Vihdoinkin buntu miniin

exergy

16

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa oli muuten hyvä pätkä siihen utelemaasi tietoon

"osalle käyttäjistä opettelu ei ole ollut niin helppoa Windowsin jälkeen, ja asiakkaat ovat toivoneet tilalle Windows XP:tä"

Avainsana on "Windowsin jälkeen" kuten itse yritin kuvailla sitä fakkiintumista windowsiin.

• Pentti Nelonen

Linux on niin huono, että se ei kelpaa vaan ihmiset vaativat laatua, jota tarjoaa vain Microsoft. Siksi ihmiset ovat vaatineet laaduttoman Linuxin tilalle Windowsia.

• ja lapsenmielisille
        Pentti Nelonen kirjoitti:

Linux on niin huono, että se ei kelpaa vaan ihmiset vaativat laatua, jota tarjoaa vain Microsoft. Siksi ihmiset ovat vaatineet laaduttoman Linuxin tilalle Windowsia.

Linux-mini on lasten lelu ei sitä ole aikuisille tarkotettukaa, windowsilla varustettu mini Asus mukaanlukien soveltuu myös aikuisväestön käyttöön.

• Laadukas linux, laaduton win
        Pentti Nelonen kirjoitti:

"Linux on niin huono, että se ei kelpaa vaan ihmiset vaativat laatua,"

NIMENOMAAN LAATUA haluavat ihmiset haluaakin linuxin! Linux ei ole huono, sinä olet niin huono ettet tajua linuxin hyvyyttä!

"jota tarjoaa vain Microsoft."

Microsoft ei ole tähän päivään mennessä onnistunut tarjoamaan mitään laadukasta!

"Siksi ihmiset ovat vaatineet laaduttoman Linuxin tilalle Windowsia."

Linux ei ole laaduton, kyse on vain siitä että on joukko pölvästejä jotka menee heti kakki housuun ja sormi suuhun jos vastassa on jokin muu kuin windows. Vaikka useimmat linuxit ei ole edes vaikeakäyttöisiä, mutta kun se ei ole windows...voi voi.. Ei ole tuttua Käynnistä-nappia.

Niin ja tuokin pätee vain idiootteihin jenkkeihin, täällä Suomessa missä menekkiä linux-koneille oikeasti olisi ja ihmiset niitä suorastaan haluaakin, niitä linux-koneita onkin pirun vaikea löytää mistään. Yllättäen. Johtuiskohan erään suuren ohjelmistofirman painostuksesta niin esim. Asus on alkanut vetää linux-koneita pois mm. Suomesta (täällähän linux-koneiden kauppa kävisi ja juuri siksi Microsoft painostikin Asusta vetämään täällä nuo koneet pois markkinoilta) , sen sijaan jenkeissä missä on niitä idiootteja, saa edelleen myydä, siellä vaan markkinat pitää huolen siitä ettei niitä käy kaupaksi niinkuin meillä Suomessa on käynyt silloin kun niitä vielä sai.

Kyse ei ole siis laadusta.

• TAAS puhut
        ja lapsenmielisille kirjoitti:

Linux-mini on lasten lelu ei sitä ole aikuisille tarkotettukaa, windowsilla varustettu mini Asus mukaanlukien soveltuu myös aikuisväestön käyttöön.

paskaa ja miksi et vaan voisi tyytyä kirjoittamaan yhdellä nikillä, miksi alat jo vastailemaan itsellesi??

Linux-koneet on kaikenikäisille, windows-koneet sitävastoin vaikuttaa ihan leluilta!

• Linux-hippi
        Laadukas linux, laaduton win kirjoitti:

NIMENOMAAN LAATUA haluavat ihmiset haluaakin linuxin! Linux ei ole huono, sinä olet niin huono ettet tajua linuxin hyvyyttä!

Microsoft ei ole tähän päivään mennessä onnistunut tarjoamaan mitään laadukasta!

Linux ei ole laaduton, kyse on vain siitä että on joukko pölvästejä jotka menee heti kakki housuun ja sormi suuhun jos vastassa on jokin muu kuin windows. Vaikka useimmat linuxit ei ole edes vaikeakäyttöisiä, mutta kun se ei ole windows...voi voi.. Ei ole tuttua Käynnistä-nappia.

