Suolistosyöpää?

kysyn oireista

Suolistosyöpää sairastavat jaksatteko kertoa millaiset oireet saivat teidät hakeutumaan tutkimuksiin?

35

26889

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peräsuolisyöpä

      ulosteessa kirkasta verta ja limaa. Ja välillä kovia vatsakipuja, joidenka jälkeen ripulia. Ilmeisesti liityivät syöpään, koska ei ole leikkauksen jälkeen enää ollut.

    • Raspikurkku

      Verinen uloste ja epämääräinen suolen toiminta (ei tyhjentynyt kunnolla vaan piti käydä usein vessassa).

      • kysyn oireista

        ..kovia kipuja ,oksentelua ja ruokahaluttomuutta?


      • Raspikurkku
        kysyn oireista kirjoitti:

        ..kovia kipuja ,oksentelua ja ruokahaluttomuutta?

        Siksipä viivyttelin tutkimuksiin hakeutumisessa. Ajattelin että kyseessä on vaan peräpukamat. Sitten kun alkoi olla anemian oireita niin oli pakko lähteä lääkäriin ja sitten se olikin myöhäistä: Levinnyt suolen seinämän läpi ja lähialueen imusolmukkeisiin ja etäpesäkkeet maksassa. Ei enää parane mutta nykyinen lääkehoito näyttäisi tehoavan niin elinaikaa saadaan jatketuksi ehkä jopa useamman vuoden.


      • Samoja oireita
        Raspikurkku kirjoitti:

        Siksipä viivyttelin tutkimuksiin hakeutumisessa. Ajattelin että kyseessä on vaan peräpukamat. Sitten kun alkoi olla anemian oireita niin oli pakko lähteä lääkäriin ja sitten se olikin myöhäistä: Levinnyt suolen seinämän läpi ja lähialueen imusolmukkeisiin ja etäpesäkkeet maksassa. Ei enää parane mutta nykyinen lääkehoito näyttäisi tehoavan niin elinaikaa saadaan jatketuksi ehkä jopa useamman vuoden.

        Olen kärsinyt samoista oireista, minua kiinnostaisi tietää oliko tuo veri väriltään punaruskeaa eikä kirkasta vertaa. Itse olen kärsinyt paksusuolen vaivoista parikymmentä vuotta sitten, nyt olen hakeutumassa vastaanotolle, koska tuo veri on punaruskeaa, eikä siis pitäisi tulla peräpukamista.


      • peräsuolisyöpä
        Samoja oireita kirjoitti:

        Olen kärsinyt samoista oireista, minua kiinnostaisi tietää oliko tuo veri väriltään punaruskeaa eikä kirkasta vertaa. Itse olen kärsinyt paksusuolen vaivoista parikymmentä vuotta sitten, nyt olen hakeutumassa vastaanotolle, koska tuo veri on punaruskeaa, eikä siis pitäisi tulla peräpukamista.

        oli ihan kirkkaan punaista. Ja hämmästyttääkin, kun aina sanotaan, että ei tarvitse pelästyä, jos tulee kirkasta verta, koska se on vain peräpukamista. Mitään pahoinvointia tai ruokahaluttomuutta ei ollut, ainoastaan vatsakramppeja silloin tällöin.


      • ?? ??
        peräsuolisyöpä kirjoitti:

        oli ihan kirkkaan punaista. Ja hämmästyttääkin, kun aina sanotaan, että ei tarvitse pelästyä, jos tulee kirkasta verta, koska se on vain peräpukamista. Mitään pahoinvointia tai ruokahaluttomuutta ei ollut, ainoastaan vatsakramppeja silloin tällöin.

        niin että jos kasvain on peräsuolessa veri on kirkkaampaa kuin että etäämmällä paksusuolessa?

        Noin yleensä sanotaan,että kirkas veri peräpukamista.


      • peräsuolisyöpä
        ?? ?? kirjoitti:

        niin että jos kasvain on peräsuolessa veri on kirkkaampaa kuin että etäämmällä paksusuolessa?

