänikin tietää että olen hieman mustis ja että pelkään että hän vie jätkäni, mutta on hän ainakin vakuuttanut ettei tee sellaista. Olen nähnyt oikeasti monta kertaa painajaistakin siitä että he ihastuvat toisiinsa ja minä jään yksin..
Ja lisäksi minua ärsyttää myös eräs jo aika vanha juttu, mutta silti.. Jos sinun ystävälläsi on poikaystävä, menisitkö ihan pokkana kysymään ystävältäsi sen meseä? Itse en ainakaan kehtaisi tungetella niin, mutta silloin suhteemme alkutaipaleella eiköhän tuo ystäväni heti halunnut jätkäni mesen ja kysyi suoraan minulta sitä. Olisin voinut olla antamattakin, ehkä he sitten eivät olisi nykyään noin helvetin hyviä ystäviä, mutten halunnut vaikuttaa omistushaluiselta kusipäältä.
Eli ongelmani on se, että eräs ystäväni ja poikaystäväni ovat hyviä ystäviä ja olen jatkuvasti mustis.. En aina niin kauheasti eikä se paljon näy, tietääkseni, mutta se oikeasti syö minua. En tiedä kauanko jaksan. Varsinkin kun tuo ystäväni on sanonut että on kusessa yleensä jokaiseen tuntemaansa/tietämäänsä poikaan ja kun tänään yritin kaverina kysellä hänen rakkausrintamaltaan asioita, eli keihin hän on tällä hetkellä in lööv, hän.. No, ei vastannut, sanoi vain jotain tyyliin että ei se minulle kuulu, muttei ihan noin suoraan. Vaikka itse kerron aina _kaiken_ hänelle! Tahdon silti vielä painottaa että molemmat ovat hyvin rakkaita ihmisiä minulle ja ilmeisesti myös toisilleen, enkä haluaisi olla mustasukkainen mutten voi mitään!
Olenko mielestänne vain omistushaluinen kusipää (no jaa, oikeastaan olen hyvinkin sellainen yleensä) vai onko minun mustasukkaisuuteni oikeasti edes vähän sallittua tässä tilanteessa? Muilla kokemuksia??
mustasukkaisuus..
5
533
Vastaukset
- Zodium
Ei tähän voi sanoa muuta kuin, että miks ees aloitte seurustelemaan? Myönnä tappios ja etsi joku muu!
- jealousimp
Että voi kiitos, tuo oli niin helvetin kannustavaa!
- gusgas
Ymmärrän täysin kyllä tilanteesi. Turhaa itseäsi tuosta syyllistät tai muutakaan vastaavaa. Ehdottomasti olen sitä mieltä että sinulla on täysi syy olla tuosta hieman mustasukkainen. Itse olen kyllä miespuolinen, mutta jos tyttöystäväni tekisi vastaavalla tavalla niin tulisin kyllä vihaiseksi.
Minun mielestäni tuo on asia mistä sinun tulee puhua varsinkin nyt poikaystävällesi. Te kuitenkin varmaan seurustelette, niin sinun pitäisi voida sanoa tuosta hänelle ihan suoraan ja hänen pitää kuunnella sinua tuossa asiassa. Se että parisuhteessa pystyy puhumaan kiusallisistakin asioista ja että toinen jaksaa niistä rakentavasti keskustella on hyvin hyvin tärkeää. Itse ainakin miehenäkin sanoisin vastaavassa tilanteessa mielipiteeni tuosta käytöksestä ja kertoisin ihan suoraan ettei se kovin mukavalta tunnu sinusta.
Samalla tavalla puhu nyt ihmeessä tälle kaverillesikin tuosta. Jos jumalaute henkilö jota kutsut hyväksi ja rakkaaksi ystäväksesi yrittää iskeä poikaystävääsi niin älä nyt vaan vieressä kattele! Tottakai kerro asiasta ja omista tuntemuksistasi asiallisesti ja rakentavasti nimenomaan kasvotusten niin luulisi ystäväsi, jos siis sinä olet myös hänelle ystävä, ymmärtävin sinun tuntemuksesi täysin. Tuohan olisi hyvin törkeää jos poikaystäväsi jättäisi sinut ja alkaisi seurustelemaan entisen ystäväsi kanssa. Itse en tälläistä ikinä antaisi kummallekkaan anteeksi.