Niin ja tuokin pätee vain idiootteihin jenkkeihin, täällä Suomessa missä menekkiä linux-koneille oikeasti olisi ja ihmiset niitä suorastaan haluaakin, niitä linux-koneita onkin pirun vaikea löytää mistään. Yllättäen. Johtuiskohan erään suuren ohjelmistofirman painostuksesta niin esim. Asus on alkanut vetää linux-koneita pois mm. Suomesta (täällähän linux-koneiden kauppa kävisi ja juuri siksi Microsoft painostikin Asusta vetämään täällä nuo koneet pois markkinoilta) , sen sijaan jenkeissä missä on niitä idiootteja, saa edelleen myydä, siellä vaan markkinat pitää huolen siitä ettei niitä käy kaupaksi niinkuin meillä Suomessa on käynyt silloin kun niitä vielä sai.

En jaksa uskoa, että amerikkalaiset olisivat jotenkin suuresti suomalaisia tyhmempiä. Sitä en kiellä, etteikö kyseisessä maassa tehtäisi välillä aivan järjettömiä poliittisia päätöksiä. Taidettiin tuossa taantuman alussakin hiukan sössiä, kun asioiden käittely viivästyi. Järjettömyyksiä tehdään kuitenkin tässäkin maassa. Näistä esimerkkinä voidaan pitää ainakin kieltolakia ja nykyistä tekijänoikeuslakia. Itse pidän ainoana syynä Windowsin nykyiseen suosioon sen aikaisempaa suosiota. Ihmiset ovat tottuneet siihen ja heitä on jopa verovaroin opetettu sitä käyttämään. Windowsin suosioon 90-luvulla pidän syynä sitä, ettei silloin ollut ainakaan mitenkään suuresti parempia vaihtoehtoja. Tiedän itsestänikin, etten kovin helposti vaihda vanhaa menettelytapaa. Teen edelleen lähes kaiken tiedostonhallinan, asetukset ja ohjelmien asennukset komentoriviltä. Olen tyytyväinen siihen, enkä keksi, miten nuo asiat tehostuisivat vaihtmalla yli sata nappulaa kahteen.

• The Real J.
        Laadukas linux, laaduton win kirjoitti:

"Microsoft ei ole tähän päivään mennessä onnistunut tarjoamaan mitään laadukasta!"

Eikös Microsoft-brandatut näppikset ja hiiret ole ihan kelpoja ? Tosin Mikkiksen käyttikset ja toimistosoftat ovat tunnetusti silkkaa sutta ja sekundaa...

• siihen Easymode

niinkun Asuksessakin? Itseasiassa normaalin Ubuntun asentaminen esim. HP 2133:een ei ole kovinkaan hankalaa, itse en ole vielä sitä tehnyt mutta jotenkin olen käsittänyt lukemani perusteella että Ubuntu uppoaisi 2133:een kuin kuuma veitsi voihin, täytyy vaan muistaa että Ubuntun käynnistyessä valita käynnistysvalitsimeksi xforcevesa näytöksi jotta näyttö toimisi oikein, lisäksi wlanin saa toimimaan ndiswrapperilla ja sopivalla win-ajurilla. Onhan joku yksityinen henkilö ennättänyt tehdä jo HP:lle Minbuntun, löytyy Googlella, ja tuo Minbuntu on periaatteessa normaali Ubuntu mutta näillä muutoksilla:

-poistettu Open office (en tajua kyllä miksi)
      -lisätty Chrome näyttöajuri (Chromen oman ajurin puuttuessa myös sitä xforcevesaa voi käyttää)
      -lisätty ndiswrapperilla toimiva win-ajuri wlania varten.

Eli ei tuon kummoisempi.

• On se sikäli kummoisempi että se on asennettu valmiiksi, ei tarvi säätää.

• siihen Easy..
        exergy kirjoitti:

On se sikäli kummoisempi että se on asennettu valmiiksi, ei tarvi säätää.

Hys nyt ettei Pentti taas innostu...ei asentaminen ole sama asia kuin säätäminen. :) Minä olen asentanut lukuisia linuxeja enkä ole joutunut säätämään. Jos ei taustakuvan vaihtamista lasketa säätämiseksi.

Itseasiassa ei tuossa normi-Ubuntun asentamisessa HP 2133:eenkaan tarvita sen kummemmin säätämistä, jokainenhan voi valita alkuvalikosta mitä tehdään ja miten tehdään...ei siinä komentoriviin tarvi koskea.

• siihen Easy.. kirjoitti:

Hys nyt ettei Pentti taas innostu...ei asentaminen ole sama asia kuin säätäminen. :) Minä olen asentanut lukuisia linuxeja enkä ole joutunut säätämään. Jos ei taustakuvan vaihtamista lasketa säätämiseksi.