        Noin yleensä sanotaan,että kirkas veri peräpukamista.

        tietysti on. Mutta aina verenpaine nousee, kun kuulen lääkärien tai muiden sanovan, että ei kannata huolestua, jos veri on kirkasta. Jos en itse olisi huolestunut, en ehkä olisi enää tätä kirjoittelemassa.


      • Raspikurkku
        Samoja oireita kirjoitti:

        Olen kärsinyt samoista oireista, minua kiinnostaisi tietää oliko tuo veri väriltään punaruskeaa eikä kirkasta vertaa. Itse olen kärsinyt paksusuolen vaivoista parikymmentä vuotta sitten, nyt olen hakeutumassa vastaanotolle, koska tuo veri on punaruskeaa, eikä siis pitäisi tulla peräpukamista.

        ja siksi en ensin huolestunutkaan kun kaikkialla sanottiin että kirkas veri on peräpukamista. Eipähän vaan ollut ja tässä sitä nyt ollaan. Iso leikkaus takana ja sytostaait menossa :-( . Niin että menkää ihmeessä tutkimuksiin jos vähänkään verta näkyy !


      • Vastaanotolle menossa
        Raspikurkku kirjoitti:

        ja siksi en ensin huolestunutkaan kun kaikkialla sanottiin että kirkas veri on peräpukamista. Eipähän vaan ollut ja tässä sitä nyt ollaan. Iso leikkaus takana ja sytostaait menossa :-( . Niin että menkää ihmeessä tutkimuksiin jos vähänkään verta näkyy !

        Itse huolestuin,kun veri oli punaruskeaa, ja sitä oli siis ulosteessa. Parikymmentä vuotta sitten, veri oli kirkasta, ja todettiin ärtynyt paksusuoli. Ei todellakaan pitäisi kenenkään sanoa,että kirkas veri johtuu vain peräpukamista, koska syy voi olla myös syöpä.


      • toip.satunnaisesti vieraileva
        Vastaanotolle menossa kirjoitti:

        Itse huolestuin,kun veri oli punaruskeaa, ja sitä oli siis ulosteessa. Parikymmentä vuotta sitten, veri oli kirkasta, ja todettiin ärtynyt paksusuoli. Ei todellakaan pitäisi kenenkään sanoa,että kirkas veri johtuu vain peräpukamista, koska syy voi olla myös syöpä.

        Että kirkas veri ei olekaan varma merkki peräpukamasta. Hyvä tietää!


      • aamun-virkku
        toip.satunnaisesti vieraileva kirjoitti:

        Että kirkas veri ei olekaan varma merkki peräpukamasta. Hyvä tietää!

        juuri ollenkaan verenvuotoa. kipu häntäluussa oli montavuotta. lopulta asia selvisi kun vessareissut meni nii kivuliaiksi ja tuntu et pitäs olla jatkuvasti pöntöllä. haavauma kai siel oli ensin kun sen takasna oli se pirskati syöpäläinen. rauhasperänen se oli. onko ne oireet sit erillaise jos polypista on tullu?


      • Kacadu
        aamun-virkku kirjoitti:

        juuri ollenkaan verenvuotoa. kipu häntäluussa oli montavuotta. lopulta asia selvisi kun vessareissut meni nii kivuliaiksi ja tuntu et pitäs olla jatkuvasti pöntöllä. haavauma kai siel oli ensin kun sen takasna oli se pirskati syöpäläinen. rauhasperänen se oli. onko ne oireet sit erillaise jos polypista on tullu?

        Ulosteessa verta. Aluksi harvemmin ja vähitellen lisääntyen. Anemiaa, vasta loppu vaiheessa vatsa alkoi kramppailla. Sitä ennen toimi kuin kello. Alaselkä kipuilua, jonka luulin johtuvan välilevyn rappeumasta. Pukamina hoidettiin liian kauan.


