Hämeenlinnasta asti korviini kantautui sangen ikävää tietoa Ahveniston yläasteen kiusaamistapauksesta/tapauksista. Ilmiö ei liene mitenkään uusi, eikä edes poikkeuksellinen. Samaa touhua on harjoitettu Hämeenlinnan kaikilla yläasteilla aina. Ihan aina.
Kiusaajahan on tunnetusti huonolla itsetunnolla varustettu epätoivoinen pullistelija. Hän voi olla elintaso-kermaperseperheestä, tai juoppovanhempien päähänpotkima reppana.Ihan sama. Kiusaaja on aina luuseri, mellastipa hän sitten yläaste-hiekkalaatikolla tai työyhteisössä. Hän on juuri se pikkuruisella sielulla varustettu "huamatkaa mut tai mä vittu hakkaan teidät"- mikkihiiri. Tyttö tai poika, nainen tai mies.
Ahveniston tapauksessa peiliin saavat katsoa kiusaaja-lussukoiden lisäksi kasvatustehtävässään totaalisesti epäonnistuneet muka-vanhemmat, onnettomat opettajat ja koulun rehtori. Hä-vet-kää, ihan jokainen.
Kiusaamiselle ja toisten pahoinpitelemiselle ei ole olemassa minkäänlaista hyväksyttävää selitystä tai puolustusta. Toisen ihmisen elämän hankaloittaminen ja jopa tuhoaminen, on helvetin väärin aina.
Jos Ahveniston yläasteella ei pystytä turvaamaan KAIKKIEN oppilaiden opiskelurauhaa, ovat asiat pielessä. Aivan kuten kaikissa muissakin oppilaitoksissa, missä kiusaaminen edelleen rehottaa. Koko oppivelvollisuudelta putoaa pohja, jos ei jokainen saa ansaitsemaansa opiskelurauhaa. Kenen on vastuu? Kuka uskaltaa kantaa sen? Veikkaanpa ettei kukaan. Päät pistetään pensaaseen ja piipitetään sieltä pensaikosta sitten. Voi luuseri raukat...Paljonpa on meille Jokela ja Kauhajoki opettanut. Ahveniston yläasteen opettajille ja rehtorille ei ainakaan yhtään mitään. Sääli.
Tarkkailen täältä kauempaa entisen kotikaupunkini tilaa, ja tuota onnetonta kämmentämistä mikä on jatkunut ja tulee ilmeisesti jatkumaan maailman tappiin asti.
Hyvin, hyvin surullista. Niin kovin, kovin Hämeenlinnalaista. Ressukat.
Kääpiö kiusaa.
10
1060
Vastaukset
- lapseton vanhapiika
Hyvin esitit mielipiteesi. Olen samaa mieltä.
- leikkinä
Eräänä aamuna äiti ja poika istuivat aamiaispöydässä ja poika sanoi äidille: “Minä en mene tänään kouluun. Siihen on kaksi hyvää syytä; ensinnäkin siellä on niin kamalan huono ilma ja siellä sataa ja toisaalta minua kiusataan siellä.” Äiti siihen, että: “Sinä menet kouluun. Siihen on kaksi hyvää syytä. Ensinnäkin sinä olet 43-vuotias ja toisekseen sinä olet koulun rehtori”
- säästää
se lastaan vihaa..!siinä on totuus,lapsiahan ei saa enää kurittaa millään tavalla joten naskit voivat tietoisesti terrorisoida ympäristöään pelkäämättä kuritusta taikka muutakaan rangaistusta.pieni tukkapölly ei pahaa tee,mut opettaa kummasti..
- kotona vitsaa
ja päätin, että lapseni eivät samasta kärsi. puhumalla on selvitty kuuden kanssa, eikä kukaan ole kiusaaja-luuseri-idiootti. rakkaus, hellyys, läsnäolo, välittäminen, ne ovat rakennusaineet, ei vitsa.
itse sitä mallia näyttää. en kiusaa ketään, en lyö ketään, en harrasta huonoja asioita. kannustan, autan, neuvon.
ja minulla on ihanat lapset! - taas tuo asenne
kotona vitsaa kirjoitti:
ja päätin, että lapseni eivät samasta kärsi. puhumalla on selvitty kuuden kanssa, eikä kukaan ole kiusaaja-luuseri-idiootti. rakkaus, hellyys, läsnäolo, välittäminen, ne ovat rakennusaineet, ei vitsa.
itse sitä mallia näyttää. en kiusaa ketään, en lyö ketään, en harrasta huonoja asioita. kannustan, autan, neuvon.
ja minulla on ihanat lapset!minun lapsukaiset,muiden riiviö kakarat..näinhän se taitaa mennä.
- Entinen AYA:n oppilas
Oliko viestisi suora hakemus Kellokoskelle? Alan olemaan huolissani...
taidat nähdä demoneja ympärilläsi kuten eräät siskokset, siihen olotilaan ei välttämättä pelkällä alkoholilla päästä.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1640858
Nyt äkkiä hoitoon! Ihan oikeesti en halua, että mitään pahaa tapahtuu. - entinen oppilas
ei nyt ihan allekirjoita kaikkea tuota.Itse kävin ko. koulua -81-84. Kiusaamista oli silloinkin jo,ja ikävä kyllä,tulee olemaan.Itse olin koulukiusattu ekasta ysiin,perheolot oli suht ok,,,ainoa mistä sain kärsiä ala-asteella oli nimeni,vaikkei se kummoinen olekkaan.Yläasteella taas puolustin heitä,joita kiusattiin,nämä ihmiset kun pääsi suosioon,alkoivat he kiusaamaan minua?? Joten minä lopetin tylysti kouluni ysin jouluun.
En kadu,mutta lapseni ovat käyneet koko helahoidon,,,ja hyvin,,,Olen puuttunut henk.koht.pieniinkin kiusaamisiin,ja tulen puuttumaankin jatkossa,,,toivon"poltsarin"koululle parempaa jatkoa.Nim;elämä osaa myös hymyillä =) - ex-ahvenistolainen
Mielestäni on täysin väärin syyttää Ahveniston opettajia siitä, mitä on tapahtunut! Sehän on selvää, että nykyään nuoriso voi pahoin, kouluammuskelut ymym. vaikuttavat turvallisuudentunteeseen, mutta en lähtisi syyttämään ammattitaitoista opettajaa siitä, että mihinkään ei puututa. Opettaja tekee parhaansa, minkä hän lain nimissä pystyy toteuttamaan. Opettajan velvollisuus on puuttua kiusaamiseen, mutta mielestäni perimmäinen syy on jokin muu kuin opettajien ammattitaito! Vai mitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925941
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv943011Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48764