Itseasiassa ei tuossa normi-Ubuntun asentamisessa HP 2133:eenkaan tarvita sen kummemmin säätämistä, jokainenhan voi valita alkuvalikosta mitä tehdään ja miten tehdään...ei siinä komentoriviin tarvi koskea.

Että esiasennetussa ei tarvitse pakottaa vesaa eikä käyttää ndiswraperia tai vaikka tarvisi niin kaikki on jo valmiiksi tehty. Siis kuten pakettiwindows, sen kuin buuttaat ja alat käyttämään, sillä erolla ettei windowsissa ole ohjelmia joita käyttää mutta ubuntussa kuten muissakin jakeluissa on nekin valmiina.

Viittasin siihen mitä on aiemmissa keskusteluissa puhuttu, en tiedä oletko sattunut lukemaan niitä, vihdoinkin järkevä esiasennettu linuxjakelu miniläppärissä.

Xandros oli yksinkertaisesti liian "vaikea" sillä siihen piti tietenkin aloittelijoidenkin saada oikea KDE-työpöytä ja lisäksi lisää ohjelmia jolloin alettiin survomaan olemattomin taidoin etchin lähteitä ja muita mitä nettiohjeista sattui löytämään jolloin koneen sai hyvin solmuun. Mokkulan kanssa oli liikaa vehtaamista, toivottavasti hardyssa toimii paremmin, mulla ei ole mokkulaa itsellä joten en pysty todentamaan ja olen hyppinyt mokulakeskusteluiden yli täälläkin. Toinen oli se Linpus Linux johon oli hiton vaikea saada mistään ohjeita ainakin avunpyyntöjen määrästä päätellen, mulle on vieläkin epäselvää mikä se linpus oikein on distrojaan.

Koska Ubuntu toimii hyvin monissa rautakökkäreissä ja viilaajana on HP niin luulisin että tuossa on tähän asti paras kokoonpano eikä aloittelijoiden tarvitse niin paljon ihmetellä sen kanssa eli siinä ei siinä mielessä ole mitään säätämistä. Ellei sitä taustakuvan vaihtoa lueta säätämiseksi. Ja toki ensimmäinen kysymys tuostakin on että mistä sen kuution saa päälle ja siitä alkaa sitten säätäminen ja turhautuminen, toivottavasti ei. Tämä oli eräänlainen vitsi tämä edellinen lause.

• siihen Easy..
        exergy kirjoitti:

Että esiasennetussa ei tarvitse pakottaa vesaa eikä käyttää ndiswraperia tai vaikka tarvisi niin kaikki on jo valmiiksi tehty. Siis kuten pakettiwindows, sen kuin buuttaat ja alat käyttämään, sillä erolla ettei windowsissa ole ohjelmia joita käyttää mutta ubuntussa kuten muissakin jakeluissa on nekin valmiina.

Viittasin siihen mitä on aiemmissa keskusteluissa puhuttu, en tiedä oletko sattunut lukemaan niitä, vihdoinkin järkevä esiasennettu linuxjakelu miniläppärissä.

Xandros oli yksinkertaisesti liian "vaikea" sillä siihen piti tietenkin aloittelijoidenkin saada oikea KDE-työpöytä ja lisäksi lisää ohjelmia jolloin alettiin survomaan olemattomin taidoin etchin lähteitä ja muita mitä nettiohjeista sattui löytämään jolloin koneen sai hyvin solmuun. Mokkulan kanssa oli liikaa vehtaamista, toivottavasti hardyssa toimii paremmin, mulla ei ole mokkulaa itsellä joten en pysty todentamaan ja olen hyppinyt mokulakeskusteluiden yli täälläkin. Toinen oli se Linpus Linux johon oli hiton vaikea saada mistään ohjeita ainakin avunpyyntöjen määrästä päätellen, mulle on vieläkin epäselvää mikä se linpus oikein on distrojaan.

Koska Ubuntu toimii hyvin monissa rautakökkäreissä ja viilaajana on HP niin luulisin että tuossa on tähän asti paras kokoonpano eikä aloittelijoiden tarvitse niin paljon ihmetellä sen kanssa eli siinä ei siinä mielessä ole mitään säätämistä. Ellei sitä taustakuvan vaihtoa lueta säätämiseksi. Ja toki ensimmäinen kysymys tuostakin on että mistä sen kuution saa päälle ja siitä alkaa sitten säätäminen ja turhautuminen, toivottavasti ei. Tämä oli eräänlainen vitsi tämä edellinen lause.