      • tutkimuksilla
        Kacadu kirjoitti:

        Ulosteessa verta. Aluksi harvemmin ja vähitellen lisääntyen. Anemiaa, vasta loppu vaiheessa vatsa alkoi kramppailla. Sitä ennen toimi kuin kello. Alaselkä kipuilua, jonka luulin johtuvan välilevyn rappeumasta. Pukamina hoidettiin liian kauan.

        selvisi, että onkin syöpä kyseessä? Näkeekö lääkäri syövän siinä peräsuolen tahystyksessä, retroskopiako se on? siis peräsuolen syövän ollessa kyseessä.
        Miksi aamun virkku kirjoitit, että olisi pitänyt pytyllä jatkuvasti istua, oliko sinulla ripilia vai mitä?
        Itselläni oirehtii, siksi kyselen, pelkään...


      • Kacadu
        tutkimuksilla kirjoitti:

        selvisi, että onkin syöpä kyseessä? Näkeekö lääkäri syövän siinä peräsuolen tahystyksessä, retroskopiako se on? siis peräsuolen syövän ollessa kyseessä.
        Miksi aamun virkku kirjoitit, että olisi pitänyt pytyllä jatkuvasti istua, oliko sinulla ripilia vai mitä?
        Itselläni oirehtii, siksi kyselen, pelkään...

        jo todettiin, että kasvain on ja sitä kokoluokkaa, että pakko leikata. Koepaloista selvisi laatu, joka ikävä kyllä oli pahanlaatuinen. 5 kertaa sädetystä, leikkaus ja nyt sytostaatit.


      • Raspikurkku
        tutkimuksilla kirjoitti:

        selvisi, että onkin syöpä kyseessä? Näkeekö lääkäri syövän siinä peräsuolen tahystyksessä, retroskopiako se on? siis peräsuolen syövän ollessa kyseessä.
        Miksi aamun virkku kirjoitit, että olisi pitänyt pytyllä jatkuvasti istua, oliko sinulla ripilia vai mitä?
        Itselläni oirehtii, siksi kyselen, pelkään...

        tehtiin kolonoskopia eli paksusuolen tähystys. Kasvain löytyi ja vanha kokenut lääkäri sanoi heti että kyllä se on syöpä ja niinhän sen patologi sitten vahvisti. Myöhemmin tehtiin sitten ct-kuvaus homman tarkentamiseksi ja silloin havaittiin etäpesäkkeet ja löydettiin myös munuaisesta kasvain.
        Oli se yhtä riemua tuo viime vuosi.


      • tähysti
        Raspikurkku kirjoitti:

        tehtiin kolonoskopia eli paksusuolen tähystys. Kasvain löytyi ja vanha kokenut lääkäri sanoi heti että kyllä se on syöpä ja niinhän sen patologi sitten vahvisti. Myöhemmin tehtiin sitten ct-kuvaus homman tarkentamiseksi ja silloin havaittiin etäpesäkkeet ja löydettiin myös munuaisesta kasvain.
        Oli se yhtä riemua tuo viime vuosi.

        peräsuolen ja laittoi passituksen colonoscopiaan. Sen teki sisätautilääkäri, mutta kun heräsin humautuksesta, paikalle oli kutsuttu myös kirurgi, joka kertoi että jonkunlainen tuumori siellä on, mikä täytyy leikata. Seuraavalle viikolle oli keuhkoröntgen, verikokeet, ylävatsan ultraääni ja kirurgin vastaanotto, missä sitten kuulin patologin vastauksen, että pahanlaatuinen on. Sitten kävin vielä pikkulantion magneettikuvissa, missä ei näkynyt mitään poikkeavaa. Ja kk:n kuluttua tähystyksestä alkoivat sädehoidot 5 kertaa ja siitä viikon päästä leikkaus. Aika nopeaa toimintaa näin jälkeenpäin ajateltuna, mutta kyllä se silloin tuntui pitkältä odotella pikonlinnaan pääsyä.