Toinen mikä on kyllä hyvin kummallista, niin mihin helvettiin ystäväsi tarvitsee ylipäätään poikaystäväsi meseä??? Tai vastaavasti puh. numeroa, vai onko heillä jokin yhteinen harrastus? Jos kaikki tuo pitää paikkaansa niin sinullahan on useitakin todella päteviä syitä olla mustasukkainen tuosta...
Kannattaa myös nyt miettiä mitä sanot tälle ystävällesi. Jos hän ei kerran kerro sinulle juuri mitään ja sinä kaiken hänelle, niin eikö tuo suhde ole vähän kyseenalainen? Jos kerrot ja olet aina kertonut kaiken sinun ja poikaystäväsi suhteesta tälle ystävällesi, niin hän voi helposti käyttää näitä hyväksi jos oikeasti on ihastunut poikaystävääsi. Toki asian ei pakko ole olla näin, eikä toivottavasti olekkaan, mutta hyvän ohjesuunnan saat kun puhut kummallekkin erikseen kasvotusten ja katsot kuinka ne siihen reagoivat...
Loppuun vielä pakko mainita, että mitä hiton väliä sillä on että tämä ystäväsi on ulkonäöltää sinua kauniinpi? Jos poikaystävä oikeasti sinua rakastaa, hän rakastaa sinun olemustasi, eikä sinun ulkokuortasi. Jos tämä poikaystävä vaihtaa tyttöystävää jonkun hiton ulkonäköseikkojen takia vielä kaveriisi, niin ei hän todellakaan olisi edes ollut sinun arvoisesi! Vaikka olet kuinka rakastunut poikaystävääsi ja vaikka kuinka pidät ystävästäsi, niin pidä nyt silti järki päässä, avaa silmät, älä nyt sokeasti usko kaikkea mitä he sanovat!
Tsemppiä! - _anniiina
Olen samaa mieltä kuin gusgas. Toivottavasti sinun asiat järjestyvät! Tsemppiä!! :)
Kuulostaa hieman tutulta. Siitä on jo hyvin monta vuotta, mutta olin joskus vähän samanlaisessa tilanteessa. Silloinen tyttökaverini oli sellainen hiton poikatyttö, jolla oli kavereina aivan älyttömästi jätkiä. No olin silloin niin hemmetin mustis, että itteänikin hävetti. Pahin oli yks jätkä, tiesin et se likka oli ollut siihen edeltävänä vuonna ihastunut ja olis halunnut sillon seurustella sen kans. No jätkä ei ollut suostunut, mut ne oli sit ylimpiä ystäviä kun me seurusteltiin. Sillon en voinut mitään mustasukkaisuudelleni, koska pelkäsin menettäväni sen tytön..
Nyt kuitenkin olen ottanut sellaisen asenteen, että kun olen jonkun kanssa, niin se saa lähteä jos ei enää kiinnosta. Ei ketään pakottaa kuitenkaan voi, eikä ressaamalla saa kun vaikean elämän. Jos joku oikeasti välittää, niin se ei sitten lähde. Ei väkisin jossain riippuminen mitään hyödytä..
Toki ymmärrän sinua, koska olen ollut itsekkin tuollainen mustis ja vielä potenssin 10 :D. Kannattaa kuitenkin kuoluttaa omaa luonnettaan ja välttää tuollaista kiintymistä. Ihan rehellinen mielipide. Riippuva kiintyminen vaan hajottaa ja seurustelu on yliarvostettua. Jos joku tulee jäädäkseen, niin se kans jää. Kannattaa kuitenkin mainita kumppanille, jos sen käytös nyppii. Sanot sille vaikka niin et "Lupaathan sanoo heti, jos joskun käy niin, ettet välitä musta enää". Jos se lupaa, niin luotat siihen, et se rakastaa sua niin kauan, kunnes toisin ilmoitetaan =).
Uskoisin niin, et pitää osata elää yksin, jos haluaa osata elää toisen kanssa. Jos ei pärjää yksin, ei pärjää toisenkaan kanssa olematta tajuton mustis..
Siis jos sää tiedät pärjääväs yksin, niin sua ei pelota se et jäisit yksin =).
Käyännön toteutus vois olla sellasta, et opettelet arvostaan itseesi. Rupeat kehittämään itseäsi vaikka jossain harrastuksessa. Pidät yhteyttä muihinkin kavereihin ja vietät aikaa niittenkin kanssa.. Näin ollen vaikka jäisitkin omillees ja saisit pakit, sun elämäs ei kaadu, koska sulla on paljon muutakin. Poikaystäväs ei ole koko elämä.
Pitkä viesti, sori
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454980Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481089- 131033
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75940Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8897Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2832Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah55742Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713