Se Asuksen teko laittaa supistettuna Xandros jota piti sitten itse virittellä, oli todellakin vain hallaa linux-maailmalle. No, meikäläisellä tuo 701 on nyt ihan normaalilla KDE-työpöydällä mutta jos mä saisin valita niin olisin ottanut mielummin Ubuntun tai Xubuntun tuohon 701:eeni. Se täytyy vielä Asuksen tappioksi sanoa että itse olen pettynyt Asuksen biosin laitetukeen, kone ei tunnista kaikkia massamuisteja buutissa. Jos meinaat asentaa ulkoiselta cd:ltä esim. Xubuntun niin milläs teet kun ei koneen bios sitä usb-cd-asemaa tunnista eikä niin ollen osaa käynnistyä siltä. Muitakin puutteita on, mm. helkkarin pienet näppäimet. Nyt mulla on toinenki mini, nimittäin HP joka aikanaan tulee saamaan sisuksiinsa Ubuntun. Ostettaessa siinä on XP.

• eeecccp
        exergy kirjoitti:

Xandrossa mokkula toimii suoraan mutta ubntussa saat säätää, pitäis pikkasen hankkia tietoa eikä mutua laukoa.

Ei se ubuntu mitään parempaa tarjoa samaa vitun sähläämistä vasta-alkajalle.

Taas tätä samaa vitun ubuhypetystä.

• Penguin
        eeecccp kirjoitti:

Xandrossa mokkula toimii suoraan mutta ubntussa saat säätää, pitäis pikkasen hankkia tietoa eikä mutua laukoa.

Mikähän mokkula sulla on, jos sitä pitää säätää? En ole vielä yhteenkään sellaiseen törmännyt Ubuntussa.

Ensimmäisellä kerralla tökkäät mokkulalla kylkeen ja valitset sen palveluntarjoajan luettelosta. Sitten aina yhdistettäessä naputat tunnusluvun. Onko se niin vaikeaa? Millä tavoin se on helpompaa Xandrossa? Meneekö se nettiin, vaikka mokkula on taskussa vai?

• eeecccp kirjoitti:

Mitä ubuhypetystä, etkö osaa lukea? Sanoin etten tiedä kuinka hyvin hardy tunnistaa mokkuloita vai joutuuko säätämään, mitä laukomista se muka oli? Ibexissä onkin jo parannettu tuki mokkuloille joten siinä toimii paremminkin.

En tosin tullut maininneeksi että olen kyllä asentanut tytärpuolen ubuntuun DNA:n mokkulan joka meni ihan kivasti paikalleen joskin paria konffia jouduin editoimaan vähän. Jaripepen eeepc:ssä saatiin mokkula näkymään mutta saunalahden yhteysasetukset oli meikäläiselle liikaa ;D ;D

"Ei se ubuntu mitään parempaa tarjoa samaa vitun sähläämistä vasta-alkajalle"

Sanon tämän nyt ilman mitään hypeä, olet aika lailla väärässä. Toimiiko sinun Xandrosissasi vlc? Tai ei sillä väliä vaikka sinulla toimisi mutta vasta-alkaja ei sitä saa toimimaan toisin kuin Ubuntussa. Esimerkkejä voisin kertoa lisää tolkuttoman määrän mutta en nyt vaan jaksa.

• Penguin kirjoitti:

Mikähän mokkula sulla on, jos sitä pitää säätää? En ole vielä yhteenkään sellaiseen törmännyt Ubuntussa.

Ensimmäisellä kerralla tökkäät mokkulalla kylkeen ja valitset sen palveluntarjoajan luettelosta. Sitten aina yhdistettäessä naputat tunnusluvun. Onko se niin vaikeaa? Millä tavoin se on helpompaa Xandrossa? Meneekö se nettiin, vaikka mokkula on taskussa vai?

Aiemmin oli ongelmia huawein toisen mallin kanssa, toinen meni heittämällä ja toinen takkusi, nykyistä tilannetta en tiedä mutta Ibexissähän on parannettu mokkulatuki joten siinä nuokin kai toimii heittämällä. Yhteysasetukset toki pitää kaikkiin modeemilaitteisiin pistää käyttiksestä riippumatta joten sitä ei lueta säätämiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      109
      7197
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      96
      5225
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3486
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3392
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2524
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1491
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1451
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1114
    Aihe