      • aamun-virkku
        tutkimuksilla kirjoitti:

        selvisi, että onkin syöpä kyseessä? Näkeekö lääkäri syövän siinä peräsuolen tahystyksessä, retroskopiako se on? siis peräsuolen syövän ollessa kyseessä.
        Miksi aamun virkku kirjoitit, että olisi pitänyt pytyllä jatkuvasti istua, oliko sinulla ripilia vai mitä?
        Itselläni oirehtii, siksi kyselen, pelkään...

        ripulia. sellane tunne oli vaa kokoajan et pitäs mennä vessaan. kyl miul loppuvaihees enne lekurille menoo tuli sellastaki ettei olikee enää kaikki sapuska sulanu matkallaan. oli niit kyl useapi kun kerran päivässä vessakäyntejä.. tähystyksellä miultakin löyty ku koepalat otettii..


    • mökin muija

      verikokeissa eli sokeriseurannassa mulla hb 82 ja samaan aikaan uloste aivan mustaa,siitä kolonoskopia jossa kasvain löytyi paksusuolen ihan alkupäässä koko 6/4sm.kuukauden päästä leikkaus ja sitä rataa jatkohoidot.Oireina oli kivut alavatsanseudulla,joita pidin issiaksen syynä joka mulla on ollu vuosikausia.Muita oireita en nyt enää muista juurikaan olleen ja kun tuo muisti hupeni leikkauksessa ja sytöhoidoissa huomattavasti.

    • Sutija

      Vanha ketju mutta nostellaan. Millaisia oireita muilla? Mitä kuuluu nykyään mökin muija, aamun virkku ja muut?

    • syöpis

      Yhtenä varhaisaamuna, pytylle istuessa alkoi lotina. Pytty punaisena.
      Yksityisen lääkärin kautta vauhtia tähystykseen.
      Valmistelevat hoidot ja kontrollit.
      Pakoputken lyhennys 30cm.
      Leikkaus oli suoritettu aikaisemmin kuin tk:n tarjoama tähystysaika oli.
      Kerran tuli ohutsuoli kurkkimaan avanneaukosta.
      Avanteen sulkeminen 3kk:n kuluttua.

      Kahtena ensimmäisenä vuotena tähystys. Sen jälkeen CEA koe.

      Avanneaukko repesi jo sairaalassa ja pari vuotta myöhemmin ohutsuoli lähti matkustelemaan tultuaan ulos arvesta. Kyykky- ja maastavetotreeneillä saattoi olla osuutta. Mave maksimi 180kg.
      Leikkautin Virossa.

      Nyt on ensimmäisestä puukotuksesta kulunut 5v6kk. Äskeinen CEA näytti lukemaa 2,0 (0 - 5 ).
      Sulkija löystyi hieman joten se on otettava huomioon.

    • 74v

      Minulta leikattiin2015, suolistosyöpä joka oli levinnyt umpisuoleen,imusolmukkeiden ja keuhkoihin.sain sytöstaatti hoitoja puolivuotta tapletti ja suonen sisäsesti.nytkeuhkoissa tiellä 3-4mm.pesäke jota seurataan .onko kellään ollut selkä kipuja ja vatsa vetäytynyt sisään .minulla ilmentynyt nyt sellaisia oireita.olen menossa nytten tähystyksen kastrosgopiaan .ensimmäistä kertaa leikkauksen ja hoitojen jälkeen .nyt vuosi 2017.23,07.

    • Rupert123456

      Mulla useamman vuoden tullut satunnaisesti verta ulosteessa. Nyt viimeisen vuoden aikana tullut päivittäin isoja määriä tummanpunaosta verta. Kävin lääkärissä josta laitettiin paksusuolentähystykseen eli kolosnokopiaan. Suolesta ei löytynyt mitään muuta kuin muutama sisäinen pukama jotka hirtettiin samalla. Veren tulo ei kuitenkaan tämän seurauksena ole loppunut ollenkaan.
      Ulostamisen tarvekin on n.2-6kertaa päivässä ja verta on mukana joka ulosteessa enempi tai vähempi.
      Nyt alkanut alaselkä kipuilemaan lantion seudulta ja vihloo myös reisilihaksiin. Myös häntäluun yläpuolella kipeä hieman turvonnut ja punoittava alue. Mitä tämä voisi olla ja miten tätä voisi jatkotutkia? Koepalat ja verikokeet yms tähystykset olleet kunnossa, paitsi maksa-arvot hieman koholla.

      • Rupert123456

        Kellään mitään tietoa? Verta tosiaan tulee välillä ihan pelkältään ja välillä ulosteen mukana ja sitä löytyi myös ulosteen sisältä lääkärissä. Lääkäri ei keksinyt muuta kuin peräpukamat mutta nekin hirtettiin jo muutama kuukausi sitten eikä veren tulo ole loppunut päiväksikään.


      • Anonyymi

        Hei! Kommenteistasi on jo aikaa, mutta selvisikö oireille muuta syytä kuin pukamat?


    • Tommiiiiii

      Kuinkahan huolissani minun kannattaa olla kun olen 4-6 kuukauden ajan havainnut osittain tummia ulosteita (10-60% ulosteesta tummempaa jos ollut suolessa jonkin aikaa) ja jostain syystä en hakeutunut heti hoitoon. Nyt ihan paniikissa. Toisaalta vuoto ei ole selvästi pahentunutkaan tai mitään kovia kipuja ei ole ollut. Kuinka varmasti edennyt suolistosyöpä kehittää anemian? Kävin juuri verikokeissa, mutta hemoglobiini oli mainio 155. Lisäksi muut veriarvot ja maksa-arvot olivat hyviä. Aloin jo kuvittelemaan, että tässä vaiheessa syövän täytyisi olla aika levinnyt jos olen oireiden kanssa näin kauan ollut ja veren vuodon pitäis runsastua. Nyt kuitenkin onneksi lähete kolonoskopiaan.
      Pelästyin todella kun havaitsin, että myös paino laskenut 6-12kk sisään 5kg.

    • Tommiiiiii

      Kuinkahan huolissani minun kannattaa olla kun olen 4-6 kuukauden ajan havainnut osittain tummia ulosteita (10-60% ulosteesta tummempaa jos ollut suolessa jonkin aikaa) ja jostain syystä en hakeutunut heti hoitoon. Nyt ihan paniikissa. Toisaalta vuoto ei ole selvästi pahentunutkaan tai mitään kovia kipuja ei ole ollut. Kuinka varmasti edennyt suolistosyöpä kehittää anemian? Kävin juuri verikokeissa, mutta hemoglobiini oli mainio 155. Lisäksi muut veriarvot ja maksa-arvot olivat hyviä. Aloin jo kuvittelemaan, että tässä vaiheessa syövän täytyisi olla aika levinnyt jos olen oireiden kanssa näin kauan ollut ja veren vuodon pitäis runsastua. Nyt kuitenkin onneksi lähete kolonoskopiaan.
      Pelästyin todella kun havaitsin, että myös paino laskenut 6-12kk sisään 5kg.

      • syöpis

        Kuten ylempänä kiluttelen ei minulla ollut mitään oireita ennen anuksen punatulvaa.
        Ei kipuja missään. Ei tummaa ulostetta. Ei mitään.
        Hb lukemani olivat normaalin hyvät yli 160.

        Leikkausten jälkeisen seurannan aikana muuttui ulosteeni mustaksi yhdessä vaiheessa. Vein näytteen terveyskeskukseen. Näytteessä ei ollut merkkiäkään verenvuodosta tai muustakaan syöpään viittaavasta.
        Todennäköinen syy oli Riikan matkalla nauttimani Riiga Balsam jonka musta väri oli kai tarttunut ulosteeseen. Kun balsami loppui niin uloste vaaleni normaalin ruskeaksi.

        Tumma väri on aina vakavasti otettava merkkin.


    • Sairaanhoitaja29

      Isälläni ensimmäisenä oireena oli ulosteen muuttuminen ohueksi, josta ei kellekkään kertonut. Puoli vuotta myöhemmin uloste muuttui ripuliksi ja paino alkoi laskea, koska kaikki ruoka tuntui tulevan heti ripulina ulos. Ei verenvuotoa, ei kipuja. Kertaalleen yleisvoinnin huonontuminen, kuume korkea, tulehdusarvot toista sataa. Tällöin vielä odotettiin tähystykseen pääsyä. Teille kaikille neuvo, ehdottomasti aina tutkimuksiin verenvuodosta tai suolen toiminnan muutoksista.

    • Jannakke

      Mulla todettiin tänään noin 2cm halk kasvain peräsuolessa. Lääkäri meinas että näyttää hyvälaatuselta, mutta ei lähtenyt sitä poistamaan vaan otti koepalat. Leikataan heti kuitenkin kun saadaan koepalojen tulokset. Että kyllä pikkusen hirvittää. Ei ollut minun mielestäni kuvassa polyyppi ts ei ollut varrellinen eikä laakeakaan. Veikkaus on adenooma tai ehkä jotain muuta, mutta....Niin. oireina ollut kirkas verenvuoto, kipu kohtauksia ja suolen toiminnan muutoksia...

    • Läheiselläni vanhemmalla miehellä lääkäri kiinnitty muiden asioiden vuoksi käydyssä lääkärintarkastuksessa miehelle matalaan hemoglobiiniin ja käynnisti tutkimukset. Muutoi ei mitään oireita.

    • Anonyymi

      Mitenkä pitäisi suhtautua tilanteeseen jossa pari viikkoa ollut epämääräisiä alavatsakipuja ja lievää turvotusta vasemmalla puolella ja sen jälkeen 3-4 päivän aikana pikkuisen verta ulosteen pinnalla.

      Kävin päivystyksessä ennen veren ilmestymistä ja silloin ei lääkärin mielestä vatsaa painellen tutkimalla ollut mitään hälyttävää. Verenkuva otettiin ja virtsaviljely ja niissä kaikki kunnossa.

      Veren ilmestymisen aikana kävin yksityisellä lääkärillä ja siellä lääkäri teki saman painelututkimuksen ja kurkisti sulkijalihaksen alueelle skoopilla ja sanoi että ei pukamia, mutta mahdollisesti pieni ärtynyt alue joka on voinut vuotaa. Ei ollut oikein varma oliko vuotokohta. Määräsi siihen Scheriproct voidetta jolla oire menikin pois, tai sitten se loppui itsekseen. Laittoi lähetteen CPR-testiin jossa en käynyt koska se otettiin alle viikkoa aikaisemmin päivystyksessä. Ei kuumeilua ja muitakaan oireita koko aikana ollut.

      Alavatsakipu on lähes kadonnut seuraavien kahden viikon aikana. Vain pieni vasemman nivusalueen puuduttava turvotus ilmenee muutaman päivän välein enää. Tämä ajoittain säteilee hivenen alavatsaan vyön alle yltävälle alueelle. Ulosteessa ei ole enää ollut verta. Muutama säikähdys tosin tullut kun olen syönyt tomaattia tai punaista paprikaa ja sen kuori tulee joskus ulosteen mukana pieninä punaisina paloina ja näyttää vereltä.

      Olen huomannut että ihoni ja vatsa kipeytyvät kosketusherkäksi jos niitä heiroo ja painelee useamman päivän aikana etsiessäni kipujen syitä. Esimerkiksi paidan kankaan aiheuttama normaali hankauskin tuntuu epämielyttävältä alueella. Nyt vähentänyt alueen koskettelua ja kiputilat alkaneet laskea tai jopa kadota. Onkohan tämä jatkuva painelu mahdollisesti syy alavatsakipuihin?

      44v. mies

      • Anonyymi

        Tuohon pitäisi vielä lisätä päivystyslääkärin omakannasta löytyvä päätelmät.

        "Viikon ajan vaivannut vasemmalle alavatsalle ja nivusalueelle paikantuva puutuneisuus ja turvotuksen tunne. Erityisesti aamuisin alue turvonneen oloinen. Ruokailulla ei merkitystä oireisiin. Toisinaan kokee, että vyö painaa aluetta ja aiheuttaa kipua. Lisäksi tietyt lonkan liikkeet, kuten koukistus portaita noustessa aiheuttaa oiretta. Ei muutoksia suolentoiminnassa, ei virtsaamisoireita."

        "Keuhkoista auskultoiden siistit hengitysäänet, sydämestä nopeahko tasainen syke. Vatsa palpoiden pehmeä, myötäävä. Ei palpoituvia resistenssejä, ei tyriä. Iho siisti. Nivusalueella hienoista aristusta, ei palpoituvia resistenssejä, ei tyriä. Suoliäänet kuuluu kaikista kvadranteista. Lonkan liikelaajuuksissa ei rajoituksia. Ei kipua sisä- tai ulkokierrossa."

        "Labrat kunnossa. Virtsanäyte vielä vastaamatta, mutta virtsaoireita ei ole ollut. Ei nyt vaikutelmaa akuutista vatsasta, joka vaatisi päivystyksellisiä jatkotutkimuksia tai hoitoa. Oireet voisi sopia TULES-peräisiksi, etenkin kun nimenomaan lonkkaa koukistaessa oiretta tulee. "

        Ja yksityislääkärin omakannasta löytyvä päätelmät.

        "alavatsakipua vasemmalla ollut toista viikkoa. Viime viikolla oli pahempana. Oli 2 pvä sitten kirkasta verta ulosteen pinnalla. Ulostaminen ei tee kipeää. Alueen painaminen tekee kipua."

        "Vatsa pehmeä, aristamaton, ei resistenssejä, maksa kylkikaaressa, suoliäänet tavalliset symm. ja rauhalliset, vas. kylkikaaren alla ilmaa colonissa. Symfyysin yläreunalla tuo kipupiste."

        "Ei tule esiin tyrämäistä, ei divertikuliitin oirekuvaa, ei vaikuta eturauhasoireeltakaan. Hyvä syödä kuitupitoista ruokaa ja juoda riittävästi vettä päivän aikana, turvotuksen tunteen vuoksi hyvä välttää suoleen kaasuja kerryttäviä aineita."

        44v. mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon pitäisi vielä lisätä päivystyslääkärin omakannasta löytyvä päätelmät.

        "Viikon ajan vaivannut vasemmalle alavatsalle ja nivusalueelle paikantuva puutuneisuus ja turvotuksen tunne. Erityisesti aamuisin alue turvonneen oloinen. Ruokailulla ei merkitystä oireisiin. Toisinaan kokee, että vyö painaa aluetta ja aiheuttaa kipua. Lisäksi tietyt lonkan liikkeet, kuten koukistus portaita noustessa aiheuttaa oiretta. Ei muutoksia suolentoiminnassa, ei virtsaamisoireita."

        "Keuhkoista auskultoiden siistit hengitysäänet, sydämestä nopeahko tasainen syke. Vatsa palpoiden pehmeä, myötäävä. Ei palpoituvia resistenssejä, ei tyriä. Iho siisti. Nivusalueella hienoista aristusta, ei palpoituvia resistenssejä, ei tyriä. Suoliäänet kuuluu kaikista kvadranteista. Lonkan liikelaajuuksissa ei rajoituksia. Ei kipua sisä- tai ulkokierrossa."

        "Labrat kunnossa. Virtsanäyte vielä vastaamatta, mutta virtsaoireita ei ole ollut. Ei nyt vaikutelmaa akuutista vatsasta, joka vaatisi päivystyksellisiä jatkotutkimuksia tai hoitoa. Oireet voisi sopia TULES-peräisiksi, etenkin kun nimenomaan lonkkaa koukistaessa oiretta tulee. "

        Ja yksityislääkärin omakannasta löytyvä päätelmät.

        "alavatsakipua vasemmalla ollut toista viikkoa. Viime viikolla oli pahempana. Oli 2 pvä sitten kirkasta verta ulosteen pinnalla. Ulostaminen ei tee kipeää. Alueen painaminen tekee kipua."

        "Vatsa pehmeä, aristamaton, ei resistenssejä, maksa kylkikaaressa, suoliäänet tavalliset symm. ja rauhalliset, vas. kylkikaaren alla ilmaa colonissa. Symfyysin yläreunalla tuo kipupiste."

        "Ei tule esiin tyrämäistä, ei divertikuliitin oirekuvaa, ei vaikuta eturauhasoireeltakaan. Hyvä syödä kuitupitoista ruokaa ja juoda riittävästi vettä päivän aikana, turvotuksen tunteen vuoksi hyvä välttää suoleen kaasuja kerryttäviä aineita."

        44v. mies

        Vaikuttaisi vähän siltä kuin lääkärit eivät pitäisi vuotoa ja vatsakipua toisiinsa liittyvinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon pitäisi vielä lisätä päivystyslääkärin omakannasta löytyvä päätelmät.

        "Viikon ajan vaivannut vasemmalle alavatsalle ja nivusalueelle paikantuva puutuneisuus ja turvotuksen tunne. Erityisesti aamuisin alue turvonneen oloinen. Ruokailulla ei merkitystä oireisiin. Toisinaan kokee, että vyö painaa aluetta ja aiheuttaa kipua. Lisäksi tietyt lonkan liikkeet, kuten koukistus portaita noustessa aiheuttaa oiretta. Ei muutoksia suolentoiminnassa, ei virtsaamisoireita."

        "Keuhkoista auskultoiden siistit hengitysäänet, sydämestä nopeahko tasainen syke. Vatsa palpoiden pehmeä, myötäävä. Ei palpoituvia resistenssejä, ei tyriä. Iho siisti. Nivusalueella hienoista aristusta, ei palpoituvia resistenssejä, ei tyriä. Suoliäänet kuuluu kaikista kvadranteista. Lonkan liikelaajuuksissa ei rajoituksia. Ei kipua sisä- tai ulkokierrossa."

        "Labrat kunnossa. Virtsanäyte vielä vastaamatta, mutta virtsaoireita ei ole ollut. Ei nyt vaikutelmaa akuutista vatsasta, joka vaatisi päivystyksellisiä jatkotutkimuksia tai hoitoa. Oireet voisi sopia TULES-peräisiksi, etenkin kun nimenomaan lonkkaa koukistaessa oiretta tulee. "

        Ja yksityislääkärin omakannasta löytyvä päätelmät.

        "alavatsakipua vasemmalla ollut toista viikkoa. Viime viikolla oli pahempana. Oli 2 pvä sitten kirkasta verta ulosteen pinnalla. Ulostaminen ei tee kipeää. Alueen painaminen tekee kipua."

        "Vatsa pehmeä, aristamaton, ei resistenssejä, maksa kylkikaaressa, suoliäänet tavalliset symm. ja rauhalliset, vas. kylkikaaren alla ilmaa colonissa. Symfyysin yläreunalla tuo kipupiste."

        "Ei tule esiin tyrämäistä, ei divertikuliitin oirekuvaa, ei vaikuta eturauhasoireeltakaan. Hyvä syödä kuitupitoista ruokaa ja juoda riittävästi vettä päivän aikana, turvotuksen tunteen vuoksi hyvä välttää suoleen kaasuja kerryttäviä aineita."

        44v. mies

        Nyt otettu ulosteen hemoglobiinitesti jonka tulos "<15 µg/g" eli normalirajoissa. Ulosteessa ei ole verta.
        Onkohan tuohon testiin luottamista kun verta tuli muutaman päivän ajan joitakin viikkoja sitten?
        Olen syönyt paljon maitohappobakteereita näinä viikkoina ja vaivat alkaneet vähentyä muutenkin.

        44v. mies


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe